Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Bent U het hiermee eens?
Ja 64 82,05%
Neen 14 17,95%
Aantal stemmers: 78. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2008, 23:38   #121
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Gepruts in de marge? Zowat alle Vlaamse partijen willen in eerste instantie naar een protocollaire monarchie gaan, en als ik me niet vergis zijn zowat alle grondwetsartikels over de koninklijke macht herzienbaar verklaard.

Ach ja, Guy "de openbare schuld, we weten niet hoe ze er gekomen is maar ze zal vanzelf wel verdwijnen" Mathot.
Vanzelf ga je dood maar dat is dan ook het enige dat vanzelf gaat, en dan moeten ze soms nog wat komen helpen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 23:39   #122
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Ja. En dat zeg ik weliswaar met tegenzin als monarchist, maar Laurent heeft zich onwaardig gestoond in zijn functie. Astrid heeft recht op een beperktere dotatie.

Astridteke is me ne rijke goedverdienende slimme zakenman getrouwd, laat die dus gewoon voor haar albinookes zorgen, das een full-time job, en die hoeft dus géén dotatie en géén pree van senator van rechtswege....

en ja de Lorre zal een minder jobke moeten trachten te vinden, verkoper in ne schoenwinkel of zo of kelner in een brasserie in brussel dat zou hij toch moeten aankunnen....... of zou dat nog te hoog gegrepen zijn....

en de Fluppen geef die een jobke bij de paracommandos zodat hij een beetje meer van huis weg is teneinde Matille niet ieder jaar te bezwangeren want hij gaat op den duur zoveel kinderen hebben dat hij de namen niet gaat kunnen onthouden...... en niet genoeg gaat verdienen om die kadeekes deftig te onderhouden.........

niks dotatie dus maar zoals iederen normale sterveling "WERKEN NONDEDJU !"
Oud 29 maart 2008, 23:44   #123
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Sorry, me vergist. Dit gaat ook vanzelf. 't Gaat vanzelf de goede kant op. 't Is al 45 tegen 4 geworden. En dan maar beweren dat de meerderheid pro koningsgezind is. Waar blijven ze met dat referendum? Ze zijn toch zo zeker van hun stuk, dan kan dat referendum toch geen probleem zijn. Maar dat zal dan weer niet vanzelf komen denk ik!
Oud 29 maart 2008, 23:45   #124
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Sorry, me vergist. Dit gaat ook vanzelf. 't Gaat vanzelf de goede kant op. 't Is al 45 tegen 4 geworden. En dan maar beweren dat de meerderheid pro koningsgezind is. Waar blijven ze met dat referendum? Ze zijn toch zo zeker van hun stuk, dan kan dat referendum toch geen probleem zijn. Maar dat zal dan weer niet vanzelf komen denk ik!
Deze poll gaat over de dotaties van Astrid en Laurent, niet over de monarchie.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 23:47   #125
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze poll gaat over de dotaties van Astrid en Laurent, niet over de monarchie.
Deze poll gaat over alle dotaties, en het ene is niet los te koppelen van het andere.
DOTATIES KONINGSHUIS!

Laatst gewijzigd door Garry : 29 maart 2008 om 23:51.
Oud 29 maart 2008, 23:49   #126
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door jOOSt : 29 maart 2008 om 23:51.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 23:51   #127
Geert C

Standaard

Citaat:
Deze poll gaat over alle dotaties, en het ene is niet los te koppelen van het andere.
1. Lees dan nog maar eens het eerste bericht.
2. Dat is wel los te koppelen van elkaar. Niet alleen tegenstanders van de monarchie vinden dat de dotaties van Astrid en Laurent moeten worden afgeschaft.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Oud 29 maart 2008, 23:52   #128
Geert C

Standaard

Citaat:
DOTATIES KONINGSHUIS!
"Kamerlid Jan Jambon (N-VA) wil dat de dotatie voor prinses Astrid en prins Laurent wordt afgeschaft. Bent u het daarmee eens?"

Laatst gewijzigd door Geert C : 29 maart 2008 om 23:53.
Oud 29 maart 2008, 23:54   #129
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Lees dan nog maar eens het eerste bericht.
2. Dat is wel los te koppelen van elkaar. Niet alleen tegenstanders van de monarchie vinden dat de dotaties van Astrid en Laurent moeten worden afgeschaft.
De titel is ,"Dotaties koningshuis". En inderdaad, U hebt gelijk, in het eerste bericht is er slechts sprake van Astrid en Laurent maar maar als je verdere berichten leest zal je merken dat dit intussen zich niet meer beperkt tot die twee.

Laatst gewijzigd door Garry : 29 maart 2008 om 23:59.
Oud 29 maart 2008, 23:56   #130
Geert C

Standaard

Citaat:
De titel is ,"Dotaties koningshuis".
Eerste bericht:
"Kamerlid Jan Jambon (N-VA) wil dat de dotatie voor prinses Astrid en prins Laurent wordt afgeschaft. Bent u het daarmee eens?"

Oud 30 maart 2008, 00:37   #131
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN Bekijk bericht
Astridteke is me ne rijke goedverdienende slimme zakenman getrouwd, laat die dus gewoon voor haar albinookes zorgen, das een full-time job, en die hoeft dus géén dotatie en géén pree van senator van rechtswege....

en ja de Lorre zal een minder jobke moeten trachten te vinden, verkoper in ne schoenwinkel of zo of kelner in een brasserie in brussel dat zou hij toch moeten aankunnen....... of zou dat nog te hoog gegrepen zijn....

en de Fluppen geef die een jobke bij de paracommandos zodat hij een beetje meer van huis weg is teneinde Matille niet ieder jaar te bezwangeren want hij gaat op den duur zoveel kinderen hebben dat hij de namen niet gaat kunnen onthouden...... en niet genoeg gaat verdienen om die kadeekes deftig te onderhouden.........

niks dotatie dus maar zoals iederen normale sterveling "WERKEN NONDEDJU !"
Volledig met U eens, maar of ze nu werken of verhongeren, dat laat me koud, dat moeten ze zelf maar zien. Als Lorre niet rond komt gaat hij maar naar het ocmw hé, maar de marine zal hem wel onderhouden zonder dat hij er wat voor moet doen.
Oud 30 maart 2008, 01:13   #132
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Ze zouden eens moeten berekenen hoeveel onze overheid tout court kost: alle (mogelijke) ministers, staatssecretarissen, kabinetten, senatoren, ...
Niet moeilijk
2.000.000 per minister (kabinet incl., administratie, verwarming, huur, renovatie, ... excl.)
61.000.000 senaat
115.000.000 kamer
9.000.000 politieke partijen kamer
9.000.000 politieke partijen senaat (speciaal ingevoerd voor N-VA)
5.000.000 Euro-parlementsleden

In totaal bedraagt de som aan dotaties (minister en kabinetten behoren daar niet bij) 450.000.000 €. De Koninklijke familie (en alles wat tot dit onafhankelijk apparaat behoort zoals personeel, goed voor 70% van de kosten, inclusief) krijgt dus welgeteld 2,4% van het totaal aan dotaties.

Iedere belg betaalt voor de koninklijke familie 0,68€ en ongeveer 15€ voor de federale ministers en hun kabinetten.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 01:24   #133
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs een dotatie voor de kroonprins was niet voorzien in de grondweten is pas nadien gekomen. Nu hebben die twee de graad van patitein, de ene ter zee en de andere ter lucht en bovendien hebben ze alle drie een senaatzetel waar ze bij geen van beide ooit aanwezig zijn. Ik vraag mij eigenlijk af of ze ook het loon van senator en kapitein krijgen nog bovenop hun dotatie. Zou me niet verwonderen.
Zij ontvangen geen vergoeding als senator noch als militair. Dat kinderen van de koning een graad behalen in het leger is niet zo raar hé. Trouwens de koning staat aan het hoofd van het leger. Je zou dus kunnen stellen dat de kinderen van de koning (zolang die geen kleinkinderen heeft) eerste, tweede of derde in lijn staan. Een kennis van het militaire apparaat voor je er hoofd van wordt is geen slechte zaak.
Oud 30 maart 2008, 01:27   #134
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD Bekijk bericht
Niet moeilijk
2.000.000 per minister (kabinet incl., administratie, verwarming, huur, renovatie, ... excl.)
61.000.000 senaat
115.000.000 kamer
9.000.000 politieke partijen kamer
9.000.000 politieke partijen senaat (speciaal ingevoerd voor N-VA)
5.000.000 Euro-parlementsleden

In totaal bedraagt de som aan dotaties (minister en kabinetten behoren daar niet bij) 450.000.000 €. De Koninklijke familie (en alles wat tot dit onafhankelijk apparaat behoort zoals personeel, goed voor 70% van de kosten, inclusief) krijgt dus welgeteld 2,4% van het totaal aan dotaties.

Iedere belg betaalt voor de koninklijke familie 0,68€ en ongeveer 15€ voor de federale ministers en hun kabinetten.
Wat bedoel jij met '" iedere Belg"? Iedere Belg die belasting betaald? Of zijn er de babys en de oude van dagen, niet werkende huisvrouwen ook mee ingerekend? Als dat het geval is zou ik je willen vragen, aangezien je schijnbaar toch over al dat cijfermateriaal beschikt, of je de rekening dan eens wil maken naar iedere daadwerkelijke belastingbetaler. Koningklijke familie ..........? Federale ministers en co..........?

Laatst gewijzigd door Garry : 30 maart 2008 om 01:29.
Oud 30 maart 2008, 01:29   #135
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus Bekijk bericht
Doneer voor het koningshuis.Ja,een zak rattengift.
Brrrr zo stoer...
Respect voor de mens heb je blijkbaar ook niet...
Oud 30 maart 2008, 01:34   #136
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zij ontvangen geen vergoeding als senator noch als militair. Dat kinderen van de koning een graad behalen in het leger is niet zo raar hé. Trouwens de koning staat aan het hoofd van het leger. Je zou dus kunnen stellen dat de kinderen van de koning (zolang die geen kleinkinderen heeft) eerste, tweede of derde in lijn staan. Een kennis van het militaire apparaat voor je er hoofd van wordt is geen slechte zaak.
Bedankt voor de info. Was mij al lang aan het afvragen hoe dat nu eigenlijk zat.
Oud 30 maart 2008, 01:34   #137
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Hij kreeg die dotatie nog maar zeer recent.
Prins Filip kreeg die in '99. Omdat de taak van toekomstig koning hem tal van beperking oplegt.
Prinses Astrid kreeg die in '00. Omwille van haar inzet bij het rode kruis.
Prins Laurent kreeg die in '03. Om hem te hechten aan het Belgisch instituut.
Oud 30 maart 2008, 01:38   #138
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat bedoel jij met '" iedere Belg"? Iedere Belg die belasting betaald? Of zijn er de babys en de oude van dagen, niet werkende huisvrouwen ook mee ingerekend? Als dat het geval is zou ik je willen vragen, aangezien je schijnbaar toch over al dat cijfermateriaal beschikt, of je de rekening dan eens wil maken naar iedere daadwerkelijke belastingbetaler. Koningklijke familie ..........? Federale ministers en co..........?
Met ieder belg bedoel ik het gekende cijfer van 10.000.000. Berekenen volgens het aantal belastingsbetalers is nogal moeilijk, iemand met een brutto jaarwedde van 500.000€ die ongehuwd is en geen kinderen te laste betaald veel meer belastingen dan iemand die een jaarwedde van 15.000€ die gehuwd is en 5 kinderen ten laste heeft.

De cijfers komen uit de begroting
Oud 30 maart 2008, 01:44   #139
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Prins Laurent kreeg die in '03. Om hem te hechten aan het Belgisch instituut.

Hij kreeg die dotatie omdat hij gewoon te lui is om te werken ja.

Citaat:
''te hechten aan het Belgisch insituut.....'''
Wat een hoop onzin.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 01:46   #140
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Prinses Astrid kreeg die in '00. Omwille van haar inzet bij het rode kruis.
QUOTE]

Mooi zo, kunnen we nu die dotatie afschaffen aangezien ze niet meer actief is bij het rode kruis.

Laatst gewijzigd door daiwa : 30 maart 2008 om 01:46.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be