Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2008, 18:49   #121
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
En daarom is Belgie veroordeeld om het mensonwaardig behandelen van de gevangenen.

Grote Franstalige natie die zijn gevangenen mensonwaardig behandeld.

Maar dus om even uw systeem te volgen, wat is het resultaat? Komen diegene die mensonwaardig behandeld worden door de Belgische staat nog terug in de gevangenis of niet?
Denk jij dat ze minder zouden terug komen in de gevangenis mocht het een driesterrenhotel met persoonlijke butler zijn?
En dat "veroordelen van België"... laat me niet lachen! Waarde= nul komma nul. Willen deze heren en dames eens rondkijken op onze planeet waar hun geleuter wat meer van toepassing zal zijn?
Op welke louche basis en dank zij welke bedenkelijke figuren zal dat tot stand gekomen zijn? Zoals de "onderdrukte minderheid" van onze franstalige vrienden?

Laatst gewijzigd door andev : 5 januari 2008 om 18:52.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 19:01   #122
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De waarheid is dat er gewoon geen geld is voor degelijke gevangenissen. Er zit volgens europese regelgeving terzake driekwart volk teveel binnen, dat is zo een 7500 mensen waar volgens de regels geen plaats is voor voorzien. Die dus op de grond slapen enzo. Die als varkens met zijn vieren in een èènpersoonscel zitten.
Dat doet me aan een straf en aan een gevangenis denken, ja.Niet leuk.

Niet wanneer ze in een nieuwe moderne cel gezellig zitten te kaarten, op hun bed liggen en tv te kijken in afwachting dat het tijd is om te gaan eten gevolgd door de ontspannings/sportruimte en het privéuurtje in het privévertrek met de partner...
Niet te hard steigeren nu...ik weet het :"ze hebben het niet allemaal zo voor elkaar".
Oud 5 januari 2008, 19:06   #123
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dan zal u de Belgische wetgeving terzake moeten veranderen en jaarlijks enkele miljarden euro's ervoor moeten uittrekken.

Wat zegt u? Dat willen de partijen niet want er is geen geld voor? Wel, dan zal men de gevangenen loslaten zoals de wetgeving dat zegt.
Of de wetgeving terzake laten aanpassen door lieden die niet van een andere planeet komen en weten waar ze mee bezig zijn, met inbegrip van de gevolgen van wat ze verkondigen?
En neen, de burgers van dit land moeten niet nog eens miljarden euro's ophoesten voor de opvang van gespuis. Dat men dat geld maar voor de sukkelaars gebruikt die niet in de gevangenis belanden...
Je mag wel wat eisen gaan stellen aan ons gerechtssysteem of wat daarvoor moet doorgaan.
Oud 5 januari 2008, 19:21   #124
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Iedereen (bijna toch) vindt dat perfect normaal en aanvaardbaar...

Iedereen schuldig tot hij 't tegendeel bewijst, of alléén de Belgen met een grootvader van buitenlandse origine??

En dan zijn we verwonderd over de overbevolking van de gevangenissen.

Stel: een vechtpartij tussen 2 mensen: Jan Jansens en Achmed Adbel: wie zal door de bijgeroepen flikken aangehouden worden denk je? Jan of Achmed of alle twee? Wie zal door de onderzoeksrechter onder aanhoudingsmandaat geplaatst worden? Jan of Achmed of alle twee?
En dan zijn ze verwonderd over de oververtegenwoordiging van Achmed in de gevangenissen. (en roepen ze dat preventief nog méér Achmeds moeten aangehouden worden en die langere straffen moeten uitzitten)
Misschien moet je de Achmed's hier en in hun landen van oorsprong waar ze zitten te wachten om naar hier te komen, eens gaan uitleggen hoe verkeerd ze aan het doen zijn! Het is hier zo slecht voor hen dat het eigenlijk "mensonterend", "tegen de mensenrechten", zeg maar "racistisch" is om die mensen hier gewoon toe te laten, wetende wat er hen allemaal te wachten staat! En dan zijn er nog die hun familie laten overkomen: gewoon masochisten!
Oud 5 januari 2008, 19:30   #125
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat doet me aan een straf en aan een gevangenis denken, ja.Niet leuk.
De straf is niet moeten leven als varkens in een stal maar vrijheidsberoving.

Citaat:
Niet wanneer ze in een nieuwe moderne cel gezellig zitten
Zijn er nieuwe gevangenissen comform de Europese regelgeving gebouwd misschien? Neen? vergeet die comfortabele cel dan maar, met vier man bijeen in een èènpersoonscel lijk varkens slapen op de grond.

Citaat:
te kaarten, op hun bed liggen en tv te kijken
Kaarten als ze geld hebben om kaarten te kopen in de gevangenis, die trouwens daar heel wat duurder zijn dan buiten in de winkel.
TV kijken als ze geld hebben, ja, de gevangenis verdient daar aardig wat centen mee die nergens in een boekhouding opduiken.

Wie geld heeft huurt een TV, wie geen geld heeft huurt geen TV.

Citaat:
in afwachting dat het tijd is om te gaan eten
U denkt dat er eetzalen zijn in de Belgische gevangenissen?

Citaat:
gevolgd door de ontspannings/sportruimte
Hier toont u duidelijk dat u nog nooit niet binnen een gevangenis geweest bent want in de ontspanningsruimtes zitten ook gevangenen opgesloten wegens plaatsgebrek.

Citaat:
en het privéuurtje in het privévertrek met de partner...
Als u kan bewijzen dat u getrouwd of samenwonend was in de zes jaar voor u bent opgesloten.

Eenmaal om de drie maanden, ik heb het meegemaakt. Het is te zeggen, het was allemaal geregeld en de morgen dat mijn vrouw dan ging langskomen werd ik smorgens op tranfair gezet naar Wortel.

Daar aangekomen werd me door de direkteur verteld dat ze daar ook zo een programma hadden en dat ik me gerust mocht inschrijven. Alleen was het zo dat de wachtlijst 9 maand lang was en dat ik maar zou blijven voor zes maand.

Begrijpt u? Ik denk dat u er zich allemaal wat teveel van voorsteld.

Citaat:
Niet te hard steigeren nu...ik weet het :"ze hebben het niet allemaal zo voor elkaar".
Dan komen we eindelijk overeen, de meerderheid geniet niet van deze gunstmaatregels.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 19:32   #126
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien moet je de Achmed's hier en in hun landen van oorsprong waar ze zitten te wachten om naar hier te komen, eens gaan uitleggen hoe verkeerd ze aan het doen zijn! Het is hier zo slecht voor hen dat het eigenlijk "mensonterend", "tegen de mensenrechten", zeg maar "racistisch" is om die mensen hier gewoon toe te laten, wetende wat er hen allemaal te wachten staat! En dan zijn er nog die hun familie laten overkomen: gewoon masochisten!
Zoveel van die Ahmeds zonder Belgische pas zitten er niet in de gevangenis. Geloof me nu, dat kost meer dan het opbrengt.

Verschaeve
Oud 5 januari 2008, 19:52   #127
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of de wetgeving terzake laten aanpassen door lieden die niet van een andere planeet komen en weten waar ze mee bezig zijn, met inbegrip van de gevolgen van wat ze verkondigen?
En neen, de burgers van dit land moeten niet nog eens miljarden euro's ophoesten voor de opvang van gespuis. Dat men dat geld maar voor de sukkelaars gebruikt die niet in de gevangenis belanden...
Je mag wel wat eisen gaan stellen aan ons gerechtssysteem of wat daarvoor moet doorgaan.
U begrijpt de omvang van het probleem niet echt denk ik. Als men morgen de Europese wetgeving toepast op de Belgische gevangenissen dan moet men, dixit Onckelinx, driekwart loslaten. Er zijn dus maar 2500 cellen in regel, er zijn alleen al zoveel geinterneerden die notabene niet eens in de gevangenis mogen zitten.

Al de mensen die vandaag de dag vertellen dat de straffen langer moeten duren en helemaal uitgedaan moeten worden begrijpen hoegenaamd niets van het probleem.

Als straffen helemaal uitgezeten moeten worden klopt dat om te beginnen al niet meer met de geest waarin ze veroordeeld zijn. De rechter geeft u namelijk 3 jaar als hij u een jaar binnenwil, hij houdt dus rekening met dee wet Lejeune. Daarna dan zeggen, sorry vriend u gaat nu die drie jaar uitdoen is gewoon een aanfluiting.

Als we straffen helemaal laten uitdoen zitten de gevangenissen binnen een jaar vol met mensen die er de eerste 15 jaar niet meer uikomen. Wat doen we dan met de huidige wachtlijst? Het duurt nu al jaren voor u opgeroepen wordt om een straf te komen doen. Wat doen we met de mensen die in die 15 jaar veroordeeld worden? Roepen we de volgende daar van op binnen 15 jaar? En dan de volgende binnen dertig jaar?

Er zijn in Belgie 2500 plaatsen te weinig in de psychiatrie, die gaan niet bijgebouwd worden want dat kost geld en dat is er niet in Belgie. In Vlaanderen wel maar de Belgische regering zorgt ervoor dat het hier verdwijnt.

Er zijn zeker 15.000 cellen te weinig, enige raming hoeveel geld dat dat kost? Plus de duizenden bewakers die daarvoor moeten worden aangenomen, wie gaat dat betalen?

En dan uit frustratie roepen dat de gevangenen daarvoor moeten boeten mag dan wel eens opluchten maar het blijft zever.

Verschaeve
Oud 5 januari 2008, 19:59   #128
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarmee jij direct als vaststaande uitgangspunten neemt dat Achmed
-niet hier geboren werd
-niet de Belgische nationaliteit heeft
-ongelijk heeft...
en dat dergelijk racisme westerse gewoonte is?

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 januari 2008 om 20:11.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 20:00   #129
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Kijk? Nog ééntje die terrorisme goedpraat.

Goedpraten??? Ik ben juist een van de enigen die het terrorisme consequent veroordeelt, ook als het komt van de meest terroristische staat ter wereld die systematisch andere landen bezet en ook in ons land massavernietigingswapens heeft opgestapeld.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 5 januari 2008 om 20:01.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 20:08   #130
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoe is dat relevant bij het feit dat duizenden onschuldigen in de gevangenis zitten?

Er zitten dus meer onschuldigen in de gevangenis dan veroordeelden. Goed systeem dat Belgische systeem.
Ik vind ook dat die onschuldigen er onterecht zitten en dat voorhechtenis juridisch de uitzondering is (en in de praktijk zou moeten zijn ook).

wil jij dat aan Plilippe L'hiver en zijn "mesthoop van stemmen" (dixit De Wever!)gaan wijsmaken?

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 januari 2008 om 20:10.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 20:15   #131
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind ook dat die onschuldigen er onterecht zitten en dat voorhechtenis juridisch de uitzondering is (en in de praktijk zou moeten zijn ook).
Moest voorarrest de uitzondering zouden we ermee kunnen levenn denk ik. Alleen is het zou in Belgie dat de voorarresten om en bij 50% van de gevangenisbevolking zijn. Met 2500 internees blijven er zo een 2500 mensen over die hun straf uitdoen.

5000 voorarresten en 2500 echte gevangenen betekent dat voorarrest de regel is en niet de uitzondering.

Verschaeve
Oud 6 januari 2008, 00:26   #132
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Links neemt het (weeral) op zelfs voor veroordeelde terroristen.
En rechts neemt het weeral op voor de PS'er Freddy Tielemans.

Driemaal hoera voor de cliché's!!
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 10:43   #133
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoveel van die Ahmeds zonder Belgische pas zitten er niet in de gevangenis. Geloof me nu, dat kost meer dan het opbrengt.
Eerlijk gezegd, of ze nu al een Belgische pas hebben of niet, of je bent neergestoken door zo iemand in het bezit van een Belgische pas of niet... wat maakt dat uit? Naar mijn gevoel ben je, als (ex-) vreemdeling pas een Belg of een Vlaming als je je gedraagt als een fatsoenlijke burger en men zich dus geen vragen hoeft te stellen over je afkomst, het kleurtje maakt niets uit. "Het is niet het kleur dat een probleem is... maar het probleem dat dikwijls een kleur heeft..."

Er zijn dus autochtone en allochtone gangsters, met of zonder papiertje... Ik wel weet dat een bepaalde groep lieden dat perse anders willen zien, maakt niet uit. Dat men het spel eens begint eerlijk te spelen: een Belg en een Marokkaanse Belg of iets anders, dat is niet zomaar "hetzelfde" en niet "niet relevant"...

En of het nu duurder (en gevaarlijker) is om een al dan niet ex-vreemdeling- gangster + familieherenigingen hier jaaaaren te "herbergen" of hem zo vlug mogelijk uit het land te verwijderen , het tweede moet toch stukken minder kosten! Natuurlijk moeten de ellenlange procedureslagen door een bepaald soort "advocaten" en domme wetjes ook eens een ernstige opfrisbeurt krijgen...
Zijn Angelica en haar ouders nu al het land uit? (... het gaat hier niet over "gangsters" maar over de "procedures" natuurlijk...)

Laatst gewijzigd door andev : 6 januari 2008 om 10:44.
Oud 6 januari 2008, 10:49   #134
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
dus naast de topic "België : het mooiste, beste land v/d wereld om in te leven." moeten we een topic " België : het mooiste, beste land v/d wereld om terrorist te zijn. " hebben
Wat is eigenlijk uw punt, buiten het feit dat u mij erg gefrustreerd lijkt?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 18:38   #135
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

wil jij dat aan Plilippe L'hiver en zijn "mesthoop van stemmen" (dixit De Wever!)gaan wijsmaken?
En het zal weer eens Filip L'hiver zijn fout tuurlijk...
Natuurlijk mogen/moeten onschuldigen niet zomaar de gevangenis in... en jij kent het middeltje om meteen uit te maken wie wel en wie niet onschuldig is? Men pikt de mensen toch niet zomaar willekeurig op op straat, of wel? En dan leest men nog ganse dagen dat er zovelen worden opgepakt en bijna direkt weer vrij rondlopen, vlugger klaar dan de politie die de papieren moet invullen...
De fout zit hem naar mijn gevoel meer bij de werking van het gerecht dat er maar eens moet op voorzien zijn om wat vlugger te werken!
Hoe lossen ze dat op in de ons omringende landen? Geen problemen met mensen die "onschuldig" in de gevangenis zitten te wachten? Of zitten al de probleemgevallen hier?

Laatst gewijzigd door andev : 6 januari 2008 om 18:42.
Oud 6 januari 2008, 18:53   #136
bk232214
Gouverneur

Standaard goede oude tijd

Citaat:
De straf is niet moeten leven als varkens in een stal maar vrijheidsberoving.

Zijn er nieuwe gevangenissen comform de Europese regelgeving gebouwd misschien? Neen? vergeet die comfortabele cel dan maar, met vier man bijeen in een èènpersoonscel lijk varkens slapen op de grond.

Kaarten als ze geld hebben om kaarten te kopen in de gevangenis, die trouwens daar heel wat duurder zijn dan buiten in de winkel.
TV kijken als ze geld hebben, ja, de gevangenis verdient daar aardig wat centen mee die nergens in een boekhouding opduiken.

Wie geld heeft huurt een TV, wie geen geld heeft huurt geen TV.

U denkt dat er eetzalen zijn in de Belgische gevangenissen?

Hier toont u duidelijk dat u nog nooit niet binnen een gevangenis geweest bent want in de ontspanningsruimtes zitten ook gevangenen opgesloten wegens plaatsgebrek.

Als u kan bewijzen dat u getrouwd of samenwonend was in de zes jaar voor u bent opgesloten.

Eenmaal om de drie maanden, ik heb het meegemaakt. Het is te zeggen, het was allemaal geregeld en de morgen dat mijn vrouw dan ging langskomen werd ik smorgens op tranfair gezet naar Wortel.

Daar aangekomen werd me door de direkteur verteld dat ze daar ook zo een programma hadden en dat ik me gerust mocht inschrijven. Alleen was het zo dat de wachtlijst 9 maand lang was en dat ik maar zou blijven voor zes maand.

Begrijpt u? Ik denk dat u er zich allemaal wat teveel van voorsteld.

Dan komen we eindelijk overeen, de meerderheid geniet niet van deze gunstmaatregels.
Mooi gevangenpak met streepjes en nummero en niet vergeten een bol met ketting aan het been mag kiezen links of rechts en dan stenen kappen voor de wegen .Bossen reinigen of zwerfvuil oprapen politiewagens reinigen en brandweerwagens er zijn zo veel werkjes voor die brave lui.
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 19:02   #137
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
Mooi gevangenpak met streepjes en nummero en niet vergeten een bol met ketting aan het been mag kiezen links of rechts en dan stenen kappen voor de wegen .Bossen reinigen of zwerfvuil oprapen politiewagens reinigen en brandweerwagens er zijn zo veel werkjes voor die brave lui.
Jazeker, zolang u maar met een arbeidscontract op de proppen komt voor die mensen. Anders, u raad het al, wordt u aangeklaagd voor koppelbazerij.

Verschaeve
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be