![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niks, wij hebben wel iets beter te doen dan mensen gaan lastigvallen om op een internetpoll te gaan stemmen.
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn naar verluid ook heel wat SP'ers die een hereniging wel zien zitten. Dat vind ik op zich al een goed argument voor hereniging.
![]() Na de revolutie zal de VSSR wel mee deel uitmaken van de Dietse confederale Democratische Republiek. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() waarom niet belgië en nederland samen?
dan zijn die walen zo'n minderheid dat ze helemaal niks te zeggen hebben en de wil van de nederlanders moeten ondergaan. en hebben wij nog wat mooie natuur in eigen land. Laatst gewijzigd door Mitgard : 12 mei 2008 om 12:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() wie dat het zegt.
uw strafpunten al eens bekeken, citatenvervalser? Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 mei 2008 om 12:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stand op 13:08
Ja stemmers: 48,44% Nee stemmers: 51,56% 1379 stemmers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() Een prachtig initiatief!
![]() Hopelijk kunnen we samen "de (Belgische) tirannie verdrijven die mij mijn hart doorwondt". Bedankt mijnheer Wilders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() Stel voor dat dit realiteit wordt, denkt u
dan dat alles van een leien dakje zal lopen? ![]() Zoals de Vlamingen nu de Walen discrimineren, zal het misschien zo zijn , dat de Nederlanders de Vlamingen discrimineren, ze lachen nu al met de Belgen, domme Belgen. ![]() Probleem zal dan wel zijn dat het vlaamse volk zich moeilijk zal kunnen verzetten, misschien de Vlaming als indringer / allochtoon zal beschouwd worden. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() Stel voor dat dit realiteit wordt, denkt u
dan dat alles van een leien dakje zal lopen? ![]() Zoals de Vlamingen nu de Walen discrimineren, zal het misschien zo zijn , dat de Nederlanders de Vlamingen discrimineren, ze lachen nu al met de Belgen, domme Belgen. ![]() Probleem zal dan wel zijn dat het vlaamse volk zich moeilijk zal kunnen verzetten, misschien de Vlaming als indringer / allochtoon zal beschouwd worden. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Parlementslid
|
![]() Dat we nog nooit een grote sloot om Nederland hebben gebouwd, dat begrijp ik nog steeds niet. Ik begrijp die agressieve stelling vanuit Nederland ook niet? We zijn bezig met wat ten zuiden van onze grens gebeurt. Dat is toch normaal? Er wordt trouwens door Wilders ook gesproken over referenda. Dat kan ik echt geen agressie noemen! Dat is het ultieme democratische middel. Het lijkt wel of Vlamingen zo gewend zijn aan juk en onderdrukking dat ik het bijna in iedere draad wel lees of hoor: waarom zouden we weer onder het juk van de Hollanders gaan leven. Het feit alleen al dat jullie ons allemaal Hollanders noemen getuigt al van een totaal gebrek aan respect jegens de inwoners van andere provincies in Nederland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voorbeeldje hiervan, graag.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 12 mei 2008 om 12:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat de franstaligen dat niet gaan willen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Parlementslid
|
![]() Wij discrimineren geen Belgen. De discriminatie is eerder andersom en daarvan kan ik heel veel voorbeelden noemen. Dat zit hem in het gebrek aan eigenwaarde. Maar dat we Belgen dom vinden heeft niet met het opleidingsniveau te maken, maar wel met het feit dat we ons helemaal suf lachen om hoe jullie elkaar in gijzeling houden. En waarom? Je hebt allebei al je eigen deelstaat en je werkt al samen. Waarom je dan toch zo lekker aan elkaar blijft klitten. Zo'n B-H-V-kwestie, da's voor ons gewoon een lachertje. Dat een meerderheid van de bevolking zich laat ringeloren door de minderheid en de trucjes die daarbij uitgehaald worden...dat vinden wij nou echt lachwekkend en sorry dat ik het zeg ''zielig''. Maar voor de rest heeft de gemiddelde Nederlander heel wat respect voor de Belg, zowel voor de Vlaming als voor de Waal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat nooit. Wel Vlaanderen, Wallonië en Nederland samen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik kan niet stemmen...
maar nee natuurlijk grappig toch "vlamingen hebben meer gemeen met nederlanders dan met walen" maar heb dat precies nog ergens gehoord ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Parlementslid
|
![]() De Benelux als politieke eenheid, als confederatie...dat is gewoon te mooi om waar te zijn. Maar de franstaligen krijgen al allergische reacties bij alle woorden die beginnen met een N, dus samenwerken met Nederland gaat pas gebeuren als we onszelf een andere naam zouden geven, bijvoorbeeld: Nieuw Wallonië. What's in a name zou je zeggen...
Ik denk dat als Vlaanderen b.v. de Belgische Nederlanden zouden hebben geheten zoals de Franse Nederlanden, dat er dan meer gevoel van Nederlanden-verbondenheid zou zijn geweest. |
![]() |
![]() |