Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2008, 13:03   #121
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Het is de zwakke Vlaamse houding die dit alles mogelijk maakt, en niets anders.

Aan die zwakke Vlaamse houding kan jij niets veranderen. Maar ik krijg de indruk - en dat is erger - dat veel Vlaamsnationalisten dat ook niet willen. "Wij zijn niet sterk genoeg om onze wil door te drijven, hoewel we de meerderheid zijn, en dus willen we zo snel mogelijk weg".

Waarom denk je dat daar ooit iets nuttigs van komt?
Je zegt het zelf: Aan die zwakke Vlaamse houding kan jij niets veranderen.

De enige twee manieren om van de zwakke Vlaamse houding (en ja, die is er inderdaad) een sterke Vlaamse houding te maken zijn:

- wachten en hopen dat er eens iemand met voldoende invloed verkozen raakt en er werk van maakt
- zelf in de politiek gaan en hopen op een goed resultaat en de medewerking van de andere partijen.

Het eerste is wachten op godot, het tweede is vechten tegen windmolens. Ik herhaal: jouw utopie is heel erg mooi, maar volstrekt onrealistisch.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 13:04   #122
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Ik denk dat de schuld gewoon ligt bij de "Vlaamse" politici van de drie traditionele families. Zij willen niet doordrijven. Het zijn zij die het moeten doen door stemmingen in het parlement. Maar tja dan is er altijd die "met de dood in het hart", "voor de laatste keer"-toegeving aan de Waalse eisen en verzuchtingen.

Ik denk dat als je 1 soort niets kan verwijten het juist de "Vlaamsnationalisten" zijn. Zij hebben daar als enigen altijd tegen in gegaan.
Die zwakke houding is zeer Vlaams. Ik denk niet dat de Vlaamsnationalisten op dit punt zoveel minder Vlaams zijn dan de niet-nationalisten. Er zijn voorbeelden genoeg uit het verleden dat ze als ze de kans krijgen precies hetzelfde doen.

Vraag jezelf eens af waarom de Vlaamsnationalisten er niet in slagen de andere politici én de meerderheid van de bevolking voor hun visie te winnen.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 10 januari 2008 om 13:08.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 13:05   #123
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Die 12 miljard is een peulschil van wat het staatsapparaat ons kost..

Wel jij mag die peulschil dan helemaal ZELF betalen.

Citaat:
Kijk gewoon verder dan je neus lang is en dan je boeken wijsheid.
dat doe ik reeds lange tijd na mijn studies, ik ben niet bepaald een bleutje dank u.

Citaat:
Op alle niveau's en vaak waren de Walen zelfs beter dan de Vlamingen, want zij wilde juist laten zien dat ze geen profiteurs waren.
O N Z I N , maar je mag me immer de bewijzen voor je absurde stelling leveren

Citaat:
Je zit al weer in staatsinstellingen te denken en niet in privé bedrijven
wie zegt dat de transferts UITSLUITEND worden gebruikt om walen aan een ambtenaren job te helpen ? een groot deel van de privé in Walloni¨¨e kan ook niet verder zonder subsidies... mede bekostigd door? Jawel Vlaanderen!

Citaat:
Zullen we de productiviteit van eender welke ambtenaar eens naast die van een arbeider uit de prive zetten
.

Wat heeft dat met het onderscheid Waalse - vlaamse federale ambtenaar te maken ?
Maar ik heb enkele jaren mee deelgenomen aan een uitwisseling van privé kaders met hun ambtenaren tegenhangers. Moet zeggen dat het wel minder is, er zijn nog enkele van vast benoemde profiteurs en jomme dockxen maar ik heb tot mijn verbazing hard werkende Ambtenaren gezien (met ruim ontoereikende middelen)...Alleen het waren vooral vlaamse !!
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 13:06   #124
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Een land zonder een bemoeizuchtige kreng van een schoonmoeder.
Het is me een raadsel waarom je verwacht dat te kunnen verkrijgen door "onafhankelijkheid". Het lijkt me een beeld uit een sprookjesboek.
Oud 10 januari 2008, 13:07   #125
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat moet idd blijven gebeuren, maar daar we er met een stormram niet door geraken, moeten we list gebruiken.
En die list zit juist in economie.
Niet akkoord. We moeten ook een discours in die zin ontwikkelen en het direct aan de Walen laten weten. Respect en democratie, dan steun en toeschietelijkheid.
Oud 10 januari 2008, 13:27   #126
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Het is me een raadsel waarom je verwacht dat te kunnen verkrijgen door "onafhankelijkheid". Het lijkt me een beeld uit een sprookjesboek.
In sprookjes zit dikwijls dan ook een zekere vorm van waarheid he......
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 13:35   #127
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet akkoord. We moeten ook een discours in die zin ontwikkelen en het direct aan de Walen laten weten. Respect en democratie, dan steun en toeschietelijkheid.
Klopt, je moet belegeren, bestormen en list gebruiken en dit allemaal tegelijkertijd.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 13:57   #128
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Helemaal niet. Er is niets mis mee een wantoestand aan te klagen, noch om naar de beste oplossing te streven. We krijgen na maanden onderhandelen zelfs BHV nog niet gesplitst. Wallonië houdt liever vast aan een ongrondwettelijke toestand die bij de volgende verkiezingen voor serieus vuurwerk zal zorgen dan om nog maar een fractie van haar macht te moeten afstaan. En jij wil dat dan gaan democratiseren zodat Vlaanderen er de plak zwaait? Ik maak dan slechts de nuchtere vaststelling dat uw Utopia nog in geen 1000 jaar gerealiseerd zal worden, en dat er dus maar weinig opties overschieten. Jij noemt dat de calimerotoer opgaan, ik noem dat realistisch blijven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 14:20   #129
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan ik alleen maar beamen. Ik vraag mij iedere dag af welke pipo's nog op Dirupo stemmen maar dan stel ik mij ook de vraag hadden ze op MR gestemd zaten we nog steeds opgescheept met die bende mafiosi.
En nu dat er weinig constructieve aanpak is van beiden kanten van de taalgrens heb ik soms ook sterk de neiging te denken. Foert blaas het land op dan kunnen we hand in hand naar de afgrond rijden.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 14:37   #130
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Dat kan ik alleen maar beamen. Ik vraag mij iedere dag af welke pipo's nog op Dirupo stemmen maar dan stel ik mij ook de vraag hadden ze op MR gestemd zaten we nog steeds opgescheept met die bende mafiosi.
En nu dat er weinig constructieve aanpak is van beiden kanten van de taalgrens heb ik soms ook sterk de neiging te denken. Foert blaas het land op dan kunnen we hand in hand naar de afgrond rijden.
Nu of de MR werkelijk zo'n grote mafiosi zijn als jij beweerd durf ik wel in twijfel te trekken hoor, het is juist de PS die bewezen mafia praktijken gebruikt.

En het grote probleem is, dat men er in Wallonie te lang heeft op vertrouwd dat de koolmijnen en de wapen en staalfabrieken van de staat daar de welvaart zouden in stand houden.
Daar komt bij dat Vlaanderen lang heeft gezwegen en de Waalse PSer dus de tijd heeft gehad om zijn kiezers te doen denken en geloven dat de achteruitgang van de Waalse levenstandaard de schuld was van de Vlamingen.

We moeten als Vlamingen dus ook durven toegeven dat we evenveel schuld hebben aan de problemen van wallonie. We zijn veel te laat opgestaan om hen terecht te wijzen.

Pas toen het VB is beginnen roepen dat het goed fout zat in het Waalse beleid zijn de Vlamingen hun ogen open gegaan. De moederpartij van het VB heeft zelfs bijna nooit voldoende stemmen gehaald om de huidige kiesdrempel te halen.
Als er toen dus een kiesdrempel zou hebben bestaan, was er nooit sprake geweest van de dochterpartijen van de VU. Hoewel de opdeling in regionale besturen op hetzelfde ogeblik plaats vond en dat ook een belangrijke rol kan hebben gespeeld om de Vlamingen de ogen te openen.
Oud 10 januari 2008, 18:09   #131
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer je de schoonmoeder aan de deur zet, kan ze je huishouden niet meer bepalen. Ik zie niet hoe dat jou een raadsel kan zijn; het is de logica zelve.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 10 januari 2008, 18:11   #132
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je beter kan wachten op de kolonisatie van andere melkwegen om die utopie op te bouwen. Dat gaat rapper.
Oud 10 januari 2008, 20:21   #133
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
Wel jij mag die peulschil dan helemaal ZELF betalen.
ok betaal jij dit maar

Citaat:
Federale staatsschuld bedraagt 285,81 miljard
De federale staatsschuld bedroeg eind december 285,81 miljard euro. Dat blijkt uit een mededeling van de FOD Financiën.

Het gaat om 285,22 miljard euro aan schuld uitgegeven of overgenomen door de federale Staat en 0,59 miljard euro aan schuld van bepaalde instellingen waarvoor de federale Staat tussenkomt in de financiële lasten.

Minder en meer
De nettoschuld van de federale overheid (brutoschuld vermin*derd met de financiële beleggingen en effecten in eigen bezit) bedroeg 275,72 miljard euro. Dit is een vermindering met 2,96 miljard ten opzichte van de maand voordien. Dat is het gevolg van enerzijds een financieringsoverschot voor de maand december en van diverse technische factoren en anderzijds een vermeerdering van de schuld van de instellingen waarvoor de Staat tussenkomt in de financiële lasten.

Eind december 2007 vertegenwoordigde de schuld op halflange en lange termijn 86,7 procent van het uitstaand bedrag van de schuld uitgegeven of overgenomen door de federale Staat, ten opzichte van 87,9 procent in dezelfde periode het jaar voordien. De schuld in euro vertegenwoordigde 99,7 pct van dit uitstaand bedrag, ten opzichte van 99,5 op dezelfde datum eind 2006. (belga/eb)
http://www.hln.be/hln/nl/926/Kanaal-...-miljard.dhtml
285.220.000.000€ schuld is slechts een lachtje zekers.
Oud 10 januari 2008, 21:13   #134
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Hoe zou een plan dat nog maar net gestart is, al meteen voor goede resultaten kunnen zorgen?
Tiens, wie beweerde nochtans dat de resultaten er al waren?
Oud 10 januari 2008, 21:14   #135
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer je de schoonmoeder aan de deur zet, kan ze je huishouden niet meer bepalen. Ik zie niet hoe dat jou een raadsel kan zijn; het is de logica zelve.
Oud 10 januari 2008, 21:20   #136
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Wie het goed doet ondanks een jaarlijkse drainage van ruim 13 milard euro kan je moeilijk een 'weinig constructieve aanpak' verwijten. Dit in tegenstelling tot de ontvanger van al die miljarden die desondanks niet uit het slop geraakt, noch inmening wil, noch duidelijkheid over de transfers. Het enige dat de Franstaligen willen is dat de transfers blijven wat zijn of verhogen!
DAARDOOR gaan we hand in hand naar de afgrond!
Oud 10 januari 2008, 21:23   #137
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Belgique verdraagt geen democratie.

Franstaligen hebben nooit respect opgebracht voor de Vlamingen en zullen dat ook nooit doen.
En moeten staat op stal.
Oud 10 januari 2008, 21:25   #138
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Helemaal niet. Er is niets mis mee een wantoestand aan te klagen, noch om naar de beste oplossing te streven. We krijgen na maanden onderhandelen zelfs BHV nog niet gesplitst. Wallonië houdt liever vast aan een ongrondwettelijke toestand die bij de volgende verkiezingen voor serieus vuurwerk zal zorgen dan om nog maar een fractie van haar macht te moeten afstaan. En jij wil dat dan gaan democratiseren zodat Vlaanderen er de plak zwaait? Ik maak dan slechts de nuchtere vaststelling dat uw Utopia nog in geen 1000 jaar gerealiseerd zal worden, en dat er dus maar weinig opties overschieten. Jij noemt dat de calimerotoer opgaan, ik noem dat realistisch blijven.
Distel zet je hier op schitterende wijze in je blootje, Kortaf.
Oud 10 januari 2008, 21:26   #139
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je zegt het zelf: Aan die zwakke Vlaamse houding kan jij niets veranderen.

De enige twee manieren om van de zwakke Vlaamse houding (en ja, die is er inderdaad) een sterke Vlaamse houding te maken zijn:

- wachten en hopen dat er eens iemand met voldoende invloed verkozen raakt en er werk van maakt
- zelf in de politiek gaan en hopen op een goed resultaat en de medewerking van de andere partijen.

Het eerste is wachten op godot, het tweede is vechten tegen windmolens. Ik herhaal: jouw utopie is heel erg mooi, maar volstrekt onrealistisch.
Waar wacht je op, Kortaf?
Oud 10 januari 2008, 21:29   #140
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waar wacht je op, Kortaf?
z'is eerst haar kleren terug aan het aandoen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be