Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 1 januari 2009, 15:39   #121
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

ATV is inderdaad de propagandazender van het stadsbestuur.

Maar veel progressief is er niet aan hoor.
Pelgrim is offline  
Oud 1 januari 2009, 16:02   #122
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
ATV is inderdaad de propagandazender van het stadsbestuur.

Maar veel progressief is er niet aan hoor.
Hangt ervan af of men groen progressief noemt of niet. Men kan groen natuurlijk ook extreem-links noemen.
Maar dat den atv dik gesubsidieerd wordt, en dat ze hun broodheren dienen, is nogal duidelijk.
Bob is offline  
Oud 1 januari 2009, 16:11   #123
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Iedere gelegenheid is goed genoeg om te provoceren. Dat heeft dat crapuul altijd al gedaan. Jammer genoeg voor de Islamieten die écht hun Godsdienst volgen.
Wat mij een beetje verbaasd, is dat er maar 13 relschoppers zijn opgepakt. Geen combi's genoeg, wellicht.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DS
donderdag 01 januari 2009 | Bron: belga
Geen gerechtelijke aanhoudingen na protestactie
belga
ANTWERPEN - De dertien personen die gisteravond werden opgepakt na de rellen in Antwerpen, zijn niet gerechtelijk aangehouden. Het ging enkel om administratieve aanhoudingen. Dat bevestigt het parket van Antwerpen.

De protestactie die de Arabisch Europese Liga (AEL) gisterennamiddag in Borgerhout organiseerde tegen de bombardementen in de Gazastrook, liep uit de hand. Nadat de manifestatie ontbonden was, trokken de betogers naar de Joodse wijk in Antwerpen, waar het tot rellen met de politie kwam. Dertien heethoofden werden opgepakt. Twee politiemensen raakten gewond.

De dertien personen die zijn opgepakt, worden dus opnieuw vrijgelaten. Tegen hen is wel proces-verbaal opgesteld. mcu

bron
Een storm in een glas water dus.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 januari 2009 om 16:12.
filosoof is offline  
Oud 1 januari 2009, 16:14   #124
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.547
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Op de VRT werd in elk geval zeer weinig vermeld over de rellen, politieke druk waarschijnlijk. En ook ATV vermeldt meestal weinig over zulke zaken, ofwel een heel 'begripvolle' verslaggeving jegens de allochtone amokmakers. De ATV is nogal heel duidelijk politiek gekleurd, in verslaggevingen, achtergrondreportages, enz. In den tijd dat 'Groen !' nog in het stadsbestuur zat verscheen Chantal Pauwels vrijwel elke dag met haar gezicht in het nieuws, terwijl het VB met 33 % van de stemmen vrijwel nooit (behalve bij verkiezingen) aan bod kwam. Mij maak je dus niet wijs dat er geen connecties zijn tussen de zender en het stadsbestuur en dan liefszt bij voorkeur de 'progressieve partijen'.
bij AVS (Oost-Vlaanderen) is het nog erger, vanaf een jaar voor de gemeenteraadsverkiezingen kwam de nieuwe SP.A-kandidaat voor Gent Daniël Termont letterlijk dagelijks op AVS voor vanalles-en-nog-wat. Ook mochten we de weken voor die verkiezingen genieten van de ene bejubelende multiculturele reportage na de andere.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 1 januari 2009 om 16:15.
Den Ardennees is offline  
Oud 1 januari 2009, 16:20   #125
Félicien Bwanatongo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 augustus 2008
Berichten: 1.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Texas Ranger Bekijk bericht
Vanaf 14 uur vandaag organiseerde AEL een betoging te Borgerhout tegen de Israelische bombardementen van Gaza (Palestina). Die militaire operatie mag wat mij betreft zolang doorgaan tot de vijand plechtig belooft om geen terroristische aanvallen tegen Israel meer te beramen (wat zij vertikt te doen).

De AEL-demonstranten te Antwerpen denken daar echter anders over en eisen de onmiddellijke stopzetting van de vijandelijkheden. Om hun eisen kracht bij te zetten trokken zij vanmiddag naar de joodse wijk te Antwerpen die evenwel door de politie was afgegrendeld. Uit frustratie begonnen tientallen heethoofden te gooien met verkeersborden, vielen ze trams en stadsbussen aan (waar ze al jarenlang voor oefenen, zie affaire Guido De Moor en lotgenoten) en beukten ze de autoruiten van willekeurige onschuldige slachtoffers in.

Tijd om dit krapuul van de straat te vegen met de grove borstel...!!!

Integendeel. Ze hebben groot gelijk daar tegen te protesteren.

Gelieve wel als Vlaming het Nederlands tre respecteren en dus in het vervolg misschien termen als "breaking news" achterwege te laten, Politics.be is geen CNN-forum.
Félicien Bwanatongo is offline  
Oud 1 januari 2009, 16:27   #126
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Een storm in een glas water dus.
Ik hoop echt dat er binnenkort zo'n storm langs uw huis en auto passeert.
longhorn is offline  
Oud 1 januari 2009, 16:31   #127
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik hoop echt dat er binnenkort zo'n storm langs uw huis en auto passeert.
In mijn straat wonen 50% migranten van Turkse en vnl Marokkaanse origine. Géén stormen hier.
filosoof is offline  
Oud 1 januari 2009, 16:47   #128
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
In mijn straat wonen 50% migranten van Turkse en vnl Marokkaanse origine. Géén stormen hier.
In de Begijnenstraat is het altijd redelijk rustig.
hurricane is offline  
Oud 1 januari 2009, 16:47   #129
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
In mijn straat wonen 50% migranten van Turkse en vnl Marokkaanse origine. Géén stormen hier.
Ze moeten op een ander gaan stormen, anders krijgen ze slechte punten van den imam, en kunnen ze fluiten naar hun maagden in het hiernamaals
Bob is offline  
Oud 1 januari 2009, 16:49   #130
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
denkt u ook zo over dresden, hirochima, nagasaki, berlijn?
Uiteraard, want dat is echt weerzinwekkend wat toen gebeurde. Alle slachtoffers die toen vielen waren vooral slachtoffer van hun regime. Maar dat maakt de daden van hun moordenaar niet goed. Ik neem Amerika en engeland het héél kwalijk zo maar Berlijn, Dresden, Hirsohima te bombarderen als vergeldingsactie.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline  
Oud 1 januari 2009, 16:52   #131
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

De rode draad hier is geweld, zoveel is zeker.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 1 januari 2009, 16:53   #132
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Kan je een beetje ontopic blijven, asjeblief? Deze draad gaat over het gratuit geweld van Marokkaanse jongeren in Antwerpen, en die 360 slachtoffers waren in Gaza. Geen zak te maken met Borgerhout, dus.
Je gaat toch niet de domme gaan uithangen? Natùùrlijk heeft dat er alles mee te maken.
De Marokkaanse jongeren willen dat zware misdrijf aan de kaak stellen, maar weten met hun frustratie's geen blijf. En uiteraard valt niet goed te keuren wat zij deden. Particulieren hebben niks met deze zaak te maken, dus laat je hun goederen zijn.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline  
Oud 1 januari 2009, 18:23   #133
Jukes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 11 april 2007
Berichten: 1.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Je gaat toch niet de domme gaan uithangen? Natùùrlijk heeft dat er alles mee te maken.
De Marokkaanse jongeren willen dat zware misdrijf aan de kaak stellen, maar weten met hun frustratie's geen blijf. En uiteraard valt niet goed te keuren wat zij deden. Particulieren hebben niks met deze zaak te maken, dus laat je hun goederen zijn.
Ik heb deze relschoppers van nabij meegemaakt en ik kan u garanderen dat bij 95% van deze kereltjes het conflict tussen Palestijnen en Israëlis aan hun reet kan roesten. Het enige waar ze constant op uit zijn is boel maken en 'de varkens' (dat zijn wij, mocht u dat nog niet weten) op alle mogelijke manieren de duivel aandoen.

Of dacht u dat het etnische Berbers, die het overgrote deel uitmaken van deze bendes, ook maar één zier kan schelen wat er in Israël gebeurt? Serieus blijven.
__________________
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger)
Jukes is offline  
Oud 1 januari 2009, 18:38   #134
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Je gaat toch niet de domme gaan uithangen? Natùùrlijk heeft dat er alles mee te maken.
De Marokkaanse jongeren willen dat zware misdrijf aan de kaak stellen, maar weten met hun frustratie's geen blijf. En uiteraard valt niet goed te keuren wat zij deden. Particulieren hebben niks met deze zaak te maken, dus laat je hun goederen zijn.
Haha, de beste mop die ik tot hiertoe in 2009 heb gelezen ! Alsof Marokkaanse jongeren er mee inzitten dat de Palestijnse burgerbevolking wordt getroffen. Enkel wat keet schoppen is hun doel, en daarvoor hebben ze natuurlijk een externe aanleiding nodig. Overigens weer toevallig dat er geen enkele vrouw in hun demonstratie meeliep. Dit getuigt van hun 'zin' tot integratie. Ze zijn overigens ook altijd tegen het 'westen', tot dat je hun merkkleding ziet (van eerlijk te werken?) en het feit dat ze mee van onze 'westerse' sociale zekerheid profiteren. Wie zijn hier de varkens ?
freespirit is offline  
Oud 1 januari 2009, 18:42   #135
Jukes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 11 april 2007
Berichten: 1.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
ATV is inderdaad de propagandazender van het stadsbestuur.

Maar veel progressief is er niet aan hoor.
In ieder geval is de vzw die de zendmachtiging van ATV in handen heeft, van zéér linkse signatuur.
__________________
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger)
Jukes is offline  
Oud 1 januari 2009, 19:27   #136
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je hebt gelijk. Zij hebben helemaal niets te maken met Palestina en hun acties zijn beschamend voor de Palestijnse kwestie. De Palestijnen verdedigen hun eigen land en hun eigen huizen tegen "allochtonen" die gewapenderhand hun dorpen zijn binnengevallen. Relschoppers die andermans eigendommen vernielen hebben in de Palestina-beweging niets te zoeken.
Die zit
Pelgrim is offline  
Oud 1 januari 2009, 19:44   #137
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Laten we het even omdraaien. De Joodse Lobby organiseert een betoging tegen de Palestijnse agressie waarvan de joodse staat het slachtoffer is.
Die betoging loopt compleet uit de hand, een 200 tal Joodse jongeren wil Borgerhout intrekken en richten daarbij een spoor van vernieling aan. Uiteindelijk is de tussenkomst van de rabbijn nodig die in het Hebreews tot kalmte maant om verder conflicten te voorkomen.
Indien dit zou gebeuren en moslims zouden reageren met geweld tegenover die Joodse jongeren zouden relnichten zoals Filo( gelukkig nieuwjaar trouwens) schreeuwen; de schuld van de Joden want die hebben de moslims geviseert, wat kunnen die doen aan problemen in Palestina?? Joden moeten hun kinderen niet opvoeden met haat tegenover moslims, dat ik het probleem! Deze hetze tegenover moslims doet denken aan de tweede wereldoorlog! Maar nu is het omgekeerd...agressie van jonge moslims tegenover joodse burgers. nu is het eenstorm in een glas water met lachwekkende argumenten zoals' in mijn straat wonen ook moslims'. So?....

Ondertussen kijkt niemand naar feiten, een Arabisch sprekende imam bereikt meer dan het politiekorps; reden tot bezorgdheid???
Mij lijkt van wel, gezien de veelvuldige agressie van deze jongeren tegenover oa het openbaar vervoer, vrouwen, homo's en anderen die niet tot hun subgroep behoren.
alice is offline  
Oud 1 januari 2009, 20:59   #138
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Ik hoor net rode lafaard P.Jansens op ATV zeggen dat een betoging van de AEL moet kunnen omdat iedereen zijn gedacht moet kunnen zeggen.
Het Vlaams Belang heeft nog nooit mogen betogen in Antwerpen, samenkomen wel, en dan nog niet waar ze willen.
Duym is offline  
Oud 1 januari 2009, 21:16   #139
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Ik hoor net rode lafaard P.Jansens op ATV zeggen dat een betoging van de AEL moet kunnen omdat iedereen zijn gedacht moet kunnen zeggen.
Het Vlaams Belang heeft nog nooit mogen betogen in Antwerpen, samenkomen wel, en dan nog niet waar ze willen.
In weze moet een betoging van het ael inderdaad kunnen. Zoals alle andere betogingen ook moeten kunnen. Alleen laat men sommige betogingen blijkbaar toe (zelfs deze waarbij het risico op geweld zeer groot is) en verbied men andere (uit vrees dat de tegenbetogers teveel geweld zouden gebruiken - wel een leuk argument).
Bob is offline  
Oud 1 januari 2009, 21:50   #140
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Het importeren van het conflict dus, daar krijgen we het weer. We zien het ook op bepaalde fora, waar er 20 topics over hetzelfde onderwerp worden geopend en er met veel ferveur aan moddergooien wordt gedaan op alles wat maar een beetje een andere mening zou kunnen hebben.

Alsof enkel Gaza maar bestaat. Zo werd bijvoorbeeld mijn post, de ENIGE over Congo, waar sinds Kerst honderden doden vielen, meteen beschimpt en vuilgemaakt.

De haat is duidelijk aan het winnen en u ziet hier zijn gezicht:




Te lezen in HLN.be (ik hoorde net op Radio 1 dat 2 politie inspecteurs gewond geraakten, en ééntje zelfs een kaakbreuk opliep). Auto's zijn vernield, en wat nog meer.


*knip*
Het artikel van hln.be is weggehaald. Jammer. Maar ik kan het nog wel per email opsturen als iemand interesse heeft. PB tje is voldoende.

PS: het ging dus over "Joden durven de straat niet meer op in Antwerpen" - n.a.v. vreedzame AEL-Hezbollah betoging te Antwerpen.
PollyCorrect is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be