Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 juli 2003, 13:37   #121
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

Vrouwen bevooroordeeld bij echtscheidingen ? Had je de rechter moeten zijn die mijn moeder haar kinderen afpakte. Het enige goede dat die rechter deed was de eis van mijn vader -dat wij onze moeder nooit meer mochten zien en haar als dood moesten beschouwen- niet inwilligde.

Vrouwen die met mannen spelen ? Alleen onvolwassen trienen doen dat. Ik heb het nooit gedaan. Misschien is het daarom wel dat ik pas op mijn dertigste een vaste vriend kreeg (vier vrijers tijdens mijn studentenjaren niet meegerekend). Volgens mij laat jij je inderdaad een beetje teveel leiden door het feit dat ge alleen maar problemen met uw vriendinnen hebt gehad. Maddox heeft er ook zo gekend, en hij is er als rijpere man uitgekomen.

Maar deze discussie ging rond het verplichte bewijs van maagdelijkheid bij bepaalde huwelijken. Hoe zou jij het vinden als je in de huwelijksnacht door het bestaan van een bijna-onmogelijke lichaamskenmerk moest bewijzen dat je eervol genoeg was om mee te trouwen ? En de kans te lopen vermoord te worden als het je niet lukte ?
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 14:13   #122
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Parcival, al jouw vooroordelen, die een grond van waarheid hebben, ,een goeie grond van waarheid trouwens vloeien meestal voort uit 1 ding. Hypocrisie.

Als een man en vrouw openbaar twisten is er al iets mis in de relatie.

Als de man die vooroordelen over zich krijgt is het eveneens een gebrek in die relatie, huwelijk of samenwonend.Niks in huis doen,haar verstikt-klinkt als een belemmering in haar gaan en staan-niet zijn best doet(op welke vlakken? niet genoeg cadeautjes. als hij die wel aansleept is het alof hij een fout moet goedmaken, op sexueel vlak teveel eisen is verstikkend of dwang, niet voldoende prestereen is dan meestal een goeie uitvlucht om te zeggen dat hij een ander heeft)
Te jaloers is weliswaar meestal een vrouwelijke eigenschap.

Kortom, de relatie was zowiezo niet gemaakt om te blijven bestaan.

wat betreft de keuze van de jonge vrouwen om een man te vinden, en te sorteren naar eigen keuze.Tja, vrouwen hebben nu eenmaal het voordeel dat een man met 2 onderdelen kan en zal denken.

Die positieve discriminatie is in mijn ogen een slechte zaak, want discriminatie heeft altijd een negative kant.
Hier kan ik mij volledig in vinden.

Er zijn wel nog genoeg mannen die angst hebben voor "sterke" vrouwen.
Ik ook.
En in het bijzonder met jouw laatstse zin.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 14:21   #123
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Vrouwen bevooroordeeld bij echtscheidingen ? Had je de rechter moeten zijn die mijn moeder haar kinderen afpakte. Het enige goede dat die rechter deed was de eis van mijn vader -dat wij onze moeder nooit meer mochten zien en haar als dood moesten beschouwen- niet inwilligde.

Vrouwen die met mannen spelen ? Alleen onvolwassen trienen doen dat. Ik heb het nooit gedaan. Misschien is het daarom wel dat ik pas op mijn dertigste een vaste vriend kreeg (vier vrijers tijdens mijn studentenjaren niet meegerekend). Volgens mij laat jij je inderdaad een beetje teveel leiden door het feit dat ge alleen maar problemen met uw vriendinnen hebt gehad. Maddox heeft er ook zo gekend, en hij is er als rijpere man uitgekomen.

Maar deze discussie ging rond het verplichte bewijs van maagdelijkheid bij bepaalde huwelijken. Hoe zou jij het vinden als je in de huwelijksnacht door het bestaan van een bijna-onmogelijke lichaamskenmerk moest bewijzen dat je eervol genoeg was om mee te trouwen ? En de kans te lopen vermoord te worden als het je niet lukte ?
Even quoten om hier de aandacht nog eens op te vestigen want het is ons -vrouwen- tot nu toe niet gelukt de meeste van onze alhier reagerende mannen de ernst van deze 'cultuurvergroeing' te laten inzien.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 18:53   #124
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Hoe zou jij het vinden als je in de huwelijksnacht door het bestaan van een bijna-onmogelijke lichaamskenmerk moest bewijzen dat je eervol genoeg was om mee te trouwen ? En de kans te lopen vermoord te worden als het je niet lukte ?
Hoe zou jij het vinden als iemand een brief, aan jou gericht, zou open doen voordat jij hem gelezen hebt ? Moehahahahaha !!!
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 19:04   #125
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.759
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dat Wanne is in België een Misdaad, schending van Briefgeheim.

Niet te vergelijken met het socioculturele probleem van platgeslagen meiden die niet bloeden op de juiste plaatsen op de juiste moment.

En wat betreft die voortijdig geopende brief van jou(of een voortijdig geloosde?), en hoe zit het dan met de man?Moet die zijn briefje dan niet gesloten blijven? Of mag het scherp wel van de snee?

Stop Hypocriet wezen, zij maagd, jij ook.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 19:05   #126
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Stop Hypocriet wezen, zij maagd, jij ook.
Iedereen gelijk voor de wet...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 19:05   #127
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Hoe zou jij het vinden als je in de huwelijksnacht door het bestaan van een bijna-onmogelijke lichaamskenmerk moest bewijzen dat je eervol genoeg was om mee te trouwen ? En de kans te lopen vermoord te worden als het je niet lukte ?
Hoe zou jij het vinden als iemand een brief, aan jou gericht, zou open doen voordat jij hem gelezen hebt ? Moehahahahaha !!!
...

Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 19:06   #128
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.759
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Da's hier prachtig gegaan, Ik niet, en zij ook niet. geen gezeur met onervaren grietjes die niet weten wat mogelijk is.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 19:51   #129
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Da's hier prachtig gegaan, Ik niet, en zij ook niet. geen gezeur met onervaren grietjes die niet weten wat mogelijk is.
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 19:52   #130
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

En de mogelijkheden al volledig uitgeput ???
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 19:57   #131
Mieke 79
Minister
 
Mieke 79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Locatie: Leuven / Mechelen
Berichten: 3.162
Standaard

Wanne, de mogelijkheden van liefhebben zijn gewoon onuitputtelijk!
__________________
Leve de Peace, Love and Understanding revolutie!
Please tell me the reason, behind the colours that you fly... Power to the peaceful!
Mieke 79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 20:00   #132
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Wanne, de mogelijkheden van liefhebben zijn gewoon onuitputtelijk!
Wanne moet daar duidelijk nog aan beginnen...

Whoehahahahahahaha!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 20:05   #133
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Oh Knuppeltje... Ik riek je... Tot hier...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 20:07   #134
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.759
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Vandaar zijn opmerkingen, hij gaat zowiezo voor zijn principe

Wanne schreef

Citaat:
Iedereen gelijk voor de wet...
Dan kan ik me voorstellen dat het lastiger word Wanne ,je zal moeten zoeken onder de 12-.Alleen is dat ND gevaarlijk geworden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 20:10   #135
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Ik vind dat een man een glas dure Franse wijn hoort te drinken, iedere keer als de vrouw haar maandstonden krijgt... Wat is kunst ? Wat is kunst ? Die gemengde geur van bloed, zweet en urine, dat is kunst...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 20:10   #136
Mieke 79
Minister
 
Mieke 79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Locatie: Leuven / Mechelen
Berichten: 3.162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Dan kan ik me voorstellen dat het lastiger word Wanne ,je zal moeten zoeken onder de 12-.Alleen is dat ND gevaarlijk geworden.
Tegenwoordig is het erg. Mijn achternichtje van 13 heeft bijna meer ervaring als ik! De jeugd van tegenwoordig hé.
Maar da's weer een heel andere discussie...
__________________
Leve de Peace, Love and Understanding revolutie!
Please tell me the reason, behind the colours that you fly... Power to the peaceful!
Mieke 79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 20:20   #137
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.759
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
ik vind dat een man een glas dure Franse wijn hoort te drinken, iedere keer als de vrouw haar maandstonden krijgt... Wat is kunst ? Wat is kunst ? Die gemengde geur van bloed, zweet en urine, dat is kunst...
Wanne, de geur van zweet,leer en rode wijn lijkt me meer mijn stijl.

Maar in alle geval, jouw uitdrukking is in alle geval meer kunst dan een lege mosselpot of 2 koeien in een weide
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 20:23   #138
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Wanne, de geur van zweet,leer en rode wijn lijkt me meer mijn stijl.

Maar in alle geval, jouw uitdrukking is in alle geval meer kunst dan een lege mosselpot of 2 koeien in een weide
Over smaak valt niet te discussieren natuurlijk... Maar ik heb het nogal voor de naturalistische, sobere, realistische vormen van kunst...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 23:13   #139
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Gelukkig hoef ik mijne Zornik niet te herstellen als ik hem gebruikt heb... Het zou me nogal ongemakkellijk zijn...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2003, 00:03   #140
De Vliegende Hollander
Gouverneur
 
De Vliegende Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2002
Locatie: Holland
Berichten: 1.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Dan kan ik me voorstellen dat het lastiger word Wanne ,je zal moeten zoeken onder de 12-.Alleen is dat ND gevaarlijk geworden.
Tegenwoordig is het erg. Mijn achternichtje van 13 heeft bijna meer ervaring als ik! De jeugd van tegenwoordig hé.
Maar da's weer een heel andere discussie...
Betekent dit dat je jouw ervaringen niet met ons zal delen ?

Laters
__________________
“Educatie is een lopend onderzoek naar onze eigen onwetenheid.”
De Vliegende Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be