![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Iedereen heeft recht op zijn/haar mening ook het VB. Mvg,
![]() |
![]() |
#122 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Erg beperkt zo lijkt mij... Welke soorten zijn dat dan? Dieren en mensen toch niet?
![]() |
![]() |
#123 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=l3IgUOpZ7Qo
![]() |
![]() |
#124 |
Staatssecretaris
|
![]() als ik gebruik maak van MAAR twee soorten inwoners ben ik nog beter dan u: u kent blijkbaar maar één. Of moeten we zeggen dat ik de werkelijkheid niet schuw integendeel tot u?
![]() |
![]() |
#125 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik vind dat je met twee maten en gewichten werkt. Sommige standpunten van het vb worden door de sp overnomen. Vandaar mijn reactie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
u met uw twee soorten inwoners zal dus een pak verder verwijdert staan van de werkelijkheid...
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
dan wens ik nog steeds een andere politiek...
![]() |
![]() |
#129 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Stigmatisering van bepaalde bevolkingsgroepen en hen als minderwaardig beschouwen is niet bepaald grappig. Ook niet de effecten die zulke zaken met zich meebrengen. Of vindt u deze posters ook soms grappig? ![]() Ik hoop,van niet!
![]() |
![]() |
#131 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jawel, het is wel grappig, zeker omdat er een zekere waarheid in Filip's uitspraken zit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() U beschouwt de inwoners van bepaalde wijken van antwerpen dus ook als dieren die niet gevoederd mogen worden? Verklaar u nader...
![]() |
#133 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik beschouw bepaalde wijken van Antwerpen inderdaad als semi-Afrikaanse wijken, ja. En in Afrika kan men Safari's houden, dat weet u ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Zegt de persoon die heel België liever franstalig had gezien.
![]() |
#135 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Ik zie Belgie graag meertalig.
![]() |
#136 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Omdat een geheel franstalig België "helaas" niet meer haalbaar is. Optie 2 dus.
![]() |
#137 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb niets tegen verfransing in de mate dat het een vrijwillig proces is. Momenteel ben ik voorstander van meertaligheid. Ik merk enkel op dat indien in het verleden een verfransing had plaatsgevonden er nu veel minder problemen waren...
![]() |
#138 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Verfransing is net dat wat jij wil bestrijden: Door een imperalistisch-superieur denken, anderen hun visie, levensopvatting, taal, ... opdrukken. Meestal gaat het daar net als in dit geval over de bovenste laag die de onderste laag van de maatschappij "beschaving" wil leren. De problemen die er nu zijn, komen net door mensen die denken als jij. Ze begrijpen dat gezeur over de verfransing en het Nederlands niet en zien geen problemen. Ze minachten de Nederlandse taal en de meerderheid van de bevolking en denken vooral dat ze hun gang kunnen gaan en een loopje met de wet/grondwet kunnen nemen. Wat de ,vooral brusselse, franstaligen gedaan hebben met de Nederlandstaligen in belgique was culturele genocide en daar sta jij achter?
Laatst gewijzigd door Miguelito : 25 januari 2008 om 01:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
Als iedereen in het verleden Nederlands was beginnen praten, zouden er nu ook minder problemen zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
Als mensen Frans willen praten, is dat hun zaak. Als jij Nederlands with praten, is dat jouw zaak. Wanneer sommigen echter anderen willen dwingen een bepaalde taal te spreken, niet in het minst door gebruik te maken van politieke middelen, is dat inderdaad een probleem. Politieke middelen zijn nooit vrijwillig. Daar op reageren is best te verantwoorden. En inderdaad, een groot deel van de verfransing in Vlaanderen zal daar aan te wijten zijn. Dat alles neemt niet weg dat er ook natuurlijke verfransing (of vernederlandsing) kan zijn zonder politieke redenen of stimulatie. Ik vermoed dat dat is wat jamás será vencido bedoelt. Ik vraag me af wat je daar op tegen kan hebben? Denk alle franstalige EU-ambtenaren weg uit Brussel en het plaatje zal er al ander uitzien, niet? Denk je niet dat het belangrijker en effectiever is om die stuwende kracht te bekritiseren i.p.v. de zogenaamde "franstalige arrogantie"? Mijns inziens is het véél meer politieke arrogantie dan wat anders. Bevecht de ziekte, niet zijn symptonen. ![]() |
|
![]() |
![]() |