Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2008, 22:56   #121
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ook de woordenschat die Nederlanders gebruiken staan de leerkrachten hier blijkbaar vaak niet aan. Wij hebben het in ons land over een 'aantrekkelijke meisje', niet over een 'lekker stuk' zoals de Nederlandse leerlingen vaak zeggen.
On-ver-geef-lijk.
Oud 7 februari 2008, 23:51   #122
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Omdat wij geen C S hebben zoals in Belgie tegen het VB
nou

Het Openbaar Ministerie maakte werk van de aanklacht uit 1995 en vroeg aan de rechter om vast te stellen dat CP'86 geen politieke partij meer is, maar een criminele organisatie. In 1997 werd de partij veroordeeld als criminele organisatie die zich stelselmatig schuldig maakte aan het aanzetten tot vreemdelingenhaat. Naar aanleiding hiervan werd in 1998 op aanwijzing van de minister van Justitie een verbod op en een ontbinding van de partij gevorderd. Op 18 november van dat jaar deed de rechtbank uitspraak. De rechter stelde dat de partij het oproepen en aanzetten tot, dan wel het bevorderen van discriminatie van en geweld tegen allochtonen beoogde, hetgeen "in strijd is met de openbare orde zodat zij verboden dient te worden verklaard en zal worden ontbonden."

Partijvoorzitter Freling besloot niet in hoger beroep te gaan. De organisatie werd opgeheven. Eerder dat jaar was op 3 juli de Nieuwe Nationale Partij (NNP) opgericht. De top bestond uit de Volksnationalisten Nederland (VNN) en de partij wordt in feite een voortzetting van CP'86 onder een andere naam. Justitie liet de nieuwe partij echter met rust omdat het bestuur niet bestond uit de kopstukken van de voormalige CP'86.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2008, 23:59   #123
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De laatste 5 jaar echter beginnen ze (met moeite) Calvijn los te laten.
Ach man, hou toch op met je Calvijn. Als je aan iemand in Nederland ernaar vraagt zal 9 op de 10 antwoorden: Pot mayonaise.

Natuurlijk is het geen racisme zoals u zich uit. Het is pure, onversneden en onvervalste Hollanderhaat zoals je nog maar weinig tegenkomt tegenwoordig.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 08:42   #124
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent een dagdromer.
U heeft al eerder op het forum aangegeven, niets met Vlaanderen en de Vlamingen te hebben en wel met de Limburgers.
Als Limburgers dromen over een eigen Staat ,waarom dan niet samen met Ne-Limburg?
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 08:50   #125
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
In Holland waaide de geest van Calvijn zonder problemen ook over de katholieken. Zuinigheid (krenterigheid?) vindt men bij Nederlanders over de godsdienstige barrières heen. Overigens, ook uw koningin is een calviniste.
http://www.rivm.nl/vtv/object_map/o1204n22742.html
Deze resultaten zijn overigens verouderd
Bij de laatste onderzoeken is gebleken dat de meerderheid niet godsdienstig is.
Oud 8 februari 2008, 08:51   #126
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ach man, hou toch op met je Calvijn. Als je aan iemand in Nederland ernaar vraagt zal 9 op de 10 antwoorden: Pot mayonaise.

Natuurlijk is het geen racisme zoals u zich uit. Het is pure, onversneden en onvervalste Hollanderhaat zoals je nog maar weinig tegenkomt tegenwoordig.
Voeg daar maar Vlamingenhaat aan toe.
Oud 8 februari 2008, 09:46   #127
system
Banneling

Standaard

Citaat:
U heeft al eerder op het forum aangegeven, niets met Vlaanderen en de Vlamingen te hebben en wel met de Limburgers.
Als Limburgers dromen over een eigen Staat ,waarom dan niet samen met Ne-Limburg?
Dat zou ik zeker niet uitsluiten. Zie één van mijn vorige antwoorden. Maar dan niet binnen de staat Nederland. Wij Limburgers voelen ons vaak verbonden met elkaar, maar ook met Luik, met Aken. Wij hebben niet zoveel problemen wanneer iemand Frans praat of Duits. Dit komt omdat we historisch ook aangewezen waren op die gebieden. Vele Limburgers gaan nog altijd winkelen in Aken, in Maastricht of in Luik. Meer nog, ik zou Maastricht zelfs zien zitten als de hoofdstad bij uitstek voor de beide Limburgen. Maastricht is een zeer aangename en mooie stad. Een Euroregio van de Limburgen met het Akense gebied en het Luikse zou ik zeker niet uitsluiten. En ik niet alleen.

Laatst gewijzigd door system : 8 februari 2008 om 09:48.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 09:53   #128
system
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.rivm.nl/vtv/object_map/o1204n22742.html
Deze resultaten zijn overigens verouderd
Bij de laatste onderzoeken is gebleken dat de meerderheid niet godsdienstig is.
U vat het niet. Het gaat hier al lang niet meer over een godsdienstige manier van leven, maar wel om het calvinistische zuinigheidsaspect dat ermee gepaard ging. Dit is nog altijd blijven hangen bij zeer vele Nederlanders. Ze zijn trouwens ervoor bekend (berucht?) in het buitenland (u weet wel de Nederlanders die met 4 personen uit een sprietje een flesje cola drinken) . Heel stilletjes gaan ook Nederlanders wat Bourgondischer leven. Ze hebben zelfs nu een paar restaurants met Michelin-sterren. Wij Belgen hebben altijd Bourgondisch geleefd. Ook daarvoor staan wij bekend.
Oud 8 februari 2008, 10:01   #129
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zou ik zeker niet uitsluiten. Zie één van mijn vorige antwoorden. Maar dan niet binnen de staat Nederland. Wij Limburgers voelen ons vaak verbonden met elkaar, maar ook met Luik, met Aken. Wij hebben niet zoveel problemen wanneer iemand Frans praat of Duits. Dit komt omdat we historisch ook aangewezen waren op die gebieden. Vele Limburgers gaan nog altijd winkelen in Aken, in Maastricht of in Luik. Meer nog, ik zou Maastricht zelfs zien zitten als de hoofdstad bij uitstek voor de beide Limburgen. Maastricht is een zeer aangename en mooie stad. Een Euroregio van de Limburgen met het Akense gebied en het Luikse zou ik zeker niet uitsluiten. En ik niet alleen.
En hoe denk jij beide Limburgen opnieuw te verenigen zonder dat België eerst verdwijnt? Daar heb ik je nog nooit een duidelijk antwoord op weten geven. Nochtans is dit daarvoor de noodzakelijke voorwaarde.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 10:05   #130
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Voeg daar maar Vlamingenhaat aan toe.
Hoe komt u daar bij. Vele Vlaams-nationalisten bestempelen door hun kortzichtig denken andere Nederlandssprekenden in België als Vlamingenhaters wanneer deze laatsten hun ideeën niet delen. Ik voel me goed in België, ik voel me ook goed in Vlaanderen en het beste voel ik me thuis in Limburg. Dat u dat niet zo graag hoort, kan ik me indenken. U zult daar toch mee moeten leren leven. Een Volk, één Partij, één Führer zoals in de gloriedagen van het VNV zal niet meer lukken vrees ik. Overigens, toen lukte het ook niet.

Laatst gewijzigd door system : 8 februari 2008 om 10:10.
Oud 8 februari 2008, 10:17   #131
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht

Hollanders, Nederlanders achten zich vaak onaantastbaar. Moppen vertellen over de 'domme Belgen' of de 'domme Vlamingen met hun boerse taal' vinden zij normaal. Maar o wee wanneer men met hetzelfde kaliber terugschiet, dan voelen ze zich gekrenkt in hun trots en gebruiken ze grove woorden. U moet beseffen: de tijd van de Heren Zeventien is reeds lang voorbij. U bent niet onaantastbaar, meer nog, u bent het nooit geweest, ook al dacht u het wel eens in de loop der eeuwen. Want heel uw rijkdom was voor een groot stuk gesteund op het verkoop van slaven, knevelarij, uitbuiting, marteling van de door u onderworpen volkeren van de uw zo hooggeprezen V.O.C. . En daarna gingen de Hollanders God loven in hun protestantse gebedshuizen en de moraalridders uithangen in gezelschap van Calvijn en van Luther.

