![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alé dan.
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is a priori niet mogelijk. Sorry.
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volwassener worden impliceert:
- Ofwel oud(er) worden. - Ofwel (op korte tijd, in mijn geval) van gedrag veranderen. Beide zaken zitten er, vrees ik, niet (meer) in. Sorry, Patriot, volgende keer beter. Ga iemand bemoederen who cares.
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg Groentje, ben je trouwens al vergeten wie wie begon uit te schelden in de klimaat-discussies?
'k kwam ook eens wat vragen stellen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tenzij je zeker weet dat je binnen afzienbare tijd sterft dan kan je daar geen uitspraken over doen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zekerheid wordt overschat.
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
|
![]() Je hebt blijkbaar ook al een aparte definitie voor het woord "vraag". Met een heel eigen betekenis-systeem wordt een discussie over eender welk onderwerp met je aangaan wel moeilijk hé.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 27 maart 2008 om 17:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Probeer eens een zin te formuleren die géén vraag is, maar wel begint met een werkwoord.
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
Tot zover een babbel met een libertarist. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als het een illusie is, wat is dan nog het belang van wat het niet betekent?
![]() |
#133 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In den beginne was er geen wet. De aarde was woest en ledig.
![]() |
#134 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Percalion zegt hier hetzelfde als jij in de draad over 'rechtvaardigere belastingen'. Hij zegt ook gewoon hoe de situatie is, ik zie geen reden voor plaatsvervangende schaamte. Ik denk dat je hem intenties toeschrijft die hij niet heeft. Dat komt, zoals je zelf aanduidt, discussies niet bepaald ten goede.
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het recht op eigendom erg belangrijk. Het is voor mij compleet onrechtvaardig dat een hogere macht willekeurig kan beslissen wat er met je eigendom gebeurt. Ook als dat tot hogere efficiëntie leidt. Die mening is zowel gebaseerd op principiële gronden als op praktische overwegingen. Onteigeningen raken altijd de zwakkeren het hardst. Eigendom heeft vaak meer waarde voor diegenen die er het minst van hebben. Een rijke met een knoert van een huis krijgt bij een onteigening voldoende geld om een luxueuze woning te kopen. Bovendien beschikt hij over meer middelen om keihard te onderhandelen over de vergoeding. Een krotwoning heeft voor een arme dikwijls veel meer toegevoegde waarde dan voor een rijke. Een krotwoning kan bijzonder weinig waard zijn op de markt, het is wel een dak boven het hoofd. Een slecht dak misschien, maar wel een dak. Onteigeningen houden daar geen rekening mee: je krijgt wat je miserabel stuk eigendom waard is volgens de overheid. Dat dat soms nogal eens minder uitvallen dan dat het voor de eigenaar waard is (dak boven het hoofd) en ervoor zorgen dat een nieuw dak vinden bijzonder moeilijk is omdat je er geen middelen voor hebt. Sociaal zwakkeren hebben bovendien vaak minder mogelijkheden en/of capaciteiten om te onderhandelen, maar die oh zo sociale overheid zit daar echt niet mee in, hoor. Ik moet zeggen dat de overheid wel verdacht efficiënt is als het gaat om uitzuigen van armen bij onteigeningen.
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik beschouw mezelf niet als libertariër. Desalniettemin heb ik ondervonden dat ik blijkbaar toch een aantal assumpties met bepaalde libertariërs deel.
Ik denk dat het de moeite loont om de argumenten van libertariërs (net als die van andere stromingen) onder de loep te nemen en je af te vragen of ze kloppen en wat de implicaties daarvan zijn. Zonder uit te gaan van motieven of intenties van diegenen die het idee naar voor brengen. Een idee is een idee, dat staat los van wie het brengt of wat je denkt van diegene die het brengt. Ik heb hier vroeger zelf de fout gemaakt om toch maar wat hypotheses naar voor te schuiven over de persoonlijkheid van de mensen die libertarische ideeën verkondigden. Da's dus zo dom eh. Een theoretisch idee is een theoretisch idee. Zelf ben ik nogal gesteld op vrijheid, en vind ik het steeds onaangenamer om een overheid boven mij te hebben staan die macht over me heeft waar ik me niet aan kan onttrekken zonder mezelf van kant te maken of te verhuizen naar ergens waar het zodoende nog slechter is. Ik wil niet regelloos of afsprakenloos leven tussen andere mensen, maar ik heb het gevoel dat ik steeds beter in staat ben mijn eigen keuzes te maken en zou dat dan ook graag doen zonder dat er iemand boven staat die dingen voor me bepaalt die ik heel erg mijn eigen keuze vind.
![]() |
#138 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neen, zo ging het niet.
Anders stonden we nu nog niet zo veel verder dan in den beginne. ![]()
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die bananen van u hebben precies ook een eigen wil eh.
![]() |
#140 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |