Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2008, 20:19   #121
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Is het jullie dan nog niet duidelijk dat we die Vlamingen er absoluut niet bij willen? Die hautaine Franse arrogantie, want zij drinken immers de beste wijnen, eten het lekkerste eten, zij hebben grotere auto,s en woningen,...Dat ze maar lekker bij België blijven of zich anders aansluiten bij La Douce France. Even goede vrienden hoor, maar ik heb de Vlamingen liever daar.
Wij eten beter en wij drinken ook beter en wij hebben grotere wagens en wij bezitten individueel ook grotere woningen. Dat is gewoon zo. En dat heeft niets te maken met arrogantie, maar met een feitelijke vaststelling. En dat wil zeker niet zeggen dat u minderwaardig bent. Het wil natuurlijk evenmin zeggen dat u meerderwaardig bent, ook al noemt u ons soms -al dan niet lachend- 'domme' Belgen.

Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2008 om 20:21.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 20:25   #122
Donar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Daarbij je kan die levensstijl nog altijd proberen te evenaren, we zijn immers één van de meest welgestelde regio's ter wereld.
Donar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 20:26   #123
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wij eten beter en wij drinken ook beter en wij hebben grotere wagens en wij bezitten individueel ook grotere woningen. Dat is gewoon zo. En dat heeft niets te maken met arrogantie, maar met een feitelijke vaststelling. En dat wil zeker niet zeggen dat u minderwaardig bent. Het wil natuurlijk evenmin zeggen dat u meerderwaardig bent, ook al noemt u ons soms -al dan niet lachend- 'domme' Belgen.
Mijn mening daarover is bekend. Als jullie je dan toch ergens willen bij aansluiten, sluit je aan bij de Fransen. Onze Protestantse AngloSaxische manier van leven en maatschappij zouden jullie toch nooit kunnen aanvaarden.

Laatst gewijzigd door Sinistra : 2 juni 2008 om 20:27.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 20:27   #124
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn mening daarover is bekend. Als jullie je dan toch ergens willen bij aansluiten, sluit je aan bij de Fransen. Onze Protestantse AngloSaxische manier van leven en maatschappij zouden jullie toch nooit kunnen aanvaarden.
Wij sluiten ons aan bij niemand. Wij blijven onszelf.
Oud 2 juni 2008, 20:29   #125
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donar Bekijk bericht
Daarbij je kan die levensstijl nog altijd proberen te evenaren, we zijn immers één van de meest welgestelde regio's ter wereld.
Natuurlijk,ik drink ook wel eens terstond graag een glaasje wijn of champagne maar dat doet niets aan het feit af dat ik absoluut niet te vinden ben voor die linkse visie op economie en gezondheidszorg die er heerst in Latijnse landen. Nederland is welvarender dan Belgie alleen is bij ons de kloof tussen arm en rijk , tussen hautain en marginaal groter als in België of Frankrijk.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 20:39   #126
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinistra is (of was) ook Belg.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 20:43   #127
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Elk volk heeft zijn aangename mensen, hoort er nu eenmaal bij, je moet voor jezelf uitmaken of je dan een heel volk over dezelfde kam wil scheren.
Ik weet het al. De meeste Nederlanders zijn arrogante, hufterige, gierigaards die er een teruggetrokken simpel leven opna houden zonder lekker eten of plezier.

Je mag dan nog zoveel geld geven aan goede doelen, nog zo hoffelijk zijn, nog zo openstaan voor andere meningen en gebruiken, nog zo vaak restaurants bezoeken, je bent en blijft nen kwaaie Ollander.
Oud 2 juni 2008, 21:01   #128
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Sinistra is (of was) ook Belg.
Als u het zegt. Nog niet opgemerkt.

Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2008 om 21:02.
Oud 2 juni 2008, 21:14   #129
Donar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik weet het al. De meeste Nederlanders zijn arrogante, hufterige, gierigaards die er een teruggetrokken simpel leven opna houden zonder lekker eten of plezier.

Je mag dan nog zoveel geld geven aan goede doelen, nog zo hoffelijk zijn, nog zo openstaan voor andere meningen en gebruiken, nog zo vaak restaurants bezoeken, je bent en blijft nen kwaaie Ollander.
heb me op vakantie altijd al geamuseerd met ollanders, en toegegeven jullie zijn meer rechtuit en zullen vlugger iets opmerken dan een Vlaming die zich terughoudender opsteld. So what, als dat alles is.
Oud 3 juni 2008, 05:45   #130
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donar Bekijk bericht
heb me op vakantie altijd al geamuseerd met ollanders, en toegegeven jullie zijn meer rechtuit en zullen vlugger iets opmerken dan een Vlaming die zich terughoudender opsteld. So what, als dat alles is.
Ja �*ls dat maar alles zou zijn. Maar het is niet alles. De mensen die op de Nederlandse BNR-radio een vraaggesprek hadden, verklaarden dat er wel degelijk een verschil is tussen een Vlaming en een Nederlander. En deze personen woonden jaren in Nederland gewoond en konden dus de vergelijking trekken.
Oud 3 juni 2008, 08:24   #131
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja �*ls dat maar alles zou zijn. Maar het is niet alles. De mensen die op de Nederlandse BNR-radio een vraaggesprek hadden, verklaarden dat er wel degelijk een verschil is tussen een Vlaming en een Nederlander. En deze personen woonden jaren in Nederland gewoond en konden dus de vergelijking trekken.
Natuurlijk hebben de Vlamingen, door de 180 jaar onder Franse heerschappij te leven ,een Franse slag gekregen.
Niemand zal dat vreemd vinden.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2008, 10:06   #132
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Natuurlijk hebben de Vlamingen, door de 180 jaar onder Franse heerschappij te leven ,een Franse slag gekregen.
Niemand zal dat vreemd vinden.
U moet toch iets kunnen zeggen. En daar zullen we het maar bij laten.
Oud 3 juni 2008, 17:22   #133
Donar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Natuurlijk,ik drink ook wel eens terstond graag een glaasje wijn of champagne maar dat doet niets aan het feit af dat ik absoluut niet te vinden ben voor die linkse visie op economie en gezondheidszorg die er heerst in Latijnse landen. Nederland is welvarender dan Belgie alleen is bij ons de kloof tussen arm en rijk , tussen hautain en marginaal groter als in België of Frankrijk.
jij denkt nog in termen van België en Nederland.

Vlaanderen is de tweede rijkste regio van de wereld, na Noorwegen.
Ik weet niet waar u uw cijfers vandaan haalt.
Oud 3 juni 2008, 21:05   #134
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een onzin, a.u.b. voor het posten niet zoveel wijn of champagne drinken.
Vlaanderen stemt minstens zo rechts en christelijk dan Nederland.
En als u de gezondheidszorg in Nederland beter vindt dan in Vlaanderen dan bent u waarschijnlijk de enige.
De welvaart is in Nederland en Vlaanderen gelijk (BNP per persoon), en ook de kloof tussen arm en rijk is ongeveer gelijk.
Citaat:
Als jullie je dan toch ergens willen bij aansluiten, sluit je aan bij de Fransen. Onze Protestantse AngloSaxische manier van leven en maatschappij zouden jullie toch nooit kunnen aanvaarden.
Welke vlaamse manier van leven en maatschappij stoort u direkt en kunt u nooit kunnen aanvaarden??
Zou u eventueel een groep mensen die u niet lastig vallen (en op vele kilometers afstand leven) ook met rust kunnen laten?
Citaat:
Is het jullie dan nog niet duidelijk dat we die Vlamingen er absoluut niet bij willen? Die hautaine Franse arrogantie, want zij drinken immers de beste wijnen, eten het lekkerste eten, zij hebben grotere auto's en woningen,...
Nu zijn de Vlamingen weer arroganter dan de Hollanders?? Wie moet in nou geloven?
Het woordje 'we' kunt u beter in het vervolg achterwege laten of vervangen door 'ik'.

Oud 3 juni 2008, 21:55   #135
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht

Nu zijn de Vlamingen weer arroganter dan de Hollanders?? Wie moet in nou geloven?
Het woordje 'we' kunt u beter in het vervolg achterwege laten of vervangen door 'ik'.
Ik vind het niet zo verwonderlijk van Spinoza dat hij, omdat System constant vuiligheid in het gezicht van de Nederlanders gooit, eens flink de lading terug in z'n gezicht wrijft.
Oud 3 juni 2008, 22:33   #136
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sommige Vlamingen denken ook dat alle Limburgers nog in de bossen wonen. In een hut. Met in de tuin een drinkwaterput.
Hoe? 'k Had nochtans het team van Toast Cannibal al verwittigd.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2008, 22:39   #137
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het niet zo verwonderlijk van Spinoza dat hij, omdat System constant vuiligheid in het gezicht van de Nederlanders gooit, eens flink de lading terug in z'n gezicht wrijft.
In de eerste plaats heb ik het niet over Spinoza (wiens bijdragen ik steeds meer schat), maar over Sinistra.

En in de tweede plaats zou niemand zich op het niveau van system hoeven te begeven.
Het aanmoedigen van tweedracht is precies het spelletje dat system en Sinistra willen:
Vlamingen en Nederlanders die elkaar flinke ladingen xxxx in het gezicht wrijven, zonder redenen en zonder rationele argumenten, meestal frustraties, fundamentalisme, racisme en/of haat.

Helaas ga jij je hier de laatste tijd vaak serieus op in, wat hun hele vuilspuiterij alleen maar langduriger (en langdradiger) maakt, terwijl een goede discussie ook een (voor jou) goede uitkomst zou kunnen hebben.
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2008, 10:46   #138
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
In de eerste plaats heb ik het niet over Spinoza (wiens bijdragen ik steeds meer schat), maar over Sinistra.
O ja.
Citaat:
En in de tweede plaats zou niemand zich op het niveau van system hoeven te begeven.
Het aanmoedigen van tweedracht is precies het spelletje dat system en Sinistra willen:
Vlamingen en Nederlanders die elkaar flinke ladingen xxxx in het gezicht wrijven, zonder redenen en zonder rationele argumenten, meestal frustraties, fundamentalisme, racisme en/of haat.

Helaas ga jij je hier de laatste tijd vaak serieus op in, wat hun hele vuilspuiterij alleen maar langduriger (en langdradiger) maakt, terwijl een goede discussie ook een (voor jou) goede uitkomst zou kunnen hebben.
Ik moet het dus negeren?

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 4 juni 2008 om 10:46.
Oud 4 juni 2008, 16:21   #139
Donar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
O ja.

Ik moet het dus negeren?
Als gemeenschappelijk gescheiden volk hebben we er inderdaad niets aan, misschien voor System en Sinistra een apart forum maken.

Kunnen ze lekker op elkaar vloeken zoveel ze willen
Oud 4 juni 2008, 16:26   #140
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be