Laatst gewijzigd door system : 8 februari 2008 om 10:25.
Oud 8 februari 2008, 10:22   #132
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe komt u daar bij. Vele Vlaams-nationalisten bestempelen door hun kortzichtig denken andere Nederlandssprekenden in België als Vlamingenhaters wanneer deze laatsten hun ideeën niet delen. Ik voel me goed in België, ik voel me ook goed in Vlaanderen en het beste voel ik me thuis in Limburg. Dat u dat niet zo graag hoort, kan ik me indenken. U zult daar toch mee moeten leren leven. Een Volk, één Partij, één Führer zoals in de gloriedagen van het VNV zal niet meer lukken vrees ik. Overigens, toen lukte het ook niet.
Vlamingenhaat is een te sterk woord, toegegeven, maar je hebt al vaak aangegeven dat termen als Vlaanderen, Vlaams je niet zinnen maw geen verzamelnaam waar Limburg , Limburgs bij toehoort.
Dat is al een behoorlijke stap verder dan politiek tegenstander te zijn van een onafhankelijk Vlaanderen.
Oud 8 februari 2008, 10:23   #133
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Vlamingenhaat is een te sterk woord, toegegeven, maar je hebt al vaak aangegeven dat termen als Vlaanderen, Vlaams je niet zinnen maw geen verzamelnaam waar Limburg , Limburgs bij toehoort.
Dat is al een behoorlijke stap verder dan politiek tegenstander te zijn van een onafhankelijk Vlaanderen.
Als u zich het recht toeeigent Vlaanderen hoog in het vaandel te voeren, heb ik toch zeker ook het recht Limburg hoog in het vaandel te voeren. Wat is me dat nu.
Oud 8 februari 2008, 11:30   #134
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
U bent ook voor een onafhankelijk Vlaanderen?
Oud 8 februari 2008, 11:32   #135
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Noord Hollanders/Amsterdammers gaan niet zo vaak winkelen in Maastricht, maar voelen zich wel verbonden met alle Nederlanders.
Oud 8 februari 2008, 11:41   #136
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hollanders, Nederlanders achten zich vaak onaantastbaar. Moppen vertellen over de 'domme Belgen' of de 'domme Vlamingen met hun boerse taal' vinden zij normaal. Maar o wee wanneer men met hetzelfde kaliber terugschiet, dan voelen ze zich gekrenkt in hun trots en gebruiken ze grove woorden. U moet beseffen: de tijd van de Heren Zeventien is reeds lang voorbij. U bent niet onaantastbaar, meer nog, u bent het nooit geweest, ook al dacht u het wel eens in de loop der eeuwen. Want heel uw rijkdom was voor een groot stuk gesteund op het verkoop van slaven, knevelarij, uitbuiting, marteling van de door u onderworpen volkeren van de uw zo hooggeprezen V.O.C. . En daarna gingen de Hollanders God loven in hun protestantse gebedshuizen en de moraalridders uithangen in gezelschap van Calvijn en van Luther.
Probeer wel de geschiedenis te kennen.
Het waren Hollanders en Vlamingen die de VOC en de Gouden eeuw hier hebben gebracht.
Juist de Calvinisten uit Vlaanderen waren veel strenger in de leer dan de Hollanders.
Rembrandt is niet voor niets vanuit Leiden naar Amsterdam verhuisd om de strengheid van de Vlaamse Calvinisten te ontvluchten.
Oud 8 februari 2008, 11:44   #137
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Volgens mij ben jij nog nooit een echte Nederlander tegengekomen. Het is een beetje triest hoe het regime er echt in geslaagd is om die haat voor Nederlanders geinstalleerd te krijgen in de simpele breintjes van de syst(e)emslaafjes.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 11:44   #138
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef mij eens een doortastend bewijs dat veel "Hollanders" zich nog superieur boven die "Vlaamse boerkes" achten en neerkijken op de Vlaamse dialecten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 12:16   #139
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u zich het recht toeeigent Vlaanderen hoog in het vaandel te voeren, heb ik toch zeker ook het recht Limburg hoog in het vaandel te voeren. Wat is me dat nu.
Nergens schreef ik dat u dat niet mag, hoor. Ik wou gewoon even je standpunt duiden en een eigen uitspraak relativeren.
Oud 8 februari 2008, 12:25   #140
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Probeer wel de geschiedenis te kennen.
Het waren Hollanders en Vlamingen die de VOC en de Gouden eeuw hier hebben gebracht.
Juist de Calvinisten uit Vlaanderen waren veel strenger in de leer dan de Hollanders.
Rembrandt is niet voor niets vanuit Leiden naar Amsterdam verhuisd om de strengheid van de Vlaamse Calvinisten te ontvluchten.
Ja en Heineken waren Duitse bierbrouwers in Amsterdam.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be