![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Geen inside job. De hele wereld was betrokken. Zie het aantal nationaliteiten onder de slachtoffers. 9/11 was volgens mij een signaal om anderen over de streep te trekken zoals we later in Londen en Madrid hebben gezien. De Amerikanen zijn natuurlijk het voornaamste doelwit maar als de planning en rekrutering voor aanslagen in Europa gebeurd, zijn jullie ook verantwoordelijk. Laatst gewijzigd door longhorn : 27 februari 2008 om 17:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Texas is even groot als Frankrijk en Duitsland samen. Houston is sterk vervuild maar bij ons zit er vis in elke beek of vijver. Hangt er dus vanaf waar je bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ja, maar persoonlijk zie ik daar weinig van. In mijn straat wonen er blanken, Indiers, Chinezen en zwarten, en zelfs een Vlaming. ![]() Er is meer spanning onderling tussen de minderheden, de zwarten zijn kwaad op de Latino's omdat ze lage inkomen jobs en huisvesting afpakken van hen, de zwarten en Latino's voelen zich op hun beurt minderwaardig behandeld door de Aziaten en de Aziaten en Latino's hebben schrik van de zwarten omdat zij een groot aandeel hebben in de misdaad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hoe ziet een Amerikaanse postzegel er uit? Staat het bakkes van Bush er op? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke straf staat er op dronken rijden in Texas?
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kennen jullie al een rookverbod?
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe sta jij tegenover bigamie?
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() Wat denk je van de oprukkende islamisering van Europa? Hebben jullie daar in de USA, en meer bepaald in Texas ook last van?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Minister-President
|
![]() Zware. Mijn limiet is 3 pinten als ik nog moet rijden. Daarna taxi. Je gaat minstens voor 24 uur den jail in, een rijverbod van zeker 30 dagen en een zware boete...dit de eerste keer. De 2e keer is het nog erger en wordt je motor gekoppeld aan een blaassysteem. Wat ik wel goed vind, in tegenstelling tot Belgie, is als je iemand dronken dood rijd, je minstens 2 jaar effectief de gevangenis ingaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Minister-President
|
![]() Ja, via volksstemming is de ban 2 jaar geleden er doorgeraakt voor cafes en restaurants. Alleen de roker kan beboet worden en niet de eigenaar van de zaak. Het is hier dus grappig als je vraagt of je mag roken, de barman schudt zijn hoofd 'neen' en geeft je tegelijkertijd een leeg flesje als asbak. Roken is dus niet toegelaten maar velen trekken er zich geen bal van aan. Rokerswetten zijn heel plaatselijk. In Austin is er zogezegd een rookverbod maar in het dorp buiten de stadsgrenzen niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Minister-President
|
![]() Online, wat mij verontrust is de radicalisering van de islam wereldwijd en dus ook in Europa. Dat er een 'clash of civilisations' daaruit zal voortvloeien, is reeel en in Europa al meer aan het broeien dan in de VS. Eerlijk gezegd ben ik blij dat mijn dochters hier zullen opgroeien. Maar laat mij morgen wat uitgebreider op je vraag antwoorden. Google ondertussen eens 'Sarah and Amina Yaser Said'.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat valt al bij al nog goed mee. Zou jij voor zwaardere straffen pleiten?
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het schijnt dat er in de US 10 x meer mensen in de gevangenis zitten dan in België.
Is de criminaliteit er dan hoger ? Of juist lager ? Is de grotere kloof tussen arm en rijk aangenaam voor de rijken ?
![]() |
#136 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#137 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Roger, de ganse week heb ik vragen beantwoord vanuit mijn persoonlijke ervaring en gutfeeling, niet gebaseerd op cijfers. Het is dus heel goed mogelijk dat statistieken me zullen tegenspreken. Het is correct dat er een hoop mensen hier in de gevangenis zitten. Dit komt doordat de criminaliteit hoger ligt maar ook, en misschien vooral, omdat er strenger gestraft wordt. Wat in Belgie een jaar voorwaardelijk betekent, kan hier 5 jaar effectief zijn. Deze houding was vnl. als respons op de hoge misdaad in de jaren '70 en '80. In California is er de 3 strikes and you're out-wet ofte 3 gewelddadige misdaden en je wordt opgesloten voorgoed. Life without parole bestaat hier in tegenstelling tot Belgie, mensen die dus nooit vrij zullen komen. Ik denk dat dit alles bijdraagt tot een hoog percentage gevangenen. En uiteraard heeft dat beleid de misdaadcijfers doen dalen. Stilaan komt er een mentaliteitsverandering die zich meer toespitst op preventie en rehabilitatie ipv puur incarceratie. Is een grote rijkdomkloof aangenaam voor de rijken? Wel, de meeste misdaad gebeurt tussen en onder armeren. Rijken wonen in aparte buurten dus ik denk niet dat zij veel in contact komen met mensen uit armere wijken, tenzij misschien hun kuisvrouw en tuinman. Maar of het leven aangenamer wordt voor rijken naargelang de armen armer worden, lijkt me nonsens. Verder vind ik deze vraag van toepassing op elk land waar je arm en rijk hebt, ook Belgie. Laatst gewijzigd door longhorn : 1 maart 2008 om 00:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Stats
![]() |
#140 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|