![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat Maingain niet eens terechtgewezen wordt door de MR bewijst genoeg.
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Reden te meer voor de Franstaligen om een onderhandelde scheiding te verkiezen, vind je niet? Wat jij, Straatrue?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien de Franstaligen Maingain blijven steunen dan is dat eigen schuld, dikke bult.
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens... al gelezen hoeveel brusselaars er ineens cursussen Nederlands aan het volgen zijn? Men kan de vraag niet bijhouden... Misschien kun jij dat eventjes uitleggen? Ik dacht zeer onlangs gelezen te hebben dat Vlaanderen 80% van de economie/ buitenlandse handel in handen heeft, Wallonië 17 % en Brussel ... de rest. Qua werkloosheidscijfers staan ze aan de top, dat wel. Laatst gewijzigd door andev : 14 januari 2008 om 19:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn ook wel franstaligen die hem niet kunnen zien of ruiken, aan bepaalde forumartikelen van Le Soir te zien... Altijd interessant om de overkant van de taalgrens ook eens bezig te horen of te lezen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jij hebt zo een buurland , in feite.
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wist dus al eerder waar jij je mosterd haalde. Jij gelooft dus rotsvast in wat Maingain uitkraamt. Maar troost je. Er zijn altijd al goody-goodies geweest die medelijden hadden met sukkels die het gat van hun fascistische leiders likken. Maingain mag nog zoveel brallen als hij wil. Vlaanderen heeft zeker niet minder recht op secessie als Belgique in 1830. Denk d�*�*r maar eens aan, separatist!
![]() |
![]() |
#131 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is pure waanzin, maar in Wall vindt men het doodnormaal. Beeldt u eens in dat Duitsland stukken Polen terug zou willen aanhechten? Of dat Mexico zegt dat ze de staat Texas willen annexeren, als ze er een numerieke meerderheid hebben. Onvoorstelbaar toch? Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 14 januari 2008 om 20:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans krijgen ze genoeg signalen dat zelfs de lakse 'Vlaamse' politici dit NIET normaal vinden. Vlaanderen heeft zwaar betaald om eindelijk de wettelijke grenzen van zijn territorium vast te laten leggen. Niet tot de volgende staatshervorming maar voor altijd. Wie deze grenzen probeert te verleggen vr�*�*gt om oorlog.
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Helaas is dat de reële situatie nu en vanuit de traditionele Vlaamse Beweging komt er weinig tot niets van toenadering tot de Waalse bewegingen en regionalisten.
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Pas op: ik maak geen bezwaar om, binnen het huidige bestel, een instituut in te richten dat racisme monitort en slachtoffers van effectieve discriminatie juridisch bijstaat. Maar hier is het natuurlijk vooral window dressing, een onder de mat vegen van de problemen, wat rommelen in de marge, een vermanend vingertje hier en daar en hopen dat het tij daardoor zal keren. Quod non. En ik maak me natuurlijk ook geen illusies over de volstrekte autonomie van dit orgaan, al meen ik ook niet dat je de hele politieke klasse, althans wat haar tactiek betreft, over één kam kunt scheuren. Al zijn er natuurlijk krachten die verder wilden gaan, en ook daadwerkelijk wilden overgaan tot een veroordeling en zelfs een verbod van die storende factor. Die krachten vond (en vind) je dan ook vooral van Franstalige kant, die minder vertrouwd is met de gevoeligheden in Vlaanderen en die op korte termijn sowieso geen directe electorale schade van een Vlaams Blok hoeft te vrezen. Uiteraard is dit kortzichtig als je hun langetermijndoelstellingen indachtig bent, want een aangevallen Vlaams Blok is doorgaans een populairder Vlaams Blok, en een populair Vlaams Blok brengt het politiek systeem waarop ook de macht van de Franstalige partijen gebaseerd is in gedrang. Of een veroordeling van een organisatie wegens het systematisch aanzetten tot racisme een aanvaardbare of aan te prijzen zaak is of niet, zal ik hier in het midden laten – maar strategisch gesproken lijkt het me geen evidente keuze. En sowieso is zoiets louter symptoombestrijding en geen daadwerkelijke oplossing van de maatschappelijke problemen, maar ik maak me ook niet de illusie dat de politieke klasse meer inzit met de maatschappelijke problemen dan met het instandhouden van het politieke bestel. En uiteraard is het CGKR niet onder paars opgericht, maar in 1993. En van Paula D’Hondt kun je veel zeggen, maar niet dat ze een overtuigde VLD’er leek ![]() Ik hoop dat ik je niet helemaal teleurgesteld heb. Citaat:
Dit gezegd zijnde: neem mijn opmerking over de vrees om door jouw lof m’n street cred te verliezen nu ook niet al te ernstig he ![]()
Laatst gewijzigd door Burkide : 15 januari 2008 om 14:22. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Burkide : 15 januari 2008 om 14:35. |
||