Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 april 2015, 22:13   #121
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Loutere veronderstelling, geen correct cijfermateriaal.
Een zeer conservatie schatting die al aantoont dat zelfs dan de kost van de hulpkas een pak hoger is als die van de vakbond.

De reden is ook simpel: de hulpkas heeft veel minder klanten waardoor ze veel minder gebruik kan maken van schaalvoordelen.

Tevens gebruiken ze ambtenaren ipv bedienden. Deze zijn duur ivg bedienden, zeker aangezien ze hoge pensioenbijdrages kennen en voordelige verlofstelsels.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 22:15   #122
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Demir heeft gelijk. Als er dit jaar 40 miljoen is bijgekomen, dan hadden ze dus al 250 milj moeten kunnen terugvorderen. Indien ze daarvan 15% hadden kunnen terug krijgen, was het bedrag niet toegenomen.

Onze minister van fraudebestrijding zijn argument is toch wat te beperkt in mijn ogen. Tuurlijk groeit dat aan want we controleren beter... tjah. Vorder ook beter terug en je zit met een status quo. Wie vertelt er hier nu zever omtrent efficient beleid?
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 22:18   #123
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Demir heeft gelijk. Als er dit jaar 40 miljoen is bijgekomen, dan hadden ze dus al 250 milj moeten kunnen terugvorderen. Indien ze daarvan 15% hadden kunnen terug krijgen, was het bedrag niet toegenomen.

Onze minister van fraudebestrijding zijn argument is toch wat te beperkt in mijn ogen. Tuurlijk groeit dat aan want we controleren beter... tjah. Vorder ook beter terug en je zit met een status quo. Wie vertelt er hier nu zever omtrent efficient beleid?
Als je 2 jaar dop moet terugvorderen van een fraudeur (pakt iemand die zwart werkt en na controle veroordeeld wordt tot terugvordering), denk je nu echt dat dat geld teruggestort wordt ?

Dat is een bedrag dat hoogst waarschijnlijk enkel zal groeien. Doppers zijn meestal niet echt de meest kapitaalkrachtigste mensen. Dat geld is weg en ziet men nooit meer terug.

Ze is gewoon intellectueel oneerlijk. Maargoed, ze pleit voor haar publiek, die leugens en propaganda als zoete broodjes slikken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 22:20   #124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een zeer conservatie schatting die al aantoont dat zelfs dan de kost van de hulpkas een pak hoger is als die van de vakbond.
Schatting.

Alles is weer gezegd. Eerst correcte cijfers, dan kunnen we verder praten.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 22:21   #125
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als je 2 jaar dop moet terugvorderen van een fraudeur (pakt iemand die zwart werkt en na controle veroordeeld wordt tot terugvordering), denk je nu echt dat dat geld teruggestort wordt ?
Als je inderdaad een beleefd briefje schrijft, krijg je niets terug. Het zal anders moeten.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 22:23   #126
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Doppers zijn meestal niet echt de meest kapitaalkrachtigste mensen.
Fout. Het gaat juist niet om "doppers". We spreken hier immers over onterecht uitgekeerde bedragen.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 22:25   #127
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tevens gebruiken ze ambtenaren ipv bedienden. Deze zijn duur ivg bedienden, zeker aangezien ze hoge pensioenbijdrages kennen en voordelige verlofstelsels.
Mogen we nu eindelijk eens het cijfermateriaal zien?
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 22:25   #128
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als je 2 jaar dop moet terugvorderen van een fraudeur (pakt iemand die zwart werkt en na controle veroordeeld wordt tot terugvordering), denk je nu echt dat dat geld teruggestort wordt ?

Dat is een bedrag dat hoogst waarschijnlijk enkel zal groeien. Doppers zijn meestal niet echt de meest kapitaalkrachtigste mensen. Dat geld is weg en ziet men nooit meer terug.

