![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige twee manieren om van de zwakke Vlaamse houding (en ja, die is er inderdaad) een sterke Vlaamse houding te maken zijn: - wachten en hopen dat er eens iemand met voldoende invloed verkozen raakt en er werk van maakt - zelf in de politiek gaan en hopen op een goed resultaat en de medewerking van de andere partijen. Het eerste is wachten op godot, het tweede is vechten tegen windmolens. Ik herhaal: jouw utopie is heel erg mooi, maar volstrekt onrealistisch.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vraag jezelf eens af waarom de Vlaamsnationalisten er niet in slagen de andere politici én de meerderheid van de bevolking voor hun visie te winnen. Laatst gewijzigd door Kortaf : 10 januari 2008 om 13:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wel jij mag die peulschil dan helemaal ZELF betalen. ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Wat heeft dat met het onderscheid Waalse - vlaamse federale ambtenaar te maken ? Maar ik heb enkele jaren mee deelgenomen aan een uitwisseling van privé kaders met hun ambtenaren tegenhangers. Moet zeggen dat het wel minder is, er zijn nog enkele van vast benoemde profiteurs en jomme dockxen maar ik heb tot mijn verbazing hard werkende Ambtenaren gezien (met ruim ontoereikende middelen)...Alleen het waren vooral vlaamse !! |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is me een raadsel waarom je verwacht dat te kunnen verkrijgen door "onafhankelijkheid". Het lijkt me een beeld uit een sprookjesboek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet akkoord. We moeten ook een discours in die zin ontwikkelen en het direct aan de Walen laten weten. Respect en democratie, dan steun en toeschietelijkheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In sprookjes zit dikwijls dan ook een zekere vorm van waarheid he......
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En nu dat er weinig constructieve aanpak is van beiden kanten van de taalgrens heb ik soms ook sterk de neiging te denken. Foert blaas het land op dan kunnen we hand in hand naar de afgrond rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het grote probleem is, dat men er in Wallonie te lang heeft op vertrouwd dat de koolmijnen en de wapen en staalfabrieken van de staat daar de welvaart zouden in stand houden. Daar komt bij dat Vlaanderen lang heeft gezwegen en de Waalse PSer dus de tijd heeft gehad om zijn kiezers te doen denken en geloven dat de achteruitgang van de Waalse levenstandaard de schuld was van de Vlamingen. We moeten als Vlamingen dus ook durven toegeven dat we evenveel schuld hebben aan de problemen van wallonie. We zijn veel te laat opgestaan om hen terecht te wijzen. Pas toen het VB is beginnen roepen dat het goed fout zat in het Waalse beleid zijn de Vlamingen hun ogen open gegaan. De moederpartij van het VB heeft zelfs bijna nooit voldoende stemmen gehaald om de huidige kiesdrempel te halen. Als er toen dus een kiesdrempel zou hebben bestaan, was er nooit sprake geweest van de dochterpartijen van de VU. Hoewel de opdeling in regionale besturen op hetzelfde ogeblik plaats vond en dat ook een belangrijke rol kan hebben gespeeld om de Vlamingen de ogen te openen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer je de schoonmoeder aan de deur zet, kan ze je huishouden niet meer bepalen. Ik zie niet hoe dat jou een raadsel kan zijn; het is de logica zelve.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat je beter kan wachten op de kolonisatie van andere melkwegen om die utopie op te bouwen. Dat gaat rapper.
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
285.220.000.000€ schuld is slechts een lachtje zekers. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tiens, wie beweerde nochtans dat de resultaten er al waren?
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
DAARDOOR gaan we hand in hand naar de afgrond!
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Franstaligen hebben nooit respect opgebracht voor de Vlamingen en zullen dat ook nooit doen. En moeten staat op stal.
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: