![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat "veroordelen van België"... laat me niet lachen! Waarde= nul komma nul. Willen deze heren en dames eens rondkijken op onze planeet waar hun geleuter wat meer van toepassing zal zijn? Op welke louche basis en dank zij welke bedenkelijke figuren zal dat tot stand gekomen zijn? Zoals de "onderdrukte minderheid" van onze franstalige vrienden? Laatst gewijzigd door andev : 5 januari 2008 om 18:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet wanneer ze in een nieuwe moderne cel gezellig zitten te kaarten, op hun bed liggen en tv te kijken in afwachting dat het tijd is om te gaan eten gevolgd door de ontspannings/sportruimte en het privéuurtje in het privévertrek met de partner... Niet te hard steigeren nu...ik weet het :"ze hebben het niet allemaal zo voor elkaar". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En neen, de burgers van dit land moeten niet nog eens miljarden euro's ophoesten voor de opvang van gespuis. Dat men dat geld maar voor de sukkelaars gebruikt die niet in de gevangenis belanden... Je mag wel wat eisen gaan stellen aan ons gerechtssysteem of wat daarvoor moet doorgaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
TV kijken als ze geld hebben, ja, de gevangenis verdient daar aardig wat centen mee die nergens in een boekhouding opduiken. Wie geld heeft huurt een TV, wie geen geld heeft huurt geen TV. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Eenmaal om de drie maanden, ik heb het meegemaakt. Het is te zeggen, het was allemaal geregeld en de morgen dat mijn vrouw dan ging langskomen werd ik smorgens op tranfair gezet naar Wortel. Daar aangekomen werd me door de direkteur verteld dat ze daar ook zo een programma hadden en dat ik me gerust mocht inschrijven. Alleen was het zo dat de wachtlijst 9 maand lang was en dat ik maar zou blijven voor zes maand. Begrijpt u? Ik denk dat u er zich allemaal wat teveel van voorsteld. Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
Al de mensen die vandaag de dag vertellen dat de straffen langer moeten duren en helemaal uitgedaan moeten worden begrijpen hoegenaamd niets van het probleem. Als straffen helemaal uitgezeten moeten worden klopt dat om te beginnen al niet meer met de geest waarin ze veroordeeld zijn. De rechter geeft u namelijk 3 jaar als hij u een jaar binnenwil, hij houdt dus rekening met dee wet Lejeune. Daarna dan zeggen, sorry vriend u gaat nu die drie jaar uitdoen is gewoon een aanfluiting. Als we straffen helemaal laten uitdoen zitten de gevangenissen binnen een jaar vol met mensen die er de eerste 15 jaar niet meer uikomen. Wat doen we dan met de huidige wachtlijst? Het duurt nu al jaren voor u opgeroepen wordt om een straf te komen doen. Wat doen we met de mensen die in die 15 jaar veroordeeld worden? Roepen we de volgende daar van op binnen 15 jaar? En dan de volgende binnen dertig jaar? Er zijn in Belgie 2500 plaatsen te weinig in de psychiatrie, die gaan niet bijgebouwd worden want dat kost geld en dat is er niet in Belgie. In Vlaanderen wel maar de Belgische regering zorgt ervoor dat het hier verdwijnt. Er zijn zeker 15.000 cellen te weinig, enige raming hoeveel geld dat dat kost? Plus de duizenden bewakers die daarvoor moeten worden aangenomen, wie gaat dat betalen? En dan uit frustratie roepen dat de gevangenen daarvoor moeten boeten mag dan wel eens opluchten maar het blijft zever. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
-niet hier geboren werd -niet de Belgische nationaliteit heeft -ongelijk heeft... en dat dergelijk racisme westerse gewoonte is? ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 5 januari 2008 om 20:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goedpraten??? Ik ben juist een van de enigen die het terrorisme consequent veroordeelt, ook als het komt van de meest terroristische staat ter wereld die systematisch andere landen bezet en ook in ons land massavernietigingswapens heeft opgestapeld.
Laatst gewijzigd door Kallikles : 5 januari 2008 om 20:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wil jij dat aan Plilippe L'hiver en zijn "mesthoop van stemmen" (dixit De Wever! ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 5 januari 2008 om 20:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
5000 voorarresten en 2500 echte gevangenen betekent dat voorarrest de regel is en niet de uitzondering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn dus autochtone en allochtone gangsters, met of zonder papiertje... Ik wel weet dat een bepaalde groep lieden dat perse anders willen zien, maakt niet uit. Dat men het spel eens begint eerlijk te spelen: een Belg en een Marokkaanse Belg of iets anders, dat is niet zomaar "hetzelfde" en niet "niet relevant"... En of het nu duurder (en gevaarlijker) is om een al dan niet ex-vreemdeling- gangster + familieherenigingen hier jaaaaren te "herbergen" of hem zo vlug mogelijk uit het land te verwijderen , het tweede moet toch stukken minder kosten! Natuurlijk moeten de ellenlange procedureslagen door een bepaald soort "advocaten" en domme wetjes ook eens een ernstige opfrisbeurt krijgen... Zijn Angelica en haar ouders nu al het land uit? (... het gaat hier niet over "gangsters" maar over de "procedures" natuurlijk...) Laatst gewijzigd door andev : 6 januari 2008 om 10:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk mogen/moeten onschuldigen niet zomaar de gevangenis in... en jij kent het middeltje om meteen uit te maken wie wel en wie niet onschuldig is? Men pikt de mensen toch niet zomaar willekeurig op op straat, of wel? En dan leest men nog ganse dagen dat er zovelen worden opgepakt en bijna direkt weer vrij rondlopen, vlugger klaar dan de politie die de papieren moet invullen... De fout zit hem naar mijn gevoel meer bij de werking van het gerecht dat er maar eens moet op voorzien zijn om wat vlugger te werken! Hoe lossen ze dat op in de ons omringende landen? Geen problemen met mensen die "onschuldig" in de gevangenis zitten te wachten? Of zitten al de probleemgevallen hier? Laatst gewijzigd door andev : 6 januari 2008 om 18:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |