Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2008, 20:12   #121
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
verwerpelijk uw houding.
Oud 5 juli 2008, 20:48   #122
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Dat zijn die andere gelovigen ook, maar die geloven dat niet.

LOL. Zeer juist.
Oud 6 juli 2008, 14:23   #123
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Tamelijk veel (niet per se linkse) atheïsten en ook agnostici kennen de "heilige" boeken beter dan de gemiddelde gelovige.

Hoe bedoel je trouwens "principiëel"? Onbewijsbare beweringen zijn onwetenschappelijk, ik ga niet iets "geloven" uit angst voor het onbewijsbare.
Ik maakte een onterechte veralgemening. sorry.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2008, 14:36   #124
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik maakte een onterechte veralgemening. sorry.
O.k; opgeklaard.
Oud 6 juli 2008, 14:57   #125
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader Bekijk bericht
Een lijst van kenmerken van het sektarisme is opgesteld door de Belgische professor Etienne Vermeersch:
Haha, dat levende fossiel van de Verlichting is nog eventjes de "grootste intellectueel" van (arm) Vlaanderen.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 23:01   #126
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader Bekijk bericht
Een lijst van kenmerken van het sektarisme is opgesteld door de Belgische professor Etienne Vermeersch:
Inpalming : de mate waarin men een meer of minder belangrijk deel van zijn leven, denken en handelen door de wereldbeschouwing laat bepalen (men kan bijvoorbeeld driemaal in het leven naar de kerk gaan of in een slotklooster intreden, met alle varianten daartussen).
Groepsvorming : de mate van wederzijdse controle die de groepsleden op elkaar kunnen uitoefenen (in grote mate mogelijk bij het samen in één huis wonen).
Hiërarchie : de mate van macht die de leidende figuren op de volgelingen kunnen uitoefenen, inclusief de mogelijkheid tot straffen en het verwekken van angst.
Charismatische leider : de macht kan ook volledig in handen zijn van een figuur die door iedereen als de 'profeet' wordt beschouwd.
Afzondering van de wereld: de mate waarin de handelingen en gebruiken (bijvoorbeeld voeding, kledij, arbeid) afwijken van die van de omgeving of van het eigen verleden; afzondering van familie en vroegere vrienden, werkkring, enzovoort.
Uitverkiezing : de leden van de groep kunnen ervan overtuigd zijn dat ze een apart statuut van 'uitverkorenen' hebben; ze menen bepaalde informatie te hebben, of bepaalde dingen te kunnen, waarvan ze menen dat andere mensen die niet hebben of kunnen.
Geslotenheid voor informatie: de mate waarin het contact met de media en met kritische of alternatieve informatie wordt verbroken.
Irrationalisme van geloofsovertuigingen: de mate waarin de groepsleden bepaalde overtuigingen hebben die in strijd zijn met algemeen aanvaarde of wetenschappelijk onderbouwde opvattingen (bijvoorbeeld complottheorieën, het geloof in buitenaardse wezens, niet werkzame 'geneesmethodes', enzovoort).
Proselytisme : de mate waarin de leden van de groep intense pogingen aanwenden om nieuwe leden te werven. (bekeringsdrang)
In het algemeen kan men volgens professor Vermeersch zeggen dat een beweging des te meer als een 'sekte' kan worden betiteld, en een des te meer dogmatiserende, en verstarrende invloed heeft op zijn aanhangers, naarmate deze karakteristieken sterker aanwezig zijn. In extreme gevallen wordt het uiterst moeilijk om van opinie te veranderen. Niet alleen hangt men een fantasie aan, men is er ook aan vastgekluisterd, wat het einde betekent van alle vrijheid en redelijkheid. In verband met sekten wordt ook gesproken over 'brain washing'. Ongetwijfeld bestaan er methodes om gedurende een zekere periode de suggestibiliteit te verhogen (bijvoorbeeld drugs, onthouding van voeding en slaap, gesaccadeerde, dat wil zeggen schuddende bewegingen, vooral met het hoofd). Het belang van deze methodes wordt evenwel overschat; het zijn vooral de karakteristieken 1 tot 9 die uiteindelijk de starheid in stand houden.
Zijn alle religies dan geen sekten?
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 23:27   #127
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Zijn alle religies dan geen sekten?
Niet als ze genoeg geld hebben.
Oud 12 juli 2009, 11:12   #128
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Niet als ze genoeg geld hebben.
Als een organisatie geld genoeg heeft, is ze gebaad om die organisatie te laten erkennen als een religie. Zo betaald ze geen of nauwelijks belasting.
Oud 12 juli 2009, 11:14   #129
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
De Islam zou minder bedreigend zijn als we het er in Europa over eens zouden zijn dat hij bedreigend is.
Ik geloof dat ook.
Oud 1 oktober 2009, 20:21   #130
_dc_
Vreemdeling

Standaard

De islam is ook gevaarlijk ze willen alleen maar macht krijgen
_dc_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2009, 20:32   #131
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
De Islam zou minder bedreigend zijn als we het er in Europa over eens zouden zijn dat hij bedreigend is.
De Islam is niet bedreigend. Mensen zijn bedreigend. Een boek gelooft in niets. Een boek is gewoon een boek. Maar als ik meega in je stelling zou ik beweren dat dit leidt naar isolatie, wat net ten allen tijden vermeden zou moeten worden. Isolatie leidt alleen maar naar agressie.

Laatst gewijzigd door farak : 1 oktober 2009 om 20:37.
farak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2009, 21:10   #132
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door farak Bekijk bericht
De Islam is niet bedreigend. Mensen zijn bedreigend. Een boek gelooft in niets. Een boek is gewoon een boek. Maar als ik meega in je stelling zou ik beweren dat dit leidt naar isolatie, wat net ten allen tijden vermeden zou moeten worden. Isolatie leidt alleen maar naar agressie.
Isolatie leidt tot onmacht, organisatie leidt tot macht. En de Moslimfundi's zijn georganiseerd.
Oud 1 oktober 2009, 21:19   #133
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Isolatie leidt tot onmacht, organisatie leidt tot macht. En de Moslimfundi's zijn georganiseerd.
En worden gefinancierd door zwart geld, drugsgeld en allerlei lekkers uit de Westerse wereld.

Nee, ik blijf bij agressie. Iemand die geïsoleerd wordt voelt misschien de onmacht, wat leidt naar agressie mits de dialoog, door de isolatie, niet mogelijk wordt gemaakt.
Oud 1 oktober 2009, 23:16   #134
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En worden gefinancierd door zwart geld, drugsgeld en allerlei lekkers uit de Westerse wereld.

Nee, ik blijf bij agressie. Iemand die geïsoleerd wordt voelt misschien de onmacht, wat leidt naar agressie mits de dialoog, door de isolatie, niet mogelijk wordt gemaakt.
Vergeet petrodollars niet van landen zoals Saudi Arabia.

Een geisoleerd mens is gefrustreerd maar machteloos. DIe frustratie kan wel uitgroeien tot eenmansterrorisme (Kim DeVelder?, Hans Van Temsche?) maar is onbelangrijk. Macht komt door sociale organisatie en dat wordt in onze Westerse wereld ontmoedigd en zelfs gestraft, because niet politiek correct.

