![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De gehandicapte in kwestie moet capabel zijn voor de job, en dat zul je moeten testen. Een gehandicapte die voor een job solliciteert moet evengoed slagen voor het examen, net als een niet-gehandicapte. Er kunnen wel redenen zijn waarom een gehandicapte niet slaagt voor dat examen (of er simpelweg niet geraakt), redenen die los staan van het al dan niet capabel zijn voor de job. Ik denk dat men dat beter eens nadenkt over alternatieven voor de huidige examens, in plaats van die overboord te gooien.
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat bedacht ik me ook net...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Minister-President
|
![]() Allez jong, dénken... en zo laat op de avond.
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ze maken er trouwens al op voorhand weer een knoeiboel van, met hun 'zware handicap'.
kan er weer eens een buitenstaander op basis van een pakje papieren beslissen of je nu een zware handicap hebt of niet. En of ie wel zwaar genoeg is.
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet je ook eens proberen. Het zal een welkome afwisseling zijn voor je pedante zelfverheerlijking.
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn er geen artsen die oordelen over iemands handicap en er een bepaald percentage aan toekennen? Voor zover ik weet, zijn dat èchte dokters hoor en ik heb zelfs horen vliegen dat die de mensen als het ware onderzoeken. Lichamelijk hé, niet zomaar op basis van een pakje papieren...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 6 januari 2008 om 23:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allez, er gaat er weer eens eentje in naam van allen spreken.
![]() |
![]() |
#129 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Doet het Vlaams Fonds dat niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#131 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee.
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() idd.
(wel van naam veranderd, nu Vlaams Agentschap). Ik ben toch al een paar keer omver gevallen van een beslissing van het VAPH, hoor.
![]() |
#134 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij bent natuurlijk geen opschepper. ![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#136 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alsof gehandicapten zo al niet genog gekloot worden door ... (sorry Raf) de ambetantenarij. Mijn beste vriend is MS-patiënt en mag zich nu elke zes maand laten onderzoeken om te zien of zijn toestand niet verbetert. De artsen bevestigen de onzin hiervan, maarja... de molen moet blijven draaien zeker? Op zijn blauwe kaart om te mogen parkeren op die gehandicaptenparkings zit hij ondertussen ook al acht maand te wachten. Enfin, Belgiekske op z'n smalst... Het onderscheid tussen vergelijkende examens en selectie zoals Raf het voorstelt is voorts zever in pakskes; als het vergelijkende examen goed is afgestemd op de functie in kwestie, dan mag dat niet het probleem zijn. Wél een probleem is dat er sowieso weinig gehandicapten afkomen op een job bij de overheid. En dat Bourgeois ze nu wil 'lokken' met die functies 'op een zilveren plateauke'. Maarja, een andere aanpak vraagt wellicht iets meer inspanning; politici staan er nu eenmaal niet om gekend dat ze voorbij de lopende legislatuur durven/kunnen/willen denken.
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In uw 1* post kwam het over alsof U leedvermaak had met gehandicapten en deze sociaal gelijkstelde met een vreemdeling (dus iemand zonder echten) Ere wie ere toe komt - ik was verkeerd |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel. Want dan zou je weten dat het VAPH weldegelijk oordeelt op basis van een pakje papieren.