Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 februari 2016, 20:25   #121
Thomas-
Parlementslid
 
Geregistreerd: 10 juni 2006
Berichten: 1.787
Standaard

CD&V mag blij zijn, hun taks heeft vorige maand bij de grootste broker van het land het fenomenale bedrag van 50 000 �* 60 000EUR opgebracht.

Rekening houdende met de forse terugval in transacties, en dus minder beurstaks, is de balans waarschijnlijk negatief.

http://www.tijd.be/ondernemen/financ...29952-3096.art
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2016, 22:17   #122
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Tja, ik ken daar een spreekwoord voor : eigen schuld, dikke bult.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 00:53   #123
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
CD&V mag blij zijn, hun taks heeft vorige maand bij de grootste broker van het land het fenomenale bedrag van 50 000 �* 60 000EUR opgebracht.

Rekening houdende met de forse terugval in transacties, en dus minder beurstaks, is de balans waarschijnlijk negatief.

http://www.tijd.be/ondernemen/financ...29952-3096.art
NVA mijnen best, NVA heeft de kleine belegger bewust opgeofferd.
De weg van de minste weerstand. VOKA was er blij mee.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 02:07   #124
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.548
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
http://www.tijd.be/markten_live/home...29929-7814.art


Nieuwe aandeelhouder

Als u de rechten koopt om later om te zetten in nieuwe aandelen (je hebt 7 rechten nodig voor 13 nieuwe aandelen Nyrstar), dan zijn die aandelen sowieso onderworpen aan speculatietaks. Bij de berekening van de speculatietaks – in geval van verkoop binnen zes maanden met winst - , moet volgens het kabinet Financiën rekening gehouden met de volledige aankoopprijs. 'Zowel de aankoopprijs van de voorkeurrechten als de intekenprijs (0,45 euro per aandeel Nyrstar) wordt in rekening gebracht', klinkt het. Volgens de bankenfederatie Febelfin is die bepaling echter strijdig met de wet. 'In die wet wordt duidelijk gesteld dat de effecten dezelfde ISIN-code moeten hebben. Het is onmogelijk bronheffing toe te passen op effecten met een verschillende ISIN-code', klinkt het bij Febelfin.


Tijd voor een opklaring door het bevoegde ministerie ( Financiën, bevoegd minister: Johan Van Overveldt ).
Daar zal hij wel iets op vinden, al is het dat hij de wet moet veranderen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 10:28   #125
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Daar zal hij wel iets op vinden, al is het dat hij de wet moet veranderen.
Natuurlijk, als je als Vlaamse regering 20 miljard schuld de voorlaatste legislatuur uit je begroting kan houden, moet de volgende achterpoort toch al openstaan.
De grootste grap, zowel federaal als regionaal: onze begroting is in evenwicht.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 11:43   #126
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Daar zal hij wel iets op vinden, al is het dat hij de wet moet veranderen.
Niets nieuws onder de zon. Tot dusver de verandering.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 12:18   #127
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.709
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
NVA mijnen best, NVA heeft de kleine belegger bewust opgeofferd.
De weg van de minste weerstand. VOKA was er blij mee.
Weet nu niet wat voka hiermee te zien heeft. De doelwitten van cdv waren, en zullen het nog meer zijn, verhoging van de inkomsten uit vermogen, in al zijn gedaanten.
Dat dit uiteindelijk, tijdelijk nog opgehouden is, door een gewrocht als de speculatietaks, duidelijk door de banken geschreven, en met duizend en één uitwijkmogelijkheden, zal in de toekomst, gewoon als een nonevent worden beschouwd.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2016, 22:10   #128
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Weet nu niet wat voka hiermee te zien heeft.
De NVA heeft de kleine belegger opgeofferd, dat is voor mij zeer duidelijk. Ik volg je dat ze deze taks liever niet hadden ingevoerd. Maar de schuld bij open VLD en CD&V leggen daar ga ik niet in mee. Het was een idee van de NVA.

Ik volg je dat er een taks zoals de speculatietaks is gekomen omdat de CD&V een symbooltax wou. Maar de vorm en inhoud van deze taks die is er gekomen door de NVA, om de echte gefortuneerden buiten spel te zetten en te houden. Dat is de onzichtbare hand van VOKA.

Tot die conclusie ben ik gekomen op basis van de communicaties van Van Overtdinges, en de antwoorden op mijn mail die ik gekregen heb van de CD&V en de OVLD. De NVA antwoordt gewoon niet op anonieme mails, dat was het antwoord van de NVA. Wat ik op zich een verschrikkelijk dom argument vind. De kans om het juiste beeld bij mij te schetsen hebben ze gemist.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2016, 23:01   #129
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.709
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
De NVA heeft de kleine belegger opgeofferd, dat is voor mij zeer duidelijk. Ik volg je dat ze deze taks liever niet hadden ingevoerd. Maar de schuld bij open VLD en CD&V leggen daar ga ik niet in mee. Het was een idee van de NVA.

Ik volg je dat er een taks zoals de speculatietaks is gekomen omdat de CD&V een symbooltax wou. Maar de vorm en inhoud van deze taks die is er gekomen door de NVA, om de echte gefortuneerden buiten spel te zetten en te houden. Dat is de onzichtbare hand van VOKA.

Tot die conclusie ben ik gekomen op basis van de communicaties van Van Overtdinges, en de antwoorden op mijn mail die ik gekregen heb van de CD&V en de OVLD. De NVA antwoordt gewoon niet op anonieme mails, dat was het antwoord van de NVA. Wat ik op zich een verschrikkelijk dom argument vind. De kans om het juiste beeld bij mij te schetsen hebben ze gemist.
Maak U niet teveel illusies over het pluimen van de echte gefortuneerden. Dat is populistische taal. Ze zullen ten eerste weg zijn vooraleer ze zullen gepluimd worden, en ten tweede als men iets werkelijk rendabel wil maken, dan zal de middenklasse toch het slachtoffer worden.
Maar waar maken we ons uiteindelijk druk om. Als we willen speculeren zijn er talloze uitwegen (etf's, cfd's, indexopties, indexfutures...). Blijft natuurlijk over de kleine belegger, die normaal koopt voor de lange termijn, maar waarvan het niet uitgesloten is, dat hij soms toch eens binnen de zes maanden verkoopt. De kleine belegger waarvan de grootbanken (hebben die een connectie met voka ? ben zo niet thuis in die winkel), die de speculatietaks geschreven hebben, zodanig dat ze hopen dat hij het zelf beleggen dan beu wordt, en zijn portefueille in beheer zal geven.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2016, 15:33   #130
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

De beurstaks is gewoon de zoveelste aanslag tegen diegenen die niet van het OCMW leven en hun schamel pensioen wat willen opvrolijken.
Wel zeker is dat hij niet zal opbrengen wat de "dikke pensioenen" er van verwachten. Andere mogelijkheden genoeg.
Ik ben zelfs benieuwd of het niet verlieslatend wordt voor de schat"put"?
De zoveelste gemene aanslag op de goedmenende burger dat is het.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2016, 06:52   #131
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben er natuurlijk tegen (om principiële redenen, niet voor persoonlijke) maar een vlakke vermogensbelasting zou coherenter zijn dan het geheel cadastrale inkomens, beurstaksen, en weet ik veel.

Men zou het dan "spaarbelasting" moeten noemen, en het zou uiteraard ook geheven moeten worden op alle bekomen rechten op toekomstige inkomens, zoals bijvoorbeeld opgebouwde pensioenrechten, opgebouwde werkloosheidssteunrechten en dergelijke meer als je het echt consistent zou willen maken.

Een vermogensbelasting is het afsnoepen van een stukje van al je toekomstige rechten tot consumptie die je niet onmiddellijk opdoet. Opgebouwde pensioenrechten zijn daar een deel van bijvoorbeeld.

Men zou een BTW kunnen heffen op uw verplichte sociale bijdragen die uw pensioenrechten opbouwen, en nadien nog een vermogensbelasting gedurende uw ganse actieve leven op die opgebouwde rechten zelf, zodanig dat ge al 5 of 6 keer uw bijdrage tot pensioen hebt betaald aan belastingen voor ge uw eerste pensioen krijgt.

Op die manier krijgen we dus dat elke vorm van lange-termijn belegging totaal waardeloos gemaakt kan worden, of het nu in immobilien, aandelen, geld op een rekening, of biljetten onder een matras zit. Elke vorm van appeltje voor de dorst voor uw ouwe dag moet enkele keren afgenomen worden.

Dat maakt dat het enige dat overblijft van uw ogenblikkelijke waardeproductie, waar ge BTW en inkomensbelasting op betaalt, enkel maar kan belegd worden in zwaar speculatieve producten van zeer korte termijn, waar de financiele sector heel veel kan van inpikken, en waar ge geen cent van zult overhouden als ge oud zijt.

Mag ik nu minister van financien worden ?
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...kje-komt.dhtml

Daar staan we vandaag niettegenstaande de belastingen hier in Apenland bij de hoogste ter wereld behoren. Weet je BTW is ook belasting hoor.
Besparen, besparen en afslanken die topzware overheid en sociale hangmat, herbekijk de misbruiken bij vakbonden en ziektezorg.
Investeren in bruikbare dingen ipv één of andere klojo de overheids investeringen te laten goedkeuren. Voorbeelden genoeg van onbruikbare héél dure overheidsinvesteringen. Enz., enz., de lijst is lang véél te lang.
Spijtig voor dit mooie landje en haar "ooit" hard werkende bevolking die nu nog alles kan betalen ook.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 11:21   #132
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

http://www.tijd.be/ondernemen/financ...51132-3096.art

Speculatietaks brengt geen geld op tot nu toe, integendeel overheid heeft maandelijks 125.000 euro minder inkomsten.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 12:00   #133
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
http://www.tijd.be/ondernemen/financ...51132-3096.art

Speculatietaks brengt geen geld op tot nu toe, integendeel overheid heeft maandelijks 125.000 euro minder inkomsten.
Waarom zou dat door de speculatietaks komen? Is dat dan voroeger elke maand hetzelfde gebleven?

Trouwens het doel is niet meer opbrengsten maar minder speculatie.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 12:47   #134
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
De beurstaks is gewoon de zoveelste aanslag tegen diegenen die niet van het OCMW leven en hun schamel pensioen wat willen opvrolijken.
Wel zeker is dat hij niet zal opbrengen wat de "dikke pensioenen" er van verwachten. Andere mogelijkheden genoeg.
Ik ben zelfs benieuwd of het niet verlieslatend wordt voor de schat"put"?
De zoveelste gemene aanslag op de goedmenende burger dat is het.

Volgens de beursmakelaar Keytrade verliest de overheid met de nieuwe fiscale maatregelen 125.000 euro per maand aan inkomsten.


Beurstransacties hebben de overheid sinds begin dit jaar beduidend minder inkomsten opgeleverd. Dat besluit de online beursmakelaar Keytrade, inzake klantenaantal de marktleider in ons land.

Wie aandelen koopt of verkoopt, betaalt daar een beurstaks op van 0,27 procent. Door het tumult op de financiële markten en de invoering van de speculatietaks voerden beleggers de jongste maanden minder orders uit, zegt Keytrade.

‘In 2015 leverde de beurstaks de fiscus maandelijks 1,16 miljoen euro op. Dit jaar was dat nog 680.000 euro.’ De speculatietaks, een heffing van 33 procent voor wie aandelen zes maanden na de aankoop met winst verkoopt, kon dat verlies niet compenseren.

‘Maandelijks betalen onze klanten 360.000 euro speculatietaks. Als je alles optelt, blijkt dat de overheid in het nieuwe systeem 125.000 euro per maand verliest.’

Laatst gewijzigd door N-Vb : 5 april 2016 om 12:48.
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 12:49   #135
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Waarom zou dat door de speculatietaks komen? Is dat dan voroeger elke maand hetzelfde gebleven?

Trouwens het doel is niet meer opbrengsten maar minder speculatie.

ze zouden beter de banken minder laten speculeren met het geld van de spaarders, maar wat doet de regering?

kleine spaarders belasten
groten mogen gratis blijven speculeren
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 13:15   #136
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
ze zouden beter de banken minder laten speculeren met het geld van de spaarders, maar wat doet de regering?

kleine spaarders belasten
groten mogen gratis blijven speculeren
Ja dat is het ergerlijke.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 14:33   #137
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 41.383
Standaard

Het was te verwachten dat uiteindelijk de Overheid er netto zou aan verliezen. Dit doet mij een bijzonder groot genoegen. Die kleinebeleggerstaks is een miskleun van jewelste. Ook al ben ik persoonlijk een lange termijn aandelenbelegger toch vond ik die maatregel oneerlijk om twee redenen. a. De eventuele winst die een binnen zes maand verkopende belegger maakt wordt door de fiscus aangegrepen om te belasten. Maar eventuele verliezen die hij bij een gelijkaardige transactie maakt mogen niet in mindering gebracht worden. b. Zelfs wanneer iemand een lange termijn belegger is wordt door die belasting een extra veiligheid voor de belegger weggenomen. Er kunnen immers altijd onverwacht niet-speculatieve maar toch valabele redenen opduiken om aandelen reeds binnen de zes maand na aankoop opnieuw te verkopen.
Van Overtfeld heeft zich persoonlijk nooit erg enthousiast getoond voor die kleinebeleggerstaks. Die is er gekomen door de niet aflatende druk van CD&V die, door het gestook van de ACW/beweging.net lobby, absoluut wou dat "het kapitaal" () zou gestraft worden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 15:53   #138
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Waarom zou dat door de speculatietaks komen? Is dat dan voroeger elke maand hetzelfde gebleven?

Trouwens het doel is niet meer opbrengsten maar minder speculatie.


Het doel is en was een symbolische taks om een vermogentaks even van de baan te vegen.

Dat daarmee mensen getroffen worden die bvb tot NVA kiezers kan gerekend worden, kan VOKA en andere Panamesen niet schelen.

Deze taks en de draai die JVO eraan geeft, een Doctor in de Economie als ik me niet vergis, doen mij kotsten. Kotsen van de hypocrisie van JVO. Dat zo iemand niet inziet dat deze taks ZERO 0 effect heeft tegen speculatie maak je mij niet wijs. Dikke leugenaar met uitgestreken gezicht.

Dat jij zoiets gelooft, zegt veel over uw kennis van de (financiele) wereld.

Laatst gewijzigd door Odol : 5 april 2016 om 15:54.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 17:40   #139
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht


Het doel is en was een symbolische taks om een vermogentaks even van de baan te vegen.

Dat daarmee mensen getroffen worden die bvb tot NVA kiezers kan gerekend worden, kan VOKA en andere Panamesen niet schelen.

Deze taks en de draai die JVO eraan geeft, een Doctor in de Economie als ik me niet vergis, doen mij kotsten. Kotsen van de hypocrisie van JVO. Dat zo iemand niet inziet dat deze taks ZERO 0 effect heeft tegen speculatie maak je mij niet wijs. Dikke leugenaar met uitgestreken gezicht.

Dat jij zoiets gelooft, zegt veel over uw kennis van de (financiele) wereld.
Wat ik geloof is mijn zaak. Het is een goede maatregel, enkel (zeer, zeer, zeer, enorm,...) spijtig en inderdaad heel hypocriet dat het niet voor vennootschappen ed. geldt.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 5 april 2016 om 17:40.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 21:48   #140
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat ik geloof is mijn zaak. Het is een goede maatregel, enkel (zeer, zeer, zeer, enorm,...) spijtig en inderdaad heel hypocriet dat het niet voor vennootschappen ed. geldt.
En waarom zou het een goede maatregel zijn?

Laatst gewijzigd door Odol : 5 april 2016 om 21:49.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be