Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wilt u meer of minder Marokkanen in Vlaanderen?
Meer 23 21,10%
Minder 86 78,90%
Aantal stemmers: 109. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 maart 2014, 01:11   #121
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Voor ons pensioen zorgen ?
Ik zou daar niet op durven wedden hoor...
Speel eerder op de Lotto, dan heb je toch meer kans om te winnen...
En de vergrijzing tegen gaan ? Tja misschien, maar dan wel door de bevolking volledig te vervangen door een ander ras.
Ik weet niet of dat een goede ruil is...
Mijn generatie gaat zelfs geen pensioen meer zien. In beste geval wel maar dan minstens het nog wel zien verdwijnen. Hoop het niet veel maar nu wel; dat ik mis ben.

Pas op ik zie mijn medemens nog graag he maar zo heel soms denk ik er toch eens stiekem aan dat die ruil waarover je spreekt toch niet helemaal zo'n slecht gedacht zou zijn...
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 01:12   #122
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Als men de islam hier verder zijn gang laat gaan, wordt onze cultuur op korte termijn gewoonweg weggevaagd. Hoe kan men als Westerling deze ideologie verdedigen? Willen die dan terug naar de barbaarse middeleeuwen? Onwaarschijnlijke waanzin.
Met islamisering wordt niet alleen de toename van de moslimpopulatie bedoeld, en ook niet de militaire verovering van het land door moslims of de stichting van een islamitische staat. Islamisering is een proces waarbij de religie sluipenderwijs alle aspecten van het leven gaat domineren.

Islamisering van het denken zal het einde betekenen van alle creativiteit, originaliteit en scheppingskracht, want creëren en scheppen zijn goddelijke eigenschappen waarop Allah octrooi heeft genomen. Daarbij duldt Hij geen concurrentie van de mens. Islamisering is het proces waarbij islamitische waarden en normen op den duur de overhand krijgen boven alle andere waardensystemen, in alle aspecten van het leven.

Dit proces is al een tijd bezig in het Westen. En het wordt bijna dagelijks gedemonstreerd in een reeks van incidenten.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 01:16   #123
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
maar volgens rassies Aboutaleb mogen het enkel Marokkanen zijn, hij wil minder Roma zigeuners

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterda...ntengolf.dhtml
Daar komt vanuit de media geen kritiek op natuurlijk.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 01:28   #124
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Hou toch eens op met die laffe woordspelletjes, dat gedraai en gekronkel om alles te verbloemen.

Klare taal aub. Minder Marokkanen is minder Marokkanen, PUNT.
Laffe woordspelletjes?

Ik ben voor minder islam, da's klare taal.
Tegen de mensen bevrijdt van die gruwel heb ik niks.

Uit hetgeen jij zegt begrijp ik dat je geen graten ziet in Algerijnen, Tunesiërs, Mauretaniërs, Tsjetsjenen, Syriërs, Afghanen en wat nog meer.

Maar dat bedoel je helemaal niet, nietwaar?

Wie spreekt er nu klare taal, meneer groot licht?

En serieus, "laffe woordspelletjes", da's een discussie op zichzelf waard.
Sommigen horen zichzelf écht graag bezig.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 23 maart 2014 om 01:29.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 01:30   #125
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Daar komt vanuit de media geen kritiek op natuurlijk.
Wees blij, ik heb zo'n donkerbruin voorgevoel dat je het met hem eens bent.
Waarom dan azijnpissen omdat daar geen kritiek op komt?
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 01:37   #126
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Wees blij, ik heb zo'n donkerbruin voorgevoel dat je het met hem eens bent.
Waarom dan azijnpissen omdat daar geen kritiek op komt?
Het is de hypocrisie van de media die mij enorm stoort.

Laten we even als voorbeeld Termont en de Roma's nemen.

Citaat:
Daniel Termont (sp.a), burgemeester van Gent, vraagt de inwoners om de dakloze Roma niét te helpen. De politicus wil zo de toestroom van deze hulpbehoevenden inperken.


"Mensen, toon alstublieft uw goed hart niet, ook al breekt het bij het zien van zoveel ellende", aldus de burgervader. "Bied de Roma geen onderdak, geen dekens, geen soep, want hoe meer je ze helpt, hoe meer er naar Gent komen. En onze stad zit nu al overvol", klinkt het in een krant van De Persgroep.
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...ma-helpen.aspx
Hij gebruikt niet dezelfde woorden als Wilders maar in wezen komt het op exact hetzelfde neer, hij wil minder Roma's in zijn stad.
Als de media en de politici die Wilders aanvallen rechtlijnig zouden zijn zou Termont dezelfde banbliksems over zich moeten krijgen als Wilders.

