Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 augustus 2016, 09:53   #121
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik race niet, net zoals 99.9 % van de bevolking. Non-issue.
Wellicht; is die 2,8 of 2,5 seconden of whatever het is om tot aan 60mph te komen, dan uberhaupt relevant eigenlijk?
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 10:03   #122
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.349
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Wellicht; is die 2,8 of 2,5 seconden of whatever het is om tot aan 60mph te komen, dan uberhaupt relevant eigenlijk?
Is een stille SSD relevant als het ook met een luide HDD gaat?

Ik vind een SSD in een laptop-notebook toch leuker, ook als je het niet altijd nodig hebt.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 30 augustus 2016 om 10:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 10:40   #123
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Is een stille SSD relevant als het ook met een luide HDD gaat?

Ik vind een SSD in een laptop-notebook toch leuker, ook als je het niet altijd nodig hebt.
Ik vind een SSD die stil, snel en betrouwbaar is nog leuker, maar dan krijg ik toch enkel maar de bemerking dat die daar niet voor gemaakt zijn . Selectiviteit is the name of the game, weet je wel (uiteraard weet je dat, je bent Tesla-fanboy ).

Maar bon, as said, ik zet mijn geld blind in op die belachelijke sportwagens; die drogen die Tesla's nog steeds af wanneer je verder kijkt dan evidenties als het koppel van een electromotor. Maar ook dat is dan weer een evidentie . Uiteindelijk dienen posts en topics als deze tot weinig meer dan een eeuwige pingpong tussen jullie en Porshe. Een doorsnee Tesla-rijder heeft genoeg zelfvertrouwen om noch die acceleratie, noch de approval op dit forum nodig te hebben om te weten dat hij/zij tevreden is van die wagen.

Zoals Tavek eerder al stelde, als die autonomie en vooral het uitzicht wat beteren, dan springen de leasings er in no time op en heb je je echte breakthrough.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 10:49   #124
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Wellicht; is die 2,8 of 2,5 seconden of whatever het is om tot aan 60mph te komen, dan uberhaupt relevant eigenlijk?
Neen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 10:52   #125
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.349
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Ik vind een SSD die stil, snel en betrouwbaar is nog leuker, maar dan krijg ik toch enkel maar de bemerking dat die daar niet voor gemaakt zijn . Selectiviteit is the name of the game, weet je wel (uiteraard weet je dat, je bent Tesla-fanboy ).

Maar bon, as said, ik zet mijn geld blind in op die belachelijke sportwagens; die drogen die Tesla's nog steeds af wanneer je verder kijkt dan evidenties als het koppel van een electromotor. Maar ook dat is dan weer een evidentie . Uiteindelijk dienen posts en topics als deze tot weinig meer dan een eeuwige pingpong tussen jullie en Porshe. Een doorsnee Tesla-rijder heeft genoeg zelfvertrouwen om noch die acceleratie, noch de approval op dit forum nodig te hebben om te weten dat hij/zij tevreden is van die wagen.

Zoals Tavek eerder al stelde, als die autonomie en vooral het uitzicht wat beteren, dan springen de leasings er in no time op en heb je je echte breakthrough.
Tja en met het Model 3 in uitzicht zal dat wel gebeuren, ook het design valt best mee (smaak is subjectief), anders waren er ook niet zoveel voorbestellingen (Tesla zelf rekende met 135.000 max, het waren er 3 maal meer)

Ook Yoshihiko Yamada van Panasonic dacht enkele jaren geleden ook dat het verhaal Gigafactory-Tesla nooit zou lukken... En een Japanner -denk ik- geeft niet graag toe dat hijzelf toen crazy was...

Citaat:
https://electrek.co/2016/07/28/tesla...-factory-ever/

Some other notes from the Q&A:

Tesla expects to hit the $100/kWh mark at or before 2020 for batteries which is close to the inflection point at which it begins costs less to build an electric powertrain than ICE even without subsidies or the savings of electricity vs. gas.

When asked whether Tesla will become a power company or “Energy player” , Straubel nodded to Musk and said yep. There are clearly some interesting plans here.

Panasonic executive vice president Yoshihiko Yamada thought Elon and Co. were crazy initially when they proposed this idea. Eventually he saw the light and now the companies are closer than ever. Here’s how he put it: “Three years ago I thought this gigantic Gigafactory idea was crazy. Because then the production of the factory would exceed production of the industry. I thought it was a crazy idea. But I was crazy, and I was wrong after seeing extreme success of the announcement of the Model 3 and the strong demand…I want to explain to you the relationship with Tesla and Panasonic. I used to be in charge of components five or six years ago. At that time our relationship with Tesla was one of supplier and customer. A conventional business relationship.“But since we started discussion on the Gigafactory that’s completely changed. One example, is production capacity is now two or three times more. Why? Because Tesla and manufacturing people worked together. We are discussing these details. This type of relationship is quite new for business. We are not the simple buyer and supplier relationship.”

When asked about how Tesla would get money to finance the Semis, pickup and Model Y, Musk noted that this was all on a timeline and the Model 3 would be bringing in multiple tens of billions of dollars of revenue ($20B in 2020 alone) over its production run. Musk did note that in these ramps, it would be possible that Tesla would need to raise some capital. Musk noted that figuring out the ‘S’ curve of the ramp was extremely hard to do and slight deviations could mean huge variances in deliveries.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 30 augustus 2016 om 10:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 10:55   #126
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tesla maakt de hele peperdure supersportwagenklasse (in de regel 2-zit) belachelijk met hun lawaaierige acceleratiecijfers (zie enkele links) en meestal in beperkte serie gebouwd (en meestal op voorhand uitverkocht), behalve een paar uitzonderingen.

Daarbij is een Tesla S een ruime familielimousine (5+2 plaatsen), en een Tesla X zelfs een ruime SUV met volwaardige 7 zitplaatsen, Tesla wil beginnen met # 200 100kW accupacks per week of 10 % van de totale Tesla S/X productie.
! Andere 100 kW versies zullen nog volgen, dus zonder Ludicrous mode is zéér waarschijnlijk, of een S/X 100D:


Voor de mensen die een P90DL besteld hebben of zelfs al hebben en absoluut een P100D willen zou er nog een redelijke oplossing bestaan.


## De prijs is ondertussen bekend, voor BE:
Voor de S P100D : vanaf 155.040 €
Voor de X P100D : vanaf 156.140 €

Het zal dus wslk nog wachten worden op de aangekondigde electrische Porsche Mission E (4-zit), prijs en productiejaar onbekend (2019?), ook het aantal stuks onbekend...
De Tesla S is ondertussen in zijn 4e productiejaar en wordt zoals een normale auto verkocht, de Tesla X wordt ca. 9 maanden verkocht.

De foto´s zeggen al genoeg...
Moest ik het geld hebben zou ik zeker die snobistische rommel alla Tesla niet kopen.

Emotioneel zou ik gaan voor Lamborghini of Pagani.
Met verstand zou ik gaan voor een 911.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 10:57   #127
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Ik vind een SSD die stil, snel en betrouwbaar is nog leuker, maar dan krijg ik toch enkel maar de bemerking dat die daar niet voor gemaakt zijn . Selectiviteit is the name of the game, weet je wel (uiteraard weet je dat, je bent Tesla-fanboy ).

Maar bon, as said, ik zet mijn geld blind in op die belachelijke sportwagens; die drogen die Tesla's nog steeds af wanneer je verder kijkt dan evidenties als het koppel van een electromotor. Maar ook dat is dan weer een evidentie . Uiteindelijk dienen posts en topics als deze tot weinig meer dan een eeuwige pingpong tussen jullie en Porshe. Een doorsnee Tesla-rijder heeft genoeg zelfvertrouwen om noch die acceleratie, noch de approval op dit forum nodig te hebben om te weten dat hij/zij tevreden is van die wagen.

Zoals Tavek eerder al stelde, als die autonomie en vooral het uitzicht wat beteren, dan springen de leasings er in no time op en heb je je echte breakthrough.
Uitzicht.....belangrijk. de i3 en leaf zijn goede wagens, maar zien er in feite niet uit. Onderschat het esthetische aspect niet, veel mensen kopen nog steeds een wagen omdat ze hem mooi vinden. Jij houdt bvb van de lijn van bmw. Zoals velen. Dan ga je geen ampera kopen, veronderstel ik.

Maar de Model 3 is wel erg sportief en mooi. Dat is weer iets dat Musk wel doorheeft. De anderen stilletjes aan ook, hoop ik. Concurrentie is goed.

En als de lease markt begint, ga je 4 jaar later veel occasie e-wagens op de markt zien verschijnen. Die nog 4 jaar batterij warranty hebben en nog meer als 90 % van hun capaciteit. Dan kan je voor 10-15k euro een mooie wagen kopen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 11:10   #128
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.349
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Uitzicht.....belangrijk. de i3 en leaf zijn goede wagens, maar zien er in feite niet uit. Onderschat het esthetische aspect niet, veel mensen kopen nog steeds een wagen omdat ze hem mooi vinden. Jij houdt bvb van de lijn van bmw. Zoals velen. Dan ga je geen ampera kopen, veronderstel ik.

Maar de Model 3 is wel erg sportief en mooi. Dat is weer iets dat Musk wel doorheeft. De anderen stilletjes aan ook, hoop ik. Concurrentie is goed.

En als de lease markt begint, ga je 4 jaar later veel occasie e-wagens op de markt zien verschijnen. Die nog 4 jaar batterij warranty hebben en nog meer als 90 % van hun capaciteit. Dan kan je voor 10-15k euro een mooie wagen kopen.
En het zal niet stoppen bij het Model 3 design, want op het platform van de Model 3 zal het Model Y volgen enz...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 11:13   #129
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Moest ik het geld hebben zou ik zeker die snobistische rommel alla Tesla niet kopen.
Daar zeg je het: "Moest ik het geld hebben..."
Quod non, dus...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 11:32   #130
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.349
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Uitzicht.....belangrijk. de i3 en leaf zijn goede wagens, maar zien er in feite niet uit. Onderschat het esthetische aspect niet, veel mensen kopen nog steeds een wagen omdat ze hem mooi vinden. Jij houdt bvb van de lijn van bmw. Zoals velen. Dan ga je geen ampera kopen, veronderstel ik.

Maar de Model 3 is wel erg sportief en mooi. Dat is weer iets dat Musk wel doorheeft. De anderen stilletjes aan ook, hoop ik. Concurrentie is goed.
Model 3 foto´s : http://jalopnik.com/tag/tesla-model-3



Als deze BMW i5 (begint met een crossover ) de hoofdconcurrent van de Tesla 3 gaat worden... mmh smaak is subjectief... daarbij komt de i5 dan 2 jaar later dan de Tesla...
en of BMW dan over een degelijk superchargernetwerk kan beschikken?

http://www.krautdub.com/bmw-i5-wird-...nd-kommt-2020/


Deze limousine i5 ziet er al beter uit, naja enkel op A4-tjes en nergens in he t echt, zoals bij Audi ook...


Citaat:
http://blog.caranddriver.com/bmw-i-c...ange-extender/

BMW i Chief: Larger i Models Will Offer Optional Range-Extender

MARCH 8, 2016
BMW is heel onzeker over de aangeboden superchargers anders zouden ze de optie range extender niet blijven aanbieden zoals bij het Model i3.



Dit zou wel eens ongeveer het Model Y kunnen zijn als crossover op het platform van het model 3: (zonder die Model X-wings, en met een schonere neus zonder pseudo-plastics)


http://www.autobild.de/artikel/tesla...u-7056745.html
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 30 augustus 2016 om 11:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 11:41   #131
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen.
Exactly my point, maar dat gaat Micele wel nooit doorhebben denk ik .

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Uitzicht.....belangrijk. de i3 en leaf zijn goede wagens, maar zien er in feite niet uit. Onderschat het esthetische aspect niet, veel mensen kopen nog steeds een wagen omdat ze hem mooi vinden. Jij houdt bvb van de lijn van bmw. Zoals velen. Dan ga je geen ampera kopen, veronderstel ik.
Uiteraad.
Een wagen kopen is voor 90% subjectiviteit en eigen gevoel, los van de performance of de puur harde facts & figures. En de resterende 10% zijn hipsters die claimen dat dat niet van belang is en dat het puur een middel is om je te verplaatsen, gewoon omdat het cool is om dat te zeggen .
Alright, misschien wat overschat qua waardes, je sais, maar 't is wel degelijk een belangrijk punt.

Citaat:
Maar de Model 3 is wel erg sportief en mooi. Dat is weer iets dat Musk wel doorheeft. De anderen stilletjes aan ook, hoop ik. Concurrentie is goed.
Goh, geen enkel van de Tesla's "tickles my pickle". Ook de 3 niet. Waarom niet? Om dezelfde reden als ik groen mooier vind dan oranje maar minder mooi dan blauw of rood .

Musk is goed om de markt open te breken, concurrentie is idd goed.
Hij gaat enkel serieus uit zijn pijp mogen komen om financiëel niet compleet te verzuipen met de cijfers die hij vandaag kan presenteren en zijn vooruitzichten voor 2016.

Citaat:
En als de lease markt begint, ga je 4 jaar later veel occasie e-wagens op de markt zien verschijnen. Die nog 4 jaar batterij warranty hebben en nog meer als 90 % van hun capaciteit. Dan kan je voor 10-15k euro een mooie wagen kopen.
Als jullie teergeliefde België tegen dan tenminste niet de volledige leasing markt heeft opgeknoopt onder het mom van "stoute leasers, meer belastingen!" .
Maar anders zit die kans er stevig in ja .
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 11:50   #132
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
en of BMW dan over een degelijk superchargernetwerk kan beschikken?
Waarom zou BMW over zijn eigen superchargernetwerk moeten beschikken?

Zelfs al wil je niet dat BMW kan opladen aan de Tesla-palen en wil je dat absoluut gescheiden houden (which would be ridiculous): neem eens een kijkje in de verzamelde wereldwijde olie-industrie en de malaise die daar aan de gang is. Massa's opportuniteit daar samen met economies of scale en scope via hun bestaande infrastructuur.

Je zou als BMW, Mercedes, VW of zelfs Tesla wel goed gek moeten zijn om je complete eigen netwerk van chargers voor ogen te houden; daarmee prijs je jezelf in no time van de markt.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 11:55   #133
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Uitzicht.....belangrijk. de i3 en leaf zijn goede wagens, maar zien er in feite niet uit. Onderschat het esthetische aspect niet, veel mensen kopen nog steeds een wagen omdat ze hem mooi vinden. Jij houdt bvb van de lijn van bmw. Zoals velen. Dan ga je geen ampera kopen, veronderstel ik.
Vreemd dat eigenlijk de meesten enkel aan de BMW i3 en de Nissan Leaf denken als niet-Tesla elektrische auto's... er zijn nochtans al lang (volgens mijn toch...) 'beter uitziende' auto's te verkrijgen zoals de VW Golf-E, de Ford Focus electric en de Mercedes B-klasse Electric. Nochtans verkopen die toch niet zo goed hier en de grootste schuldige is de prijs: gemiddeld 10000 a 15000 euro duurder dan hun fossiele evenknie (en hier is een 1:1 vergelijking mogelijk qua model).

Eén grote uitzondering is Noorwegen: de best verkopende EV daar (in 2016 tot nu toe) is de VW Golf-e, per verkochte Tesla (S+X) worden er ongeveer 3 Golf-e's verkocht. Het incentive-beleid aldaar ligt aan de basis van het succes van de 'minder dure' EV's omdat deze zelfs minder duur (vrijstelling van een BTW van 25% !) zijn dan hun fossiele evenknie.

Kortom, de nummer 1 reden die een groot marktaandeel van EV's in de weg staat is prijs. Maak EV's prijscompetitief (meer in de buurt van 25000 euro) met hun fossiele evenknie en de consument zal wel weten te kiezen, al de rest (looks, bereik,...) zijn maar ondergeschikte redenen.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 11:57   #134
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.349
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Exactly my point, maar dat gaat Micele wel nooit doorhebben denk ik .
En?

Waarom zou ik dat niet doorhebben? Jij snapt het maar niet hé. Nochtans heb ik dat al een paar maal duidelijk genuanceerd, moest je eens posten willen lezen.

Het is gewoon leuk meegenomen dat een electrowagen zo -met instant koppel- soepel acceleert, BMW promo-filmpjes van i3 niet gezien tegen fossiele BMW´s ?
Hoe 170 PK electrisch een 170 PK fossiel terplaatse laat?

