Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2008, 10:33   #121
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
maar:
ik kan gerust met geld omgaan, heb jaren horeca ervaring
ik kan met klanten omgaan, heb gewerkt als vertegenwoordiger
ik heb technische bagage, heb verschillende jobs als technieker A2 gehad (ja, zonder diploma)
Als dat allemaal waar is, dan heeft u morgen ook werk. Tenminste als daartoe de wil bestaat. In de horeca smeekt men om mensen. Ook vlot pratende vertegenwoordigers zoekt men steeds. En met technische kennis kan je zo zelfstandig klusjesman worden. Maar ja, je moet willen natuurlijk...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 10:34   #122
Don Quichote
Banneling

Standaard

DarkSoul schrijft :
maar ja, de VDAB is er NIET voor jou...
Enkel voor hun eigen postje,...
hoe minder werklozen, hoe minder werk voor de VDAB...
hoe minder werk voor de VDAB, hoe minder werkzekerheid voor hen
---------------------------------
Wordt dan instructeur bij de VDAB.

Diploma niet vereist...jaja je leest het goed.
Beginwedde zal zo rond de 2600 Euro liggen.

Met jouw hoog IQ en omdat je toch telkens vroeger de leraars corrigeerde zal dat geen probleem zijn.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 13:42   #123
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als dat allemaal waar is, dan heeft u morgen ook werk. Tenminste als daartoe de wil bestaat. In de horeca smeekt men om mensen. Ook vlot pratende vertegenwoordigers zoekt men steeds. En met technische kennis kan je zo zelfstandig klusjesman worden. Maar ja, je moet willen natuurlijk...
Citaat:
Misschien kun je die agressie omzetten naar positieve energie om werk te zoeken die bij je profiel past. Veel gezonder, ook voor jezelf.
het zou veel gezonder zijn voor jouwzelf om te doen wat de oprichter van jouw geloof zegt in plaats van hem slechts te aanbidden met de lippen

als christen heb jij hoe dan ook niet over anderen te oordelen - dus je zal morgen te biecht moeten gaan vrees ik
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 juli 2008 om 13:46.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 17:27   #124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
het zou veel gezonder zijn voor jouwzelf om te doen wat de oprichter van jouw geloof zegt in plaats van hem slechts te aanbidden met de lippen

als christen heb jij hoe dan ook niet over anderen te oordelen - dus je zal morgen te biecht moeten gaan vrees ik
Schijnbaar leest u dan niet goed wat ik schrijf. Er wordt helemaal geen oordeel geuit, wel een conclusie naar voorgeschoven. Als het allemaal waar is wat daar geschreven wordt, dan heeft die man, mits wat zoeken, al lang werk. De tijd die ze gebruiken om hier te jemiëren "het is de anderen hun schuld" kunnen ze beter gebruiken om actief naar werk te zoeken.
Oud 26 juli 2008, 17:32   #125

Standaard

Citaat:
Schijnbaar leest u dan niet goed wat ik schrijf. Er wordt helemaal geen oordeel geuit, wel een conclusie naar voorgeschoven. Als het allemaal waar is wat daar geschreven wordt, dan heeft die man, mits wat zoeken, al lang werk. De tijd die ze gebruiken om hier te jemiëren "het is de anderen hun schuld" kunnen ze beter gebruiken om actief naar werk te zoeken.
u ontkent en tegelijk maakt u in diezelfde post een tweede oordeel - om u te helpen een consequent christen te zijn heb ik het dit keer daarom even speciaal voor u in vet gezet .

als christen heeft u hekemaal geen oordeel te vormen - niet over een werkloze, niet over de werklozen in het algemeen

u hebt het recht volgens uw eigen geloof niet om te vinden dat ze niet moeten jammeren en hun tijd beter spenderen om actief naar werk te zoeken enz blablabla- u maakt dan namelijk een oordeel

en dit mag u zeker niet wanneer het over sociaal zwakkeren gaat zoals werklozen

tenzij u van geloof verandert natuurlijk - dan hebt u dat recht weer wel.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 juli 2008 om 17:37.
Oud 26 juli 2008, 17:41   #126

Standaard

Citaat:
wel een conclusie naar voorgeschoven.
u lijkt wel een farizeeer of anders een woordenwichelaar - een conclusie over iemand naar voorschuiven of over een ganse bevolkingsgroep is die persoon of bevolkingsgroep (ver)oordelen

en als christen mag u geen conclusies over personen of bevolkingsgroepen naar voor schuiven (oordelen ) - de stichter van uw geloof heeft u dat namelijk heel uitdrukkelijk verboden .

