Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juli 2012, 20:17   #121
Zenit
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 maart 2012
Berichten: 983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Je bent bekend met de ontstaansgeschiedenis van deze monarchie?




Dat is niet wat de cijfers zeggen.

De witste en meest autochtone buurten en gebieden van Vlaanderen zijn de allergoedkoopste van het land in euro per m2. Nergens zo goedkoop als op dit platteland.

Mensen willen daar kennelijk gewoon liever niet wonen.
Nog nooit gehoord van stadsvlucht uit de "verrijkte" gebieden?
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 20:19   #122
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Een illegale asielzoeker is eindelijk het land uitgezet, ondanks de verwoede pogingen van de pers en sommigen op FB. Ik ging er eerst vanuit dat ze weer eens de zoveelste uitzondering gingen maken, maar ze hebben deze keer toch gewoon de regels gevolgd. Nice.
Ik zal het eens verbeteren: Iemand die het ongeluk had binnen de grenzen van het arbitraire gebied Afghanistan geboren te worden en een oorlog waaraan wij meehielpen wenste te ontvluchten is eindelijk het land uitgezet, ondanks de verwoede pogingen tot gemeenschaps-solidariteit van mensen met nog een greintje medeleven.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 9 juli 2012 om 20:21.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 20:20   #123
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Het moet helemaal niet van twee kanten komen, maar het dient uitsluitend van de kant van de nieuwkomers te komen.
Er zitten ook Belgen in Afghanistan, laatst ik het checkte. Met FN FNC's en Minimi's enzo.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 20:26   #124
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik ben echt content dat ze hem hebben buitengezet ondanks alle media-aandacht. Alweer een asielzoeker minder




Daar drinken we een glaasje op.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 20:27   #125
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ik zal het eens verbeteren: Iemand die het ongeluk had binnen de grenzen van het arbitraire gebied Afghanistan geboren te worden en een oorlog waaraan wij meehielpen wenste te ontvluchten is eindelijk het land uitgezet, ondanks de verwoede pogingen tot gemeenschaps-solidariteit van mensen met nog een greintje medeleven.
2!
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 20:34   #126
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht




Daar drinken we een glaasje op.
Wacht, kap dit erin, ik heb gehoord dat dat lekker is. Goede reis, erm, schol.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 20:36   #127
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Wacht, kap dit erin, ik heb gehoord dat dat lekker is. Goede reis, erm, schol.
hahaha hihihi hoohooohoooo trolololololooooooo
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 20:39   #128
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Stoere praatjes vullen geen gaatjes.



Schol!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 20:58   #129
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik denk dat uw en mijn toekomst er - louter omwille van het toeval hier geboren te zijn - alvast veel mooier uitziet dan die van de meerderheid van de mensen ter wereld.



Met een job is hij veel wanneer hij vermoord, ontvoerd of opgeblazen wordt. Het is daar OORLOG!



Wat een onzin. Hagedissen en schildpadden zijn verschillende soorten met inderdaad een verschillend habitat. Alle mensen behoren tot dezelfde soort en hebben dus ook hetzelfde habitat. Er bestaat niet zoiets als een cultuurhabitat. Mijn cultuur is bijvoorbeeld duidelijk niet de uwe en omgekeerd. Ik ben nochtans even Belgisch dan u.



Territoria? Lessen ontvangen? Waarover heb je het in hemelsnaam? Met zo'n ingesteldheid kan het niet anders dan botsen.



Ik denk dat het van 2 kanten moet komen. Ik woon al mijn hele leven in de stad in een multiculturele buurt en ik kan "plezante mensen" niet koppelen aan hun afkomst. Ik vind die overal, net zoals de "niet plezante mensen". Hetzelfde voor wat dat begrijpen betreft. Wanneer je er bijvoorbeeld van uitgaat dat moslims dom en achterlijk zijn zoals ten overvloede blijkt uit je berichten, dan begrijp ik dat dit bij jou moeilijker zal liggen. Laat her duidelijk zijn, ik wil best geloven dat je vervelende buren hebt en dat je daar onder lijdt. Maar ik kan geen begrip opbrengen voor het feit dat je die negatieve ervaringen zo veralgemeend.
Het feit dat de mensen hier geboren zijn, en zogezegd met hun gat in de boter gevallen zijn dient niet als een reden te worden aangevoerd voor wat dan ook. Daar is voor gewerkt geweest en leg dat nu eens uit. Ik begin er niet aan.

Ik reageer op je tweede paragraaf. Er is geen oorlog in Kaboel. Jij leest aangedikte nieuwsjes. Als het oorlog was in Kaboel dan sloeg iedereen in Kaboel op de vlucht en dat is niet zo. Hygiënische publieke toiletten kan ik daar niet garanderen maar in Brussel ook niet.

Je derde paragraaf over territoria. Onderschat dat niet. Doorheen de geschiedenis is daar menige slag om gestreden. Je voelt dat of je voelt dat niet. Misschien ben je nog wat jong en heb je het verleden nooit onderzocht of gekend. Uiteindelijk zijn alle mensen territoriumbewust, zeker na 10.000 vCH toen de mensen bewust werden van grondeigendom en sommige groepen sedentair werden.
Zelfs een onnozele keuken is een territorium. Zet er twee mensen in die niet op elkaar afgestemd zijn, en dat eten trekt dus op niets ook al wordt het pgediend op gouden borden.

Als je jong bent dan geniet je volop van dat multiculturele. Heb ik ook gedaan en misschien wel een stuk dieper dan jij. Daar is niks verkeerd mee. In die periode van ontdekken en smaken kom je de essentie niet tegen. Die komt later. Hoe moet ik dat uitleggen? Jouw wereldje dat je heel fascinerend vindt zal niet meer zo zijn binnen tien jaar of binnen twintig jaar. En dan ga je beginnen te zeuren. En misschien ga je een steviger basis proberen te zoeken die meer houvast geeft.

Als je jong bent heb je geen behoefte aan een eigen territorium. Je hoort dan andere territoria te verkennen en te beleven.
Uiteindelijk, in een andere fase van je leven, kom je wel terug naar het begin, na alle escapades die hopelijk allemaal goed zijn geëindigd.

En wat die 'cultuurhabitat' betreft, wees maar zeker dat die bestaat. Voor dieren bestaat de term 'habitat'. Voor mensen weet ik niet, en zeker niet 'cultuurhabitat'. Het ligt gewoon op mijn tong.

Mensen die niet weten waar hun cultuurhabitat uit bestaat en zomaar alles opnemen wat een maatschapij aanbiedt, zijn prooien.

Mensen die vasthouden aan hun cultuurhabitat op een territotrium dat niet het hunne is, komen in de problemen. Eigenlijk zijn ze ook prooien.

Mensen die vasthouden aan hun cultuurhabitat op hun territorium en ongewenste invloeden van buitenaf ondervinden die ze als ondermijnend ervaren op lange termijn, zullen moeten gaan vechten. Geschiedkundig gezien is de uitslag nooit te voorspellen.

Dat is mijn prognose voor de volgende dertig jaar.

Ik ben iemand die los van politieke partijen volledig vrij wil zijn van de moslimcultuur. Het is dankzij die luidruchtig buren dat ik dieper op de zaken ben gaan nadenken. En eigenlijk heel veel zaken heb moeten oprakelen. Ik heb hier heel veel geleerd en het koren van het kaf gemakkelijk kunnen scheiden.

Voor mij staat het nu vast. Ik wil elke invloed vanuit de moslimhoek weg. Ik hou niet van oncreatieve mensen en mensen die niet verder kunnen denken dan hun boekje lang is. Tenzij er een profijtje te halen is. Ik zoek naar kwaliteit en niet naar hoeveelheden. En begrijp dan maar goed dat mensen van dat steriel kaliber mij als vrouw de les niet moeten spellen op mijn territorium. Ik hoef in België dat negatief, defaitistisch, 'oh ik weet het niet tenzij ik een voordeel kan doen' sfeertje niet. Dat sfeertje heeft niks met België te maken. Dat is zelfs een belediging.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 20:59   #130
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Stoere praatjes vullen geen gaatjes.



Schol!
Maar wel krasjes
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 21:03   #131
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Maar wel krasjes
Ja, ga jij maar op auto's krassen omdat hij het land is uitgezet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 21:10   #132
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Het CGVS en de Dienst Vreemdelingenzaken voeren alleen maar de richtlijnen uit die ze krijgen vanuit de politiek en vervolgens verbergen de politiek verantwoordelijken zich achter de rug van die 'onafhankelijke' instellingen. Pure lafheid is het!

De politieke richtlijnen zijn duidelijk: alles wat een asielzoeker verklaart is ongeloofwaardig behalve bij bewijs van het tegendeel. In dit geval kwam het bewijs, geleverd door een Afghaans parlementslid die bevriend is met de familie, kennelijk te laat toe. Vergis u niet: deze jongen zijn aanvraag werd niet afgewezen omdat zijn verhaal niet klopte, maar enkel en alleen omdat de brief uit Afghanistan die zijn verhaal bevestigde te laat toekwam in Brussel. Ten gronde was er met zijn asielaanvraag niets mis.

Omwille van die ene vormfout wordt hij dus teruggestuurd naar een oorlogsgebied. Ik dacht dat de minister of staatssecretaris altijd het laatste woord heeft in asielprocedures net om te voorkomen dat we afglijden naar een logica van "dura lex sed lex", waarin gegronde asielaanvragen afgewezen worden op basis van een vormfout, maar ja, procedures zijn er om gevolgd te worden zeker?
Ik wil u best geloven, maar waarom is er dan niet, op basis van dat nieuwe element( de brief kwam te laat) regularisatie aangevraagd? Waarom werd dat ook afgewezen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 21:12   #133
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Wat houdt er u tegen om het ze zelf even te gaan uitleggen? Desnoods gaan we hier op het forum met de pet rond om uw vliegticket te bekostigen. Ge moet geen schrik hebben, Afghanistan is immers een veilig land, zo heeft onze regering in al haar wijsheid beslist.
Het is mijn land niet. Stel dat ik zoiets wil doen? Wees realistisch, dan ben ik een vuile kolonist. Als een vrouw creatief is op welk gebied dan ook, dan moet ze toch een muilkorf om?

Mensen van daar zouden eens wat meer haar op hun tanden mogen hebben en bepaalde zaken kunnen ontwikkelen. Maar die mensen zijn zo feodaal vastgeroest dat je...er echt niets mee kan tenzij zijzelf een stap zetten. Zij zelf dus.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 21:18   #134
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Maggie wil asielzoekers zelfs vroeger terugsturen.

Is er al gecheerd voor Maggie?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 21:18   #135
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Ja, lap, de orgie begint dus effectief.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 21:23   #136
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Maggie wil asielzoekers zelfs vroeger terugsturen.

Is er al gecheerd voor Maggie?
Het zijn stappen in de goede richting, maar ze is nog altijd veel te zacht.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 21:24   #137
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Ja, lap, de orgie begint dus effectief.
Een forummer zei het mooi op Facebook. Maggie zei: "Befehl ist Befehl".
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 21:25   #138
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Een forummer zei het mooi op Facebook. Maggie zei: "Befehl ist Befehl".
OMG in het Duits
Dat is straffe kost.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 22:06   #139
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waarom hebben ze iets goeds gedaan?
Kerel, zijt gij nu traag van begrip ofzo? Ik heb wel iets beters te doen dan hier die oersimpele zaken uit te leggen aan iemand die niet kan volgen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 22:12   #140
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht




Daar drinken we een glaasje op.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be