Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 november 2012, 22:34   #121
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ah ja? En die sportvereniging dan die allochtone herrieschoppers de toegang ontzegde? En al die cancings en café die een allochtoon durven weigeren?
Waar is dan uw " vrijheid van de uitbater"?
Kom zeg, u vertelt onzin.
Lees eens goed wat ik schrijf.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2012, 12:13   #122
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Lees eens goed wat ik schrijf.
Dat deed ik, vandaar mijn repliek die u mag weerleggen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2012, 12:20   #123
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als onderwijzer kan ik u alvast meegeven dat er nu stemmen opgaan die weer pleiten voor een gedeeltelijke scheiding, juist omdat men is gaan inzien dat dit helemaal niet zo overbodig was als het indertijd leek. Jongens en meisjes bewegen zich op een bepaald ogenblik van hun ontwikkeling op een ander ritme, wat bij gescheiden ontwikkeling soms beter opgevangen kan worden.
Dat is regelrechte prietpraat hoor.
Leg me even dat " andere ritme " uit?
En waarom zou je jongens en meisjes beter scheiden?
Mij lijkt dat het normale gemengde sociale verkeer tussen meisjes en jongens, nodig is om te leren hoe je met mekaar kunt omgaan, dat is dus nodig voor een goede ontwikkeling en zo vermijd je frustraties, obsessies voor het andere geslacht, en bereid je voor op het leven zoals het is, waarbij mannen en vrouwen gewoon en overal met mekaar kunnen omgaan.

Een studie die pleitte voor opnieuw gescheiden onderwijs beriep zich op de vaststelling dat de gescheiden groepen zich beter konden concentreren.Dan is de oplossing natuurlijk enkel voor pilaarbijters om op basis van dat argument weer gescheiden onderwijs in te voeren, anderen zien dit als een normale fase op weg naar adolescentie dat het andere geslacht al eens voor iets minder concentratie zorgt, en vinden dat je daar mee hoort leren omgaan.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2012, 13:03   #124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat deed ik, vandaar mijn repliek die u mag weerleggen!
Weerleggen? Ik zie geen verband met de inhoud van mijn bericht, laat staan dat er iets in relatie daartoe gebracht moet worden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2012, 13:05   #125
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is regelrechte prietpraat hoor.
In Klasse stond enige tijd geleden een artikel daarover. Niet dat er onmiddellijk gepleit werd voor een terugkeer naar gescheiden onderwijs, toch werd voorzichtig aangegeven dat niet alles rozegeur en maneschijn is in gemengd onderwijs. Er werd verteld over een school waar een gedeeltelijke scheiding weer werd ingevoerd, in Maldegem meer bepaald. Dus, zo 'regelrechte prietpraat' is het niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2012, 17:59   #126
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.924
Standaard

Ik vind "Ladies Night" van Kool & the Gang een aanstootgevend nummer. Onder het mom van een pretentieloos disco-nummer pleit men eigenlijk voor strikte scheiding tussen mannen en vrouwen.

En wat het CGKR ? Niets...

http://www.youtube.com/watch?v=GCFDo1I0QIM
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 00:21   #127
Aligator
Minister
 
Aligator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Locatie: moeras
Berichten: 3.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In Klasse stond enige tijd geleden een artikel daarover. Niet dat er onmiddellijk gepleit werd voor een terugkeer naar gescheiden onderwijs, toch werd voorzichtig aangegeven dat niet alles rozegeur en maneschijn is in gemengd onderwijs. Er werd verteld over een school waar een gedeeltelijke scheiding weer werd ingevoerd, in Maldegem meer bepaald. Dus, zo 'regelrechte prietpraat' is het niet.
Maldegem, hé ... En in Geel, zijn het daar ook gescheiden klassen ?
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 13:15   #128
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Maldegem, hé ...
En?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 13:16   #129
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik vind "Ladies Night" van Kool & the Gang een aanstootgevend nummer. Onder het mom van een pretentieloos disco-nummer pleit men eigenlijk voor strikte scheiding tussen mannen en vrouwen.

En wat het CGKR ? Niets...
Vrijemeningsuiting? Mag het nog?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 14:27   #130
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ah ja? En die sportvereniging dan die allochtone herrieschoppers de toegang ontzegde? En al die cancings en café die een allochtoon durven weigeren?
Waar is dan uw " vrijheid van de uitbater"?
Kom zeg, u vertelt onzin.
Je bent appelen met peren aan het vergelijken.

Eventjes citeren uit de antidiscriminatiewet: "Elk direct onderscheid op grond van een van de beschermde criteria vormt een directe discriminatie, tenzij dit directe onderscheid objectief wordt gerechtvaardigd door een legitiem doel en de middelen voor het bereiken van dat doel passend en noodzakelijk zijn."

Als ik het goed begrijp is het de bedoeling van deze fitnesszaak om vrouwen de kans te geven aan fitness te doen zonder dat ze zich ongemakkelijk of begluurd voelen. Dat lijkt me op het eerste zicht een legitiem doel (en mannen die het tegendeel denken kunnen altijd naar de rechter stappen), cafés of dancings 'slegs vir blankes' zijn dat overduidelijk niet.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 00:26   #131
Nexer
Parlementslid
 
Nexer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 1.901
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Geen argumenten? Bij mijn weten wordt er door u met de wet geschermd. Aan u dan ook de tekst voor te leggen waarop u zich beroept.
Neen. Gij zijt met de wet aan het schermen. Gij en gij alleen. En kom niet af met die vorige post van mij, dat wist ik toevallig staan.

Gij zijt het die hier persé de wet bij wilt halen en dan verwacht dat ik alles opzoek terwijl gij op uw lui gat blijft zitten.

Toont gij maar eens aan waar gij uw beweringen in de wetteksten kunt terugvinden. Ik ben benieuwd naar uw flauwe excuses om het niet te moeten doen.
__________________
Citaat:
"The liberals of today are the tyrants of tomorrow."

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."

Laatst gewijzigd door Nexer : 10 november 2012 om 00:36.
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 00:37   #132
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Neen. Gij zijt met de wet aan het schermen. Gij en gij alleen. En kom niet af met die vorige post van mij, dat wist ik toevallig staan.

Gij zijt het die hier persé de wet bij wilt halen en dan verwacht dat ik alles opzoek terwijl gij op uw lui gat blijft zitten.

Toont gij maar eens aan waar gij uw beweringen in de wetteksten kunt terugvinden. Ik ben benieuwd naar uw flauwe excuses om het niet te moeten doen.
Lees de hele draad maar eens opnieuw. Ik ben immers niet diegene die aan het roepen gaat "discriminatie!"
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 00:40   #133
Nexer
Parlementslid
 
Nexer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 1.901
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit is helemaal geen discriminatie. Er zijn net zo goed sportclubs die exclusief voor mannen als vrouwen zijn. Er zijn voetbalclubs uitsluitend voor vrouwen en er zijn er voor mannen. Discriminatie? Welneen.
Fitness zijn geen sportclubs, sinds ze niet in competitieverband opereren. Het scheiden van mannen en vrouwen in competitie heeft te maken met lichamelijke verschillen. Vrouwen lopen bijvoorbeeld trager dan mannen. Terwijl vrouwen algemeen flexibeler zijn.

Eventjes een linkje naar een samenvattend artikel, sinds ge blijkbaar te lui zijt om zelf dingen op te zoeken als het niet past binnen uw wereldbeeld: http://www.livestrong.com/article/33...-men-vs-women/

Uw vergelijk gaat niet op. Zoek maar verder, 't is plezant u te zien spartelen als ne vis op het droge.
__________________
Citaat:
"The liberals of today are the tyrants of tomorrow."