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 juli 2008 om 17:47.
Oud 26 juli 2008, 17:49   #127

Standaard

in ieder geval mijn complimenten hier en die van het vierde wereld syndicaat voor de topicstarter en de moedige getuigenissen die veel werklozen hier durfden geven over hun schrijnende realiteit

daar is veel meer moed voor nodig dan om te oordelen vanuit je luie zetel over andere mensen; wiens situatie je niet kan kennen.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 juli 2008 om 18:00.
Oud 26 juli 2008, 18:41   #128
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in ieder geval mijn complimenten hier en die van het vierde wereld syndicaat voor de topicstarter en de moedige getuigenissen die veel werklozen hier durfden geven over hun schrijnende realiteit

daar is veel meer moed voor nodig dan om te oordelen vanuit je luie zetel over andere mensen; wiens situatie je niet kan kennen.
Inderdaad... om hier getuigenis af te leggen onder de naam marc_25071955, boedica, Kamiel Piessens, Marie van de Koster, Sus Antigoon, Lambik, Jerommeke, Blaas Hem Op enz. … dat is ongelooflijk moedig...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 19:02   #129
Plantival
Banneling

Standaard

Aan al die kankeraars en hartwreters: ik ga met jullie belastinggeld is goe op de zuip, ze. Salut en de kost.

Den brusseleir
Plantival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 19:05   #130
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
u ontkent en tegelijk maakt u in diezelfde post een tweede oordeel - om u te helpen een consequent christen te zijn heb ik het dit keer daarom even speciaal voor u in vet gezet .

als christen heeft u hekemaal geen oordeel te vormen - niet over een werkloze, niet over de werklozen in het algemeen

u hebt het recht volgens uw eigen geloof niet om te vinden dat ze niet moeten jammeren en hun tijd beter spenderen om actief naar werk te zoeken enz blablabla- u maakt dan namelijk een oordeel

en dit mag u zeker niet wanneer het over sociaal zwakkeren gaat zoals werklozen

tenzij u van geloof verandert natuurlijk - dan hebt u dat recht weer wel.
In deze kunnen we kort zijn: een raad is geen oordeel. En inderdaad, het is beter voor klagers iets aan hun moeilijke situatie te doen in plaats van de hele tijd met het vingertje naar de ander te wijzen. Neem de eigen verantwoordelijkheid op en handel.
Oud 26 juli 2008, 19:09   #131
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plantival Bekijk bericht
Aan al die kankeraars en hartwreters: ik ga met jullie belastinggeld is goe op de zuip, ze. Salut en de kost.

Den brusseleir
Allez, en dat op 't eind van de maand?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 19:23   #132

Standaard

Citaat:
In deze kunnen we kort zijn: een raad is geen oordeel. En inderdaad, het is beter voor klagers iets aan hun moeilijke situatie te doen in plaats van de hele tijd met het vingertje naar de ander te wijzen. Neem de eigen verantwoordelijkheid op en handel.
iemand een raad geven impliceert dat je vind dat die persoon dat nodig heeft en dus dat je een oordeel over hem hebt geveld en vanuit dat oordeel meent dat hij raad nodig heeft - en daar kunnen we inderdaad heel kort in zijn woordenwichelaar - degene van wie u beweert volgeling te zijn heeft dat, zoals u zelf goed genoeg weet, uitdrukkelijk verboden. Door werklozen te oordelen ontchristelijkt u dus uzelf en maakt u uzelf volgeling van christus af.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 juli 2008 om 19:30.
Oud 26 juli 2008, 20:41   #133
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Den brusseleir
Waarlijk het hoogtepunt van uw leven, zat thuiskomen !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 20:44   #134
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb mijzelf al het volgende voorgenomen: indien ik ooit toch geschort wordt door de RVA, en ik lijd hierdoor ernstige financiële nadeel, ram ik de betrokken personeelslid van de RVA in elkaar. Schade vergoeding kan ik dan toch niet betalen en schrik om in den bak te gaan zitten heb ik ook niet. De staat heeft in eensklaps een crimineel bij.
Zielig figuurke.
Oud 26 juli 2008, 21:03   #135
DarkSoul
Partijlid

DarkSoul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lees eens ALLES wat mensen schrijven...

