![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#122 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#123 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#125 |
Europees Commissaris
|
![]() Vanzelfsprekend kan de doodstraf weer ingevoerd worden : maar het niveau waarop dit moet gebeuren is Europees. Van zodra de mensen
in Europa op europese partijen stemmen die voor de wederinvoering van de doodstraf zijn is er geen enkel bezwaar tegen. Maar ik denk wel dat de argumenten om dat te doen wel héél zwaar zullen moeten wegen dan wat emotioneel gedaas. Trouwens : als de Chinezen , die momenteel kampioen zijn wat uitvoering van de doodstraf betreft overwegen om die - tegen de mening van de meerderheid van de bevolking in- af te schaffen wegens niet efficiënt denk ik toch dat ge 2 x zou mogen nadenken voor zo'n actie te gaan voeren. Ik voorspel je weinig succes !
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Man gegrepen door metrotrein
In Anderlecht is zaterdagmiddag een man doodgereden door een metrotrein. Hij had even voordien in het zuidstation de bagage geroofd van 2 Japanse toeristen. De politie merkte de roof op en achtervolgde de man. Toen die in een tunnel vluchtte, werd hij gegrepen door een voorbijrijdende metro. Het ongeval zorgde voor heel wat vertraging in het metroverkeer. Straf hé ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Gouverneur
|
![]() spijtig voor die metroreizigers dat ze vertraging hadden
![]() voor de rest vind ik het wel een geslaagd verhaal lol, ge moet maar zo stom zijn om in een metrotunnel te vluchten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zelfs DNA testen kunnen liegen. Jij kan net nog vrijwillige sex gehad hebben met iemand die vlak daarna vertrokken is en nu ergens vermoord in het park ligt. Iets als "De waarheid" is een sprookje van de positivisten uit de 19e eeuw. "De waarheid" bestaat niet, allez, ze bestaat wel, maar je kan ze nooit volledig kennen, dat is één van de grote wetenschappelijke ontdekkingen van de 20ste eeuw. Daarom zullen er ALTIJD onschuldige mensen in de dodencel terecht komen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#131 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Deze 100 mislukkelingen zullen wel niemand meer lastigvallen , weer 100 mislukkelingen minder die de boel terroriseren en onschuldige levens eisen. En een genocide vergelijken met een tuchtmaatregel is totaal irrelevant. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de doodstraf:
kort mijn visie. Vroeger was je onschuldig als je verdronk met die molensteen rond je nek. Gezien ik niet in hekserij geloof vind ik dat al genoeg mensen onschuldig terechtgesteld zijn. Een stok om te slaan wordt altijd wel gevonden. Bon, verder vind ik dat het lichaam van z'n vrijheid beroofd mag worden na het plegen van misdaden, de geest is echter heilig waar het vrijheid betreft. Niemand heeft het recht de geest van een ander persoon van z'n vrijheid te beroven. De doodstraf doet dit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2) Ik vind het nogal frapant dat u het blijkbaar in orde vindt dat iemand met een 'losbandig seksleven' (wat dat dan ook zou mogen inhouden) onschuldig zou worden veroordeeld en ter dood zou worden gebracht. I, hoop dat ik mij hierin vergis? 3) Het doet zelfs geen barst ter zaken, het voorbeeld diende namelijk slechts ter illustratie van het feit dat men nooit met zekerheid zulke zaken kan te weten komen. Dat ontging u blijkbaar. Citaat:
Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Iets als "De waarheid" is een sprookje van de positivisten uit de 19e eeuw. "De waarheid" bestaat niet, allez, ze bestaat wel, maar je kan ze nooit volledig kennen, dat is één van de grote wetenschappelijke ontdekkingen van de 20ste eeuw. Daarom zullen er ALTIJD onschuldige mensen in de dodencel terecht komen.
Dat kan best de waarheid zijn wat johan zegt maar ik denk als ouders van een vermoord of verkracht kind , dat je er lak aan hebt.Als men morgen aan Dutroux vraagt heb je er iets uit geleerd en zul je het nooit meer doen zal die zeker zeggen ja ik heb er iets uit geleerd en nee ik zal het nooit meer doen.Hoeveel waarheid schuilt er dan in die woorden.Dit is dus echt een onderwerp dat ons bijbrengt dat de weegschaal nooit in evenwicht zal hangen.Ergens moeten we geloven wat de dader zegt na zoveel jaar gevangenisstraf maar ons hart en hoofd zijn na het onrecht niet meer in staat om zulke mensen te geloven.Wat volkomen te begrijpen is.Ik moet eerlijk toegeven dat als ik verplicht een straf moest uitspreken dutroux al de doodstraf zou krijgen nog voor proces is afgerond.Dat is dus verkeerd maar de pijn en verdriet kunnen zo machtig zijn dat je niet helder kan denken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#137 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hebben ze deze resultaten vergeleken met wat er zou gebeuren als men effectief levenslang kreeg? Heb je een link naar het artikel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Gouverneur
|
![]() en hoeveel "effectieven" zitten ook effectief ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |