Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2008, 18:58   #121
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Neen. Maingain is het soort politicus dat op den duur gaat geloven wat hij zegt.
Wat Maingain zegt verschilt nochtans niet veel van wat ALLE franstalige partijen zeggen.
Dat Maingain niet eens terechtgewezen wordt door de MR bewijst genoeg.
Oud 14 januari 2008, 19:33   #122
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat weet ik wel, maar ik had het over de totale Belgische staatsschuld (die nu al bijna niet op te brengen is) geheel in de handen van Wallobrux te leggen. Dat land gaat failliet.
Reden te meer voor de Franstaligen om een onderhandelde scheiding te verkiezen, vind je niet? Wat jij, Straatrue?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 19:39   #123
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat weet ik wel, maar ik had het over de totale Belgische staatsschuld (die nu al bijna niet op te brengen is) geheel in de handen van Wallobrux te leggen. Dat land gaat failliet.
Indien de Franstaligen Maingain blijven steunen dan is dat eigen schuld, dikke bult.
Oud 14 januari 2008, 19:43   #124
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Indien de Franstaligen Maingain blijven steunen dan is dat eigen schuld, dikke bult.
Ik ben alleen bang, dat de internationale gemeenschap een eenzijdig onafhankelijk verklaard Vlaanderen niet zal erkennen. (ik ben zelf eigenlijk voorstander van eenzijdig, vanwege het feit dat je geen toegevingen hoeft te doen)
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 19:45   #125
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Maingain:

de VL zeggen: aanvaard onze (separatistische) eisen of je krijgt....separatisme:
wat is het verschil?

en indien de VL eisen blijven stellen = VL weg zonder Brussel.
Arm Brussel.. als het het zonder de Vlaamse centen zal moeten stellen... en nog voor Wallonie zorgen in onze plaats...
Trouwens... al gelezen hoeveel brusselaars er ineens cursussen Nederlands aan het volgen zijn? Men kan de vraag niet bijhouden...
Misschien kun jij dat eventjes uitleggen?

Ik dacht zeer onlangs gelezen te hebben dat Vlaanderen 80% van de economie/ buitenlandse handel in handen heeft, Wallonië 17 % en Brussel ... de rest.
Qua werkloosheidscijfers staan ze aan de top, dat wel.

Laatst gewijzigd door andev : 14 januari 2008 om 19:47.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 19:51   #126
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hij ziet zichzelf ook, als federateur binnen de Franstalige gemeenschap en als sommigen meer FDF dan hemzelf zijn, zei hij dat hij zijn job toch wel goed gedaan had.

Hij begrijpt ook niet waarom de VL zozeer tegen het FR zijn, terwijl ze met het EN geen enkel probleem hebben.
En hoe staat het met zijn kennis van het Nederlands en het Engels?
Er zijn ook wel franstaligen die hem niet kunnen zien of ruiken, aan bepaalde forumartikelen van Le Soir te zien... Altijd interessant om de overkant van de taalgrens ook eens bezig te horen of te lezen...
Oud 14 januari 2008, 19:53   #127
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een buurland dat failliet is, is minder leuk dan je denkt.
Jij hebt zo een buurland , in feite.
Oud 14 januari 2008, 19:54   #128
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij (Maingain) begrijpt ook niet waarom de VL zozeer tegen het FR zijn
Straffen toebak.....
Oud 14 januari 2008, 19:55   #129
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wellicht allemaal beroepssoldaten, zeker in England.
noch VL noch WL heeft een leger dat klaar staat.
Wallonië heeft/had toch Flahaut! Ik zie hem al aanstormen met zijn bottines en zijn helm aan: Vlaanderen meteen plat... van het lachen.
Oud 14 januari 2008, 20:06   #130
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maingain:

de VL zeggen: aanvaard onze (separatistische) eisen of je krijgt....separatisme:
wat is het verschil?

en indien de VL eisen blijven stellen = VL weg zonder Brussel.
Pffffffffffffft.......
Ik wist dus al eerder waar jij je mosterd haalde.
Jij gelooft dus rotsvast in wat Maingain uitkraamt.

Maar troost je. Er zijn altijd al goody-goodies geweest die medelijden hadden met sukkels die het gat van hun fascistische leiders likken.

Maingain mag nog zoveel brallen als hij wil. Vlaanderen heeft zeker niet minder recht op secessie als Belgique in 1830.
Denk d�*�*r maar eens aan, separatist!
Oud 14 januari 2008, 20:38   #131
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wellicht allemaal beroepssoldaten, zeker in England.
noch VL noch WL heeft een leger dat klaar staat.
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat gebiedsuitbreiding eisen, het equivalent is van een oorlogsverklaring.

Het is pure waanzin, maar in Wall vindt men het doodnormaal. Beeldt u eens in dat Duitsland stukken Polen terug zou willen aanhechten? Of dat Mexico zegt dat ze de staat Texas willen annexeren, als ze er een numerieke meerderheid hebben. Onvoorstelbaar toch?

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 14 januari 2008 om 20:39.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 21:21   #132
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat gebiedsuitbreiding eisen, het equivalent is van een oorlogsverklaring.

Het is pure waanzin, maar in Wall vindt men het doodnormaal.

Nochtans krijgen ze genoeg signalen dat zelfs de lakse 'Vlaamse' politici dit NIET normaal vinden. Vlaanderen heeft zwaar betaald om eindelijk de wettelijke grenzen van zijn territorium vast te laten leggen. Niet tot de volgende staatshervorming maar voor altijd. Wie deze grenzen probeert te verleggen vr�*�*gt om oorlog.
Oud 14 januari 2008, 21:46   #133
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht

Het is pure waanzin, maar in Wall vindt men het doodnormaal. Beeldt u eens in dat Duitsland stukken Polen terug zou willen aanhechten? Of dat Mexico zegt dat ze de staat Texas willen annexeren, als ze er een numerieke meerderheid hebben. Onvoorstelbaar toch?
Men vindt het doodnormaal en geoorloofd omdat het over 'hetzelfde land' gaat. Met andere woorden nog een extra reden om 'datzelfde land' zo snel mogelijk op te doeken.
Oud 15 januari 2008, 02:13   #134
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat land gaat inderdaad failliet en ik wens ons Waals broedervolk dan ook niet toe dat de Brusselse bourgeoisie Wallonië compleet in de vernieling brengt, Wallonië werd al genoeg uitgezogen.
Helaas is dat de reële situatie nu en vanuit de traditionele Vlaamse Beweging komt er weinig tot niets van toenadering tot de Waalse bewegingen en regionalisten.
Oud 15 januari 2008, 14:21   #135
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je eerlijk bent dan geef je toe dat het VB proces een farce was, maar dat was niet mijn opmerking. Mijn opmerking was eerder dat het CGKR gewoon een middeltje van Paars was om de oppositie aan te vallen. Ik heb zo ergens (hopelijk niet misplaatst) het idee dat jij dat ergens zal willen beamen.
Goh, ‘t is een moeilijke kwestie. Laat ons zeggen dat het CGKR mij, althans in opzet, in zekere zin inderdaad een middel tegen het Vlaams Blok lijkt geweest te zijn, maar niet in de zin van het verder polariseren, maar juist om de moeilijkheden weg te moffelen. Een burgerlijk regime regeert immers in de eerste plaats via consensus, d.i. de instemming van de massa, wat ervoor zorgt dat al te grote zichtbare tegenbewegingen storend werken – zeker als zij, zoals in het geval van het VB, moeilijk integreerbaar zijn in het bestelniveau waarbinnen zij opereren (in dit geval: het partijpolitieke niveau). (En ik leg de nadruk bij het niveau waarop het VB opereert, want een fundamentele wijziging, d.i. een wijziging in de productieverhoudingen, streeft het niet na.) Bij de eerste verkiezingssuccessen van het Blok zat men dan ook met de handen in het haar en heeft men dan ook gekozen voor symptoombestrijding. Dat is uiteraard ontoereikend, maar wat wil je als je gevangen zit in een liberale logica, die je verbiedt daadkrachtig in te grijpen in de fundamentele sociaal-economische onderbouw?

Pas op: ik maak geen bezwaar om, binnen het huidige bestel, een instituut in te richten dat racisme monitort en slachtoffers van effectieve discriminatie juridisch bijstaat. Maar hier is het natuurlijk vooral window dressing, een onder de mat vegen van de problemen, wat rommelen in de marge, een vermanend vingertje hier en daar en hopen dat het tij daardoor zal keren. Quod non. En ik maak me natuurlijk ook geen illusies over de volstrekte autonomie van dit orgaan, al meen ik ook niet dat je de hele politieke klasse, althans wat haar tactiek betreft, over één kam kunt scheuren.