Laatst gewijzigd door daiwa : 23 maart 2014 om 02:05.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 02:06   #127
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het is de hypocrisie van de media die mij enorm stoort.

Laten we even als voorbeeld Termont en de Roma's nemen.



Hij gebruikt niet dezelfde woorden als Wilders maar in wezen komt het op exact hetzelfde neer, hij wil minder Roma's in zijn stad.
Als de media en de politici rechtlijnig zouden zijn zou Termont dezelfde banbliksems over zich moeten krijgen als Wilders.
Die Roma's komen hier massaal van de bijstand leven, dat kan en wil zelfs een Termont niet ontkennen.
Hij zou misschien wel willen, ik acht die man daar toe in staat, maar dan is zijn stad volgend jaar failliet.

Wat Wilders doet, is alle Marokkanen als probleemgevallen afschilderen.
Dat kan niet.
Ik ken persoonlijk meerdere Marokkanen die zelf perfect begrijpen dat er in hun gemeenschap problemen zijn, en die ook de oorzaken van die problemen durven duiden.
En neen, ze hebben het niet alleen over discriminatie, die er zeker ook wel is, maar die in grote mate gestuurd wordt door het slechte imago van hun gemeenschap en dus niet door een intrisieke aard van de racistische Vlaming.
Ze zien de problemen met de importbruiden -en bruidegommen, die steeds opnieuw voor taalachterstand en ingevoerde plattelandsachterlijkheid zorgen.
Ze zien in dat er een probleem is met de verstarde cultuur, die ervoor zorgt dat er jaarlijks wereldwijd minder boeken worden vertaald in het Oudgrieks dan in het Arabisch en zich enkel vastklampt aan het eigen gelijk.
Ze zijn dan ook niet zo gelovig meer...

Waar Wilders op zinspeelt, is dan ook compleet gelul.
Als de Marokkanen weg zijn, dan kan ie over de Antillianen beginnen zeuren, of over de Turken.

Minder islam, daar mag ie op inzetten van mij, maar dan niet in de trend van "buiten met de moslims", want da's ook geen oplossing, temeer er ook steeds meer autochtonen zich bekeren.

Die achterlijke religie moet op de korrel worden genomen, ontmaskerd worden en herleid tot wat ze is, een fascistische ideologie die onverdraagzaamheid predikt en discriminatie propageert, die geweld uitlokt en moord vergoeilijkt, zoals maar weer wordt bewezen in Syrië.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 23 maart 2014 om 02:08.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 06:49   #128
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Polls met binaire keuzes zijn er enkel voor mensen die binair denken.
gvd !!!

Had je dat niet eer kunnen zeggen?

Bij mijn huwelijk had ik ook maar een 'binaire' keuze: ja of neen ....

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 07:18   #129
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.266
Standaard

Er mogen van mij nog duizenden Marokkanen bijkomen, zolang ze maar gaan wonen in Gent. Daar hebben ze dat graag, en al onmiddellijk bij aankomst krijgen ze het statuut van "Gentenaar met migratie-achtergrond".
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 07:54   #130
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
En neen, ze hebben het niet alleen over discriminatie, die er zeker ook wel is, maar die in grote mate gestuurd wordt door het slechte imago van hun gemeenschap en dus niet door een intrisieke aard van de racistische Vlaming.
.
Voil�*, het vetgedrukte is hun boodschap.

Of zoals een Turkse vriendin van mij: gekant tegen maagdenvliesherstellingen - big business in Gent - maar ook tegen seks voor het huwelijk.

Er is altijd een dubbele boodschap, en één ervan is een 'leugen', commucatie bij hen heeft 'niks' met de waarheid te maken.

Laatst gewijzigd door Conscience : 23 maart 2014 om 07:58.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 09:11   #131
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Maar we hebben ze wel nodig om het "vuile werk" te doen?

Correct?
Tiens, worden ze niet meer gediscrimineerd en zijn ze uit de werkloosheidscijfers verdwenen ?
Kunnen we eindelijk die Polen terugsturen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 09:14   #132
Vigilant
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 2.111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Die Roma's komen hier massaal van de bijstand leven, dat kan en wil zelfs een Termont niet ontkennen.
Hij zou misschien wel willen, ik acht die man daar toe in staat, maar dan is zijn stad volgend jaar failliet.

Wat Wilders doet, is alle Marokkanen als probleemgevallen afschilderen.
Dat kan niet.
Ik ken persoonlijk meerdere Marokkanen die zelf perfect begrijpen dat er in hun gemeenschap problemen zijn, en die ook de oorzaken van die problemen durven duiden.
En neen, ze hebben het niet alleen over discriminatie, die er zeker ook wel is, maar die in grote mate gestuurd wordt door het slechte imago van hun gemeenschap en dus niet door een intrisieke aard van de racistische Vlaming.
Ze zien de problemen met de importbruiden -en bruidegommen, die steeds opnieuw voor taalachterstand en ingevoerde plattelandsachterlijkheid zorgen.
Ze zien in dat er een probleem is met de verstarde cultuur, die ervoor zorgt dat er jaarlijks wereldwijd minder boeken worden vertaald in het Oudgrieks dan in het Arabisch en zich enkel vastklampt aan het eigen gelijk.
Ze zijn dan ook niet zo gelovig meer...

Waar Wilders op zinspeelt, is dan ook compleet gelul.
Als de Marokkanen weg zijn, dan kan ie over de Antillianen beginnen zeuren, of over de Turken.

Minder islam, daar mag ie op inzetten van mij, maar dan niet in de trend van "buiten met de moslims", want da's ook geen oplossing, temeer er ook steeds meer autochtonen zich bekeren.

Die achterlijke religie moet op de korrel worden genomen, ontmaskerd worden en herleid tot wat ze is, een fascistische ideologie die onverdraagzaamheid predikt en discriminatie propageert, die geweld uitlokt en moord vergoeilijkt, zoals maar weer wordt bewezen in Syrië.
Je spreekt je zelf tegen. Wil je minder islam, dan begint dat minder Marokkanen binnen te laten in combinatie met een remigratiebeleid, want zij zijn hier de grootste groep die die fasco ideologie hier praktizeren.

Ze deprogrammeren om hen van de islam te bevrijden, dat lukt niet, ondanks het onderwijs dat hen geboden wordt en de mogelijkheid om te proeven van onze islamvrije cultuur en normen en waarden. Ze willen niet, integendeel ze worden steeds fanatieker.
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 09:49   #133
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Maar we hebben ze wel nodig om het "vuile werk" te doen?

Correct?
welk "vuil" werk? Waren er vroeger geen bejaardenverzorgsters, mijnwerker, wegenwerkers, fabrieksarbeiders?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 09:51   #134
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.313
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
gvd !!!

Had je dat niet eer kunnen zeggen?

Bij mijn huwelijk had ik ook maar een 'binaire' keuze: ja of neen ....

.
Da's er eentje om te bewaren

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 09:53   #135
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Ik ben eigenlijk benieuwd naar de motivatie van diegenen die vinden dat er hier meer Marokkanen zouden moeten komen.
Cui prodest?
Wie heeft er baat bij en op welke wijze?
Hoe overtreffen de baten de kosten?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 09:58   #136
Vigilant
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 2.111
Standaard

Deze draad werden enkele 100den keren aangeklikt. Slechts een 20-tal forummers komen uit voor hun keuze.

De dictatuur van de politieke correctheid heeft zijn werk gedaan. Hoewel ze het willen uitschreeuwen, durven de meesten hun keuze niet aan te klikken. Bang voor de banvloeken, klachten, vervolgingen en andere repressie- en muilkorfmechanismen van 'verdraagzaam' links.
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 10:05   #137
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.277
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Nu niet overdrijven het Vigilant. Er zijn hier een hoop die echt extreemlinksmulticultureel denken en handelen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 10:13   #138
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Maar we hebben ze wel nodig om het "vuile werk" te doen?

Correct?
Wat noem je vuil werk ? Ik ben vijftiger sinds kort, en toen ik jonge tiener was, waren er amper Marrokkanen en wat weet ik nog allemaal in Vlaanderen. In Brussel had je dé allochtonen concentratie gemeente Schaarbeek, en daar was het gros van de groep gebaseerd.
In Antwerpen zag je amper Noordafrikanen, in Gent, in Brugge evenmin, aan de kust helemaal geen...
En nochthans werd al het vuile werk wel degelijk gedaan. Er woonden ook mensen in de sociale woningen. Autochtone Belgen, blanken.
Het is wel zo dat in tijden van econmische voorspoed veel mensen genoeg verdienden om hun kinderen wat langer naar school te sturen, en extra volk in de op volle toeren draaiende fabrieken kon men best gebruiken. Vandaar de gastarbeiders, die hun nut hadden en er wel bij vaarden = véél hoger salaris dan wat ze in eigen land ooit konden verdienen.
De last is begonnen toen criminele en/of onnozele politici de familie-hereniging op poten gezet hebben. Inplaats van " gast-arbeiders " ( goed naar de betekenis van dit woord kijken ) na hun contract met hun spaarcentjes naar huis te sturen, gaf men hen de mogelijkheid te blijven, en zelfs hun familie te doen komen. Vrouw & kinderen eerst, de rest van de familie is gevolgd, tot opa en oma toe, die zonder ooit een stuiver bijgedragen te hebben, nu in onze rusthuizen de plaats pakken van onze grootouders...En vandaag heb je stadswijken waar heelder Marrokkaanse dorpen gereconstitueerd zijn...
En die fameuze familie-hereniging kwam dan ook nog op een moment dat we eigenlijk veel minder gast-arbeiders nodig hadden,want de economie begon wat langzamer te gaan.
Vandaag is die groep afstammelingen van gast-arbeiders, in minder dan 30 jaar, uitgegroeid tot een oncontroleerbare bende gewelddadige schreeuwlelijkerds, die in groten getale de gevangenissen bevolken want oververtegenwoordigd in de misdaad, en die elke dag meer eisen stellen in verband met hun cultuur en geloof.
En inplaats van de situatie te proberen genezen, laat onze regering er nog méér binnenkomen !
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 10:13   #139
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Maar we hebben ze wel nodig om het "vuile werk" te doen?

Correct?
Wat noem je vuil werk ? Ik ben vijftiger sinds kort, en toen ik jonge tiener was, waren er amper Marrokkanen en wat weet ik nog allemaal in Vlaanderen. In Brussel had je dé allochtonen concentratie gemeente Schaarbeek, en daar was het gros van de groep gebaseerd.
In Antwerpen zag je amper Noordafrikanen, in Gent, in Brugge evenmin, aan de kust helemaal geen...
En nochthans werd al het vuile werk wel degelijk gedaan. Er woonden ook mensen in de sociale woningen. Autochtone Belgen, blanken.
Het is wel zo dat in tijden van econmische voorspoed veel mensen genoeg verdienden om hun kinderen wat langer naar school te sturen, en extra volk in de op volle toeren draaiende fabrieken kon men best gebruiken. Vandaar de gastarbeiders, die hun nut hadden en er wel bij vaarden = véél hoger salaris dan wat ze in eigen land ooit konden verdienen.
De last is begonnen toen criminele en/of onnozele politici de familie-hereniging op poten gezet hebben. Inplaats van " gast-arbeiders " ( goed naar de betekenis van dit woord kijken ) na hun contract met hun spaarcentjes naar huis te sturen, gaf men hen de mogelijkheid te blijven, en zelfs hun familie te doen komen. Vrouw & kinderen eerst, de rest van de familie is gevolgd, tot opa en oma toe, die zonder ooit een stuiver bijgedragen te hebben, nu in onze rusthuizen de plaats pakken van onze grootouders...En vandaag heb je stadswijken waar heelder Marrokkaanse dorpen gereconstitueerd zijn...
En die fameuze familie-hereniging kwam dan ook nog op een moment dat we eigenlijk veel minder gast-arbeiders nodig hadden,want de economie begon wat langzamer te gaan.
Vandaag is die groep afstammelingen van gast-arbeiders, in minder dan 30 jaar, uitgegroeid tot een oncontroleerbare bende gewelddadige schreeuwlelijkerds, die in groten getale de gevangenissen bevolken want oververtegenwoordigd in de misdaad, en die elke dag meer eisen stellen in verband met hun cultuur en geloof.
En inplaats van de situatie te proberen genezen, laat onze regering er nog méér binnenkomen !
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 10:14   #140
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik ben eigenlijk benieuwd naar de motivatie van diegenen die vinden dat er hier meer Marokkanen zouden moeten komen.
Cui prodest?
Wie heeft er baat bij en op welke wijze?
Hoe overtreffen de baten de kosten?
Er zijn nogal wat mensen die daar hun (toekomstige) job aan danken en hun aantal neemt steeds toe.
Ik kan mij inbeelden dat die er meer willen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be