Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Vrouwen bouwen hun eigen glazen plafond
Ja 12 38,71%
Neen 7 22,58%
Ja, maar ... 5 16,13%
Neen, maar ... 4 12,90%
Geen idee 3 9,68%
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2008, 18:06   #121
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_fat_bloke Bekijk bericht
Betaald met dienstencheques
Je moet daar niet al te veel aan beleven hoor: Iemand die werkt met dienstencheques krijgt ongeveer het dubbel als loon betaald. Indien je dan geen kosten moet betalen aan huur, eten, kleding etc.. (want dat betaalt mohammed) dan heb je gewillige een mantelpakje over na een paar maanden.

Citaat:
En autochtonen die trouwen met gemeenschap van goederen bestaan ook niet, zeker?
dat is een interessante vraag; ik weet het niet. Staat natuurlijk niet in hun gebruiksaanwijzing. En hoe doe je dat dan met vier vrouwen? Erft vrouw 1 dan volgens de belgische wet of volgens de koranische voorschriften? Is het huwelijksstelsel van gemeenschap van goederen ook geldig voor ons optrekje in Marokko? Want naar het schijnt kan de belgische vrouwlief daar haar schup afkuisen als ventje er het bijltje bij neerlegt, OOK als ze het zelf heeft betaald. Enkel besneden penisjes kunnen daar naar het schijnt een woning erven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 18:07   #122
The_fat_bloke
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ja? en? ik snap het verband niet direct met deze draad.
wat is je punt in feite?
Eigen was, eigen blablabla...

Laatst gewijzigd door The_fat_bloke : 12 mei 2008 om 18:07.
The_fat_bloke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 18:18   #123
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht
Vindt u het dan logisch dat al "speelkampen" en andere opvang tijdens de vakanties en weekends wel gesponsord of gesubsidieerd worden door de overheid terwijl mama en papa rustig poen gaan scheppen. Als ze poen willen scheppen en toch kinderen willen, dat ze dan zelf betalen voor die kinderopvang.
Inderdaad, we betalen allen mee voor de kinderen. Via kindergeld, gesubsidieerde crèches, naschoolse opvang, onderwijs.
Ik vind ouderschapsverlof een stapje in de goede richting, zodat meer mensen een beetje meer tijd aan hun kinderen kunnen besteden.
Ik kan me immers nog altijd niet verzoenen met het idee om baby's van enkele maanden oud, 5 dagen op 7 achter te laten in crèches of bij grootouders, om schoolgaande kinderen soms al van 7 of 8 uur op school af te zetten tot 6 uur 's avonds.
Wanneer heb je dan nog tijd voor je kinderen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 18:20   #124
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Fat bloke; de meeste Marokkanen trouwen volgens de Islamitische wet in Marokko. Turkse vrouwen hebben in principe dezelfde rechten omdat in Turkije wetten evenals hier bebaseerd zijn op de code napoleon; wat familierecht tenminste betreft. Dus inderdaad; gemeenschap van goederen geldt niet voor huwelijken die onder een andere vorm zijn afgesloten.Daarom stond ook hier soms voor het Marokkaans familierecht moderniseerde ' verstoten ' op de indentiteitskaart van vrouwen die 'Belg 'waren!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 19:07   #125
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Daarom stond ook hier soms voor het Marokkaans familierecht moderniseerde ' verstoten ' op de indentiteitskaart van vrouwen die 'Belg 'waren!
Is (was) dit zo ? Eerste keer dat ik hiervan iets hoor.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 19:19   #126
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Is (was) dit zo ? Eerste keer dat ik hiervan iets hoor.
Ik heb de indruk dat je dikwijls iets "de eerste keer" hoort Rudy. Zulke dingen vertelden ze natuurlijk niet op kifkif.

er was ooit zelfs een wetsvoorstel van een goedbedoeldende politica die "verstoten" wou gelijkstellen aan "gescheiden", net omdat de verstoten marokkaanse vrouwen hier niet konden hertrouwen, terwijl ventlief met zijn jonger model zo het land binnenkon en opnieuw aan een productieproces kon beginnen.

Ik meen dat het Mimount Boussakla was die zich liet ontvallen "over mijn lijk". Het gelijkstellen van een echtscheiding met het recht om je vrouw te verstoten is natuurlijk totaal uit den boze.

Ik weet echter niet hoe het is afgelopen, zie trouwens evenmin een goede oplossing. Zolang men mensen een dubbele nationaliteit wil geven, waarbij ze naar hartelust kunnen gaan shoppen in de verschillende rechtssystemen is zoiets m.i. niet op te lossen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 12 mei 2008, 19:27   #127
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Rudy; ik heb ooit Marokkaans familierecht gehad van een advocaat en die verstoting zelf zien staan op de identiteitskaarten dus ja; het bestaat.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 19:28   #128
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb de indruk dat je dikwijls iets "de eerste keer" hoort Rudy. Zulke dingen vertelden ze natuurlijk niet op kifkif.
Circe, ik kom hier sebiet op terug. De draad bevat ondertussen voldoende stof om te reageren. Ben trouwens om een of andere reden een ellenlang post aan u kwijtgespeeld. Soit.
Juist. Voor mij blijkt dit de eerste keer te zijn hierover iets te horen: een Belg die als verstoten wordt betempeld. Idd, op KifKif nooit iets van gelezen. Of misschien wel maar dan langs het ene oor binnen en het ander buiten wegens weinig geloofwaardig klinken.
Tot sebiet
Oud 12 mei 2008, 19:41   #129
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet echter niet hoe het is afgelopen, zie trouwens evenmin een goede oplossing. Zolang men mensen een dubbele nationaliteit wil geven, waarbij ze naar hartelust kunnen gaan shoppen in de verschillende rechtssystemen is zoiets m.i. niet op te lossen.
Toch wel. Als je Belg bent, in België woont met een dubbel nationaliteit, hoeft het Belgisch rechtssysteem geen rekening te houden met de andere nationaliteit. Wat je daar verteld als zijnde verstoten, zelfs zo bestempeld op je IK, is goed voor asielzoekers. Toch niet voor volwaardige Belgische burgers.
Oud 12 mei 2008, 19:42   #130
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rudy; ik heb ooit Marokkaans familierecht gehad van een advocaat en die verstoting zelf zien staan op de identiteitskaarten dus ja; het bestaat.
Op welke identiteitskaarten Alice ?
Oud 12 mei 2008, 19:46   #131
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

SENATOREN VREZEN UITHOLLING RECHTEN (MIGRANTEN)VROUW

Het wetsvoorstel over een nieuw wetboek internationaal privaatrecht (IPR) dat morgen in de Senaat besproken wordt, zet volgens verschillende senatoren de deur open voor de verstotingsprocedure waarbij een man eenzijdig een huwelijk kan ontbinden.

Volgens SP.A-senator Mimount Bousakla kan aldus een in België wonende Marokkaanse man in zijn land van herkomst naar de rechter stappen om de verstoting te laten homologeren. De verstotingsakte moet dan in België door een Belgische rechter worden erkend.

Bousakla: “Dit mag onder geen beding goedgekeurd worden. Over mijn lijk.” Het ontwerpwetboek stelt wel een aantal belangrijke voorwaarden voor de erkenning van de verstotingsakte: zo moet de vrouw aanwezig zijn op het moment dat de man in zijn land voor de rechtbank verschijnt.

Volgens Bousakla sluit deze voorwaarde misbruiken niet uit. “De aanwezigheid van de vrouw in de rechtbank garandeert nog niet dat de rechten van die vrouw op een adequate manier verdedigd worden.

Bovendien is bedrog schering en inslag bij de verstotingsprocedure.

Zo zijn er mannen die in plaats van hun vrouw een gesluierde vriendin mee naar de rechtbank nemen. Vaak worden echtgenotes ook misleid: onder het mom van de jaarlijkse vakantie worden ze naar Marokko gelokt, waar ze vervolgens onder dwang voor de rechtbank moeten verschijnen.” Bousakla begrijpt niet waarom haar collega’s in de senaatscommissie Justitie de mogelijkheid op verstoting nog niet uit de ontwerptekst hebben geschrapt. “De versto tingsprocedure is een vernedering voor de vrouw, in strijd met de mensenrechten. Hiertegen werd in Marokko al meerdere malen betoogd. Het zou dan ook onbegrijpelijk zijn als het Belgische parlement deze regeling wettelijk mogelijk maakt.” Het principe van de ‘verstoting’ vloeit voort uit de sharia, de fundamentalistische wet die in bepaalde moslimlanden wordt toegepast.

Volgens Bousakla is er vanuit een aantal Marokkaanse ambassades in Europa een lobbycampagne aan de gang om verstoting binnen de Belgische wet te houden. “Er wordt geschermd met het argument dat een verstoting eigenlijk niet meer is dan een feitelijke scheiding.

Maar dat klopt niet: het overgrote deel van de vrouwen ondergaat de verstotingsprocedure gedwongen.

Vergeet ook niet dat alleen mannen de verstoting mogen aanvragen.” Ook VLD-senator Luc Willems wil voorkomen dat het nieuwe IPR-wetboek de deur openzet voor de verstotingsprocedure. “Onder druk van een aantal mannelijke vertegenwoordigers van de Marokkaanse gemeenschap wil justitieminister Laurette Onkelinx (PS) verstoting ook in de toekomst mogelijk maken. Maar zelfs onder bepaalde voorwaarden blijft deze rechtsfiguur voor ons totaal onaanvaardbaar.” Sarah D’Hond, deskundige op het kabinet-Onkelinx, zegt dat de ongerustheid ongegrond is. “Verstoting wordt onder de voorgestelde nieuwe regeling juist moeilijker. Verstoting kan bijvoorbeeld niet als een van beide partners Belg is, de Belgisch-Marokkaanse dubbelnationaliteit heeft of in België verblijft. Er is nog één achterpoortje: een in Frankrijk verblijvend echtpaar kan nog wel een Marokkaanse verstotingsakte door een Belgische rechter laten homologeren. Maar om ook dit te vermijden, werken we aan een amendement.” D’Hond zegt dat het ontwerpwetboek werd besproken met een delegatie van allochtone vrouwen, “die de regeling volledig ondersteunen”.

SP.A-senator Mimount Bousakla: ‘Over mijn lijk dat dit wordt goedgekeurd’
------------------------

blijkbaar werd het dan toch goedgekeurd want:

Nieuw familierecht Marokko werkt ook hier problemen weg

BRUSSEL De ingrijpende hervorming van het Marokkaans familierecht, die dit weekeinde door het parlement aanvaard werd, heeft ook voor België belangrijke gevolgen. Ze moet normaal gesproken een einde maken aan toestanden van rechteloosheid van Marokkaanse of met Marokkanen gehuwde vrouwen in België. Tot de schrijnendste gevallen behoorden die van vrouwen die van hun kinderen beroofd werden omdat hun man met hen naar Marokko verdween.

De hervorming vormt een enorme stap vooruit voor de Marokkaanse vrouwen. Maar ze komt niet aan al hun eisen tegemoet. Zo bevat het nieuwe wetboek geen verbod op de veelwijverij en op de verstoting van de vrouw door haar echtgenoot. ,,Ik kan niet verbieden wat God heeft toegelaten'', zei koning Mohammed VI daarover. Maar beide worden nu sterk bemoeilijkt.

,,De Marokkaanse vrouwenorganisaties beseffen dat de koning toegevingen moest doen aan de meest conservatieve islamitische organisaties'', zegt Fauzaya Talhaoui, ex-kamerlid van Groen, die meewerkt aan een juridisch project van de Universiteit van Antwerpen over de hervorming van de moedawana, het islamitisch familierecht.

Maar de pluspunten van de hervorming, die de koning (39) tegen veel islamitische tegenstand wist door te drukken, zijn legio, zegt ze. ,,Om te beginnen staat de vrouw niet langer onder voogdij. Zelfs de hoogstgeplaatste vrouw in Marokko kon niet trouwen zonder dat een voogd (vader, oudste broer, oom) haar 'weggaf'. Bovendien is de huwelijksleeftijd van meisjes opgetrokken van vijftien naar achttien jaar, zoals voor de jongens. Dat is belangrijk. Meisjes van achttien zijn toch al mondiger om zich tegen een gedwongen huwelijk te verzetten.''

In het huwelijk moet de man voortaan het voogdijschap over de kinderen delen met de vrouw. Bij echtscheiding worden de kinderen aan de moeder toegewezen, tot ze veertien zijn. Daarna kunnen ze kiezen bij welke ouder ze willen wonen.

Belangrijk voor de Marokkanen in België is nog ,,dat een huwelijk voor de Belgische burgerlijke stand nu ook in Marokko zal erkend worden, als er twee moslim-getuigen zijn'', zegt Talhaoui.

Al die veranderingen brengen mee dat een vrouw niet langer zonder verhaal zal staan als haar man met de kinderen naar Marokko verdwijnt, zoals zo vaak gebeurd is.

Ook op een ander vlak verdwijnt een rechtsonzekerheid. Als een Marokkaanse man toch nog zijn vrouw verstoot, zal op de Marokkaanse akte ,,divorce'' staan, zegt Talhaoui. ,,Dat is belangrijk, want het Belgisch recht erkent de verstoting niet.'' Daardoor vielen verstoten vrouwen tussen alle stoelen. In Marokko werden ze als gescheiden beschouwd, in België nog als gehuwd, wat gevolgen had voor hun rechten op een verblijfsvergunning, uitkeringen enzovoort.

De verstoting wordt overigens veel moeilijker. ,,Het volstaat niet meer dat de man driemaal de formule uitspreekt. Hij zal voor de rechter moeten verschijnen en die rechter zal ook de vrouw horen, en beslissen of er gronden zijn en welke de rechten van de vrouw zijn.''

Ook de man die een tweede vrouw wil nemen, zal toestemming van de rechter moeten hebben, èn van zijn eerste vrouw.

Veelwijverij en verstoting zijn niet de enige religieus-archaïsche elementen van het nieuwe familierecht. Een Marokkaanse vrouw mag nog altijd niet met een christen of een jood trouwen. Trouwt een Marokkaanse hier met een niet-islamitische Belg dan wordt dat huwelijk in Marokko niet erkend en worden haar kinderen als buitenechtelijk beschouwd.

,,Maar die elementen kunnen in de toekomst veranderd worden'', zegt Talhaoui. ,,Het familierecht is nu een wet en heeft zijn sacraal karakter verloren. De vrouwen kunnen nu makkelijker voor nieuwe hervormingen ijveren.''

De impact van de nieuwe wet zal staan of vallen met de ernst waarmee hij toegepast wordt, zegt Talhaoui nog. ,,Er zijn drie zaken nodig: informatie en sensibilisering van de bevolking, familiale rechtbanken en niet-corrupte rechters.''

Oud 12 mei 2008, 19:48   #132
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

er was ooit zelfs een wetsvoorstel van een goedbedoeldende politica die "verstoten" wou gelijkstellen aan "gescheiden", net omdat de verstoten marokkaanse vrouwen hier niet konden hertrouwen, terwijl ventlief met zijn jonger model zo het land binnenkon en opnieuw aan een productieproces kon beginnen.

Ik meen dat het Mimount Boussakla was die zich liet ontvallen "over mijn lijk". Het gelijkstellen van een echtscheiding met het recht om je vrouw te verstoten is natuurlijk totaal uit den boze.

Trouwens wat dat verstoten betreft. Er zijn inderdaad Marokkaanse vaders die hun vrouw in België (inclusief kinderen) verlaten en een tweede leven leiden in Marokko met een andere (jongere) vrouw die Europa nog nooit gezien heeft.
Oud 12 mei 2008, 19:53   #133
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens wat dat verstoten betreft. Er zijn inderdaad Marokkaanse vaders die hun vrouw in België (inclusief kinderen) verlaten en een tweede leven leiden in Marokko met een andere (jongere) vrouw die Europa nog nooit gezien heeft.
dit heeft er niks mee te maken rudy.

een moslim kan zijn vrouw verstoten door simpelweg in het bijzijn van twee getuigen te ZEGGEN: ik verstoot je (3x). de vrouw hoeft er zelfs niet bij aanwezig te zijn. Ze ontvangt geen onderhoudsgeld en ze kan gewoon g�*�*n.

d�*t is verstoten.

Oud 12 mei 2008, 19:58   #134
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sus antigoon Bekijk bericht
Belgen goed zot zijn , slaaf zijn van kapitaal en werkgevers...

kinderen maken en opvoeden, wat mooier zijn in leven dan kleine nest te zien opgroeien... madam leven voor werken of voor gezin

Ik nu ook voltijds huisman zijn naast politieke activiteiten
en ik zo gelukkig zijn met Ali, Youssef, Saddam, Ibrahim, Fatma, Mohamed, en onze laatste Osama

maar ik veel gewerkt in bed met madam en nu aan wat rust toe zijn
Suske, ga aub met je palestijnse vlag elders zwaaien. Het ventje, de Belgische Libanees in je onderschrift, is voor zover ik weet terug naar Libanon gekeerd om te strijden voor de hezbollah, en is in België bij verstek veroordeeld.

Geloofwaardig zijn is anders. maar ok, we weten ondertussen wat voor vlees we in de kuip hebben.

Laatst gewijzigd door Rudy : 12 mei 2008 om 20:16.
Oud 12 mei 2008, 20:25   #135
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik kan me immers nog altijd niet verzoenen met het idee om baby's van enkele maanden oud, 5 dagen op 7 achter te laten in crèches of bij grootouders, om schoolgaande kinderen soms al van 7 of 8 uur op school af te zetten tot 6 uur 's avonds.
Wanneer heb je dan nog tijd voor je kinderen?
Hangt van je eigen werk af, of je op z'n minst nog elke dag thuis bent of niet, en dan nog. Er bestaan gelukkige gezinnen waar de kinderen steeds hebben moeten leven met voltijds hardwerkende kinderen. De familieband hoeft er niet noodzakelijk onder te lijden. Ik denk dat je geciteerd probleem eerder tussen de oren zit van de ouder die z'n of haar kinderen zoveel mogelijk wilt zien, of beter, zo weinig mogelijk kan missen.
Oud 12 mei 2008, 20:34   #136
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hallo Freespirit; lees ik goed dat je denkt dat gedrag genetisch bepaald is?Dat is dus zever; gedrag is aangeleerd! Maar wel werken er mechanismen die ontstaan omdat bepaald gedrag de overlevingskans van de soort vergroot; zoals het leren interpreteren van het gedrag van een baby bijvoorbeeld wat blijkt uit de eigenschappen die mannen en vrouwen vroeg al leren ontwikkelen! Dat is nog wat anders dan genetisch bepaald!
Dus, als ik je goed begrijp zou zelfs actueel de keuze bij jonge vrouwen voor bijvoorbeeld een zachte job het gevolg zijn van maatschappelijke druk, de omgeving, ouders ... Of je nu genetisch determinisme wilt ontkennen of niet, ik denk dat er nog steeds iets bestaat als instincten. En de verschillendheid moet worden gerespecteerd; Ontkennen is de waarheid geweld aandoen.
Oud 12 mei 2008, 20:35   #137
The_fat_bloke
Partijlid

Standaard

Citaat:
dit heeft er niks mee te maken rudy.

een moslim kan zijn vrouw verstoten door simpelweg in het bijzijn van twee getuigen te ZEGGEN: ik verstoot je (3x). de vrouw hoeft er zelfs niet bij aanwezig te zijn. Ze ontvangt geen onderhoudsgeld en ze kan gewoon g�*�*n.

d�*t is verstoten.
Klopt. Maar 't hangt er wel van af of het land waarvan men burger is, gewoonterecht hanteert (meeste Noord-Afrikaanse landen wel, Turkije vb niet).
Vaak heeft dat gewoonterecht niet eens met de koran te maken.

Laatst gewijzigd door The_fat_bloke : 12 mei 2008 om 20:38.
Oud 12 mei 2008, 20:38   #138
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_fat_bloke Bekijk bericht
Klopt. Maar 't hangt er wel van af of het land waarvan men burger is, gewoonterecht hanteert.

dat was dus het probleem: is een verstoten vrouw met zowel belgische als marokkaanse nationaliteit volgens de belgische wet gescheiden dan wel gehuwd als ventlief 3x taleq heeft gezegd?
Indien niet: waarom kan hij dan wèl terug huwen in Marokko?
Indien wel: waar blijven dan de echtscheidingswetten die de Belgische staat hanteert?

Laatst gewijzigd door circe : 12 mei 2008 om 20:39.
Oud 12 mei 2008, 20:39   #139
The_fat_bloke
Partijlid

Standaard

Gehuwd.
Oud 12 mei 2008, 20:44   #140
The_fat_bloke
Partijlid

Standaard

Citaat:
Dus, als ik je goed begrijp zou zelfs actueel de keuze bij jonge vrouwen voor bijvoorbeeld een zachte job het gevolg zijn van maatschappelijke druk, de omgeving, ouders ... Of je nu genetisch determinisme wilt ontkennen of niet, ik denk dat er nog steeds iets bestaat als instincten. En de verschillendheid moet worden gerespecteerd; Ontkennen is de waarheid geweld aandoen.
Alleen de mogelijkheden tot het aanleren van bepaald gedrag zijn genetisch bepaald (vb taal, interpreteren van emoties etc).
Niettemin heeft de aan- of afwezigheid van testosteron in het lichaam van de foetus serieuze gevolgen voor de hersenstructuur, bijvoorbeeld in de ontwikkeling van de hypofyse en het corpus callosum. De morfologie van de hersenen speelt ook een rol bij de ontwikkeling van o.m. genderidentiteit.
Het fijne weet men hier echter nog niet van.

Laatst gewijzigd door The_fat_bloke : 12 mei 2008 om 20:59.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be