Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 april 2023, 09:37   #121
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Waar is het beter?
Buiten Vlaanderen.
De enige plaats waar ze nog zotter zijn is Nederland.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 23 april 2023 om 09:55.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2023, 09:53   #122
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
We kunnen natuurlijk nog altijd discussiëren over de gehanteerde opgelegde snelheid.
En laat dat nu net de reden zijn waarom die hele resem controlemiddelen meer kwaad bloed zet dan dat die aan mogelijke positieve invloed bijbrengen.

Maximum toegelaten snelheid op een bepaalde plek - op een aangename zomerse zonnige namiddag in een
vakantieperiode ergens op het platteland in Vlaanderen ... 70 km/uur.

Maximum toegelaten snelheid op dezelfde plek op een koude droge winternacht ... 70 km/uur.

Zelfde verhaal kan je toepassen op alle snelheidsbeperkingen.
De beslissing om de boel te automatiseren is het bewijs dat het om de centen te doen is.

Snelheid controleren op momenten dat het niet overkomt als een platte belasting kan dit tegengaan. Aan de kant gezet
worden door een agent die je wijst op wat je fout doet heeft een veel hoger effect dan enkele dagen later een boete in je bus.
Het vermijdt ook dat je je slechte gewoonte een paar dagen aanhoudt zonder dat je je gedrag kan bijsturen.

Oei, dat zou wel betekenen dat er minder centen naar de staatskas vloeien...
Niet echt de bedoeling.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 23 april 2023 om 09:54.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2023, 10:03   #123
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.561
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Buiten Vlaanderen.
De enige plaats waar ze nog zotter zijn is Nederland.
In Frankrijk en Duitsland kennen ze ook iets van hoor. De boetes zijn wel lager.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2023, 10:07   #124
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.561
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
En laat dat nu net de reden zijn waarom die hele resem controlemiddelen meer kwaad bloed zet dan dat die aan mogelijke positieve invloed bijbrengen.

Maximum toegelaten snelheid op een bepaalde plek - op een aangename zomerse zonnige namiddag in een
vakantieperiode ergens op het platteland in Vlaanderen ... 70 km/uur.

Maximum toegelaten snelheid op dezelfde plek op een koude droge winternacht ... 70 km/uur.

Zelfde verhaal kan je toepassen op alle snelheidsbeperkingen.
De beslissing om de boel te automatiseren is het bewijs dat het om de centen te doen is.

Snelheid controleren op momenten dat het niet overkomt als een platte belasting kan dit tegengaan. Aan de kant gezet
worden door een agent die je wijst op wat je fout doet heeft een veel hoger effect dan enkele dagen later een boete in je bus.
Het vermijdt ook dat je je slechte gewoonte een paar dagen aanhoudt zonder dat je je gedrag kan bijsturen.

Oei, dat zou wel betekenen dat er minder centen naar de staatskas vloeien...
Niet echt de bedoeling.
Dat klopt.

Een collega van m'n zoon kreeg op één week tijd 10 boetes in z'n brievenbus.
De oudste overtreding was reeds 14 dagen oud.
Na die week kreeg ie er nog 6.

Hij vond dat hij zelf in fout was, hij wist dat er traject-controle (na verschillende dodelijke ongevallen) geïnstalleerd werd, hij wist enkel niet dat die geactiveerd was.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2023, 10:21   #125
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat klopt.
Een collega van m'n zoon kreeg op één week tijd 10 boetes in z'n brievenbus.
Hoeveel ongevallen heeft hij in zijn leven reeds gehad?

Ik vraag dat omdat ik er van overtuigd ben dat er meer ongevallen worden veroorzaakt door onoplettendheid
(aandacht onderweg en concentratie voor andere zaken) en/of onbeholpen chauffeurs.

Best mogelijk dat indien de maximum toegelaten snelheid nog naar beneden gaat
met tijdens het rijden nog tijd gaat vinden om het avondeten reeds klaar te maken.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 23 april 2023 om 10:22.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2023, 12:29   #126
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.768
Standaard

Gewoon een raadseltje over het aantal camera's :

Je rijdt over de binnensingel Antwerpen richting sportpaleis. Vertrek Jan van Rijswijcklaan, aankomst Plantin Moretuslei. Afstand 4,6km. Hoeveel camera's kom je tegen?

Laatst gewijzigd door Onzijdig : 23 april 2023 om 12:30.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2023, 12:41   #127
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik heb een ervaring opgedaan.
Deze ervaring bestaat uit het feit dat je, als je rijdt aan de snelheid die aangegeven is, je geen boetes krijgt.

En ja, als je leeft in een land waar er nauwelijks controles zijn, en je komt dan in een dichtbevolkt land, waar de verkeersdrukte hoog is en er noodzaak is om de snelheid onder controle te houden (door camerabewaking), kan je nogal eens tegen de lamp vliegen hé.

Geen medelijden mee.

We kunnen natuurlijk nog altijd discussiëren over de gehanteerde opgelegde snelheid.
Noodzaak om de snelheid onder controle te houden...
Je bedoelt de noodzaak om de kas te vullen met boetes door de grotere pakkans.
Het gaat enkel maar om de poen, niet om de verkeersveiligheid.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.

Laatst gewijzigd door Oma : 23 april 2023 om 12:42.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2023, 12:48   #128
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Hoeveel ongevallen heeft hij in zijn leven reeds gehad?

Ik vraag dat omdat ik er van overtuigd ben dat er meer ongevallen worden veroorzaakt door onoplettendheid
(aandacht onderweg en concentratie voor andere zaken) en/of onbeholpen chauffeurs.

Best mogelijk dat indien de maximum toegelaten snelheid nog naar beneden gaat
met tijdens het rijden nog tijd gaat vinden om het avondeten reeds klaar te maken.
Onoplettendheid, ja: door je snelheid te moeten in het oog houden door de wildgroei aan flitspalen en verkeersborden om de paar meter.
En dan moet je soms zelfs maar raden wat de toegestane snelheid zou zijn zoals na een kruispunt zonder dat er een herhalingsbord staat...allez, is het hier nu 50 of 70/u...??
Mensen door verwarring erin luizen om weer wat centjes te kunnen rapen.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2023, 17:54   #129
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Gewoon een raadseltje over het aantal camera's :

Je rijdt over de binnensingel Antwerpen richting sportpaleis. Vertrek Jan van Rijswijcklaan, aankomst Plantin Moretuslei. Afstand 4,6km. Hoeveel camera's kom je tegen?
Geen flauw idee.

Ik weet wel als ik van Fontaines naar het centrum van Auxerre rij, ik geen enkele flitspaal of camera tegenkom. (Frankrijk)
Als men zich aan de snelheidsbeperkingen houdt leg je die 35 km af in 38 minuten. Voordat je in Auxerre
aankomt passeer je 4 bebouwde kommen (*) waar iedereen zich overdag aan de snelheidsbeperking houdt.
's nachts lijkt iedereen zich daar aan +/-70km/uur te houden.
Auxerre heeft geen lage emissiezone en gratis parkeerplaatsen.

(*) echte bebouwde kommen dus. Centrum -200m tot +200m. Een hoopje huizen noemt men daar niet altijd 'bebouwd kom'.

__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 23 april 2023 om 17:54.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2023, 18:57   #130
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.561
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Hoeveel ongevallen heeft hij in zijn leven reeds gehad?

Ik vraag dat omdat ik er van overtuigd ben dat er meer ongevallen worden veroorzaakt door onoplettendheid
(aandacht onderweg en concentratie voor andere zaken) en/of onbeholpen chauffeurs.

Best mogelijk dat indien de maximum toegelaten snelheid nog naar beneden gaat
met tijdens het rijden nog tijd gaat vinden om het avondeten reeds klaar te maken.
Geen.
Ik schrijf het nogmaals, ik vind ook dat sommige snelheden veel te laag zijn.
Dat ik soms afleidingen zoek omdat de snelheid waarmee ik verplicht ben om te rijden, mijn aandacht doet verslappen.
Ik ben dus niet degene die de snelheden aanprijst, ik ben wel degene die zegt dat, als je te snel rijdt (sneller dan toegelaten) je de gevolgen maar moet dragen.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein

Laatst gewijzigd door reservespeler : 23 april 2023 om 19:00.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2023, 19:09   #131
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.561
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Noodzaak om de snelheid onder controle te houden...
Je bedoelt de noodzaak om de kas te vullen met boetes door de grotere pakkans.
Het gaat enkel maar om de poen, niet om de verkeersveiligheid.
Volgens mij is het verhaal niet zo zwart wit.

Wij hebben hier een dossier liggen, waarbij bewoners vragen om de snelheid te minderen op een bepaald traject.

We deden gedurende een hele week snelheidsmetingen op dat bepaald traject, en we stelden vast dat 80% van de automobilisten te snel reden.

Nadien deed de politie er snelheidscontroles met een anoniem voertuig, hieruit bleek het volgende (2000 metingen):
80% reed te snel (1600 voertuigen).
van de 1600 voertuigen reden er 25 voertuigen minstens 7 km/u sneller dan toegelaten (boete).
van de 25 chauffeurs die een boete opliepen, waren er enkelen die er zelf woonden en volgens de politie zelfs de petitie mee ondertekenden om de snelheid te verlagen van 70 km/u naar 50 km/u (namen kregen we uiteraard niet.

Wat moet je als bestuur dan doen in zo'n situatie?
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2023, 19:10   #132
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.561
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Onoplettendheid, ja: door je snelheid te moeten in het oog houden door de wildgroei aan flitspalen en verkeersborden om de paar meter.
En dan moet je soms zelfs maar raden wat de toegestane snelheid zou zijn zoals na een kruispunt zonder dat er een herhalingsbord staat...allez, is het hier nu 50 of 70/u...??
Mensen door verwarring erin luizen om weer wat centjes te kunnen rapen.
Vooral het gebruik van snelheidszones zorgt voor deze onzekerheid.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2023, 22:14   #133
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
....
Wij hebben hier een dossier liggen, waarbij bewoners vragen om de snelheid te minderen op een bepaald traject.....
Wat moet je als bestuur dan doen in zo'n situatie?
Verbeter me als ik fout ben maar volgens mij mogen we aannemen dat de bewoners niet weten wat de effectieve
snelheid was van de wagens die naar hun gevoel te snel reden.

Het is best mogelijk dat hun vraag gericht is naar wagens die de bestaande limiet overschrijden. Dan moet je die limiet niet
verlagen maar eerst controles uitvoeren.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2023, 06:52   #134
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.561
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Verbeter me als ik fout ben maar volgens mij mogen we aannemen dat de bewoners niet weten wat de effectieve
snelheid was van de wagens die naar hun gevoel te snel reden.

Het is best mogelijk dat hun vraag gericht is naar wagens die de bestaande limiet overschrijden. Dan moet je die limiet niet
verlagen maar eerst controles uitvoeren.
Er hebben een hele tijd van die elektronische snelheidsborden gehangen, toen was de snelheid lager (je kan dat, mits extra software) opvragen.

De snelheidsmetingen die we deden zonder het elektronisch bord, waren zeker 10% hoger.

Wij hebben ook de indruk dat de limiet niet gerespecteerd wordt.
Het voorstel dat nu voorligt is het volgende:
  • zone 50 heel sterk uitbreiden
  • traject controle installeren

Wij vinden de zone 50 lang genoeg (schoolomgeving, dus met tijden ook 30 km/u) en de maatregelen om die 50 af te dwingen zijn ook goed.
Gaat het eigenlijk nog alleen om de plaats waar 70 gereden mag worden. Wat doen we daar? Er wordt iets te hard gereden, maar eigenlijk niet overdreven hard.


Misschien nog even meegeven, de snelheid is volgens de bewoners omhoog gegaan nadat de buurgemeente de weg aanpaste, aanpaste waardoor er daar niet meer voorbijgestoken kan worden en de eerste bestuurder de snelheid bepaald. Eens de achterliggende bestuurders kunnen, steken ze die "trage" bestuurder voorbij. Laat dit nu net de plaats zijn waar onze inwoners vinden dat er te snel gereden wordt.

PS: de politie heeft dit geobserveerd in een anoniem voertuig (zonder flits) en stelde vast dat dit inderdaad de voornaamste oorzaak was van de te hoge snelheden.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2023, 08:02   #135
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Er hebben een hele tijd van die elektronische snelheidsborden gehangen, toen was de snelheid lager (je kan dat, mits extra software) opvragen.

De snelheidsmetingen die we deden zonder het elektronisch bord, waren zeker 10% hoger.

Wij hebben ook de indruk dat de limiet niet gerespecteerd wordt.
Het voorstel dat nu voorligt is het volgende:
  • zone 50 heel sterk uitbreiden
  • traject controle installeren
Wij vinden de zone 50 lang genoeg (schoolomgeving, dus met tijden ook 30 km/u) en de maatregelen om die 50 af te dwingen zijn ook goed.
Gaat het eigenlijk nog alleen om de plaats waar 70 gereden mag worden. Wat doen we daar? Er wordt iets te hard gereden, maar eigenlijk niet overdreven hard.