Ze is gewoon intellectueel oneerlijk. Maargoed, ze pleit voor haar publiek, die leugens en propaganda als zoete broodjes slikken.
Intelectueel eerlijk zou zijn om mijn redenering te volgen (bedrag moet kleiner worden/een deel moet terug vloeien) en indien dat geld niet kan terug gevorderd worden, dat er een analyse gemaakt wordt waarom niet. Er zomaar vanuit gaan dat dit niet zal lukken op basis van een fictief voorbeeld is pas intellectueel oneerlijk. Ga je mij nu vertellen dat alle doppers arme mensen zijn? Met permitie maar dan lach ik eens goed hoor.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 22:25   #129
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als je 2 jaar dop moet terugvorderen van een fraudeur (pakt iemand die zwart werkt en na controle veroordeeld wordt tot terugvordering), denk je nu echt dat dat geld teruggestort wordt ?.
Begrijp jij wel wat 'onterecht' betekent?

Niet terugstorten? Geschorst van elke uitkering tot het teruggestort is.
Met dat gepamper werk je fraude juist in de hand.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 16 april 2015 om 22:26.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 22:32   #130
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Begrijp jij wel wat 'onterecht' betekent?

Niet terugstorten? Geschorst van elke uitkering tot het teruggestort is.
Met dat gepamper werk je fraude juist in de hand.
Weet jij wel hoe een loonsbeslag werkt ?

Keien kan je niet stropen. Je kan maar tot een bepaald bedrag het inkomen van een persoon afromen voor schuldterugvordering.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 22:36   #131
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Weet jij wel hoe een loonsbeslag werkt ?

Keien kan je niet stropen. Je kan maar tot een bepaald bedrag het inkomen van een persoon afromen voor schuldterugvordering.
Ze krijgen al een andere uitkering of werken samen met de onterechte uitkering. Het gaat niet over mensen die voor de rest geen inkomen hebben dus. Indien ze aan een loonbeslag van 15% werken, zou je aan een status quo komen. Nu zit je aan 40 milj extra per jaar. Werk aan 7% terugvordering, dan heb je nog maar 20 milj. Ik zou eigenlijk wel eens cijfers daaromtrent willen zien. Staat dat rapport ergens online?
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 22:36   #132
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Weet jij wel hoe een loonsbeslag werkt ?

Keien kan je niet stropen. Je kan maar tot een bepaald bedrag het inkomen van een persoon afromen voor schuldterugvordering.
Wie teveel gehad heeft en dat niet meer heeft, heeft boven zijn stand geleefd.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 22:38   #133
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Wie teveel gehad heeft en dat niet meer heeft, heeft boven zijn stand geleefd.
Daar geef ik u gelijk in, maar dat lost de zaken niet op.

Je kan best geen onterechte uitkeringen uitdelen.

Maar de vakbonden hebben daar niks mee te maken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 22:43   #134
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Daar geef ik u gelijk in, maar dat lost de zaken niet op.

Je kan best geen onterechte uitkeringen uitdelen.

Maar de vakbonden hebben daar niks mee te maken.
Dat moet ik tegenspreken. en ik weet dat uit eerste bron. Terugvorderingen komen erg vaak voor. De verificatie van de RVA heeft er de handen mee vol.
En dat zijn vaak enorme bedragen. Het zijn niet zomaar kleine berekeningsfouten.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 22:44   #135
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ok cijfers:

http://www.jongvld.be/Nieuws/Nieuws_...tml?postId=160

Voor het uitbetalen van uitkeringen kreeg het ACV €79 mio (38% van €207 mio), het ABVV €73 mio (35%), het ACLVB €13 mio (7%) en het HNW €42 mio (20%).

Jaarverslag HVW 2012 (cijfers OpenVLD gaan over 2012): 122k klanten.

344 euro per klant voor de HVW.
313 euro per kant voor de vakbond.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 22:46   #136
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Dat moet ik tegenspreken. en ik weet dat uit eerste bron. Terugvorderingen komen erg vaak voor. De verificatie van de RVA heeft er de handen mee vol.
En dat zijn vaak enorme bedragen. Het zijn niet zomaar kleine berekeningsfouten.
En welke rol speelt de vakbond daarin ?

