Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2008, 23:30   #121
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

wellicht heeft het inderdaad heel wat mensen aan het denken gezet, en doen inzien dat een staat die zulke initiatieven nodig heeft om zich te legitimeren bij de bevolking eigenlijk niet meer in stand gehouden moet worden.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 23:31   #122
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

zoals ik al zei, over een jaar is iedereen dat NGA gedoe vergeten.
De Vlaamse Beweging zal er nog steeds zijn, sterker dan vandaag zelfs.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 02:37   #123
Maurits T
Vreemdeling

Standaard

Het hele gedoe van de NGA was een dom gezwets voor belgische eenheid. En de vergelijking gaat helemaal niet op. Voor de volgende redenen ben ik seperatist.

1 Als ik de 100 hier in Halle (Vlaanderen) bel, moet ik het doen in het Frans, en dan komen Nederlandsonkundige ambulanciers, en dokters de patient ophalen.

2 Hoewel Brussel in 1963 merendeel Nederlandstalig was (trouwens Eigenbrakel, Woutersbrakel en de jekervallei ook, maar dat is dan éntalig frans geworden) werden er afspraken gemaakt dat het Tweetalig was. Maar de Franstaligen (Niet enkel FDF, maar ook CDH,MR, PS) zien Brussel als een deel van wallonië, en vinden dat er een corridor moet komen van Wallonië naar Brussel, om het gebied te onstluiten.
3 De problemen van tweetalig personeel in Brussel.

4. 65% van de werklozen in Vlaams Brabant kunnen geen Nederlands, en weigeren het ook te leren.
Dan spreek ik nog niet over de gezondheidszorg (een grotere uitgave voor een kleinere bevolking, de werkloosheid, en het niveau van hun onderwijs), waar wij notabene voor betalen.

Wat Maingain zei over het Nederlands is eigenlijk wat Franstalig belgië denkt, ze vinden het Nederlands minderwaardig. Dan maakt het hypocriete me nog heel boos, ze doen toch zo hun Best om nederlands te leren, waarom dan een corridor naar Brussel, en waarom moeten ze dan nog snel, ééntalig Franse ambtenaren benoemen in Brussel, enz?

de discussie van minderheden; wat is een minderheid, een bevolkingsgroep, dat door imperialistische onderdrukking een minderheid is geworden (Brussel, Waals Brabant, Henegouwen (bv steenkerque), de jekervallei) Of die bevolkingsgroep die zich ergens vestigt en weigert zich aan te passen?

De reden waarom de sans-papiers moeten geregulariseerd worden is, is omdat het merendeel Frans praat. Dit was ook de reden voor het stemrecht voor migranten. Maingain heeft het zelf ooit op de RTBF toegegeven, als het stemrecht voor migranten er door kwam, dat ze dan Brussel in handen kregen.

Als er geen respect is naar mijn taal, en ik dan er nog bovenop kan betalen voor hun excessen,en daarom de splitsing wil van belgië, ben ik dan werkelijk fanatiek? Of bent dat, u die België kost wat kost wilt redden, met verschillende drogredenen, en domme vergelijkingen.
In gent moet de 100 niet opgebeld worden in het West-Vlaams, dit kan gewoon in het Nederlands.

Laatst gewijzigd door Maurits T : 3 april 2008 om 02:43.
Maurits T is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 08:02   #124
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Voor de goede orde: de splitsing van het arbeidsmarktbeleid is géén exclusief Vlaams-nationalistische eis.
Maar hij is, zoals alle splitsingseisen, geconcipieerd in de Vlaamse Beweging en gelanceerd door Vlaamsnationalisten.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be