![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die mensen hebben geen verzekering voor dergelijk oponthoud. Ze hebben veel schade geleden. Ik vraag me af moest het omgekeerd zijn, dat schippers het sluispersoneel dergelijke schade zouden toebrengen moest dat al mogelijk zijn, hoe zij dan zouden reageren. Het land werd te klein denk ik? Ik ben bang dat de sluismeesters er geen zaak aan gedaan hebben want drinkgeld aan hen zal nu ook wel minder en minder aan de orde zijn. Wat de ambtenarij en de politiek aangaat, er zijn er gewoon te veel in België. Daarbij is hun gemiddelde prestatie aan de zwakke kant en zijn ze veel te duur. Klein voorbeeld, ten tijde nog van de grens met Nederland in Zelzate. De Belgen zaten er met een stuk of 20 de Nederlanders met 3, nochtans beide landen waren Benelux landen en het was een binnengrens tussen Beneluxlanden .................... . Bij de Belgen kreeg je een hoop stempels en moest je zelf naar het kantoor. De Nederlandse douane daarentegen kwam aan boord en je was er half zo lang opgehouden. De overheid is hier niet meer betaalbaar en onefficiënt, dit wordt bevestigd in verschillende onderzoeken. Daarbij is het land door een labyrint aan beslissers onbestuurbaar geworden, of om het bij de scheepvaart te houden, met 30 kapiteins op de brug die het commando voeren loopt het zeker mis.
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Maar het komt erop neer dat men bij een staking zegt : kijk, je neemt ons niet ernstig maar kijk eens wat er gebeurd als wij het werk neerleggen! Als de stadsreiniging staakt krijg je overlast door vuile straten. Als het geen overlast geeft wordt een staking tegenwoordig (helaas) niet meer ernstig genomen. Kijk maar naar Frankrijk waar de werknemers van een bedrijf in faling ermee dreigden zoutzuur in de Maas te gooien: direct media aandacht! Die mensen waren dus wel al WEKEN aan het staken maar de media negeert zoiets gewoon. Ik zou het niet goedkeuren moesten die mensen hun dreigement uitvoeren maar ik kan er inkomen dat die mensen zo'n dreigement lanceren om aandacht te trekken naar hun situatie. Dat er in ons land teveel beslissers zijn spreek ik niet tegen, integendeel: in één van mijn vorige posts kan je lezen dat ik het niet erg zou vinden dat er gewoon wordt teruggekeerd naar een federaal model. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Minister-President
|
![]() Ik ga hier niet gaan verklaren dat alle mogelijke manieren om te staken goed zijn hoor,ik voel ook wel aan dat dit bij velen in slechte aarde valt.
Maar als ik de middenstandverenigingen soms bezig hoor heb ik ook mijn twijfels. Meer lastenverlaging,(maar dan voor iedereen,en niet alleen voor de bazen)langer werken voor hetzelfde loon,late indexaanpassingen,losse contracten,interimjobs,lage lonen,meer werk met minder mensen enz... En dan die uitleg over ambtenaren,dikke zever tussen alle koren vind men kaf! Als men morgen zegt dat tot 67 moet gewerkt worden gaan jullie onmiddelijk akkoord zeker,als er morgen mensen zijn die tegen hun goesting moeten gaan werken omdat men al hun voordelen aan het afnemen is dan gaan jullie natuurlijk niks doen,dan gaan jullie de baas natuurlijk gelijk geven,en daar gaat het juist om,als in de prive gestaakt gaat worden(ford,volkswagen,opel,toeleveringsbedrijven enz)dan gaat het om hun rechten en hun jobs,net zoals bij ambtenaren en anderen de cao's moeten worden aangepast worden als de koopkracht verkleint. De manier waarop zou echter moeten gegoten worden in een akkoord dat mensen niet uitsluit van staken of van werken en dat geen slachtoffers maakt. Dat vakverenigingen geen rechtspersoonlijkheid hebben is te wijten aan het wantrouwen dat tussen bedrijven,vakbonden en overheid heerst,noem mij tegenwoordig eens 1 minister die wel zijn verantwoordelijkheid neemt als hij in de fout gaat.
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 23 maart 2008 om 23:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens, waarom nemen de ambtenaren geen verzekering tegen verlies van koopkracht... ![]() En meneer kan er inkomen dat er mensen zijn die zoutzuur in de Maas kappen... ![]() Zou meneer er ook tegen kunnen dat die binnenschippers die bende stakende zakken (dreigen) ineen zouden kloppen of (dreigen) hun huis in de flip zouden steken? Zou U dan ook zeggen: Citaat:
![]() En dat U wil terugkeren naar een federaal land (waarschijnlijk bedoelt U gewoon terug naar het België van vroeger) dat neem ik gerust aan... Dan moeten de gewesten inderdaad geen verantwoordelijkheid op zich nemen (net zoals de vakbonden trouwens)... ![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 24 maart 2008 om 10:33. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het beloven in elk geval nog leuke discussies te worden, als binnen enkele jaren de pensioenen helemaal onbetaalbaar worden, en de ambtenaren blijven vasthouden aan hun abnormaal hoog pensioen (naar belgische normen) dat dan niet alleen met de index, doch ook met hun perekwatiesysteem stijgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Burger
|
![]() Och Chipie leer lezen. Begrijpend lezen weet je wel? Leg me geen woorden in de mond , ik uit me klaar en duidelijk, behalve misschien voor een persoontje met mentale achterstand zoals jij!
Ik vermoed dat jouw standpunt toch niet zo populair is als jijzelf schijnt te denken want het krijgt enkel bijval van jezelf , en dan nog enkel door iteratie van jezelf. Zoek het woordje maar eens op als je het niet kent. Nog steeds aan het werken met je lollige emoticonnetjes? Koop een kleurboekje manneke daar gaat gij veel plezier aan beleven, en laat het discuteren over aan de grote mensen! Je geeft geen nieuwe feiten , hebt nog steeds geen repliek ivm de boerenbetogingen en de truckerblokkades, en nu begin je gewoon mijn woorden te verdraaien. Ik heb medelijden...niet enkel met jou maar met je naaste omgeving! Dat moeten pas echt beklagenswaardige mensen zijn! Mensen : lees allemaal mijn post eens opnieuw waar ik het heb over dat bedrijf in faling in Frankrijk. Waar zeg ik dat ik er kan inkomen dat men zoutzuur in de Maas zou werpen? Blijkbaar zit Chipie permanent aan de paddestoeltjes of zo, want hij ijlt en vertoont paranoïde trekjes! |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() Tja, dat werkt niet en is dan nog arrogant ook...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En zelfs toen kon de overheid (veel) volk aantrekken. De overheid heeft nu eenmaal bepaalde voordelen op de privé (pensioen, quasi onmogelijkheid om buitengezwierd te worden, laag werktempo met op 50 jaar een lichte binnendienst...) dus is het maar normaal dat ze minder verdienen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Je vergeet dat er voor de overheid meer en meer contractuelen werken die niet al die voordelen hebben die jij opsomt. Als contractueel werken ook wij met deadlines die gehaald moeten worden. Als je niet voldoet sta je na 2 negatieve evaluaties op straat, dus dat 'niet buitengezwierd kunnen worden' is ook al passé. Wél heb je het zogenaamde 'uitdovend kader' : DAT zijn de mensen met al die voordelen die jij beschrijft maar zoals de naam al zegt eens die mensen op pensioen zijn (en de meesten zijn nu +50) is het definitief gedaan met dat statuut! Maar toch worden de contractuelen telkens afgerekend op HUN voordelen en verloning terwijl zij het met véél minder moeten stellen! Elke job heeft zijn positieve en negatieve aspecten maar op de positieve aspecten staart iedereen zich blind, en de negatieve aspecten ziet men niet. Als jij je goed voelt in je job en tevreden bent met je loon is dat prachtig. Waarom gun jij de mensen die voor de overheid werken niet hetzelfde? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() 2 negatieve evaluaties en --> op straat
dat schijnt waar te zijn... Zo hebben enkele jaren geleden 2 ambtenaren een nagatieve evaluatie gehad... Waarschijnlijk hadden die hun moeder vermoord... ![]() En o ja, men gaat tegenwoordig bij de openbare diensten werken, omdat men overal om personeel schreeuwt en het bij onze overheid zo slecht betaalt en de werkomstandigheden ronduit slecht zijn... ![]() ![]() Mr De Waal zal seffens ook wel reageren... ![]() Chipie, De pispaal van De Waal... Laatst gewijzigd door Chipie : 25 maart 2008 om 22:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bruno : 25 maart 2008 om 22:26. |
|
![]() |
![]() |