Ga je dat verbieden ofzo? Ga je aktieve veiligheid verbieden? Heb je iets tegen wat rijplezier door een snellere acceleratie? Heb je liever wat meer lawaai en ga je toch niet echt vooruit?
Citaat:
http://www.focus.de/auto/elektroauto...d_3570932.html
Mit 170 PS und einer Beschleunigungszeit von sieben Sekunden bietet der BMW i3 besten Fahrspaß.
Mag een electrowagen niet eens tonen dat het integendeel een rijdende hindernis is zoals nog vele denken en vooroordelen?

Citaat:
http://kurier.at/motor/bmw-i3-schnel...er/216.192.632

Drückt man das Fahrpedal zu Boden, beschleunigt der Viersitzer in knapp sieben Sekunden auf 100, untermalt vom leisen, kaum wahrnehmbaren Singen des E-Antriebes. Beeindruckend ist auch der Antritt: Nach Ampelstarts erreicht der BMW dank der Wucht von 250 Nm innerhalb von nur 3 Sekunden 50 km/h und kehrt so Vorurteile gegenüber Elektromobilen als rollenden Verkehrshindernissen gekonnt ins Gegenteil.
Uit de pdf van ADAC:
Citaat:
https://www.adac.de/_ext/itr/tests/A..._i3/BMW_i3.pdf
Fahrleistungen*

Bei den Fahrleistungen kann der i3 mit seinem 170 PS Elektromotor mit einem maximalen Drehmoment von 250 Nm ein sehr gutes Ergebnis einfahren. Das Drehmoment liegt nahezu aus dem Stand heraus an, dadurch weist der BMW ein sowohl spontanes als auch gleichmäßiges Beschleunigungsvermögen auf. Den simulierten Überholvorgang (Beschleunigung von 60 auf 100 km/h) absolviert der i3 in sehr kurzen 3,6 Sekunden. Allerdings zeigt sich der i3 auch jenseits der 100 km/h agil, Zwischenspurts sind auch dann möglich. [...]
Zet er je vertaler op, dan weet je wat ze bedoelen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 30 augustus 2016 om 12:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 12:16   #135
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En?

Waarom zou ik dat niet doorhebben?
De vraag stellen is ze beantwoorden in deze; heel letterlijk zelfs.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 12:17   #136
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.349
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
De vraag stellen is ze beantwoorden in deze; heel letterlijk zelfs.
Dus je snapt het niet?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 12:18   #137
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dus je snapt het niet?
Beter dan je lief is Micele
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 12:20   #138
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Vreemd dat eigenlijk de meesten enkel aan de BMW i3 en de Nissan Leaf denken als niet-Tesla elektrische auto's... er zijn nochtans al lang (volgens mijn toch...) 'beter uitziende' auto's te verkrijgen zoals de VW Golf-E, de Ford Focus electric en de Mercedes B-klasse Electric. Nochtans verkopen die toch niet zo goed hier en de grootste schuldige is de prijs: gemiddeld 10000 a 15000 euro duurder dan hun fossiele evenknie (en hier is een 1:1 vergelijking mogelijk qua model).

Eén grote uitzondering is Noorwegen: de best verkopende EV daar (in 2016 tot nu toe) is de VW Golf-e, per verkochte Tesla (S+X) worden er ongeveer 3 Golf-e's verkocht. Het incentive-beleid aldaar ligt aan de basis van het succes van de 'minder dure' EV's omdat deze zelfs minder duur (vrijstelling van een BTW van 25% !) zijn dan hun fossiele evenknie.

Kortom, de nummer 1 reden die een groot marktaandeel van EV's in de weg staat is prijs. Maak EV's prijscompetitief (meer in de buurt van 25000 euro) met hun fossiele evenknie en de consument zal wel weten te kiezen, al de rest (looks, bereik,...) zijn maar ondergeschikte redenen.
Men verwacht in 2020 dat EV's prijsconcurrentieel kunnen zijn met ICE's, zonder de voordelen van goedkopere energie er bij te rekenen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 12:32   #139
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.349
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Vreemd dat eigenlijk de meesten enkel aan de BMW i3 en de Nissan Leaf denken als niet-Tesla elektrische auto's... er zijn nochtans al lang (volgens mijn toch...) 'beter uitziende' auto's te verkrijgen zoals de VW Golf-E, de Ford Focus electric en de Mercedes B-klasse Electric. Nochtans verkopen die toch niet zo goed hier en de grootste schuldige is de prijs: gemiddeld 10000 a 15000 euro duurder dan hun fossiele evenknie (en hier is een 1:1 vergelijking mogelijk qua model).
Blijkbaar hou jij geen rekening met de premie van de overheid, in Vlaanderen 5000 € in 2016, 4000 € in 2017, enz... en zo wil men de tijd overbruggen tot 2020.
http://www.egear.be/premie-elektrische-auto-5000-euro/

In D heeft men uitgerekend dat bepaalde E-wagens vandaag al gemakkelijk concurreren met hun fossiele evenknie dankzij de ingevoerde 4000 € premie, en dit ondanks lage brandstofprijzen.

Zelfs zonder die premie, scheelde het niet meer veel toen de brandstofprijzen veel duurder waren. Denk nu eens even terug toen de diesel of zeker benzine nog boven 1,50 €/liter kostte, het is geen probleem voor de overheid daarvoor te zorgen via hogere accijnzen...

Citaat:
Kortom, de nummer 1 reden die een groot marktaandeel van EV's in de weg staat is prijs. Maak EV's prijscompetitief (meer in de buurt van 25000 euro) met hun fossiele evenknie en de consument zal wel weten te kiezen, al de rest (looks, bereik,...) zijn maar ondergeschikte redenen.
Idd, maar als dit te plotseling of niet geleidelijk gebeurd zal er een tekort optreden bij de accupacks, en de autoindustrie zal niet meer E-auto´s kunnen produceren als de vraag ernaar...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 30 augustus 2016 om 12:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 13:06   #140
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.349
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Waarom zou BMW over zijn eigen superchargernetwerk moeten beschikken?
Ik bedoelde niet -eigen- netwerk, ik bedoelde een algemeen CCS-netwerk van 150 kWh laders (om te beginnen) dat -ze gemeenschappelijk met vele andere, ook Tesla steunt dat - op poten willen zetten.

Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Combined_Charging_System

In Germany the Charging Interface Initiative e. V. (CharIN) was founded by car makers and suppliers (Audi, BMW, Daimler, Mennekes, Opel, Phoenix Contact, Porsche, TÜV SÜD and Volkswagen) to promote the adoption of the Combined Charging System. They noted in a press release that the majority of cars can not charge with more than 50 kW, so that was the first common power output of CCS stations to be built during 2015. The next step was the standardization of charging stations with 150 kW output that they showed in October 2015, looking to a future system with 350 kW output.[13] Volvo joined CharIN in 2016.[14] Tesla Motors joined CharIN in March 2016.[15] Faraday Future joined in June 2016.

[13] http://www.charinev.org/fileadmin/us...IN_ELIV_EN.pdf

CharIN: http://www.charinev.org/news/?no_cache=1
Tesla kan natuurlijk altijd op zijn eigen netwerk terugvallen en voor de relatief-early adopters Model S/X zal dat op kosten van Tesla blijven, de latere Tesla´s niet meer, ttz dat wordt een optie, maar ze kunnen er wel altijd laden. Ergo een Tesla zal meer keus hebben als men de auto ook voor lange afstanden gebruikt.

Citaat:
Zelfs al wil je niet dat BMW kan opladen aan de Tesla-palen en wil je dat absoluut gescheiden houden (which would be ridiculous): neem eens een kijkje in de verzamelde wereldwijde olie-industrie en de malaise die daar aan de gang is. Massa's opportuniteit daar samen met economies of scale en scope via hun bestaande infrastructuur.
Ik denk niet dat Tesla al zijn laadzuilen met eigen plugstandaard zomaar gaat ombouwen naar de nieuwe zware CCS-pluggen zodat iedereen daar kan laden, ook al is het betalend. Bijkomende CCS-laadpalen die niet op kosten van de Tesla-laadinfra vallen, en ook niet extra belasten, is natuurlijk geen probleem.

Tesla zal wel voor een adapter zorgen van hun eigen plug naar de nieuwe CCS-standaard (moest het nodig blijken, en de E-stations te druk worden)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 30 augustus 2016 om 13:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be