Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Blij met Kosovaarse onafhankelijkheid?
Ja, van harte proficiat aan alle Kosovaren! 24 31,17%
Nee 53 68,83%
Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2008, 16:57   #121
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Wat jij al of niet erkent, is van geen enkel belang.

Ga anders een potje Risk spelen, en laat de grote mensen met rust.
Sterke argumentatie! Nu gaat hij zeker direct van gedacht veranderen zeg

Laatst gewijzigd door Metternich : 24 februari 2008 om 16:57.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 17:11   #122
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Ik erken binnen Europa geen staat waarvan het volk islamitisch is; zelfs niet als dit volk van afkomst Europees is. Om die reden erken ik ook niet he bestaansrecht van Albanië dat wat mij betreft een gebied is dat opnieuw onder Italiaans bestuur mag zijn.
Albanië heeft niet eens meer een islamitische meerderheid! (Albanezen doen vooral aan Albanianisme als godsdienst)

Waarom zouden autochtonen binnen Europa niet islamitisch mogen worden? 2000 jaar geleden was Europa toch ook moeilijk christelijk te noemen?
Oud 24 februari 2008, 17:25   #123
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Sterke argumentatie! Nu gaat hij zeker direct van gedacht veranderen zeg
Ja sorry, maar ik krijg het er van als zo'n speelgoed-hitler een beetje om oorlog komt roepen. Het ergste wat hij al in zijn leven heeft gezien, is een dode mus.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 24 februari 2008 om 17:27.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 23:48   #124
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kroa Bekijk bericht
Kosovo eindelijk onafhankelijk! Proficiat mensen, nieuwe staat in Europa eh!
Nu ist aan ons, Vlaanderen!
Hoop doet leven eh, binnenkort kunnen we mss ook feesten!
Dat de Kosovaren er maar goed van genieten, ze hebben er lang genoeg voor gestreden!
Blijkbaar vind jij het normaal dat een minderheid in de Servisch-Joegoslavische republiek zomaar éénzijdig beslist zich af te scheiden van het moederland omdat ze toevallig in een bepaalde provincie een meerderheid vormen. Het zou hetzelfde zijn of de Marokkanen in Rotterdam beslissen dat de provincie Zuid Holland vanaf heden deel uit maakt van het Koninkrijk Marokko. Ik begrijp meer dan ooit de Servische opstelling en het is inderdaad wraakroepend om te zien hoe de E.U en jammer genoeg ook de VSA(welk belang zij daar bij hebben, het zal een raadsel zijn) zomaar blindelings de kant kiezen van die agressieve Mohammedaanse volgelingen in Albanië. Kosovo is een deel van de Joegoslavisch-Servische republiek zowel historisch als cultureel. Ik hoop dat Nederland nooit die maffiastaat zal erkennen.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 00:27   #125
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
de VSA(welk belang zij daar bij hebben, het zal een raadsel zijn)
Om even één belang te noemen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Camp_Bondsteel

Ter vergelijking: die militaire basis van de VSA in Kosovo is 360 km² groot. Groot-Antwerpen is 204 km² groot, Amsterdam 219 km² en Keulen 405 km². Kwestie dat je een idee hebt van de omvang van die basis...

Laatst gewijzigd door Metternich : 25 februari 2008 om 00:29.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 11:16   #126
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Blijkbaar vind jij het normaal dat een minderheid in de Servisch-Joegoslavische republiek zomaar éénzijdig beslist zich af te scheiden van het moederland omdat ze toevallig in een bepaalde provincie een meerderheid vormen. Het zou hetzelfde zijn of de Marokkanen in Rotterdam beslissen dat de provincie Zuid Holland vanaf heden deel uit maakt van het Koninkrijk Marokko.
Ik heb hier al genoeg geschreven wat voor een flutvergelijking dat wel is: Je vergelijkt compleet cultuurvreemde immigranten uit een ander werelddeel met een volk dat historisch net zo lang als de Serviërs aanwezig is in die regio.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 11:28   #127
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ter vergelijking: die militaire basis van de VSA in Kosovo is 360 km² groot. Groot-Antwerpen is 204 km² groot, Amsterdam 219 km² en Keulen 405 km². Kwestie dat je een idee hebt van de omvang van die basis...

In het Wikipedia artikel staat: "The camp occupies 955 acres or 360,000 square meters of land."

360,000 m² is 0.36 km²

1 acre = 4046 m², zodat 955 acres = 3,863,930 m² of 3,86 km².

Het artikel bevat dus in elk geval een typefout (vermoedelijk moest het 3,600,000 m² zijn).
In elk geval is de basis volgens dat artikel geen 360 km² groot, wat wel fenomenaal zou zijn.

EDIT: als ik de basis in Google maps bekijk, lijkt het toch meer dan 3,86 km². Een ruwe berekening geeft 6 km², wat dan weer iets beter past bij de omtrek van 7 miles die ze hier vermelden.

Laatst gewijzigd door Firestone : 25 februari 2008 om 11:55.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 12:10   #128
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Ik heb hier al genoeg geschreven wat voor een flutvergelijking dat wel is: Je vergelijkt compleet cultuurvreemde immigranten uit een ander werelddeel met een volk dat historisch net zo lang als de Serviërs aanwezig is in die regio.
Ik denk dat je je bewust niet goed wenst te informeren.

Een leuke post schreef de etnisch gezuiverde Servier die ooit uit zijn voorouderlijk land werd verbannen een aantal jaar geleden....

Men vraagt zich af waarom de "etnische albanezen" hun voorouderlijk gebied dan toch zo graag een Servische naam willen geven, vind je niet?

--------------------------------------------------------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mymoon
Een perfecte voorbeeld van verdeel en heers taktiek door de Turken!
http://youtube.com/watch?v=Mb585SyoXLo&feature=related

Zoals die jongen op NOVA zei:
Wij zijn de oudste vilk, wij spreken latijns ezv...allemaal gelul. Jammer dat mensen dat gewoon niet weten.
Een voorbeeld. Ze claimen dat ze in Kosovo en Metohija eerst leefden(ja da is de volle naam maar de Albanezen hebben die tweede woord "vergeten") en dan vraag ik me af het volgende?

Het woord "KOSOVO" is een afkorting van het woord"KOSOVO POLJE" en betekent het land van zwarte vogels. Dat is een veld/land buiten stad Prishtina waar die bekende slag om Kosovo werd uitgevochten.
KOSOVO=naam van voor die zwarte vogel, POLJE=veld/land
Nou. KOSOVO POLJE betekent in het SERVISCH het land van de zwarte vogel. Dus ja Albanezen gebruiken al een Servish woord voor een land die ze als hun eigen zien? Raar he!

Tweede deel is METOHIJA en dat is Servische-Griekse woord en betekent "het land van kerken" (grieks METOS=land van kerken en kerkelijke gezag). Het is ook neit voor niets dat er op Kosovo honderden kerken, klooster zitten van meer dan 600 jaar (die immidels helemaal vernietegd zijn)

Nou het is mooi om erbij toe te voegen dat die woord (METOHIJA) werd geschrapt in 1974 (het jaar waneer ze autonomie kregen), na een massale Albanese protest tegen Servishe bevind(ja deze gedoe is laaang aan de gang, ook toen er helemaal niks aan de hand was) Dus die naam vonden ze TE Servisch (ook al was toen 40% Servier daarzo), en die naam werd geschapt.

Dus, beide woorden zijn geschapt om Albanesen niet te hoeven uit te leggen dat ze in een land wonen die helemaal geen Albanese woorden heeft. Dan zou een calim op onafhanekijkheid wat zwak zijn.

Dat is een. Nu komt deel twee.
Steden die nu door Albanesen volledig woorden bewoond zijn DJAKOVICA en BISTRICA (neem die als voorbeeld)

DJAKOVICA betekent het plek van leerlingen. DJAK=leerling,
BISTRICA betekent het heldere rivier in het Servisch. BISTRO=helder, ica=eigenshap van een rivier

Wat onwetendheid en achterlijkheid met mensen kan doen. Land toeeigenen waar ze neit eens vandaan komen!

Deze heb ik gezet vanwege een aantal feiten om even duidelijk te maken hoe en wat en van we dat is en dat deze beslissing een HISTORISCHE vergissing is. Ik kan emt mijn leven wedden dat als er ooit een grotere konflikt komt, dat het in ieder geval op Kosovo zal zijn.
Het is alsof ik regio utrecht (in feite het hartland van nederland) zou innemen, koloniseren en na 200 jaar zou zeggen dat het van mij is en jou uitflikkeren.

Servie is nog steeds multietnish en kosovo 95% Albanees, waarbij de rest van 5% in ghettos leeft! En EU verkoopt verhalen over gelijke kansen. Zelf die gast HASHIM THACI en FATMIR SEJDIJU verkopen onzin op tv door te zeggen dat ze "rechtwaardige" maatschippij willen. En iedereen neemt die verhalen nog serius.

Oh ja een mooie clipje van een verfilming van die slg om kosovo
http://youtube.com/watch?v=dktjVfkeVkQ&feature=related
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...=128603#128603

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 13:47   #129
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik denk dat je je bewust niet goed wenst te informeren.
Mensen die verwijzingen naar slecht gespelde postings op een dubieus Hollands forum zijn uiteraard prima geinformeerd. Ik twijfel er geen seconde aan dat mijn kennis van de Balkan de uwe behoorlijk overstijgt.
Oud 25 februari 2008, 14:47   #130
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Mensen die verwijzingen naar slecht gespelde postings op een dubieus Hollands forum zijn uiteraard prima geinformeerd. Ik twijfel er geen seconde aan dat mijn kennis van de Balkan de uwe behoorlijk overstijgt.
Dit soort beweringen gelden niet als een argument in een discussie, en al helemaal niet als ze van iemand afkomen die zijn gebrek aan affiniteit toont met de situatie in het buurland waar nota bene dezelfde taal wordt gesproken.

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 25 februari 2008 om 14:58.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 15:03   #131
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Dit soort beweringen gelden niet als een argument in een discussie, en al helemaal niet als ze van iemand afkomen die zijn gebrek aan affiniteit toont met de situatie in het buurland waar nota bene dezelfde taal wordt gesproken.
Whatever... U vindt dus die warrige copy-paste van een NEDERLANDS forum dus wel een interessante bron?
Oud 25 februari 2008, 15:20   #132
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
FFI is geen dubieus forum en zeker geen dubieus Hollands forum.

Tenzij U gegronde commentaar heeft op de kennis en achtergrond van de IRANIER ALI SINA zou ik niet weten waar jij het over hebt.
http://www.faithfreedom.org/

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 25 februari 2008 om 15:22.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 15:22   #133
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Whatever... U vindt dus die warrige copy-paste van een NEDERLANDS forum dus wel een interessante bron?
Ik vind het een interessante bron. Welk precies deel ervan is warrig? En welk deel ervan klopt niet?
Oud 25 februari 2008, 15:27   #134
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
FFI is geen dubieus forum en zeker geen dubieus Hollands forum.

Tenzij U gegronde commentaar heeft op de kennis en achtergrond van de IRANIER ALI SINA zou ik niet weten waar jij het over hebt.
http://www.faithfreedom.org/
Een historische discussie over het bestaansrecht van Kosovo opleuken met internetlinks naar een anti-Islamsite? Ziet u dan echt zelf niet hoe irrelevant/belachelijk/tijdverspillend dat is?
Oud 25 februari 2008, 15:29   #135
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vind het een interessante bron. Welk precies deel ervan is warrig? En welk deel ervan klopt niet?
Het is een bijdrage op een internetforum, geschreven door een anonieme poster die zich overduidelijk als pro-Servisch opwerpt en in een warrig taaltje aan de hand van toponiemen uitlegt waarom die Kosovaren moeten opdonderen omdat er Slavische plaatsnamen zijn in Kosovo.

Wat is er in godsnaam dan interessant of verhelderend aan die bron? Wetenschappelijke waarde is nihil, geloofwaardigheid twijfelachtig en politieke motivatie overduidelijk.
Oud 25 februari 2008, 16:36   #136
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het is een bijdrage op een internetforum, geschreven door een anonieme poster die zich overduidelijk als pro-Servisch opwerpt en in een warrig taaltje aan de hand van toponiemen uitlegt waarom die Kosovaren moeten opdonderen omdat er Slavische plaatsnamen zijn in Kosovo.

Wat is er in godsnaam dan interessant of verhelderend aan die bron? Wetenschappelijke waarde is nihil, geloofwaardigheid twijfelachtig en politieke motivatie overduidelijk.
Ik lees nergens over de wens de persoon in kwestie dat de Albanezen moeten opkrassen. Ook valt me geen warrigheid op in zijn betoog (ik vroeg je wat je zo warrig vond aan zijn woorden, maar je blijft me het antwoord schuldig). De kern ervan is het feit dat de zowat alle plaatsnamen in Kosovom, inclusief de naam van het gebied zelf, duidelijk van Servische oorsprong zijn. Dat bewijst dat de Albanezen er nog niet zo lang zitten. Ik kan de gevoelens van iemand begrijpen die een ander volk het grondgebied van zijn volk ziet afsnoepen waarbij zijn volk uit zijn oorspronkelijke woongebied wordt weggepest. Jij blijft er blijkbaar ongevoelig voor.
Oud 25 februari 2008, 16:46   #137
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De VSA vergist zich duidelijk van vijand zoals in het verleden al meerdere malen duidelijk is geworden. Ik kan wel moeilijk aannemen dat zo een militaire basis niet zou kunnen voortbestaan in een Verenigd Servisch Joegoslavië. Dit kan moeilijk de enigste reden zijn dat men deze maffiastaat erkend.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 17:00   #138
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ook valt me geen warrigheid op in zijn betoog (ik vroeg je wat je zo warrig vond aan zijn woorden, maar je blijft me het antwoord schuldig).
Als jij die posting niet warrig vindt, vraag ik me af waar je het vandaan haalt om in je nick jezelf "linguist" te noemen. Soit, de gustibus et de coloribus...
Oud 25 februari 2008, 17:03   #139
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De kern ervan is het feit dat de zowat alle plaatsnamen in Kosovom, inclusief de naam van het gebied zelf, duidelijk van Servische oorsprong zijn. Dat bewijst dat de Albanezen er nog niet zo lang zitten.
Dat bewijst vooral dat de Serviërs er een eeuw lang hun culturele dominantie hebben kunnen uitleven. Wie daar een staaltje van wil zien moet maar kijken hoe Mladic bij zijn intocht in Srebrenica door zijn officieren straatbordjes laat neerhalen omdat de namen erop "onServisch" zouden zijn.

Bovendien is het compleet irrelevant om te bepalen van wie een streek nu eigenlijk is: In Transsylvanië zijn er steden met drie namen: Een Saksische, een Hongaarse en een Roemeense. Volgens de Roemenen is hun naam de oudste, volgens de Hongaren natuurlijk de hunne. Het is niet omdat de streek in kwestie een Slavische naam draagt dat ze dus per definitie aan een Slavischtalig volk behoort. Bovendien bestaat een aanzienlijk deel van de Kosovaren uit geislamiseerde Serviërs, wat die hele culturele claim al helemaal bedenkelijk maakt.
Oud 25 februari 2008, 17:13   #140
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Als jij die posting niet warrig vindt, vraag ik me af waar je het vandaan haalt om in je nick jezelf "linguist" te noemen. Soit, de gustibus et de coloribus...
Ach jongen, ga toch terug naar de kleuterschool, laat je hoofd met hersenen vullen en je goede manieren bijbrengen. Tabé.

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 25 februari 2008 om 17:18.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be