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 00:44   #134
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
... binnen uw wereldbeeld:
Over welk wereldbeeld hebt u het dan wel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 00:55   #135
Nexer
Parlementslid
 
Nexer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 1.901
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U bent vrij naar om het even welke fitnessclub te gaan. Uw redenering houdt dus geen steek.
Neen, die vrijheid is er met deze fitness enkel voor vrouwen niet. Ik ben dus niet vrij daar binnen te gaan. Dus het houdt wel steek.
__________________
Citaat:
"The liberals of today are the tyrants of tomorrow."

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 00:56   #136
Nexer
Parlementslid
 
Nexer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 1.901
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als vrouwen het recht voor zich opeisen om onder vrouwen te fitnessen, zie ik niet in op welke gronden u zoiets kan weigeren en als discriminatie afdoen.
Mogen discrimineren is geen recht. Als een vrouw niet wil fitnessen omdat er mannen aanwezig zijn, dan is dat zeer infantiel van haar. Als ge mannen de toegang weigert omwille van de eisen van vrouwen, dan zet ge de wensen van 1 geslacht boven die van het ander. De wens van die mannen om bij hun in de buurt te kunnen fitnessen wordt overboord gesmeten omdat de vrouwen sociaal onkundig zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als ik indertijd voetbalde, stonden we ook onder mannen in de douche. Naakt. Niemand zou het leuk gevonden hebben als daar ook een vrouw ging bijstaan.
En fitnesszalen hebben gescheiden kleedkamers en dus ook gescheiden douches. Waar bevindt zich dan het probleem? Waarom haalt gij trouwens die douches aan? Niemand heeft iets gezegd over gemengde douches.

Alles dat ge kunt verzinnen is goed genoeg zeker. Wat dat zijn uw argumenten. Verzinsels.
__________________
Citaat:
"The liberals of today are the tyrants of tomorrow."

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 00:57   #137
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Neen, die vrijheid is er met deze fitness enkel voor vrouwen niet. Ik ben dus niet vrij daar binnen te gaan. Dus het houdt wel steek.
In een fitnessclub kunt u nooit zomaar vrij naar binnen. 'n Fitnessclub is immers geen openbare plaats. Wel een club die met ingeschreven werkt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 00:59   #138
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Mogen discrimineren is geen recht. Als een vrouw niet wil fitnessen omdat er mannen aanwezig zijn, dan is dat zeer infantiel van haar. Als ge mannen de toegang weigert omwille van de eisen van vrouwen, dan zet ge de wensen van 1 geslacht boven die van het ander. De wens van die mannen om bij hun in de buurt te kunnen fitnessen wordt overboord gesmeten omdat de vrouwen sociaal onkundig zijn.
Waarom zou de wens van mannen hier hoger moeten worden gezet dan die van de vrouwen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 01:00   #139
Nexer
Parlementslid
 
Nexer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 1.901
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Lees de hele draad maar eens opnieuw. Ik ben immers niet diegene die aan het roepen gaat "discriminatie!"
Onderhandelen of vechten, de 3de fase van de ontkenning.

Gij zijt degene die blijft beweren dat er geen discriminatie is en dat probeert te bekrachtigen door anderen uw bewijs te laten opzoeken. En als die dat niet doen, omdat die mensen uw slaafjes niet zijn, dan beweert gij dat ge onweerlegbaar gelijk hebt.


Kinderen uit de lagere school onderbouwen hun argumenten beter dan gij dat doet.
__________________
Citaat:
"The liberals of today are the tyrants of tomorrow."

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 01:01   #140
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
En fitnesszalen hebben gescheiden kleedkamers en dus ook gescheiden douches. Waar bevindt zich dan het probleem? Waarom haalt gij trouwens die douches aan? Niemand heeft iets gezegd over gemengde douches.

Alles dat ge kunt verzinnen is goed genoeg zeker. Wat dat zijn uw argumenten. Verzinsels.
Verzinsels? Waar zit dan wel het verzinsel? Als vrouwen de behoefte voelen zonder mannen te fitnessen, zie ik dat als een legitiem recht. Zo eenvoudig is het.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be