Eens kijken of jij nog 10 uur kan rondlopen in een zaal in de horeca met een ernstige hernia...

volgens mij heb je geen benul van de horeca, noch van mijn kwaal...
DarkSoul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 21:27   #136
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
lees eens ALLES wat mensen schrijven...

Eens kijken of jij nog 10 uur kan rondlopen in een zaal in de horeca met een ernstige hernia...

volgens mij heb je geen benul van de horeca, noch van mijn kwaal...
U bent intelligent genoeg me dunkt om een oplossing te vinden voor uw probleem.

De aanhouder wint zeggen ze. Toch raad ik u aan om een vak te leren waar u bijvoorbeeld minder last hebt van uw hernia. De VDAB kan u daar bij helpen.
Oud 26 juli 2008, 21:45   #137
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Inderdaa... De VDAB uw vriend...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 21:56   #138
DarkSoul
Partijlid

Standaard

zolang ze je niet zonder geld zetten hé...
Oud 27 juli 2008, 00:01   #139
DarkSoul
Partijlid

Standaard

Citaat:
By the way, hoe weet u of ik iets tracht te doen aan deze situatie of niet???
Volgt u me soms de hele dag???

Oordeel niet te gauw over iemand die je komt vertellen waar de mazen zijn in het maatschappelijk vangnet... tracht ze te dichten eer je er zelf door glipt en diep valt. En dat gebeurt vlugger dan je denkt... en nee, men treft niet altijd zelf schuld, net als dat men niet altijd zonder schuld is. Het verschil is dat somigen de mensen waarschuwen hoe vlug het kan gaan...

Ik had een eigen gezin met kinderen, een mooi spaarboekje, leuk huisje en wagentje, vele "vrienden" en een goede sociale status, plots gebeurden er vele dingen rondom mij, die ik niet kon controleren en ik gleed af naar een bestaan als niet stempelgerechtigd werkloze met een medisch probleem die op de koop toe nog eens dakloos geworden is met zijn dochtertje... Denk je dat ik dat vrijwillig heb laten gebeuren??? Dat ik niet gevochten heb om te behouden wat ikkeihard voor geploeterd had???
Of zullen jullie nu gaan pleiten dat ik nu de uitzondering ben???

Doe de schelpen van jullie ogen af eer het leven ze er af rukt met desastreuze gevolgen...

Ik ben niet de enige, niet de eerste en ZEKER NIET de laatste...
Iedereen kan dit overkomen, iedereen kan van de gegoede kant naar de zelfkant van het bestaan gesmeten worden, een paar ongelukkige voorvallen die samenlopen is genoeg om van een directeur een arme te maken.

En eens aan de kant van de weg, geraakt men er niet terug op zonder échte hulp en goodwill van andere mensen... Dat is de bedoeling van ons sociaal vangnet, een soort touring zijn op sociale wijze dan... En net zoals er ook wel echte profiteurs tussen zitten, zitten er ook mensen tussen die door de mazen van het net vallen...
En als het betekent dat niemand meer door de hel moet die ik nu door aan het waden ben, dan wil ik, eens terug werk, gerust een paar profiteurs erbijnemen...
Want wie weet, is het ooit jullie verhaal dat hier gelezen wordt, en waarop je dan commentaar krijgt dat er niet toe doet, van een paar mensen die dénken, "Dat overkomt mij nooit!"
Oud 27 juli 2008, 00:23   #140
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
U zou veel beter af zijn met een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem waarbij gemeenschapsdienstpresteerders enkel nog recht zouden hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur effectief gepresteerde gemeenschapsdienst en waarbij ze de kans zouden krijgen zoveel uren gemeenschapsdienst te verrichten als ze zelf willen (of kunnen), ten einde hen de kans te geven om zich uit de armoede te bevrijden.

ben je daar weer met je propaganda. Ofwel is het dat ofwel uw zelfmoordpil.
Wat die kerel meemaakte is een sociaal drama, dat we te danken hebben aan deze regering omdat niets meer betaalbaar is omdat we horden vreemdelingen binnen halen en persee willen vastklitten aan België.
Mark (topicstarter) is verdorie Vlaming en hier geboren. Een echte schande is het. Ik begrijp zijn situatie.
Ik wou gewoon een constructief voorstel doen om de huidige mensonwaardige RVA af te schaffen te vervangen door een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem, zodat de werkbekwamen zonder werk opnieuw toekomstperspectieven zouden krijgen.

Wat die vreemdelingen betreft hebt u evenwel gelijk. Die zijn hier niets verloren.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 27 juli 2008 om 00:26.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be