![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want daarover gaat het hier, hé. Dat soort mensen. Citaat:
En nooit zal bestaan... Neme jij de natiestaten als gegeven, misschien? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Gouverneur
|
![]() Ethiek is meer dan het gebruik van rechten. Nu jij!
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#124 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
- welke principe - hoe ik ze fout interpreteer/toepas en hoe ik ze dus correct dien toe te passen/interpreteren Citaat:
Leg mij dat eens uit. En leg gerust uit welke libertarische principes ik verkeerd toepas. Ik ben curieus.
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zijn wij - het volk, de politiek en de rechterlijke macht - die de sukkels zijn. We kunnen dit niet zomaar door de vingers zien. Ook Farid moet aan het schavot. Niet omgekeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#127 |
Vreemdeling
|
![]() Adrian, het is moeilijk mensen te overtuigen wanneer ze blindelings vooroordelen ergens over hebben. Het probleem is dat de wereld niet zo zwart-wit is als ze allemaal denken. Een kennis van me van 25 jaar is samen met een meisje van 13 jaar, en als je ze naast elkaar zet zou je niet zeggen dat er een groot leeftijdsverschil is. Wettelijk is het strafbaar, maar in realiteit is de 13jarige erg volwassen voor haar leeftijd en de 25 jarige nog erg jong van geest. Een amerikaanse maatschappij zou de jongen van 25 jaar 20 jaar in de cel steken en chemisch castreren. Terwijl dit totaal ongegrond zou zijn. Dit is een klein voorbeeld dat aantoont dat de rechten van een minderheid even sterk moeten zijn als die van de meerderheid. Mensen zitten tegenwoordig in zo een taboe sfeer dat ouders de geslachtsdelen van hun kinderen niet meer durven aanraken. Of fotos nemen als ze in hun flikker rondlopen. Dit gaat veel te ver.
Er is ook afdoende bewijs dat kinderen die vrijwillig sex hebben op jonge leeftijd hier geen enkel nadeel van ondervinden, integendeel. Ik ben er zelfs sterk van overtuigd dat als je een kind sexueel probeert te limiteren, zoals in amerika, je zeer negatieve effecten gaat krijgen. De maatschappij is meer en meer naar een volledige betutteling door de regering aan het gaan. Uiteindelijk zal dit er voor zorgen dat mensen niet meer aangezet worden om verantwoordelijkheid voor zichzelf op te nemen. Ik ben blij dat je je mening verdedigd over een gevoelig onderwerp als dit Adrian, no matter what. Het laat zien dat je verder staat dan iedereen hier, die het liever in de taboesfeer zouden houden. Alles moet bespreekbaar en discussieerbaar zijn, anders kunnen we alvast onze boeken beginnen verbranden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
U legt het allemaal wel mooi uit maar als u 25 bent en mijn dochter 13 garandeer ik u dat het uw beste dag niet zou zijn. Garantie, u zou van uw pedofiele streken spijt krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten tweede is dat toch geen relevant argument? Iedereen doet wel eens zaken waar hij/zij achteraf spijt van heeft. En dan? Moet je dat daarom verbieden? Als ik seks heb met een volwassen meid en achteraf kwets ik die kei hard, gaat die daar ook spijt van hebben. Heb ik haar nu verkracht? Neen, natuurlijk niet. Op de moment zelf wou ze het immers. Net zoals deze kinderen steeds opnieuw vrijwillig teruggingen... Citaat:
Eerst wat bijlezen over het libertarisme, zou ik zeggen.
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet van Anarchy maar mensen die op zo'n leeftijd aan 13 jarigen zitten, moet ik toch ook niets meer van weten...
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
* The sexual interest is toward pre-pubescent youths only. This interest does not extend to the first signs of pubic hair. * The sexual interest is toward pre-pubescent youths only and does not include teenagers. * The sexual interest remains over time. Vermits 13 jarigen al sinds het begin der mensheid geslachtsrijp zijn (plechtige communie die meestal plaatsvind op 12 jaar is een adoptie van vroegere overgangsritueel naar volwassenheid). Mensen vergeten dat tot kort de meesten al aan kinderen begonnen toen ze tieners waren. Nu zou dit plots moeten wegvallen omdat de maatschappij zegt dat het verkeerd is. Als die 13 jarige sex zou hebben met een 17 jarige zou je er dan geen probleem mee hebben? Alles is relatief en kan je niet zomaar in een hokje steken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als iedereen pederast was, zouden we in de ideale maatschappij leven. Klinkt een beetje gelijk communisme. Als ge in Cuba of NoordKorea gaat vragen waarom het daar zo slecht is, is dat ook de schuld van andere landen die niet communistisch zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ga je wat verder kritiekloos laten masturberen over je libertarische lectuur en mij uit de discussie onttrekken want ik zie niet in hoe we ooit tot een gelijk kunnen komen! Nog veel sterkte hier.
![]() |
![]() |
#135 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |