Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 16 januari 2015, 20:35   #121
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Neen, neen, dat niet maar ik probeerde enkel de basis kernpunt aan te halen van waarom die godsdienst oorlogen gestart zijn...

Ik heb het daar in de tekst duidelijk tussen haakjes geschreven, daar draait het in werkelijkheid om, puur genomen is de zuiverheid van een god omschreven als iets anders dan de meeste gelovigen als niet gelovigen al decennia lang over hebben gediscussieerd...

Om een stabiele wereld te hebben is de vrouwelijke zijde ook belangrijk, dezelfde fout zie ik bij elke kerk van vandaag als een patroon steeds terugkeren...door de vrouwelijke zijde steeds te negeren en te verwerpen als evenwaardige partners en mannen moeten het van hun testosteron hebben om hun kick om de dood te bevredigen, snap je het...ik ben al redelijk wijs in gedragswetenschappen met een puur accident die mij in de vroege pubertijd leerde volwassen worden...ik ben een man, zonder meer zou ik te leren hebben om rekening te houden met de vrouw..maar de meeste mannen zijn dan ongevoelig voor dat soort zaken en reageren typisch met gedrag dat trekt op geweld...is het nog steeds niet duidelijk waar het kernpunt van ALLE religies om draait ?
Religies zijn nu eenmaal niet de hemel gevallen maar komen uit het brein van MANNEN. Daarna volgt de indoctrinatie van de bevolking. Ik ken geen énkele godsdienst die met zoveel geweld en dwang is gepaard gegaan, en nog steeds g�*�*t, dan de islam.

We zitten intussen in de 21ste eeuw, maar onder wiens religie, en wiens godsdienstgeweld kraakt de héle wereld?

IK had de pedofilieschandalen van de kerk niet nodig om me te laten schrappen uit het doopregister. De laatste jaren zijn er mij vele honderden "gelovigen" gevolgd. De kerken lopen steeds verder leeg. Van het katholicisme schiet niet veel anders meer over dan een beetje traditie, maar nog héél veel gedeelde macht.

Door de onverantwoordelijk grote toevloed van moslims in Europa nemen moskeeën en imams de plaats in van katholieken, kerken en priesters.
Ik ben een vrouw, en heb geen énkele behoefte aan een godsdienst die véél fanatieker en vrouwonvriendelijker is dan deze waar ik me lang geleden al van heb bevrijd.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 16 januari 2015, 20:42   #122
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.385
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Religies zijn nu eenmaal niet de hemel gevallen maar komen uit het brein van MANNEN. Daarna volgt de indoctrinatie van de bevolking. Ik ken geen énkele godsdienst die met zoveel geweld en dwang is gepaard gegaan, en nog steeds g�*�*t, dan de islam.

We zitten intussen in de 21ste eeuw, maar onder wiens religie, en wiens godsdienstgeweld kraakt de héle wereld?

IK had de pedofilieschandalen van de kerk niet nodig om me te laten schrappen uit het doopregister. De laatste jaren zijn er mij vele honderden "gelovigen" gevolgd. De kerken lopen steeds verder leeg. Van het katholicisme schiet niet veel anders meer over dan een beetje traditie, maar nog héél veel gedeelde macht.

Door de onverantwoordelijk grote toevloed van moslims in Europa nemen moskeeën en imams de plaats in van katholieken, kerken en priesters.
Ik ben een vrouw, en heb geen énkele behoefte aan een godsdienst die véél fanatieker en vrouwonvriendelijker is dan deze waar ik me lang geleden al van heb bevrijd.
Dat zijn nog allemaal onbewuste sporen van de "goeie oude tijd" toen de mens nog een jager-zwerver was die andere mensen letterlijk opat.
TV-verslaafde is offline  
Oud 16 januari 2015, 20:45   #123
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Religies zijn nu eenmaal niet de hemel gevallen maar komen uit het brein van MANNEN. Daarna volgt de indoctrinatie van de bevolking. Ik ken geen énkele godsdienst die met zoveel geweld en dwang is gepaard gegaan, en nog steeds g�*�*t, dan de islam.

We zitten intussen in de 21ste eeuw, maar onder wiens religie, en wiens godsdienstgeweld kraakt de héle wereld?

IK had de pedofilieschandalen van de kerk niet nodig om me te laten schrappen uit het doopregister. De laatste jaren zijn er mij vele honderden "gelovigen" gevolgd. De kerken lopen steeds verder leeg. Van het katholicisme schiet niet veel anders meer over dan een beetje traditie, maar nog héél veel gedeelde macht.

Door de onverantwoordelijk grote toevloed van moslims in Europa nemen moskeeën en imams de plaats in van katholieken, kerken en priesters.
Ik ben een vrouw, en heb geen énkele behoefte aan een godsdienst die véél fanatieker en vrouwonvriendelijker is dan deze waar ik me lang geleden al van heb bevrijd.
Dus dan kan ik best opvatten dat de islam dus ook uitgevonden is door een man, om geweld en verwerping van de vrouw te promoten ?

Dus de islam is geen ware religie ?

Verkeerd gedacht dus...ik heb ook geen behoefte aan een religie die zich opwerpt als een ware godsdienst...

Godsdienst is een andere term en betekenis, naar mijn weten is dat oorspronkelijk iets eren wat een natuurlijke uitwisseling is, opponent van overleving is je lichaam te verwaarlozen of destructief proberen te vernietigen...niets ondersteunend aan vanuit theoretisch aspect/oogpunt.
Kristof Piessens is offline  
Oud 16 januari 2015, 20:48   #124
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Dat zijn nog allemaal onbewuste sporen van de "goeie oude tijd" toen de mens nog een jager-zwerver was die andere mensen letterlijk opat.
Wat jij hier vernoemt heet men "Kannibalisme" een zuivere vorm van sadisme waar de meeste mannen naar dat idee op kicken, maar ik zie me zoiets niet doen ter ritueel of doop in een gemeenschap dit als een normale zaak beschouwd !
Kristof Piessens is offline  
Oud 16 januari 2015, 20:52   #125
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Niks aan toe te voegen.
Niemand verplichtte de moslims naar de cartoons te kijken. Het weten dat er een cartoon is, is blijkbaar al genoeg om de tenen te verpletteren.
Niemand verplichtte de Joden om naar de Joodse cartoons te kijken. Toch zijn er verschillende kranten veroordeeld omdat ze deze hebben gepost.
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline  
Oud 16 januari 2015, 20:53   #126
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.385
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Wat jij hier vernoemt heet men "Kannibalisme" een zuivere vorm van sadisme waar de meeste mannen naar dat idee op kicken, maar ik zie me zoiets niet doen ter ritueel of doop in een gemeenschap dit als een normale zaak beschouwd !
In de oertijd was kannibalisme doodnormaal, de mens was eerst een carnivoor pas later een omnivoor denk ik.
TV-verslaafde is offline  
Oud 16 januari 2015, 20:54   #127
Yordin
Partijlid
 
Geregistreerd: 17 december 2014
Berichten: 299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Door de onverantwoordelijk grote toevloed van moslims in Europa nemen moskeeën en imams de plaats in van katholieken, kerken en priesters.
Ik ben een vrouw, en heb geen énkele behoefte aan een godsdienst die véél fanatieker en vrouwonvriendelijker is dan deze waar ik me lang geleden al van heb bevrijd.
Ik ben het volledig met je eens, wat zich vandaag in Europa afspeelt zijn zaken die ik 20 jaar geleden mij niet kon voorstellen.
Aanhangers van een religie die door het lint gaan voor een cartoon en tegelijkertijd de rest van samenleving compleet verdelen.
Yordin is offline  
Oud 16 januari 2015, 20:54   #128
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik heb het over geen eisen stellen op basis van wat "een geloof" probeert aan de mensen op te dringen. Iedereen mag zich politiek engageren, maar weeral: wat moet "het geloof" daar komen bij doen?
Wilt u dan bepalen waarop mensen hun maatschappelijke visie stoelt of hun politiek engagement is uitgewerkt?

Vrijheid, weet u wel...
Jan van den Berghe is nu online  
Oud 16 januari 2015, 20:59   #129
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De boodschap die het Westen uitdraagt is er eentje van een seculiere samenleving. Een samenleving die reeds lang het juk van de religieuze terreurstaat van zich heeft afgeworpen. Er kan niet genoeg gespot worden met mensen die nog steeds niet in staat zijn zelf een zinvolle invulling aan hun leven te geven en dan maar teruggrijpen naar religie en de bijhorende terreur. Het Christendom was geen haar beter dan de Islam, maar we zijn volwassen geworden. Het wordt tijd dat ze dat ook eens beginnen inzien. Spotprenten en het niet au serieus nemen van geloof is daar een uitstekend middel voor.
U redeneert gewoon vanuit uw eigen referentiekader, maar niet vanuit de werkelijkheid zoals ze zich aandient. Geen enkele moslim zult u van uw visie overtuigen door met dergelijke cartoons af te komen. Integendeel, u zult zien dat de moslimgemeenschap eerder de neiging zal hebben aan te geven dat mensen toch een zeker respect aan de dag zouden moeten leggen.
Jan van den Berghe is nu online  
Oud 16 januari 2015, 21:03   #130
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
In de oertijd was kannibalisme doodnormaal, de mens was eerst een carnivoor pas later een omnivoor denk ik.
Onbestaande !

Oertijd baseert zich op het zogenaamde "weten" dat de aarde duidelijk voorzien is van voedsel, of anders hadden ze geen idee dat ze wat verder konden zoeken naar waar er wel eten was zonder mensen te doden en die vervolgens op te eten !..wiedes dat er volken hebben bestaan (paaseilanden) en zichzelf hebben vernietigd door kannibalisme...enigste uitzondering dat er is..

We leven nu in de 21 ste eeuw en de beschavingspijl van elke individu laat mij te wensen over... Een beschaving tolereert geen enkele vorm van geweld of de aanzet hiervan..omdat de vrede toonaangevend kan zijn mits een goede verstand en kennis in verband te zien in plaats van fragmentarisch te werk te gaan...te weinig zaken zijn universeel te noemen..

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 16 januari 2015 om 21:22.
Kristof Piessens is offline  
Oud 16 januari 2015, 21:04   #131
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Vergeet niet dat Frankrijk een traditie heeft met antireligieuze toestanden: het land is gebouwd door mensen die kerken leegroofden en de macht van de clerus ontnamen. Dus ik denk toch dat je moet aanvaarden dat in dit land zulke dingen kunnen en normaal zijn.
Juist omdat de Kerk in het voorrevolutionaire Frankrijk heel sterk verbonden was met de machtsstructuren. Hierdoor richtte de woede zich niet alleen tegen de Kerk, maar ook tegen de Eerste Stand. Het land is bijgevolg ook gebouwd door mensen die paleizen en kastelen leefroofden en de macht van de adel ontnamen.
Jan van den Berghe is nu online  
Oud 16 januari 2015, 21:10   #132
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Vaak zal je dan te horen krijgen dat men in deze tijd bepaalde teksten anders dient te interpreteren. Net zoals Joden en Christenen de Oudtestamentische teksten niet allemaal letterlijk nemen.
Door welke geleerde van een van de grote rechtsscholen hebt u die uitspraak gehoord? Volgens de fikhgeleerden is het steeds een voorwaarde dat alle huidige uitspraken in overeenstemming zijn met eerdere. Van enige tegenstelling kan dus geen sprake zijn. Wie deze basisprincipes in vraag stelt, plaatst zich op de vlak buiten de moslimgemeenschap.
Jan van den Berghe is nu online  
Oud 16 januari 2015, 21:29   #133
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Er kan niet genoeg gespot worden met mensen die nog steeds niet in staat zijn zelf een zinvolle invulling aan hun leven te geven
dixit een nazi in de jaren 30-40
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline  
Oud 16 januari 2015, 21:36   #134
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Niemand verplichtte de Joden om naar de Joodse cartoons te kijken. Toch zijn er verschillende kranten veroordeeld omdat ze deze hebben gepost.
Praat ik dat ergens goed?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 16 januari 2015, 21:59   #135
Yordin
Partijlid
 
Geregistreerd: 17 december 2014
Berichten: 299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
dixit een nazi in de jaren 30-40
Heb jij eigenlijk andere argumenten dan Nazi roepen?
Yordin is offline  
Oud 16 januari 2015, 22:44   #136
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik ben heel tevreden met het feit dat die albums bij ons beschikbaar zijn.
pure hypocrisie van Charlie Hebdo die zelf een een schrijver ontsloeg voor een cartoon in 2008.

http://www.telegraph.co.uk/news/worl...kozy-jibe.html
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline  
Oud 16 januari 2015, 23:30   #137
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Geen wonder dat de politiek correcten dit verkiezen niet te weten:

https://www.youtube.com/watch?v=02dGyzsz-ek

En dit:

http://www.vecip.com/default.asp?onderwerp=301
Zo is dat.
Net zoals de Turken de Armeense genocide niet willen toegeven.
Mohammed heeft ook nooit spijt of berouw betoond voor z'n moordende raids, in de aanloop naar de ummah.

En dan zijn er hier nog pipo's met vastgelaste oogkleppen, die au sérieux beweren dat we islamadepten moeten respecteren in hun gevoelens, terwijl
ze zelf nooit rekening hielden met de gevoelens van katholieken, wanneer Christus door de mangel gehaald werd door cartoonisten en publieke moppentappers.
Niet dat mij dat stoort, maar hier wordt duidelijk met 2 maten en 3 gewichten gemeten.

De koran beschijt al 14 eeuwen niet-moslims, waaronder ook de 'progressieven' die het discriminerend/onderwerpend karakter van de islam dissociatief ontkennen.
De morele tweespalt moet enorm zijn.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 16 januari 2015 om 23:32.
Diego Raga is offline  
Oud 17 januari 2015, 01:28   #138
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht

Dus de islam is geen ware religie ?
Neen, Islam is geen religie. Islam is een totalitaire, fascistische ideologie met een politieke agenda. Namelijk de wereld overnemen. Dat zeg ik op basis van de tekst in de Koran die op sommige momenten een letterlijke vertaling is van Adolf Hitlers boek "Mein Kampf".

Islam is in feite een politieke partij met controversiële standpunten zoals discriminatie van homo's en atheïsten, wat een schending van de grondwet is. Maar de politieke partij "Islam" maakt gebruik van religie om enige tegenspraak uit de weg te ruimen. Je mag namelijk een politieke partij discrimineren, maar een "religie" heeft een monopolie en mag niet gediscrimineerd worden.

Wie deze ideologie wel tegenspreekt, wordt fysiek geïntimideerd en met geweld uit de weg geruimd.

Het is de angst voor dit geweld, die maakt dat de Islam door de eeuwen heen is gegroeid. Ofwel laat je je onderdrukken, ofwel krijg je de doodstraf. Geen enkele sprake van vrije wil, ook niet in 2015.

Profeet Mohammed is de grootste terrorist die de mensheid ooit heeft gekend.
Gelukkig bestaan er gematigde moslims, maar er is geen gematigde Koran en geen gematigde profeet. Het is de menselijke aard die door de jaren heen de barbaarse boodschap van de Koran heeft afgezwakt.

Ik voorspel dat het woord van Mohammed over 50 jaar geen waarde meer heeft. De Islam bevindt zich nu in de fase die het Christendom ook heeft gekend in de Dark Ages. Je geeft toe aan de verschrikkingen van Allah of je wordt afgemaakt.

Maar aan het feit dat het merendeel van de moslims nu al bier drinkt en hun vrouwen zonder burka over straat laat lopen, zie je dat de menselijke aard de boodschap van Mohammed overwint.

Ik geef het nog 2 decennia en dan is fundamentalisme een uitzondering geworden. Zeker nu moslims opgroeien in een maatschappij die niet gebukt gaat onder geweld
Eurosceptic is offline  
Oud 17 januari 2015, 02:35   #139
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

JA !!

Hoeveel moeten de Westerse cultuur nog toegeven ??


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik geef het nog 2 decennia en dan is fundamentalisme een uitzondering geworden. Zeker nu moslims opgroeien in een maatschappij die niet gebukt gaat onder geweld
Mooie uiteenzetting, doch niet akkoord.
islam-jongeren die hier als 3e of 4e generatie zijn, die gebrekkig NL spreken. Zelfs een Waal op z'n "Paasbest" spreekt soms nog beter NL -als die het wilt (andere discussie).

En wat met het Midden-Oosten, Iran, Irak? Denkt u werkelijk dat deze schaapjes zullen worden?? Ik denk het niet, want schaapjes worden onverdoofd geslacht -gruwelbeelden + offerfeest (andere discussie).

De Westerse maatschappij, Europa specifiek, haalt geen 2 decennia meer, want de islam zal reeds de overmacht hebben !!

Plaatsen om te (over)leven: alle landen waar de islam geen politieke steun krijgt zoals Rusland, Amerika, China...

Politiek correcte noot: het is maar de enkeling. Doorlopen mensen, niets te zien...

.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 17 januari 2015 om 02:40.
fbpolitics is offline  
Oud 17 januari 2015, 03:34   #140
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Het punt is dat het Westen geen cultuur meer heeft. Het woord cultuur komt van "cultus".
Geloof dus. En dat is er niet meer.

Een hiaat wordt altijd opgevuld. Dat is wat de islam doet.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be