![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het wordt echter wel tijd dat we onze taal wat beter gaan verzorgen, want eigenlijk hebben ze gelijk als ze zeggen dat er geen eenheidstaal is in Vlaanderen en we allemaal verschillende dialecten spreken. Na die veelvuldige opmerkingen ben ik er beginnen op letten en inderdaad het is schandalig; je moet eens luisteren als er iemand op de TV geïnterviewd wordt: negen keer op de tien wordt er in het dialect geantwoord. Ik raad jullie echt aan om daar eens op te letten: het wordt erger en erger; vroeger waren het de renners, maar nu is het zo goed als iedereen. Ik denk dat we op die manier zeker geen respect voor onze taal verdienen. ( en geloof maar niet dat ik het plezierig vind om dat te zeggen. Ik heb meebetoogd voor Brussel Vlaams, ben zeer Vlaamsgezind en vind kritiek op mijn taal niet leuk, maar de eerlijkheid gebiedt mij om de franstaligen hierin gelijk te geven.) Laatst gewijzigd door omaplop : 11 mei 2008 om 22:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Minister
|
![]() Dat Vlamingen zich niet meer interesseren voor de Franse taal zou ik zo direct niet durven zeggen. De avondscholen Frans lopen nog steeds vol in September. Het kan misschien cliché klinken maar ik vind de Franse taal nog altijd één van de mooiste talen die er worden gesproken op deze aardkloot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik vind ook dat je daar gelijk in hebt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk dat we de grootste manifestatie van "volksverbondenheid en nationalisme" gezien hebben tijdens de eerbetoonswedstrijd van Club Brugge naar aanleiding van de dood van een "waalse" brugse voetballer. "Onze" nationaliteit, "ons" samenhorigheidsgevoel hangt zeer sterk samen met de omstandigheden. In 2018 zouden de "verenigde Nederlanden" graag samen een wereldbeker voetbal organizeren - op dat moment zullen we "gevoelsmatig" plotsklaps misschien bijna eens één natie zijn. Zoals het bijna ontroerend is hoe het sloveense EU voorzitterschap de "overwinning" van de pro EU partij(en) in Servië begroet met het oog op een hervereniging van wat ooit de Zuidslavische federatie was in een ander (groter) verband. Federale staten werken doorgaans zeer goed : men moet zich gewoon kunnen onthouden van zich te willen bemoeien wat de andere deelstaat in zijn interne keuken uitvoert : als we het plaatsen van flitspalen tot een gewestelijke materie verklaren, moeten we niet klagen over het aantal flitspalen in Wallonië. Als we van de geluidsnormen een gewestelijke materie maken, moeten we niet moord en brand schreeuwen dat we geen luchthavens meer op een fatsoenlijke manier kunnen managen. We zijn hier in staat de post te splitsen en de "Vlaamse Post" te verkopen aan een Deens-Duits consortium & de "Waalse post" aan een Nederlands-Frans conglomeraat ! .... Dat is toch zo fijn aan dit land :je lacht je te barsten !
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() Enkel zwakzinnigen kunnen Belgicist zijn. Of anders is het dat ze er aan verdienen. En dan zijn het profiteurs/ oplichters...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Engels zou niet slecht zijn als voertaal in België, en in heel Europa. Maar het best van al is volgens mij Esperanto, kwestie van niemand voor te trekken, en geen jaloezen te maken. In het toekomstige "Royaume Wallon", mogen ze dus verder koeterwaals klappen, en op school, in het kader van Europa, Esperanto leren. In "Republiek Vlaanderen" spreekt men Nederlands, en leert eveneens Esperanto op school. Simpel en eerlijk. |
|
![]() |
![]() |