![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
net als in post 116 zeg ik: Vreemd dat u hier zegt dat u tegen verbieden bent, terwijl u bij de eerste bent om de werkloosuitkeringen bij beroepsdoppers te verbieden
![]() |
![]() |
#122 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
ik ben gewoon van mening dat indien men zo'n voertuig nodig heeft om z'n werk te kunnen doen men momenteel benadeeld word door al deze slechte kritiek. ik ben trouwens ook van oordeel dat iemand die graag een SUV ziet, dan ook het recht heeft er zich één aan te schaffen.
![]() |
![]() |
#123 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
mocht dit dan een milieuvriendelijker model zijn blijven we met het feit zitten dat ik voor dezelfde capaciteit twee voertuigen nodig heb wat ook het mileu noch de veiligheid ten goede komt. ik zou trouwens niet overwegen twee pick-ups te gebruiken maar zal blijven met een 4x4 met achterbank rijden.
![]() |
![]() |
#124 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
dan meot men alle voertuigen met hoge cc inhoud verbieden. er zijn heel wat SUV's met "lichte" motor maar uit het hele aanbod worden enkel de "zwaardere" modellen gekozen om toch maar hun gelijk te kunnen halen. er zijn nochtans heel wat personenwagens met aanzienlijk gewicht en "zware" motor die daardoor minstens evenveel als een SUV verbruiken en minstens even schadelijk zijn voor het milieu
![]() |
![]() |
#125 |
|
![]() Oh, ja, ik ben een stille hater van SUV's, laat dat duidelijk zijn. Als vrij-beroeper-egoïstische-zelfstandige-ingenieur-architect kan dat raar zijn, maar zo is het. Ik ben juist tegen al die zaken.
De vraag is waarom ik er tegen ben. Er zijn verschillende zaken. Anekdotisch ben ik tegen het volgende feit: bedrijfs-SUV die gebruikt wordt door huisvrouw om een brood te gaan kopen. Ja, niet ontkennen he, dat bestaat. En ook al is het maar 1 op 10 of 100, het is hatelijk. Maar er zijn uiteraard serieuzere argumenten (gelukkig maar). Om te beginnen (en dat stoort mij nog meest) is een SUV een dure illusie. Het zijn wagens die net niet terreinwagen zijn (ik bedoel: sober en stevig genoeg) en als gezinswagen eigenlijk net niet comfortabel zijn. Sommige SUV's zijn zelfs gewoon voorwiel- of zelfs achterwielaandrijving: wat vang je daar in godsnaam mee aan? Zelfs de ouwe gouwe audi quatro is sterker. Daar volgen twee volgende zaken uit. Ten eerste is het een wagen die om hetzelfde te doen als een normale "break" bv. veel meer verbruikt (zwaarder, profiel-luchtweerstand). Ten tweede is het een mode-truukje om kapitaalkrachtige kopers meer te laten uitgeven. Het is echt jammer dat ik niet meer weet waar, maar in de auto-gids dacht ik heb ik eens een reportage gelezen waaruit bleek dat de prestaties van SUV's duidelijk ondermaats waren. Conclusie: te duur en gulzig als gezinswagen, te zwak als terreinwagen. Ik heb niets tegen klassiek terreinwagens (niva, land rover), die zijn tenminste made for the job. Maar een doorsnee SUV-koper interesseert zich in feite niet om de echte prestaties "off road", en dat is juist de rotte zweer van het gehele gebeuren.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 26 maart 2008 om 14:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
de rotte zweer van dit gehele gebeuren is enkel de jaloezie van de tegenstanders die van iedereen verlangen met dezelfde auto te rijden dan zijzelf laat iedereen de vrije keuze een auto te kiezen die men graag ziet, als u deze wagen dan niet graag ziet is dat uw goed recht maar stop het verbieden van zaken die je zelf niet graag ziet
If you think you can beat me,try it, don't cry when you fail Laatst gewijzigd door delcom : 26 maart 2008 om 15:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |||
|
![]() Tja, maar dat zijn de uwe dan toch ook? Al mijn niet-anekdotische argumenten slaan op feiten hoor (daar waar je mij gelijk heeft)!
Citaat:
![]() Ik kan die ook afschrijven als architect, he vriend! Duur slaat op relatief duur. Ik verkies een duurdere land rover. Of een duurdere eenvolumewagen. punt. Gewoon omdat ik het een zuiniger model vind en met een hoger investeringsrendement. Citaat:
Citaat:
Van zodra de CO2-heffing er komt (en dat heeft uw ex partij-goeroe Verhofstadt vak verdedigd) zult ge wel zien. De realiteit is dat de echte 4x4' - fans die CO2 erbij zullen nemen terwijl de SUV'ers gaan klagen en zagen. U geeft mij tweemaal gelijk op de punten prestaties en 4x4, waarom dan toch een SUV? omdat je hoger zit?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 26 maart 2008 om 15:17. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
dat is mijn persoonlijke mening uiteraard net zoals dat misschien ook uw persoonlijke mening is. ik heb er geen enkel probleem mee dat mensen die zo'n model wel mooi vinden er hen dan ook één aanschaffen, elk zijn keuze. ik erger mij enkel in deze discussie aan het feit dat deze mensen de wagen die zij mooi vinden door sommigen hier niet zouden mogen kopen omdat ze anders direct als agresieve mensen worden afgedaan
If you think you can beat me,try it, don't cry when you fail Laatst gewijzigd door delcom : 26 maart 2008 om 15:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen die echt terreinwagens nodig hebben klagen over de achteruitgang van functionaliteit van die wagens. Misschien is het voor een deel een conservatieve overlevingsreflex, maar toch. Die mensen stappen liever uit om aan de wielen de 4x4 te activeren, dan dat ze dat vanuit de wagen met het knuppeltje kunnen doen. Een knop ipv van een knuppeltje, dat zien ze helemaal niet zitten. Hoe simpeler hoe degelijker. Val maar eens in pan in de middle of nowhere met zo'n gecompliceerd luxe-apparaat.
Die (echte) terreinwagens zijn wel stevig gemaakt. Rijdt er iemand tegen je aan dan heb je meer kans te overleven dan met een klein doosautootje. Zonder zo'n wagen zou het best kunnen dat ik hier nu niet aan het schrijven was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#131 |
Burgemeester
|
![]() als Liberaal ga ik u zeker niet verbieden een eigen mening te vormen van wat dan ook, zolang elk individu een eigen mening heeft die verschilt van een ander individu kunnen discussie gestart worden waarin elk zijn mening naar voor schuift, blijkt aan het eind van de discussie dat men bij zijn eigen mening blijft is dat eenieders goed recht.
ik zou het enkel zeer jammer vinden dat men zaken gaat verbieden omdat deze zaken niet onder hun eigen mening vallen
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#136 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
kan ik mij in vinden , met mijn vorige patrol (bouwjaar 1993) heb ik kosteloos (met betrekking op herstellingen en uitgezonderd vaste onderhoudskosten (banden, remmen, ...) 630 000 km gereden, mij huidige patrol (bouwjaar 2004) heeft momenteel 315 000 km en heeft al twee nieuwe motoren en drie nieuwe turbo's nodig gehad, dan zou ik nog bijna vergeten dat het al de derde boite is die eronder zit. kwa prestatiets ben ik nog steeds tevreden maar de gebruikte onderdelen zijn inderdaad van veel mindere kwaliteit dan vroeger.
![]() |
![]() |
#137 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
moest dit hetzelfde zijn als verbieden zouden ook sportwagens, monovolumes met grote cc inhoud, enz. verboden worden
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Technish ben ik niet zo onderlegd qua autos. Maar ik hoor zeggen dat de overschakeling naar het 'zelfdragend koetswerk' ook niet echt gewenst is door mensen die terreinwagens van doen hebben. Ik dacht dat slechts sommige Landcruiserversies dit nog hebben. Daarom zie je die ook veel bij bv. internationale organizaties dacht ik. Dure wagens zijn dat, maar voor de 4x4 te activeren mag je wel uitstappen. Als dat niet mooi is. Een omhulsel van ijzeren baren, een snorkel en een winch erop en... de huisvrouw/man mag er mee naar de supermarkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
of hoe je jezelf tegenspreekt in een kort bericht
![]() |
![]() |
#140 | |