Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2008, 14:29   #121
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Weigeren? http://www.statbel.fgov.be/home_nl.asp
http://www.npdata.be

Zie je dan alles en overal?
U ziet alvast zeker NIET alles...Moeilijk ook, met de kop diep in de grond, en de kont hoog in de lucht...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2008, 14:35   #122
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
[b]Eigen ogen zijn niet erg valide[/B]. Er kunnen heel veel toevallige factoren een rol spelen die het beeld verstoren. Daarom heeft men statistisch onderzoek bedacht.

Statistisch onderzoek... Alles hangt er dan van af door wie die statistieken gemaakt worden, en hoe men de gegevens interpreteert, en interpreteren WIL. Dat is allemaal héél praktisch om de mensen blaaskes wijs te maken, hen die in hun broek schijten van de schrik gerust te stellen, maar niet om de waarheid te verkondigen. Ogen, die zien op objektieve wijze w�*t er gebeurt, en geen enkel statistiek die daar iets aan veranderen zal...
Nu, UW ogen zien mischien slecht, ik heb er nog goede.
Oud 25 maart 2008, 14:36   #123
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit hoort in het topic: een land zonder allochtonen.
die beide topics zijn nauw verwant.
Oud 25 maart 2008, 14:41   #124
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook een redelijke kans dat hij geadopteerd werd.

1. Ik las vorig jaar dat handel en productie van drugs toch vnl in handen van allochtonen is.2. Hash kreeg hier bekendheid tijdens de hippietijd van de jaren '60 maar werd daarvoor ook geteeld en verbruikt in west Europa. =>wiki Weinig invloed uit de Maghreb toen.
1) voor één keer zegt u de waarheid, filosoof
2) In de hippitijd was er een kleinschalige handel tussen vrienden/gebruikers. De allochtonen hebben daar groffe bussiness van gemaakt, gangstermethodes, afrekeningen tussen rivaliserende bendes, miljoenenopbrengsten enz enz.
Oud 25 maart 2008, 14:42   #125
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
[b]Ook een redelijke kans dat hij geadopteerd werd.[/B]1. Ik las vorig jaar dat handel en productie van drugs toch vnl in handen van allochtonen is.
2. Hash kreeg hier bekendheid tijdens de hippietijd van de jaren '60 maar werd daarvoor ook geteeld en verbruikt in west Europa. =>wiki Weinig invloed uit de Maghreb toen.
Zolang dat de laatste Europese wees niet geadopteerd is, zouden er geen Niet-Europeanen moeten geadopteerd/ importeerd worden !
Oud 25 maart 2008, 14:45   #126
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Vlaamsnationalisten dus?
Respectloze grapjas ! Nee, het betreft Niet -Europese buitenlanders, meer bepaald met een magrebijnse of turkse stamboom, en een islamietische achtergrond.
Oud 25 maart 2008, 16:07   #127
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Statistisch onderzoek... Alles hangt er dan van af door wie die statistieken gemaakt worden, en hoe men de gegevens interpreteert, en interpreteren WIL.
Als je gaat twijfelen aan statistisch onderzoek . Je kan net zo goed gaan twijfelen of 2 + 2 wel 4 is. Soit, dat er fouten worden gemaakt bij onderzoek, da's menselijk. Maar dat je twijfelt aan de waarde van statistisch onderzoek in se gaat te ver. Al het geld dat naar onze universiteiten, naar wiskundig onderzoek wordt gegooid, is dan ook verspild? We moeten het beter vragen aan het orakel forumspook?
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2008, 16:16   #128
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je gaat twijfelen aan statistisch onderzoek . Je kan net zo goed gaan twijfelen of 2 + 2 wel 4 is. Soit, dat er fouten worden gemaakt bij onderzoek, da's menselijk. Maar dat je twijfelt aan de waarde van statistisch onderzoek in se gaat te ver. Al het geld dat naar onze universiteiten, naar wiskundig onderzoek wordt gegooid, is dan ook verspild? We moeten het beter vragen aan het orakel forumspook?
Ok hoe was je site nu ook weer, spook?
http://www.forumspook.com
of
http://www.carlgustaaf.net
?

Citaat:
American Heritage Dictionary - Cite spook /spuk/ Pronunciation Key - Show Spelled Pronunciation[spook] Pronunciation Key - Show IPA Pronunciation
–noun 1. Informal. a ghost; specter.
2. Slang. a ghostwriter.
3. Slang. an eccentric person.
4. Slang: Disparaging and Offensive. a black person.
5. Slang. an espionage agent; spy.

http://dictionary.reference.com/browse/spook

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 maart 2008 om 16:26.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2008, 16:19   #129
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
De titel alludeert vanzelfsprekend aan het topic een leven zonder allochtonen. Hoewel iedereen weet dat allochtonen nooit meer weggaan, zijn er volop mensen die nog dromen van een land zonder allochtonen. Ik vraag me af waarom deze mensen de ogen willen sluiten voor de realiteit. Het is leuk om te dromen, dat is een reden, sommigen nemen er flink ongezonde drugs voor, zo leuk vinden ze het. Maar is dat de enige reden?

En als men echt diep van binnen wel weet dat allochtonen blijven, hoe probeert men de problemen aan te pakken? Dat er problemen met allochtonen zijn, dat is voor de meesten wel duidelijk. Maar boe roepen maakt de situatie niet beter. Een superieure boe-roeper als Wilders, die de Koran wil verbieden, heeft hij daarmee een oplossing? Lost het inkorten van de koran tot het formaat van een Donald Duck problemen op? Dat inkorten is natuurlijk onzin. Maar wat dan?
Sommige mensen willen de problemen niet zien of erkennen. Anderen willen dan weer niet naar oplossingen voor de problemen zoeken.

U hebt gelijk vrees ik.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2008, 16:20   #130
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Zolang dat de laatste Europese wees niet geadopteerd is, zouden er geen Niet-Europeanen moeten geadopteerd/ importeerd worden !
"Bloed en Bodem"-theorie, hé??
Oud 25 maart 2008, 16:24   #131
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
En waarom zou het NIS geen betrouwbare bron zijn? En de RVA?
Welke minister wilde wanneer welke cijfers niet vrijgeven?

Als jij een mens op straat ziet lopen zie je zo waar hij zijn inkomen haalt? Heb je ook een totaalbeeld van hoeveel mensen werken, en hoeveel er leven van een vervanginginkomen?
Dan vind ik de cijfers toch betrouwbaarder als bron.
Een "spook" ziet toch alles:
http://dictionary.reference.com/browse/spook
Oud 25 maart 2008, 18:35   #132
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
[/u][/b] U ziet alvast zeker NIET alles...Moeilijk ook, met de kop diep in de grond, en de kont hoog in de lucht...
Citaat:
Respectloze grapjas !
Wie is er hier respectloos?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2008, 19:07   #133
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
[/u][/b]
Statistisch onderzoek... Alles hangt er dan van af door wie die statistieken gemaakt worden, en hoe men de gegevens interpreteert, en interpreteren WIL. Dat is allemaal héél praktisch om de mensen blaaskes wijs te maken, hen die in hun broek schijten van de schrik gerust te stellen, maar niet om de waarheid te verkondigen. Ogen, die zien op objektieve wijze w�*t er gebeurt, en geen enkel statistiek die daar iets aan veranderen zal...
Nu, UW ogen zien mischien slecht, ik heb er nog goede.
Leg me nu toch eens uit waarom de statistieken en cijfers van het NIS en de RVA niet betrouwbaar zouden zijn?
Ogen zien niet objectief. Ik ben zo Belgisch als maar kan, vele generatisch ver, tot de onafhankelijkheid van België. Toch werd ik al aanzien voor Poolse, Marokkaanse, Zuid-Amerikaanse,... Tijdens de zomer, als ik gebruind ben door de zon, mag ik zelfs nu en dan mijn identiteitskaart tonen. Hoe zou dat toch komen?
Al loop je hele dagen en nachten op straat, je kan nooit het totaalbeeld zien. Het is heel praktisch om mensen schrik aan te jagen.
Ik wil nog altijd weten, waar jij je op baseert om te stellen dat een zéér hoog percentage profiteert van de werkloosheidsvergoeding, leefloon en ziekteuitkering. Terwijl de objectieve cijfers het tegendeel bewijzen.
Oud 26 maart 2008, 23:59   #134
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
"Bloed en Bodem"-theorie, hé??
Stellen dat wij eerst onze eigen wezenhuizen hier in Europa moeten leegmaken, en al die weeskindertjes adopteren alvorens wezen uit andere werelddelen te importeren is gewoon een voor de hand liggende uiting van gezond verstand. Daar zit geen enkele theorie achter, geen enkele politieke bijgedachte...
Oud 27 maart 2008, 00:07   #135
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Leg me nu toch eens uit waarom de statistieken en cijfers van het NIS en de RVA niet betrouwbaar zouden zijn?
Ogen zien niet objectief. Ik ben zo Belgisch als maar kan, vele generatisch ver, tot de onafhankelijkheid van België. Toch werd ik al aanzien voor Poolse, Marokkaanse, Zuid-Amerikaanse,... Tijdens de zomer, als ik gebruind ben door de zon, mag ik zelfs nu en dan mijn identiteitskaart tonen. Hoe zou dat toch komen?
Al loop je hele dagen en nachten op straat, je kan nooit het totaalbeeld zien. Het is heel praktisch om mensen schrik aan te jagen.
Ik wil nog altijd weten, waar jij je op baseert om te stellen dat een zéér hoog percentage profiteert van de werkloosheidsvergoeding, leefloon en ziekteuitkering. Terwijl de objectieve cijfers het tegendeel bewijzen.
Loop gewoon wat op straat rond tijdens de werkuren op gewone doordeweekse dagen, en kijk wie u tegenkomt: blanke gepensioneerden, en ...donkergekleurde allochtonen...Deze laatsten pakken hun pensioen op voorhand mischien ? Ofwel leven ze van een andere uitkering...of van de misdaad...of beide ?
Oud 27 maart 2008, 00:11   #136
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Ogen zien niet objectief. Ik ben zo Belgisch als maar kan, vele generatisch ver, tot de onafhankelijkheid van België. Toch werd ik al aanzien voor Poolse, Marokkaanse, Zuid-Amerikaanse,... Tijdens de zomer, als ik gebruind ben door de zon, mag ik zelfs nu en dan mijn identiteitskaart tonen. Hoe zou dat toch komen? Al loop je hele dagen en nachten op straat, je kan nooit het totaalbeeld zien. Het is heel praktisch om mensen schrik aan te jagen.
Mischien hebt u -in de ogen van de politie- een verdacht uiterlijk. Hoeft niet direkt uw huidskleur te zijn. En als ze u aanzien voor Poolse, marokkaanse of Zuid Amerikaanse, is dat mischien omdat u deze bevolkingsgroepen hun accent en/of kleding na-aapt ? Dat zien we wel meer bij de mentaal minder begaafden der autochtonen, mischien hoort u bij deze categorie ?
Oud 27 maart 2008, 19:38   #137
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Loop gewoon wat op straat rond tijdens de werkuren op gewone doordeweekse dagen, en kijk wie u tegenkomt: blanke gepensioneerden, en ...donkergekleurde allochtonen...Deze laatsten pakken hun pensioen op voorhand mischien ? Ofwel leven ze van een andere uitkering...of van de misdaad...of beide ?
Ja ik loop soms wat op straat rond tijdens de werkuren. En ik kom niet alleen "blanke gepensioneerden, en ...donkergekleurde allochtonen" tegen.
Alle mensen die tijdens de werkuren op straat lopen zijn werklozen en misdadigers? Kan het dat ze op andere tijdstippen werken?
Ben ik, die er dan tussensloop, ook op slag werkloos of leef ik dan van de misdaad?
Al de mensen die tijdens de werkuren berichten op dit forum zetten, zijn dat ook allemaal werklozen?
En zie jij, die op straat rondloopt, hoeveel mensen er werken?
Dat moet je ook zien om te durven stellen dat "een zéér hoog percentage profiteert van de werkloosheidsvergoeding, leefloon en ziekteuitkering."
Ik denk niet dat deze waarnemeingen een goede basis zijn om zijn stellingen op te bouwen. Dan vertrouw ik toch eerder de cijfers die ik vermeldde.

Laatst gewijzigd door artisjok : 27 maart 2008 om 19:46.
Oud 27 maart 2008, 19:44   #138
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Mischien hebt u -in de ogen van de politie- een verdacht uiterlijk. Hoeft niet direkt uw huidskleur te zijn. En als ze u aanzien voor Poolse, marokkaanse of Zuid Amerikaanse, is dat mischien omdat u deze bevolkingsgroepen hun accent en/of kleding na-aapt ?
Waarom zou ik, met een gebruinde huid, een verdachter uiterlijk hebben?
Ik loop niet rond in een deux-piece, maar ben gewoon gekleed, en toch vergist men zich soms.
Hoe kan ik het accent en/of kleding naäpen van meerdere bevolkingsgroepen tegelijkertijd.
Citaat:
Dat zien we wel meer bij de mentaal minder begaafden der autochtonen, mischien hoort u bij deze categorie ?
Zijn je argumenten uitgeput? Dit is pas klasse.
Oud 27 maart 2008, 19:47   #139
undiscovered
Gouverneur

undiscovered's schermafbeelding

Standaard

Zonder allochtonen komen jullie nergens.

geen kebab, geen pizza, geen festivals, geen museums, geen culturele sfeer, geen markt, geen souk, geen remix.

alleen boeren
Oud 27 maart 2008, 23:18   #140
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik, met een gebruinde huid, een verdachter uiterlijk hebben?
Ik loop niet rond in een deux-piece, maar ben gewoon gekleed, en toch vergist men zich soms.
Hoe kan ik het accent en/of kleding naäpen van meerdere bevolkingsgroepen tegelijkertijd.

Zijn je argumenten uitgeput? Dit is pas klasse.
Mischien bootst u één immigrantengroep na de andere na ? Weet ik veel ? Waarom ligt u trouwens zo veel op de zonnebank, om toch maar absoluut bruin te willen zijn ? Of bent u een rijke stinkerd , die driekwart van het jaar op vakantie gaat in exotische landen met veel zon ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be