Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 maart 2009, 00:29   #121
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle Bekijk bericht
Dyab Abou Jahjah van AEL, hij is ook een arabische nationalist


De nationalistische beweging of de islam gaan in de Arabische wereld niet aan de macht komen, zolang kolonialisme of neokolonialisme bestaat. Zullen ze daar misschien ooit van Iraanse voorbeeld (revolutie) leren ?


Debate: Islam & Secular Liberalism http://www.youtube.com/watch?v=ej9J5cpuvu4

Ik denk in de moslimwereld is een soort seculiere islam mogelijk, maar seculiere liberalisme betwijfel ik
Iran zuigt.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 01:46   #122
Veerle
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 november 2007
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
Superieur : definieer ik in de eerste plaats als het recht op vrije keuze, wilsbeschikking.
Wat voor u vrije keuze is, is voor een andere media hersenspoeling, en please probeer niet uit te leggen hoe superieur zijn de mensen die hun medemens niet respecteren. Bewijs?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
De profeet van de islam was niet seculier : het was een geesteszieke die stemmen hoorde en extreem gewelddadig was. Zijn boodschap kon hij enkel aan de man brengen door geweld en onderwerping.
Superieur? zoek leven.
Beledigen en bespotten ja, is dat wat je trouwens bedoelt met "superieur"?
Dan zou je beter militaire macht gebruiken om "superieur" te definiëren.

Probeer je nog eens over de positie van de vrouw in islam? ok goed dan
Dr. Ingrid Mattson: Women of Islam http://www.youtube.com/results?searc...Women+of+Islam
Dr. Khadija Watson: WOMEN'S RIGHTS IN ISLAM http://www.islamuncovered.com/women/rights.htm
Dr. Lisa Killinger: Women's Liberation: Islam's Teaching For 1400 Years! http://www.youtube.com/watch?v=YSCXntOmCl4 http://www.youtube.com/watch?v=mJdcJiYHNe4
Aminah Assilmi - A bit on Islam and Women's Rights http://www.youtube.com/watch?v=2zzxpRl3Ug0
Yvonne Ridley: Explains the Role of Women in Islam http://video.google.com/googleplayer...46509315492036
Nog?
Er is iets in u ogen terechtgekomen door vijandigheid en fanatisme, verwijder het eerst om de waarheid te zien.

Laatst gewijzigd door Veerle : 3 maart 2009 om 01:56.
Veerle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 06:44   #123
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle Bekijk bericht
Alhoewel deze vergelijking vals is,
Lees: het past niet in je kraam.

Citaat:
is het feit dat atoombom opzich niet slecht of goed is. Hangt af van gebruik waar en waarom en ook hoe, een meteoriet in de ruimte opblazen zou wel iets goeds zijn denk ik, denk aan koude oorlog en gebruik om te terroriseren want ik denk dat twee landen die atoombommen hebben geen oorlog tegen elkaar gaan voeren.
Atoombommen kunnen maar voor heel weinig zaken gebruikt worden. En geloof me, ze zijn niet uitgevonden om meteorieten uit de lucht te knallen.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 09:38   #124
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Dat is volgens mij de enige goede tactiek. Wanneer men geen druk uitoefent op de mensen, maar ze met open armen en geest ontvangt en toont dat men bereid is om van ze te leren, zullen ze hetzelfde doen. Verder zullen ze zelf kiezen.
Misschien niet binnen een enkele generatie, maar hun kleinkinderen zullen het haat niet langer dragen.

Momenteel gebeurt het tegenovergestelde. Men dwingt een groep gealieneerde, verarmde vreemdelingen om zich te "integreren".
Men schopt de hond, en verwacht dan dat ze niet zal bijten.

Als perfect voorbeeld neem ik steeds Indie. Op enkele op hol geslagen fanatici (grotendeels, maar zeker niet uitsluitend van de moslimkant) hebben de tientallen verschillende stammen en volkeren elkaar leren respecteren, en er zijn zelfs talrijke huwelijken tussen moslims en niet-moslims.
Ik durf zelfs te zeggen dat de Indiers de meest open mensen zijn die ik al heb gekend.
'Men schopt de hond' Ze krijgen een dak boven het hoofd, kunnen de kinderen naar goede scholen sturen, genieten van alle sociale voorzieningen enz.
Honderden miljoenen honden van over heel de wereld willen zo geschopt worden
__________________
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 11:01   #125
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
'Men schopt de hond' Ze krijgen een dak boven het hoofd, kunnen de kinderen naar goede scholen sturen, genieten van alle sociale voorzieningen enz.
Honderden miljoenen honden van over heel de wereld willen zo geschopt worden
Ondankbare honden?
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 11:05   #126
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Ondankbare honden?
Dat is een gemene opmerking.
Dat heb ik niet gezegd of bedoeld.
__________________
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 11:24   #127
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ik durf zelfs te zeggen dat de Indiers de meest open mensen zijn die ik al heb gekend.
Jammer, maar de feiten, mijn indruk en persoonlijke ervaringen zijn totaal anders.
Ik werkte jaren geleden in Bombay, en zag er op enkele uren tijd meer armoede en miserie dan in heel mijn leven samen. Bedelaars en kreupelen aan elk verkeerslicht. Ze klampen er vooral westerlingen aan omdat die gemakkelijk nog iets geven in tegenstelling met hun eigen volksgenoten.
In Indië zijn honderden miljoenen straatarmen. Hoewel er een zeer welstellende en ontwikkelde middenklasse is. Het kastesysteem bestaat officiëel wellicht niet meer, maar is nog springlevend.
Vrienden van me bezochten zopas Indië. Nooit meer zeggen ze, de pollutie is er niet om aan te zien.
En dan te bedenken dat talloze Indiërs in de UK werkzaam zijn in de gezondheidsdienst...Het zou beter zijn moesten ze een beetje voor eigen volk eerst zorgen.

Maar alle respect voor de meest open mensen die jij gekend hebt!
__________________
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 11:30   #128
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle Bekijk bericht
Dyab Abou Jahjah van AEL, hij is ook een arabische nationalist
Nog een opmerking over Dyab Abou Jahjah. Hij had het niet zo op Marokkanen:

Citaat:
De Marokkanen die hij in Europa ontmoette, zijn van een heel ander slag. „De meeste Marokkanen die ik ken, zijn zeer conservatief als het gaat om religie en beschouwen het als een absoluut waardenstelsel”, schrijft hij. „Dat wil niet zeggen dat de meeste Marokkanen praktiserende moslims zijn, verre van, maar de meesten zijn wel gelovig en houden zich strikt aan een kritiekloze benadering van godsdienst in haar meest orthodoxe vorm. Dit was voor mij een openbaring want ik heb nooit zo een bevolkingsgroep gekend, ook niet in de dorpen van Zuid-Libanon, waar de mensen vrij gelovig zijn.”
Bron: http://www.trouw.nl/achtergrond/deve...cle1543659.ece

Nog meer evidentie dat het niet alleen de islam, maar meer een bepaalde cultuur is die mensen zich ‘idioot’ - niet passend in een moderne maatschappij - doet gedragen.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 13:58   #129
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Jammer, maar de feiten, mijn indruk en persoonlijke ervaringen zijn totaal anders.
Ik werkte jaren geleden in Bombay, en zag er op enkele uren tijd meer armoede en miserie dan in heel mijn leven samen. Bedelaars en kreupelen aan elk verkeerslicht. Ze klampen er vooral westerlingen aan omdat die gemakkelijk nog iets geven in tegenstelling met hun eigen volksgenoten.
In Indië zijn honderden miljoenen straatarmen. Hoewel er een zeer welstellende en ontwikkelde middenklasse is. Het kastesysteem bestaat officiëel wellicht niet meer, maar is nog springlevend.
Vrienden van me bezochten zopas Indië. Nooit meer zeggen ze, de pollutie is er niet om aan te zien.
En dan te bedenken dat talloze Indiërs in de UK werkzaam zijn in de gezondheidsdienst...Het zou beter zijn moesten ze een beetje voor eigen volk eerst zorgen.