Al zijn er natuurlijk krachten die verder wilden gaan, en ook daadwerkelijk wilden overgaan tot een veroordeling en zelfs een verbod van die storende factor. Die krachten vond (en vind) je dan ook vooral van Franstalige kant, die minder vertrouwd is met de gevoeligheden in Vlaanderen en die op korte termijn sowieso geen directe electorale schade van een Vlaams Blok hoeft te vrezen. Uiteraard is dit kortzichtig als je hun langetermijndoelstellingen indachtig bent, want een aangevallen Vlaams Blok is doorgaans een populairder Vlaams Blok, en een populair Vlaams Blok brengt het politiek systeem waarop ook de macht van de Franstalige partijen gebaseerd is in gedrang. Of een veroordeling van een organisatie wegens het systematisch aanzetten tot racisme een aanvaardbare of aan te prijzen zaak is of niet, zal ik hier in het midden laten – maar strategisch gesproken lijkt het me geen evidente keuze. En sowieso is zoiets louter symptoombestrijding en geen daadwerkelijke oplossing van de maatschappelijke problemen, maar ik maak me ook niet de illusie dat de politieke klasse meer inzit met de maatschappelijke problemen dan met het instandhouden van het politieke bestel.

En uiteraard is het CGKR niet onder paars opgericht, maar in 1993. En van Paula D’Hondt kun je veel zeggen, maar niet dat ze een overtuigde VLD’er leek

Ik hoop dat ik je niet helemaal teleurgesteld heb.

Citaat:

Wat is street cred? Gewoon in het reine zijn met je eigen overtuiging lijkt me het summum hoor. Street cred is goed voor kudde-dieren.
Moeilijke kwestie. Uiteraard is het zeer leuk om in het reine te blijven met je eigen overtuiging. Maar die overtuiging impliceert ook doelstellingen, wier realisatie je moet nastreven. Voor die realisatie is het vaak zeer handig om in bepaalde cirkels vertrouwd te worden. Als je eigen principiële koppigheid dit verhinderd, kun je jezelf de vraag stellen of je daadwerkelijk met jezelf in het reine kunt zijn – m.i. heb je dan abstracte, je van je eigen existentie vervreemdende principes verkozen boven je eigen project.

Dit gezegd zijnde: neem mijn opmerking over de vrees om door jouw lof m’n street cred te verliezen nu ook niet al te ernstig he
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 15 januari 2008 om 14:22.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 14:31   #136
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Inderdaad, maar er stond ook bij dat Vlaanderen meer in cultuur investeert in Brussel dan de Franse Gemeenschap. En d�*t lijkt me wel vreemd.
Zoals solidarnosc zei: als dat zo is, is dat niet zo verwonderlijk, gezien de financiële problemen waarmee de Franse Gemeenschap te kampen heeft. Je zult het misschien vreemd vinden om dit te horen van een flamingant, maar ik ben bereid mee te helpen aan een oplossing - zeker wat het onderwijs betreft (want dat vind ik net iets belangrijker dan toneelvoorstellingen). De vraag is natuurlijk of dit moet gebeuren via een extra dotatie zonder dat er iets verandert, of dat er structurelere oplossingen bedacht moeten worden. Ik heb wel iets in gedachten (minimumrandvoorwaarden: afschaffing Franse Gemeenschap, overdracht bevoegdheden naar Wallonië en naar een Vlaamse Franstalige Gemeenschap die (mede) bevoegd is en inkomsten werft over een groter gebied dan Brussel-19), maar vrees dat de geesten aan beide kanten van de taalgrens daar nog niet rijp voor zijn
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 15 januari 2008 om 14:35.
Oud 15 januari 2008, 14:33   #137
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Zoals solidarnosc zei: als dat zo is, is dat niet zo verwonderlijk, gezien de financiële problemen waarmee de Franse Gemeenschap te kampen heeft. Je zult het misschien vreemd vinden om dit te horen van een flamingant, maar ik ben bereid mee te helpen aan een oplossing - zeker wat het onderwijs betreft (want dat vind ik net iets belangrijker dan toneelvoorstellingen). De vraag is natuurlijk of dit moet gebeuren via een extra dotatie zonder dat er iets verandert, of dat er structurelere oplossingen bedacht moeten worden. Ik heb wel iets in gedachten (afschaffing Franse Gemeenschap, overdracht bevoegdheden naar Wallonië en naar een Vlaamse Franstalige Gemeenschap die (mede) bevoegd is en inkomsten werft over een groter gebied dan Brussel-19), maar vrees dat de geesten aan beide kanten van de taalgrens daar nog niet rijp voor zijn
Heeft Meervoud niet ook ooit zo eens een gelijkaardig voorstel geformuleerd?
Oud 15 januari 2008, 14:34   #138
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Heeft Meervoud niet ook ooit zo eens een gelijkaardig voorstel geformuleerd?
Je denkt zeker aan het Brusselcahier van SFL:

http://www.landdag.org/cahiers/cahier2.pdf

Laatst gewijzigd door Burkide : 15 januari 2008 om 14:34.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be