![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is al de 2° keer dat ik me moreel verplicht voel Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Uit de Koran, 2:62 "Waarlijk, degenen die geloven (amanoe) en degenen die Joden zijn en de Christenen en de Sabeeërs - allen die in Allah en in de jongste dag geloven en goed doen, zij zullen hun beloning van hun Heer hebben en er is geen vrees voor hen, noch zullen zij treuren" Dat is volgens mij al een zeer grote nuancering van uw argument als zou de islam het christendom zien als een uit te roeien vijand. Meer nog, bovenstaand citaat verwijst zelfs impliciet naar de hoge gelijkenis en de hoge mate van broederschap (want allen geloven zij in dezelfde god) tussen joden, christenen en islamieten.
![]() |
![]() |
#123 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ach, weeral je klassieke maar vooral ongeloofwaardige en lachwekkende blabla Filosoof. Bevalt de nuchtere analyse niet, dan verval je automatisch in een aanval van xenophobe beschuldigingen. [size=6]Wat doe jij om zo wereldvreemd te blijven[/size] ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() Filosoof, Mr. T en Turkje,
Wat vinden jullie van deze hedendaagse vorm van koran-geïnspireerde onverdraagzaamheid? 16/03/04 GVA Moslimstaten willen geen erkenning van homo's binnen VN Islamitische lidstaten van de Verenigde Naties zijn het niet eens met een besluit van secretaris-generaal Kofi Annan om de partners van homoseksuele VN-medewerkers dezelfde rechten te geven als de partners van andere VN-medewerkers. De maatregel geldt alleen voor homo's uit landen waar homostellen bij de wet erkend zijn. Iran sprak maandag in de Algemene Vergadering namens de 57 leden tellende Organisatie van Islamitische Conferentie zijn "ernstige zorg" uit over Annans beslissing. De Iraanse diplomaat Alireza Tootoonchian zei tegen de erkenning van homostellen binnen de VN te zijn en trok in twijfel of Annan een dergelijk besluit kan nemen zonder dat de Algemene Vergadering zich daarover heeft uitgelaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
waf waf waf waf blaf blaf blaf en nog is blaffen ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#127 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En ja, de islam heeft in onze cultuur niks, nada, noppes te zoeken. De erkenning ervan is een schande. Noem ons gerust radikaal, maar wij zijn tenmiste thuis. En dit al meer dan 2000 jaar. We gaan ons NIET laten doen door een bende inwijkelingen die menen dat ze hier hun achtergestelde "cultuur" (of wat daarvoor moet doorgaan) beschermd moeten zien. Doe maar voort zo. Ge zult spoedig genoeg merken hoe genadeloos die "makke" christenen kunnen terugslaan. We kunnen dat "licht" van de Verlichting even gauw weer uitdoen als het aangegaan is. Nood kan wet breken.
![]() |
![]() |
#129 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#130 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik werd tijdens mijn basisschool opgevoed als Katholiek, met de nadruk op de vredesboodschappen van Jesus (ach die lieve nonnetjes toch op dat internaat), maar ben daarna wel hevig geschokt geweest door de rest van de Bijbel te lezen. Draait en keert het zoals ge wilt maar al deze boeken zijn niet anders dan haatpropaganda tegen niet-gelovigen en dus gevaarlijk. Het hoeft je dan ook niet te verbazen dat ik geen "gehoorzame dochter van Moeder Kerk" meer ben, dat geloof sterk betwijfel, en mijn eigen gang ga. (Tegenwoordig geloof ik in een Godin en een God die samen het Levensbeginsel vormen en terug te vinden zijn in symbolen zoals bijvoorbeeld de zon (god), de maan (godin) en de aarde (samen). Alles en allen maken er deel van uit. Mijn voorkeur gaat uit naar de Godin maar dat is normaal omdat ik zelf een vrouw ben.) Komt daar ook nog bij dat de USA inderdaad momenteel geleid worden door enkele godsdienstfundamentalisten (zeer puriteinse Protestanten) zoals Bush, Rumsfeld en verschillende anderen en dat enkele staten reeds verboden hebben om de evolutieleer in de scholen te onderwijzen. Ik hou mijn hart vast voor de USA. En ik vertrouw hen voor geen haar, net zoals ik Moslimleiders voor geen haar vertrouw, of Joodse (zie maar naar Israël en de Palestijnen) of eendert welke andere leiders die zich door een "ideaal" laten leiden (dus ook communisten, extreem-rechtsen, populisten,...... afin, iedereen dus.)
![]() |
![]() |
#131 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hmmmm.... ikke. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#132 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
"Lezen" is niet hetzelfde als "begrijpen"... Dat onderscheid maakt u toch wel? By the way: Ik lees de Bijbel vrij vaak en tracht het Boek ook te begrijpen vanuit de christelijke boodschap in het Nieuwe Testament. Een Bijbel kan inderdaad een moordwapen zijn in verkeerde handen. ...en er zijn veel, heel veel mensen die nog een Bijbel in hun bezit hebben. Het geloof is niet dood en zeker niet weerloos, of dacht je dat het Amerikaanse fundamentalisme slechts gedragen wordt door een kleine minderheid? Het enige wat sommige moslims nu aan het doen zijn is de kiemen van een meer fundamentalistisch en onverdraagzaam christendom te voeden. Ik zou dat zelf bijzonder jammer vinden, een zeer zware achteruitgang zelfs, maar zou er me in tijden van nood wel mee kunnen verzoenen.
![]() |
![]() |
#134 |
Europees Commissaris
|
![]() Godsdienst is opium voor het volk. Spirituality is the future!!!!
Hoewel we niet elke individuele moslim kunnen veroordelen, mijn eigen tolerantie naar "de moslims" toe had al een flinke deuk gekregen na studie en het lezen van tal van werken en boeken, in de internationale pers bekroond en gelauwerd (om maar te zeggen dat het niet steeds om roddel of sensatiemateriaal gaat). De golf van moslimterreur doet de deur helemaal dicht. Wie meer wil weten over de achterlijk gecultiveerde haat, de manipulaties, onverdraagzaamheid, onverzettelijkheid van de islam, kan ik éénieder de volgende analyses en boeken aanbevelen (niet zeker of ze al in het nederlands vertaald zijn): "The Sword of the Prophet", van Serge Trifkovic, of "The 2 faces of Islam" van Stephen Schwarz, of "Islam unveiled" van Robert Spencer of "What went wrong" van Bernard Lewis, “The dream palace of the Arabs” van Fouad Ajami, om er maar enkele te noemen. Er is bovendien genoeg lectuur van intellectuele moslims zelf, bv Bassam Tibi, die de interne problemen en contradicties aankaarten. Islam, als intolerante godsdienst en levenswijze, in volle crisis met zichzelf, destabiliseert de wereld en het voortbestaan ervan. Niet alle sceptici tov de islam en moslimfundamentalisten zijn "randdebielen" of "extreem rechts" tuig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Herinner je je d�*t nog? ![]() Allemaal korangeïnspireerd ![]() 't K�*n natuurlijk, maar acht jij het zelfs nog maar waarschijnlijk? NB: Ik keur géén van die standpunten goed (voor het geval je mijn comments op deze site tot nu slecht las) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ja akkoord Filosoof, maar ik ken veel homo's die in dit "christelijke" landje gewoon hun ding doen en wat de paus erover denkt kan hen geen moer schelen. Maar vraag eens aan een homo moslim wat er allemaal boven zijn hoofd hangt als hij met zijn sexuele geaardheid naar buiten komt ? Hij zal verstoten worden, met de dood bedreigd worden en des duivels zijn voor zijn geloofsgenoten... over verdraagzaamheid gesproken dus... my ass
![]()
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er is inderdaad een wereld van verschil tussen de "geboden" van de paus en de "geboden" van de islam in islamitische landen. In het tweede geval krijg je effektie gevangenisstraffen, stenigingen etc... voor het overtreden van de godsdienstige regels.
De paus mag zeggen wat hij wil, ik heb nog nooit iemand de gevangenis in weten vliegen omdat hij niet naar de paus geluisterd heeft.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Die Islam maakt zijn gelovigen paranoïde en gefrustreerd.