![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "exposing the truth may be harardous". Dat klopt. Het feit alleen al dat de makers van "loose change" nog leven is voldoende bewijs dat ze onzin vertellen en zichzelf gewoon belachlijk maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb wel al veel foto's gezien waarvan beweerd wordt dat er iets mis mee is, maar om die bewering staande te houden moet je wel een heleboel zaken die gewoon algemeen geweten zijn negeren. Met andere woorden, de foto's waar iets mee is, daar is enkel maar iets mee als je jezelf bewust onwetend houdt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ongevaarlijk dus, makkelijk te debunken gezien hun relatief lage positie (je bewijst dus enkel maar wat ik hoger al zei)... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
waarom en voor wie is dat voldoende bewijs? dus je zegt: A. de makers van loose change leven nog B. dat bewijst dat ze onzin vertellen Er zijn nog zoveel andere interpretaties mogelijk Zoals Edward de Bono zegt, een bewijs is vaak niks meer dan een gebrek aan creativiteit (2de wet E de Bono) U laat het duidelijk zien hier! andere opties zijn, en er zullen er veel meer zijn: 1 Ze blijven leven omdat het toch marginaal is, en men zich er niet zo druk om maakr, omdat de meeste schaapjes meer in de meenstreem 'geloven' Daar zijn 'ze' arrogant genoeg voor. 2. Als er iets mis gaat kunnen ze later zeggen dat ze het wel toegestaan hebben. 3. Ze willen deze info naar buiten brengen om zo langzamerhand zichzelf bekend te maken 4.Men laat dit soort zaken toe omdat men weet dat mensem met bovenstaand argument komen. and so on ans so forth Verder zijn er idd mensen vermoord die dit soort info naar buiten brachten en andere mensen die dat ook deden werden niet vermoord. Waarom? wel, mischien is er een hele andere verklaring. Pin d" Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
Dat ze meestal makkelijk te "debunken" zijn heeft overigens niks met hun vermeend lage positie te maken. Argumenten die geen steek houden zijn makkelijk te weerleggen, gelijk van waar ze komen. Maar ik onthoud even dat je zelf toegeeft dat de truthers het eigenlijk niet kunnen weten, wegens te onbelangrijk. Dus we kunnen wat ze beweren gewoon negeren, niet? Het lijkt me ook beter ze te negeren, want de hele 9/11 truth beweging leid eigenlijk af van een veel belangrijkere vraag: Had de Bush administratie voorkennis? Wist ze dat het ging gebeuren, en deed ze niks, om het evenement (naar analogie van Pearl Harbor) politiek te misbruiken? Daar hoor je bitter weinig over. En als je er al wat over hoort dan gaat het altijd gepaard met de onzin dat 9/11 een inside job is omdat op Manhatten nu eenmaal andere fysische wetten gelden dan in de rest van de wereld... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
Als wat de makers van Loose Change beweren de waarheid is dan zijn zij behoorlijk gevaarlijk voor de VS overheid. Die VS overheid negeert ze echter straal. Diezelfde overheid die volgens de makers van Loose Change geen probleem met massamoord heeft... Ergens klopt hier iets niet. De aanname dat bij de makers van Loose Change de vijzen niet allemaal even vast zitten (vandaar het "Loose") past het beste bij de waargenomen feiten, en daar blijf ik dus bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En weet jij wat de temperatuur van het staal was? Of "gok" je dat dit hoog was omdat er brand was? Want ik denk dat je verder gaat op veronderstellingen die niet kloppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. Bepaalde gezagdragers en wetenschappers (ik ga niet in casuistiek gaan hier, want dat is al genoeg gebeurd in het verleden - laat ons het erbij houden dat er wel degelijk gezaghebbende en geloofwaardige figuren openlijk gezegd hebben dat het officiele verhaal NIET KAN kloppen) beseffen dat het bewijsmateriaal (a) ontoegankelijk is gemaakt of (b) verwijderd is. Ze gaan hun reputatie niet verder op het spel zetten en tegen zeer machtige schenen gaan stampen - wat baat hebben ze er bij? 3. de luidste roepers van de complottheorie met de zwakste bewijsvoering en argumenten zijn onschadelijke en zelfs "welgekomen" individuen. Die doen zelf het werk van de professionele debunkers: niet nodig die om het hoekje te brengen en dus nodeloos risico's te nemen. Ze worden toch uitgehoond door de massa. De massa doet het werk van censor. De conspirator weet perfect dat het zo werkt en hoeft niet te intervenieren. Citaat:
Ikzelf heb altijd gezegd (als "bekeerde" truther dan), dat ik zeer ernstige vermoedens heb van een complottheorie. Ik geloof het officiele verhaal absoluut niet, juist vanwege gebrek aan elk degelijk bewijs, de propaganda, de vele hyaten in de officiele versie, het angstvallig weigeren van elk grondig onderzoek en vanwege een zeer duidelijk motief, dat in de ganse geschiedenis ontelbare keren is toegepast. Ik vind het in elk geval minstens even absurd van de complottheorie weg te honen. Ik zou mezelf bijzonder dom vinden om zomaar alles aan te nemen wat men ons vertelt, en achter die vlag aan te hollen, ook al komt het vanwege officiele kant.... Citaat:
Juist. En dan de volgende stap in het bewustwordingsproces is dan: als de bush regering niets ondernomen heeft en er weet van had, zou het dan niet kunnen dat er een een zeer machtige groep (bv. het militair industrieel apparaat), het vuur aan de lont heeft gestoken? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
|
![]() het ging dus over dit tuig:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Nu klopt het dat het vuur niet heet genoeg was om staal te smelten, maar dat is ook niet nodig. Het vuur was wel heet genoeg om er voor te zorgen dat het staal in het WTC het grootste gedeelte van zijn sterkte verloor. Iets waar je wel voor moet gestudeert hebben om dat te weten. De troofers rekenen er duidelijk op dat hun publiek niet gestudeert heeft. Of op zijn minst toch geen materiaalkunde. Met ondergetekende werkt dat echter niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De wereld werkt in elk geval niet zoals men u en mij heeft opgevoed. Hoe hoger je in de hierarchie van bv bedrijfsleven komt, hoe meer je zal merken dat het elk voor zich is, dat je bijzonder geslepen moet zijn, dat alles geoorloofd is, als je maar slim genoeg bent om het te verdoezelen en mooi te verpakken, dat het allemaal op geld en macht aankomt. Wil je daar niet aan mee doen? Dan kom je niet in die hogere kringen terecht. En zal je over de meeste dingen onwetend blijven. Zo simpel is dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
De argumenten van de troofers zijn grotendeels op onwetendheid gebaseerd. De kern is meestal "ik kan hier met mijn hoofd niet bij, dus het kan niet waar zijn". Het blijft zwak. Als overigens "hyaten" een argument zijn, dan valt het hele troofer verhaal als een kartenhuis in elkaar, want in hun verhaal zitten meer gaten dan in de zwitserse kaas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
Jammer genoeg voor Thierry zijn er massa's foto's van wrakstukken. Echter doen alsof dat niet het geval is bleek makkelijk en in dit geval ook nog eens een goudmijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
En zo kan ik verder gaan. Ik weet bijvoorbeeld dat het de VS niet gelukt is om Watergate in de doofpot te stoppen. Ik weet ook dat het de VS niet gelukt is om Abu Graib in de doofpot te stoppen. Ik weet ook dat het de VS niet gelukt is hun betrokkenheid bij verschillende andere onfrisse zaken in de doofpot te stoppen. Ik acht het daarom vrij onwaarschijnlijk dat de VS in staat is een groep mensen die in de honderduizenden moet lopen consequent hun mond te laten houden, en de samenzwering die er volgens de troofers is wel in de doofpot te houden. Ik weet ook dat de troofers voortdurend hun verhaal veranderen, terwijl de onderzoekers die zich met de "ortodoxe" theorie bezig houden dat niet doen. Ik weet een en ander over gebouwen. Ik ben van opleiding bouwkundig ingenieur. Ik heb de officiële verslagen van het NIST doorgenomen, en er geen inconsistenties en geen gaten in aangetroffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=Zwitser;3295812]
Citaat:
![]() Soit, wie zijn wij om dat hier vanuit ons buroke te gaan bespreken met veel zekerheid? Dat zal altijd een over en weer discussie met argumenten blijven... Heeft m.i. weinig zin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Zwitser : 10 maart 2008 om 23:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hyaten is maar 1 argument. Omdat troofers de toegang ontzegd werd tot bewijsmateriaal (the crime scene) + om alle redenen die ik hoger beschreven heb... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
Gouverneur
|
![]() [quote=Zwitser;3295812]
Citaat:
Heeft u bronnen met info? En waarom bleef er dan o.a. in Madrid een wolkenkrabber rechtstaan na een brand van +-20/24 uur? Het vuur was daar waarschijnlijk ook heet genoeg? Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |