![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#122 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het Openbaar Ministerie maakte werk van de aanklacht uit 1995 en vroeg aan de rechter om vast te stellen dat CP'86 geen politieke partij meer is, maar een criminele organisatie. In 1997 werd de partij veroordeeld als criminele organisatie die zich stelselmatig schuldig maakte aan het aanzetten tot vreemdelingenhaat. Naar aanleiding hiervan werd in 1998 op aanwijzing van de minister van Justitie een verbod op en een ontbinding van de partij gevorderd. Op 18 november van dat jaar deed de rechtbank uitspraak. De rechter stelde dat de partij het oproepen en aanzetten tot, dan wel het bevorderen van discriminatie van en geweld tegen allochtonen beoogde, hetgeen "in strijd is met de openbare orde zodat zij verboden dient te worden verklaard en zal worden ontbonden." Partijvoorzitter Freling besloot niet in hoger beroep te gaan. De organisatie werd opgeheven. Eerder dat jaar was op 3 juli de Nieuwe Nationale Partij (NNP) opgericht. De top bestond uit de Volksnationalisten Nederland (VNN) en de partij wordt in feite een voortzetting van CP'86 onder een andere naam. Justitie liet de nieuwe partij echter met rust omdat het bestuur niet bestond uit de kopstukken van de voormalige CP'86. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is het geen racisme zoals u zich uit. Het is pure, onversneden en onvervalste Hollanderhaat zoals je nog maar weinig tegenkomt tegenwoordig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Deze resultaten zijn overigens verouderd Bij de laatste onderzoeken is gebleken dat de meerderheid niet godsdienstig is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() Dat zou ik zeker niet uitsluiten. Zie één van mijn vorige antwoorden. Maar dan niet binnen de staat Nederland. Wij Limburgers voelen ons vaak verbonden met elkaar, maar ook met Luik, met Aken. Wij hebben niet zoveel problemen wanneer iemand Frans praat of Duits. Dit komt omdat we historisch ook aangewezen waren op die gebieden. Vele Limburgers gaan nog altijd winkelen in Aken, in Maastricht of in Luik. Meer nog, ik zou Maastricht zelfs zien zitten als de hoofdstad bij uitstek voor de beide Limburgen. Maastricht is een zeer aangename en mooie stad. Een Euroregio van de Limburgen met het Akense gebied en het Luikse zou ik zeker niet uitsluiten. En ik niet alleen.
Laatst gewijzigd door system : 8 februari 2008 om 09:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() Hoe komt u daar bij. Vele Vlaams-nationalisten bestempelen door hun kortzichtig denken andere Nederlandssprekenden in België als Vlamingenhaters wanneer deze laatsten hun ideeën niet delen. Ik voel me goed in België, ik voel me ook goed in Vlaanderen en het beste voel ik me thuis in Limburg. Dat u dat niet zo graag hoort, kan ik me indenken. U zult daar toch mee moeten leren leven. Een Volk, één Partij, één Führer zoals in de gloriedagen van het VNV zal niet meer lukken vrees ik. Overigens, toen lukte het ook niet.
Laatst gewijzigd door system : 8 februari 2008 om 10:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 8 februari 2008 om 10:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
Dat is al een behoorlijke stap verder dan politiek tegenstander te zijn van een onafhankelijk Vlaanderen.
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het waren Hollanders en Vlamingen die de VOC en de Gouden eeuw hier hebben gebracht. Juist de Calvinisten uit Vlaanderen waren veel strenger in de leer dan de Hollanders. Rembrandt is niet voor niets vanuit Leiden naar Amsterdam verhuisd om de strengheid van de Vlaamse Calvinisten te ontvluchten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
|
![]() Nergens schreef ik dat u dat niet mag, hoor. Ik wou gewoon even je standpunt duiden en een eigen uitspraak relativeren.
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |