Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 augustus 2007, 01:06   #121
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
tja, als ge u opstelt als een strenge bekrompen vader gaat ze 't niet leuk vinden als ge meegaat hé.
maar ik zou nen toffe pa zijn hé.
Ocharme
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 01:09   #122
migrantenjong
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 augustus 2007
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Berichten: 1.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
het punt is, dat die stationsbuurt veilig zou moeten zijn.Waarom betalen de mensen belastingen? Waarom moet ge beleefd zijn met Meneer de agent van politie? toch om dat die u verdedigt tegen bandieten?Zou hij toch moeten...Zouden zijn bazen hem als opdracht moeten geven zou ik beter zeggen...
Stationsbuurt Antwerpen is ook niet de meest aangename plaats op te zijn, hoewel dit in't centrum ligt. Ik vind het ook niet normaal dat de politie een belangerijke buurt zoals deze niet veilig kan houden.
En weinig politie op straat daar, echt weinig. Als er eens een patrouille is, dan rijdt deze in de auto, snelsnel voorbij. En meestal kijken ze als er geen kinderen jointen roken, want dat is de grootste misdaad aller tijden.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 01:09   #123
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ken jij Brussel zowat?
Ik ga immers verhuizen naar de cuerensstraat
en ik vroeg mij af hoe de buurt ginds is.
Mijn vriendin zal immers de metro pakken alleen en via sint katelijne naar daar wandelen.
Denk je dat dat te doen is?
ik weet waar ge voor 500 euros een revolver kunt kopen...Eén voor u, één voor uw lief, da's 1000 euros...hopelijk is uw appartement de moeite waard...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 01:10   #124
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ik ben daar mee bezig, mijn beste, en ik ben niet van plan ze daarbij op te sluiten noch haar permanent te chaperoneren.

Het is een beetje Russische roulette, ziet ge.



Maar enfin, wat weet gij over mijn methoden als vader?
hij weet daar niets van , maar HOOPT enkel dat ze falen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 01:11   #125
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
het punt is, dat die stationsbuurt veilig zou moeten zijn.Waarom betalen de mensen belastingen? Waarom moet ge beleefd zijn met Meneer de agent van politie? toch om dat die u verdedigt tegen bandieten?Zou hij toch moeten...Zouden zijn bazen hem als opdracht moeten geven zou ik beter zeggen...

Feit is wel dat ze niet in 't station verkracht zijn eh.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 01:11   #126
migrantenjong
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 augustus 2007
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Berichten: 1.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik weet waar ge voor 500 euros een revolver kunt kopen...Eén voor u, één voor uw lief, da's 1000 euros...hopelijk is uw appartement de moeite waard...
Schieten is helaas illegaal. Je mag tegenwoordig geen bandiet neerschieten of je bent de misdadiger en hij het slachtoffer.

Veel beter een goede oude telescopische matrak.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 01:17   #127
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Probeer het nu eens goed te lezen.

Je hebt het woord 'mogelijkheid' zelfs in het vet gezet. Als ik niet vrijwillig meega met iemand, heeft die persoon ook geen mogelijkheid mij te verkrachten.

Dat er uiteindelijk maar iemand in fout is, is ook evident. En ik maar denken dat ik dat er niet bij hoefde te zetten. Dat het wel evident was.

Edit: Het is heel leuk dat je 'blame victim' erbij haalt, maar dat heeft er niets mee te maken. Probeer toch eens te lezen wat er staat.
Het is niet omdat ge vrijwillig met iemand meegaat om en glas te drinken, dat ge verdient om verkracht te worden.Het tegendeel zelfs nog maar denken, maakt u medeplichtig.Zulke ideeën verspreiden is ronduit kriminel.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 01:27   #128
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Stationsbuurt Antwerpen is ook niet de meest aangename plaats op te zijn, hoewel dit in't centrum ligt. Ik vind het ook niet normaal dat de politie een belangerijke buurt zoals deze niet veilig kan houden.
En weinig politie op straat daar, echt weinig. Als er eens een patrouille is, dan rijdt deze in de auto, snelsnel voorbij. En meestal kijken ze als er geen kinderen jointen roken, want dat is de grootste misdaad aller tijden.
In stationsbuurt Antwerpen heb ik ik weet niet hoeveel nachten doorgebracht, aan het noordstation in Brussel ook, aan het zuidstatoion ging ik dikwijls eten s'avonds, daar waren veel griekse restaurants.Ik zeg niet dat ik er nooit zien vechten heb, maar uw leven waagde je daar toch niet echt.Dat is allemaal wel lang geleden, meer als 20 jaar.Nu spreekt men over die buurten alsof het om uiterst onveilige stadsgedeeltes gaat, waar men op elke straathoek vermoord of verkracht kan worden.Véél politie is daar niet nodig.Wel een paar brigades die daadwerkelijk hun job doen, geen lamzakken met bierbuiken liefst, maar sportieve kerels die niet verlegen zijn.Ik zou ze zelfs zonder vuurwapens sturen, enkel met een knuppel, maar die ze dan wel mogen gebruiken.En te voet, want vanin een auto zie je niet wat er gebeurt op straat.De combi's kunnen wat verder wachten, voor het geval iemand moet opgeladen worden...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 01:30   #129
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Schieten is helaas illegaal. Je mag tegenwoordig geen bandiet neerschieten of je bent de misdadiger en hij het slachtoffer.

Veel beter een goede oude telescopische matrak.
ik zei dat maar om te lachen tegen kaygell hoor.Dat is niet de stijl van jongen die met een pistool op zak zou rondlopen, evenmin met een matrakske zelfs denk ik.Spijtig genoeg voor zijn lief.Hopelijk is ze niet al te knap, en houd ze niet van minirokjes...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 01:36   #130
migrantenjong
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 augustus 2007
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Berichten: 1.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik zei dat maar om te lachen tegen kaygell hoor.Dat is niet de stijl van jongen die met een pistool op zak zou rondlopen, evenmin met een matrakske zelfs denk ik.Spijtig genoeg voor zijn lief.Hopelijk is ze niet al te knap, en houd ze niet van minirokjes...
Minder mooie meisjes worden ook lastig gevallen.

"ey vieze gottik, e, je bent toch gottik he. a zwijg vieze junkie, dracula wiooo dracula"

Dit bovenstaande kan verwisseld worden met hippie/Bob Marley indien het meisje zulke kenmerken vertoont.

Niks verkeerd met wapens te dragen vind ik. Als het erop aankomt ben je de enige die jezelf kunt verdedigen.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 02:01   #131
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ah, mitgard is daar ook weer als de kippen bij: dat vind ge weer tof zeker, dat ze die twee grietjes te grazen genomen hebben?Blanke meisjes, van den boerenbuiten! Haha, wat grappig, hé mitgard...
hela hela, ge interpreteert dat verkeerd. Dat is uit respect voor het lijden vanwege onze onderpastoor.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 28 augustus 2007 om 02:07.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 02:03   #132
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
waarom zou ze veilig moeten zijn?
waarom altijd alles willen veranderen tegen de natuurlijke gang van zaken?
vindt gij verkrachting de natuurlijke gang van zaken jongen? Anders moet ge't maar zeggen he.
in plaats van met uw gebruikele waas van wise guy

Laatst gewijzigd door born2bewild : 28 augustus 2007 om 02:06.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 02:38   #133
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde
 
Bokkerijder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2005
Berichten: 805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ken jij Brussel zowat?
Ik ga immers verhuizen naar de cuerensstraat
en ik vroeg mij af hoe de buurt ginds is.
Mijn vriendin zal immers de metro pakken alleen en via sint katelijne naar daar wandelen.
Denk je dat dat te doen is?
als je vriendin onderweg niet besluit om op het St.Katelijneplein te blijven zitten en uit de buurt blijft van types die zichzelf 'mad max' noemen en zo, dan lijkt er me geen probleem te zijn
__________________
http://www.denar.be
http://www.iwa-ait.org/
GEEN RFID IN MIJN LIJF !!!
Bokkerijder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 06:30   #134
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Het is niet omdat ge vrijwillig met iemand meegaat om en glas te drinken, dat ge verdient om verkracht te worden.Het tegendeel zelfs nog maar denken, maakt u medeplichtig.Zulke ideeën verspreiden is ronduit kriminel.
Apologie van de criminaliteit. Het zal ooit ook nog strafbaar worden.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 06:42   #135
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Apologie van de criminaliteit. Het zal ooit ook nog strafbaar worden.
Dat zou schandalig zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 06:49   #136
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dat zou schandalig zijn.
Ik vind het de logica zelf. Het is een tweede aanslag op de slachtoffers. En er moet dringend een wetteljke rangorde komen tussen de rechten van de slachtoffers en die van criminelen.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 06:57   #137
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ik vind het de logica zelf.
Een mening strafbaar stellen kan onder geen enkele beding 'de logica zelve zijn'.

Tenzij je mij kunt uitleggen hoe 'apologie van de criminaliteit' iets anders is dan een mening, kan het bij mij niet door de beugel.

Citaat:
Het is een tweede aanslag op de slachtoffers.
Irrelevant. Meningen kunnen nu eenmaal kwetsen, daarom moet je ze nog niet verbieden.

Citaat:
En er moet dringend een wetteljke rangorde komen tussen de rechten van de slachtoffers en die van criminelen.
Beide hebben hun logische rechten. Daar zou geen 'boven' of 'onder' mogen zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 07:01   #138
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Beide hebben hun logische rechten. Daar zou geen 'boven' of 'onder' mogen zijn.
Wel, dat is nu juist het standpunt dat ik hier verdedig: dat dat moet veranderen en dat er een hiërarchie moet komen waarbij de rechten van de crimineel onder die van het slachotffer komen te staan. Dat kan door de veroordeelde crimineel bepaalde burgerrechten af te nemen. Daar is helemaal niets vreemds aan, het kan nu al voor bepaalde misdrijven. We moeten het alleen systematiseren en uitbreiden.

Waarop uw goddelijke wet, zoals hierboven gedebiteerd, gebaseerd is, blijft overigens een mysterie.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 07:03   #139
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Wel, dat is nu juist het standpunt dat ik hier verdedig: dat dat moet veranderen en dat er een hiërarchie moet komen waarbij de rechten van de crimineel onder die van het slachotffer komen te staan. Dat kan door de veroordeelde crimineel bepaalde burgerrechten af te nemen. Daar is helemaal niets vreemds aan, het kan nu al voor bepaalde misdrijven. We moeten het alleen systematiseren en uitbreiden.
Dan ga je toch moeten verduidelijken wat dat precies is.
Wat moet ik daarbij voorstellen?

Citaat:
Waarop uw goddelijke wet, zoals hierboven gedebiteerd, gebaseerd is, blijft overigens een mysterie.
Op het feit dat een misdadiger ook een mens is, onafhankelijk van het feit of die bestaat of niet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 07:08   #140
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dan ga je toch moeten verduidelijken wat dat precies is.
Wat moet ik daarbij voorstellen?
Ik ben ook nog zoekende, Adriaan!

Het principe is duidelijk, de invulling komt. Laten we eens zien wat een aantal denktanks daarover te zeggen hebben.

Citaat:
Op het feit dat een misdadiger ook een mens is, onafhankelijk van het feit of die bestaat of niet.
Maar een mens die bepaalde mensenrechten verspeeld heeft door het stellen van zijn misdaad. Zoals hij nu bijvoorbeeld al het recht op vrije verplaatsing verliest door zijn misdaad.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be