Vergeet niet dat de uitkeringstrekker direct (verplicht) is aan te geven als zijn situatie verandert !

Ook de werkgevers geven dit door als hij/zij begint te werken.

Ik heb ook weet van gigantische terugvorderingen, maar die mensen wisten donders goed wel risico ze namen, of ze waren gewoon compleet niet goed geinformeerd.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 22:48   #137
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door capsule Bekijk bericht
Welk belang heb je er bij om het licht van de zon te ontkennen?

Dit dossier is toch het zuiverste bewijs van slecht beleid en van bevoordeling van bevriende zuilen.

Je gaat toch geen geloof hechten aan wat linkse krachten ivm financieel beheer lullen?
Dat is het net niet als je het dossier inhoudelijk bekijkt, maar OK, ik kan er inkomen dat de gemiddelde NVA'er niet veel verschilt van haar vertegenwoordiger, Demir. Ze lezen het gewoon niet goed, en komen dan af dat de RVA fout zit (haar foute interpretatie/aanname uit eigen incompetentie is dan opeens waarheid. Je moet maar durven).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 22:50   #138
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En welke rol speelt de vakbond daarin ?

Vergeet niet dat de uitkeringstrekker direct (verplicht) is aan te geven als zijn situatie verandert !

Ook de werkgevers geven dit door als hij/zij begint te werken.

Ik heb ook weet van gigantische terugvorderingen, maar die mensen wisten donders goed wel risico ze namen, of ze waren gewoon compleet niet goed geinformeerd.
TAVEK, de vakbond trekt ook uitbetalingsgeld voor onterechte uitkeringen. Moet ik daar nog een tekening bij maken? De vakbond gaat geen ernstige contrle doen, want ze heeft zelf voordeel bij een uitkering, ook al is die onterecht. Dat klaagt Demir aan.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 22:53   #139
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En welke rol speelt de vakbond daarin ?

Vergeet niet dat de uitkeringstrekker direct (verplicht) is aan te geven als zijn situatie verandert !

Ook de werkgevers geven dit door als hij/zij begint te werken.

Ik heb ook weet van gigantische terugvorderingen, maar die mensen wisten donders goed wel risico ze namen, of ze waren gewoon compleet niet goed geinformeerd.
Dat laatste is de taak van de vakbonden. Als mensen 'ongelooflijke' bedragen uitgekeerd krijgen in functie van hun professioneel verleden, dan moet de vakbond niet de ogen sluiten, maar ingrijpen.
Maar ik begrijp heel goed dat jij als vakbondsman jeeigen omgeving tracht uit de wind te zetten.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 16 april 2015 om 22:54.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 22:56   #140
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
TAVEK, de vakbond trekt ook uitbetalingsgeld voor onterechte uitkeringen. Moet ik daar nog een tekening bij maken? De vakbond gaat geen ernstige contrle doen, want ze heeft zelf voordeel bij een uitkering, ook al is die onterecht. Dat klaagt Demir aan.
Kijk ik ga het u uitleggen, traag maar zeker. De uitbetalingsinstanties (= de vakbonden) zijn wettelijk verplicht om maandelijks de status van de gerechtigde te controleren via de kruispuntdatabank (RIZIV, RSZ,...). Hierin ga je mensen die terug werken meteen zien, want een werkgever moet dat meteen doorgeven. Ook mensen die een ziekteuitkering combineren met een werkloosheidsvergoeding worden hierin gecapteerd. Als de vakbond dit niet doet, is de kost voor hun.

Citaat:
Bovendien kunnen de uitbetalingsinstellingen van de vakbonden pas overgaan tot betaling van een werkloosheidsuitkering nadat daarvoor toestemming is gekomen van de RVA. De RVA controleert ieder individueel dossier. En nadien volgen nog bijkomende controles door de RVA. Als blijkt dat de uitbetalingsinstelling fouten heeft gemaakt, neemt de uitbetalingsinstelling de sommen die niet door de werklozen kunnen worden terugbetaald ten laste. In tegenstelling tot wat Demir bewust verkeerd laat uitschijnen.
bron: de rooie vakbond.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be