Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2008, 22:11   #121
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wie spreekt nog Waals in Wallonië? De zeer oude generatie misschien. En nog............ Als je naar de RTBF of RTL-TVI kijkt, spreken ze er in het Frans, niet in het Waals.
Ja, maar de Walen verwijten ons wel dat zij hun taal hebben moeten laten schieten voor het Frans! Ook zij werden door de Franssprekenden onderdrukt, de Vlamingen hebben zich echter verzet en zijn het Vlaams blijven spreken.

Het wordt echter wel tijd dat we onze taal wat beter gaan verzorgen, want eigenlijk hebben ze gelijk als ze zeggen dat er geen eenheidstaal is in Vlaanderen en we allemaal verschillende dialecten spreken. Na die veelvuldige opmerkingen ben ik er beginnen op letten en inderdaad het is schandalig; je moet eens luisteren als er iemand op de TV geïnterviewd wordt: negen keer op de tien wordt er in het dialect geantwoord.

Ik raad jullie echt aan om daar eens op te letten: het wordt erger en erger; vroeger waren het de renners, maar nu is het zo goed als iedereen.

Ik denk dat we op die manier zeker geen respect voor onze taal verdienen.

( en geloof maar niet dat ik het plezierig vind om dat te zeggen. Ik heb meebetoogd voor Brussel Vlaams, ben zeer Vlaamsgezind en vind kritiek op mijn taal niet leuk, maar de eerlijkheid gebiedt mij om de franstaligen hierin gelijk te geven.)

Laatst gewijzigd door omaplop : 11 mei 2008 om 22:26.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 22:20   #122
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 22:30   #123
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Zoals u opmerkte, Vlamingen interesseren zich niet meer voor het Frans wegens nutteloos.

Om een stinkende Camembert te kopen hoeft men echt geen frans te praten.
Dat Vlamingen zich niet meer interesseren voor de Franse taal zou ik zo direct niet durven zeggen. De avondscholen Frans lopen nog steeds vol in September. Het kan misschien cliché klinken maar ik vind de Franse taal nog altijd één van de mooiste talen die er worden gesproken op deze aardkloot.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 22:31   #124
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Ja, maar de Walen verwijten ons wel dat zij hun taal hebben moeten laten schieten voor het Frans! Ook zij werden door de Franssprekenden onderdrukt, de Vlamingen hebben zich echter verzet en zijn het Vlaams blijven spreken.

Het wordt echter wel tijd dat we onze taal wat beter gaan verzorgen, want eigenlijk hebben ze gelijk als ze zeggen dat er geen eenheidstaal is in Vlaanderen en we allemaal verschillende dialecten spreken. Na die veelvuldige opmerkingen ben ik er beginnen op letten en inderdaad het is schandalig; je moet eens luisteren als er iemand op de TV geïnterviewd wordt: negen keer op de tien wordt er in het dialect geantwoord.

Ik raad jullie echt aan om daar eens op te letten: het wordt erger en erger; vroeger waren het de renners, maar nu is het zo goed als iedereen.

Ik denk dat we op die manier zeker geen respect voor onze taal verdienen.

( en geloof maar niet dat ik het plezierig vind om dat te zeggen. Ik heb meebetoogd voor Brussel Vlaams, ben zeer Vlaamsgezind en vind kritiek op mijn taal niet leuk, maar de eerlijkheid gebiedt mij om de franstaligen hierin gelijk te geven.)

Ik vind ook dat je daar gelijk in hebt!
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 23:37   #125
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belgie Bekijk bericht
Ik heb van politiek geen verstand.
Maar wie in dit land wel?

Ik weet niet hoeveel ministers we hebben, maar ik weet dat er het (te)veel zijn, elk met een dikke portefmonnai en ditto voiture en villa. Want ik denk niet dat ze gaan werken voor 1100euro te maand netto, zoals vele fabrieksarbeiders.

België mijn land, is een duivenscheet groot!
Nu ja, België is niet meer, nu heb ik gehoord dat we Vlaanderen en Wallonië en 2 stukjes Brussel hebben.

In België wonen er veel mensen die willen werken, en ook nen hoop luiaards, al of niet in maatpak. En dit systeem word verkracht door een regering die mensen die meer werken -> meer belast! ipv te zeggen merci jongene voor zoveel te werken! En de leegaards krijgen geld voor...op hun gat te zitten. Hoeveel ze krijgen? Teveel!

Draait den tv open en wat zie je? We zouden het zo goed kunnen hebben in ons klein (naar het schijnt rijk) landje. Maar neen we hebben meer regeringen dan provincies, en al die regeringen komen niet overeen, en als ze samen zitten zitten ze te kakken op mekaars kop!

En maar roepen en maar dikke doen en tonen dat ze het zo goed weten, en ze hebben nog nooit nen dag gewerkt in hun leven! En ipv mekander te helpen...dien dit dien dat...en wat hebben ze zelf al bereikt...juist geen kloten!

KORT GEZEGD - MORAAL VAN DE VERHAAL
we zijn een klein land
met veel werkmensen (al of niet alochtoon, maakt niet uit!)
met veel luiaards

zodus, die die werken (en belasltingen betalen) een beetje motiveren
zodus, die die niet werken, awel trekt uwen plan! ge krijgt genen fran!

1 land, 1 koning, 1 regering (simpel toch!)

of moek er nog een tekenginkse bij maken?

mvg

België

(ps aan Zijne Majesteit de Koning Albert II, Sire misschien moet je eens op tafel buisen!)
Sire, niet misschien maar met zekerheid, wordt het hoog tijd dat U opkrast!
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 23:54   #126
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Sire, niet misschien maar met zekerheid, wordt het hoog tijd dat U opkrast!
Vrijheid van mening ?

Ik denk dat we de grootste manifestatie van "volksverbondenheid en nationalisme" gezien hebben tijdens de eerbetoonswedstrijd van Club Brugge
naar aanleiding van de dood van een "waalse" brugse voetballer.

"Onze" nationaliteit, "ons" samenhorigheidsgevoel hangt zeer sterk samen met de omstandigheden.

In 2018 zouden de "verenigde Nederlanden" graag samen een wereldbeker voetbal organizeren - op dat moment zullen we "gevoelsmatig" plotsklaps misschien bijna eens één natie zijn.

Zoals het bijna ontroerend is hoe het sloveense EU voorzitterschap de "overwinning" van de pro EU partij(en) in Servië begroet met het oog op een hervereniging van wat ooit de Zuidslavische federatie was in een ander (groter) verband.

Federale staten werken doorgaans zeer goed : men moet zich gewoon kunnen
onthouden van zich te willen bemoeien wat de andere deelstaat in zijn interne keuken uitvoert : als we het plaatsen van flitspalen tot een gewestelijke materie verklaren, moeten we niet klagen over het aantal flitspalen in Wallonië.
Als we van de geluidsnormen een gewestelijke materie maken, moeten we niet moord en brand schreeuwen dat we geen luchthavens meer op een fatsoenlijke manier kunnen managen.

We zijn hier in staat de post te splitsen en de "Vlaamse Post" te verkopen aan een Deens-Duits consortium & de "Waalse post" aan een Nederlands-Frans conglomeraat !

....

Dat is toch zo fijn aan dit land :je lacht je te barsten !

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 01:07   #127
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belgie Bekijk bericht
Ik heb van politiek geen verstand.
Maar wie in dit land wel?

Ik weet niet hoeveel ministers we hebben, maar ik weet dat er het (te)veel zijn, elk met een dikke portefmonnai en ditto voiture en villa. Want ik denk niet dat ze gaan werken voor 1100euro te maand netto, zoals vele fabrieksarbeiders.

België mijn land, is een duivenscheet groot!
Nu ja, België is niet meer, nu heb ik gehoord dat we Vlaanderen en Wallonië en 2 stukjes Brussel hebben.

In België wonen er veel mensen die willen werken, en ook nen hoop luiaards, al of niet in maatpak. En dit systeem word verkracht door een regering die mensen die meer werken -> meer belast! ipv te zeggen merci jongene voor zoveel te werken! En de leegaards krijgen geld voor...op hun gat te zitten. Hoeveel ze krijgen? Teveel!

Draait den tv open en wat zie je? We zouden het zo goed kunnen hebben in ons klein (naar het schijnt rijk) landje. Maar neen we hebben meer regeringen dan provincies, en al die regeringen komen niet overeen, en als ze samen zitten zitten ze te kakken op mekaars kop!

En maar roepen en maar dikke doen en tonen dat ze het zo goed weten, en ze hebben nog nooit nen dag gewerkt in hun leven! En ipv mekander te helpen...dien dit dien dat...en wat hebben ze zelf al bereikt...juist geen kloten!

KORT GEZEGD - MORAAL VAN DE VERHAAL
we zijn een klein land
met veel werkmensen (al of niet alochtoon, maakt niet uit!)
met veel luiaards

zodus, die die werken (en belasltingen betalen) een beetje motiveren
zodus, die die niet werken, awel trekt uwen plan! ge krijgt genen fran!

1 land, 1 koning, 1 regering (simpel toch!)

of moek er nog een tekenginkse bij maken?

mvg

België

(ps aan Zijne Majesteit de Koning Albert II, Sire misschien moet je eens op tafel buisen!)
U hebt meer verstand van politiek als u zelf denkt, hoor. U hebt mischien een loopbaan gemist. Tussen de bende ministers die belgië nu heeft zou u niet eens misstaan. Begin toch een nieuwe partij, jong ?!
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 01:09   #128
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
en ge zijt speciaal om 6 uur 's morgens opgestaan, om een account aan te maken en dit neer te pleuren?
En u speciaal om 7 uur, om dit stom antwoord af te leveren ? Ik heb de indruk dat u uzelf als intelligenter beschouwt ? Wel, slecht nieuws, enkel wat pretentieuzer. Maar kan men meer verwachten van een communist ?
Oud 12 mei 2008, 01:15   #129
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Op dit forum is dat betrekkelijk moeilijk gezien ik de Belgicisten op dit forum niet echt goed ken (met uitzondering van een paar).

Maar ik weet dat mijn collega's binnen B Plus zeker niet het bestaan van Vlaanderen en een Vlaamse identiteit ontkennen.
Enkel zwakzinnigen kunnen Belgicist zijn. Of anders is het dat ze er aan verdienen. En dan zijn het profiteurs/ oplichters...
Oud 12 mei 2008, 01:16   #130
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
En welke lingua franca had je voor België in gedachten?
Marokkaans ? Lekker progressief !
Oud 12 mei 2008, 01:23   #131
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
En welke lingua franca had je voor België in gedachten?
Effe serieus: ik heb al wel jonge Nederlands- en franstaligen in het Engels bezig gehoord. Maar dat waren wel Nederlanders, en Fransmannen, en dat gebeurde in Frankrijk...
Engels zou niet slecht zijn als voertaal in België, en in heel Europa. Maar het best van al is volgens mij Esperanto, kwestie van niemand voor te trekken, en geen jaloezen te maken.
In het toekomstige "Royaume Wallon", mogen ze dus verder koeterwaals klappen, en op school, in het kader van Europa, Esperanto leren. In "Republiek Vlaanderen" spreekt men Nederlands, en leert eveneens Esperanto op school. Simpel en eerlijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be