Misschien nog even meegeven, de snelheid is volgens de bewoners omhoog gegaan nadat de buurgemeente de weg aanpaste, aanpaste waardoor er daar niet meer voorbijgestoken kan worden en de eerste bestuurder de snelheid bepaald. Eens de achterliggende bestuurders kunnen, steken ze die "trage" bestuurder voorbij. Laat dit nu net de plaats zijn waar onze inwoners vinden dat er te snel gereden wordt.

PS: de politie heeft dit geobserveerd in een anoniem voertuig (zonder flits) en stelde vast dat dit inderdaad de voornaamste oorzaak was van de te hoge snelheden.
Het is typisch voor azijnpissers om te klagen over snelheid (voor hun deur!) om dan vervolgens zelf de snelheidslimiet te overtreden.

Er moet niet vastgepind worden op snelheid maar op verkeersveiligheid en vlot verkeer.
Dat er op een bepaald punt 80% van de voertuigen te snel rijden en als er dan ook nog op dat punt trage bestuurders worden ingehaald, dan is dat een indicatie dat de snelheid voor vlot verkeer te laag ligt.
Dan moet de snelheid van 70 zeker behouden blijven en niet verlagen naar 50km/u.
Dan moet de politie te trage bestuurders aanmanen of zelfs beboeten want die hinderen een vlot verkeer en brengen de veiligheid in het gedrang doordat ze voorbij moeten (en kunnen) gestoken worden - op de snelweg mag je ook niet te traag rijden.

Het algemeen belang van veilig en vlot verkeer moet zwaarder wegen dan het gejank van de moraliserende azijnpisser/bewoner(s) die enkel de snelheid (voor anderen maar niet voor hemzelf) voor zijn eigen deur wil bepalen...
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2023, 08:03   #136
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Er hebben een hele tijd van die elektronische snelheidsborden gehangen, toen was de snelheid
lager (je kan dat, mits extra software) opvragen.
Dat is het eerste en vaak het enige wat men in Frankrijk bij het inrijden van een bebouwde kom plaatst. Niet automatisch beboeten
maar automatisch waarschuwen.
Het helpt de bestuurder om de juiste snelheid te handhaven.
Boven 70km/uur een knipperende gevarendriehoek, onder de 70km/uur de gemeten snelheid en de kostprijs van de inbreuk
uitgedrukt in punten rijbewijs.

En zonder al die bijkomende 'snelheidsremmers' die men in België in overvloed terugvind werkt die aanpak perfect.
Als het wat de verkeerde kant uitgaat mobiele zeer duidelijk zichtbare snelheidscontroles.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2023, 08:10   #137
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wij hebben ook de indruk dat de limiet niet gerespecteerd wordt.
Het voorstel dat nu voorligt is het volgende:
  • zone 50 heel sterk uitbreiden
  • traject controle installeren
Is het nodig? Als bestuurders oordelen dat het neerkomt op pestgedrag dat zijn de negatieve effecten groter dan de positieve.
Ik vind dat er in België door overheid betutteling al genoeg agressie bij de burgers wordt gekweekt. Proteststemmen zijn al jaren HET probleem bij verkiezingen.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2023, 08:15   #138
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wij vinden de zone 50 lang genoeg (schoolomgeving, dus met tijden ook 30 km/u)....
Ik zie een probleem met maximum snelheden die van het ene moment naar het andere kunnen veranderen.
Aan de lagere school in Toucy is er aan de schoolpoort een agressieve verkeersremmer en over 50m een
snelheidsbeperking van 30km/uur (dag en nacht -vast dus) ook staat er een agent telkens de school begint of eindigt.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 24 april 2023 om 08:15.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2023, 08:22   #139
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Misschien nog even meegeven, de snelheid is volgens de bewoners omhoog gegaan nadat de buurgemeente de weg
aanpaste, aanpaste waardoor er daar niet meer voorbijgestoken kan worden en de eerste bestuurder de snelheid bepaald.
Eens de achterliggende bestuurders kunnen, steken ze die "trage" bestuurder voorbij....
Die aanpassingen creëren de meest gevaarlijke situaties. Ergens zit er wel een bestuurder tussen die zijn geduld verliest.
In Frankrijk zijn die nagenoeg onbestaande. 30 jaar geleden was er daar ook een wildgroei aan die dingen, die zijn vandaag
nagenoeg allemaal verdwenen.
De wagentjes die amper 45 km/uur mogen rijden zie je hier vaak maar nergens houden die het snellere verkeer kilometers
ver achter zich - zelfde verhaal met tractoren.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 24 april 2023 om 08:22.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be