Maar alle respect voor de meest open mensen die jij gekend hebt!
Ik wil hier nog aan toevoegen:

30 jaar geleden, dus in volle apartheid, bezocht ik af en toe de Indiërs in Zuid-Afrika. Ze wonen vooral in Durban, Natal. Ongeveer één miljoen, destijds ingevoerd door de Engelsen om er te werken in de suikerplantages.
De Indiërgemeenschap was er zeer welvarend bv met verhoudingsgewijs meer universitairen dan de blanken. We hebben ze aan huis bezocht, waren te gast op een trouwfeest enz.
Ik hou er de beste herinneringen aan over.

Jaren later in Bombay was ik versteld van de onmenselijke rmoede van vele Indiërs, in Indië.
__________________

Laatst gewijzigd door luc broes : 3 maart 2009 om 14:01.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 15:05   #130
Veerle
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 november 2007
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Nog een opmerking over Dyab Abou Jahjah. Hij had het niet zo op Marokkanen:

Bron: http://www.trouw.nl/achtergrond/deve...cle1543659.ece

Nog meer evidentie dat het niet alleen de islam, maar meer een bepaalde cultuur is die mensen zich ‘idioot’ - niet passend in een moderne maatschappij - doet gedragen.
Dat is waar en bovendien zijn de meeste Marokkanen geen Arabieren maar Berbers. AEL moet nog blij zijn dat die Marokkanen alleen maar cultureel moslims zijn. AEL is ook gelukkig dat de meeste Berbers geen berberse nationalisten zijn.

Citaat:
Berberism (Amazigh: Timmuzgha) is a political-cultural movement found mainly in Kabylia, Algeria and later in Morocco. The movement generally defends North Africa's Berber identity and culture against Arabization and the domination of Pan-Arabism and Francophonie. http://en.wikipedia.org/wiki/Berberism
Citaat:
Nationalism vs Islam
By Basheer Nafi

One of the first confrontations came in 1954, when Egypt embarked on a desperate drive to destroy its Islamic opponents.

Thousands of Muslim activists were jailed, often without trial, and subjected to East German methods of torture and psychological destruction, while eminent ulama - Muslim intellectuals - were executed or forced to live in permanent exile. http://english.aljazeera.net/focus/a...420197834.html
En wat betreft "modern", moet ik helaas zeggen dat wat voor u of voor mij "modern" is, is voor een andere "achterlijkheid" en "domheid". Je hebt het recht niet om definities en bepalingen op te leggen.

Laatst gewijzigd door Veerle : 3 maart 2009 om 15:21.
Veerle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 16:12   #131
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle Bekijk bericht
En wat betreft "modern", moet ik helaas zeggen dat wat voor u of voor mij "modern" is, is voor een andere "achterlijkheid" en "domheid". Je hebt het recht niet om definities en bepalingen op te leggen.
Daarover verschillen we dan van mening.
  1. Ik kan geen definities of bepalingen opleggen. Ik kan alleen mijn mening geven.
  2. Ik vind bepaalde culturen en groepen idd achterlijk. Net zoals ik de gelovigen in een 6-daagse schepping achterlijk vind. Maar achterlijke mensen zijn er altijd in een samenleving. Die mensen hebben echter wel dezelfde rechten als iedereen. Ipso facto kan niet iedereen 'voorlijk' of modern zijn.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 17:04   #132
Veerle
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 november 2007
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Daarover verschillen we dan van mening.
  1. Ik kan geen definities of bepalingen opleggen. Ik kan alleen mijn mening geven.
  2. Ik vind bepaalde culturen en groepen idd achterlijk. Net zoals ik de gelovigen in een 6-daagse schepping achterlijk vind. Maar achterlijke mensen zijn er altijd in een samenleving. Die mensen hebben echter wel dezelfde rechten als iedereen. Ipso facto kan niet iedereen 'voorlijk' of modern zijn.
Bon maar zorg ervoor dat u eigen mening niet kwetsbaar is voor een andere, ik vind niet dat de gelovigen in een 6-daagse schepping achterlijk zijn. De mensen die denken dat gelovigen achterlijk zijn omdat ze in een 6-daagse schepping geloven, zijn achterlijk, dat wel.

Wat voor u of voor mij 'voorlijk' of 'modern' is, is voor een andere 'achterlijk' of 'stom'. In alle culturen vandaag is slavernij niet meer moreel, in de tijd van Plato met zijn ideale staat was slavernij onmisbaar, en toch zijn er vandaag de dag intellectuelen die menen dat slavernij (in een andere vorm) nog steeds bestaat in de meeste ontwikkelde landen.

Laatst gewijzigd door Veerle : 3 maart 2009 om 17:07.
Veerle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 17:06   #133
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle Bekijk bericht
Bon maar zorg ervoor dat u eigen mening niet kwetsbaar is voor een andere, ik vind niet dat de gelovigen in een 6-daagse schepping achterlijk zijn. De mensen die denken dat gelovigen achterlijk zijn omdat ze in een 6-daagse schepping geloven, zijn achterlijk, dat wel.

Wat voor u of voor mij 'voorlijk' of 'modern' is, is voor een andere 'achterlijk' of 'stom'. In alle culturen vandaag is slavernij niet meer moreel, in de tijd van Plato met zijn ideale staat was slavernij onmisbaar, en toch zijn er vandaag de dag intellectuelen die menen dat slavernij (in een andere vorm) nog steeds bestaat in de meeste ontwikkelde landen.
Ik ben achterlijk
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 17:07   #134
Veerle
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 november 2007
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ik ben achterlijk
Had ik ook kunnen gissen.
Wij moeten dus uitermate voorzichtig omgaan met relatieve begrippen.
Veerle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 17:08   #135
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle Bekijk bericht
Had ik ook kunnen gissen.
Wij moeten dus uitermate voorzichtig omgaan met relatieve begrippen.
En minder voorzichtig met de absolute. Zo wacht ik nog steeds op de vorm van bewijs die je wenst te hebben.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 17:16   #136
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle Bekijk bericht
Bon maar zorg ervoor dat u eigen mening niet kwetsbaar is voor een andere, .....
Ik veronderstel dat u bedoeld 'kwetsend'. Maar dan nog is uw bevel onmogelijk op te volgen.
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 17:19   #137
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Een mening mag toch gerust kwetsend zijn?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 17:22   #138
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle Bekijk bericht
De mensen die denken dat gelovigen achterlijk zijn omdat ze in een 6-daagse schepping geloven, zijn achterlijk, dat wel.
Ik ben ook achterlijk!
Maar ik ga er niet onder gebukt. W8&C. Bezie over vijftig jaar nog maar eens of er meer of minder mensen in de 6-daagse schepping geloven.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 17:22   #139
Veerle
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 november 2007
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Ik veronderstel dat u bedoeld 'kwetsend'. Maar dan nog is uw bevel onmogelijk op te volgen.
Ja kwetsend, waarom onmogelijk op te volgen ?

Laatst gewijzigd door Veerle : 3 maart 2009 om 17:23.
Veerle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 17:23   #140
Veerle
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 november 2007
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Ik ben ook achterlijk!
Maar ik ga er niet onder gebukt. W8&C. Bezie over vijftig jaar nog maar eens of er meer of minder mensen in de 6-daagse schepping geloven.
En mag ik ook weten waarom?
Veerle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be