Mensen, als individu, zijn over het algemeen lafaards, slechts de kuddegeest kan leiden tot agressie omdat ieder (laf) individu zich gesteund voelt door de groep.
Om tot een dialoog te komen moeten beide antagonisten het willen. En dat zie ik niet gebeuren met fundamentalisten. Zij weten wat ze willen, wij willen er alleen over praten, en elke toegeving geeft hen meer macht, en meer zelfvertrouwen om nog meer macht te verkrijgen.
Oud 1 oktober 2009, 23:43   #135
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen, als individu, zijn over het algemeen lafaards, slechts de kuddegeest kan leiden tot agressie omdat ieder (laf) individu zich gesteund voelt door de groep.
Dat denk ik niet. Een simpel voorbeeld is een groepje vrienden dat iemand uitsluit. De persoon die wordt uitgesloten zal zich machteloos voelen. Als je daarenboven de persoon op andere manieren ook wil benadelen of viseren, zal deze sneller naar agressie grijpen, omdat dit vaak als enige uitweg wordt beschouwd. Of zie je dat anders?

Citaat:
Om tot een dialoog te komen moeten beide antagonisten het willen.
Correct, maar net zoals zij overtuigd zijn van hun gelijk, zijn wij overtuigd van ons gelijk. We grijpen allebei naar macht en oorlog om ons imperium te versterken. Toch blijven wij halsstarrig volhouden dat wij meer gelijk hebben dan hen. We wonen immers in een prachtige maatschappij. Dat een zeer kleine groep onder hen, de extremen, naar geweld grijpen, verbaast me niet en lijkt mij verklaarbaar. Als je een iemand in de hoek duwt, kan je niet verwachten dat hij er blijft staan, maar gaat hij venijnig uithalen.

Citaat:
En dat zie ik niet gebeuren met fundamentalisten. Zij weten wat ze willen, wij willen er alleen over praten, en elke toegeving geeft hen meer macht, en meer zelfvertrouwen om nog meer macht te verkrijgen.
Waar zouden we dan zoveel op toegeven? Gratis maaltijden in Guantanamo?
Oud 2 oktober 2009, 00:52   #136
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat denk ik niet. Een simpel voorbeeld is een groepje vrienden dat iemand uitsluit. De persoon die wordt uitgesloten zal zich machteloos voelen. Als je daarenboven de persoon op andere manieren ook wil benadelen of viseren, zal deze sneller naar agressie grijpen, omdat dit vaak als enige uitweg wordt beschouwd. Of zie je dat anders?
Inderdaad, maar omdat ze enkeling zijn zullen ze in de meeste gevallen hun agressie tegen henzelf keren en zelfmoord plegen. Mensen zijn sociale dieren, uitsluiting van de groep is meestal ondraaglijk.
Tenzij je een alfa male bent en je door confrontatie een plaats veroverd.
(werkt heel goed maar je moet er wel ballen voor hebben)
Of dacht jij aan iets anders?
Citaat:
Correct, maar net zoals zij overtuigd zijn van hun gelijk, zijn wij overtuigd van ons gelijk. We grijpen allebei naar macht en oorlog om ons imperium te versterken. Toch blijven wij halsstarrig volhouden dat wij meer gelijk hebben dan hen. We wonen immers in een prachtige maatschappij. Dat een zeer kleine groep onder hen, de extremen, naar geweld grijpen, verbaast me niet en lijkt mij verklaarbaar. Als je een iemand in de hoek duwt, kan je niet verwachten dat hij er blijft staan, maar gaat hij venijnig uithalen.
Jij selt het voor als die kleine groepen zich uitgesloten vinden. Dat zijn ze niet. Ze maken deel uit van een religieuze secte van 1.3 miljard en willen hier hun religie en cultuur opleggen omdat zij dat hun plicht achten.
Ik maak me sterk dat zij een veel beter somenhoringsgevoel hebben dan wij. ANders zouden ze allang buitengegooid zijn. Of zelfs uitgemoord.
Citaat:
Waar zouden we dan zoveel op toegeven? Gratis maaltijden in Guantanamo?
Halal maatijden in scholen, hoofddoeken, apart zwemmen,.. wij sluiten ze niet uit, zij sluiten ONS uit. EN dat kan op den duur gevaarlijk worden.
Moskees die niet passen in het straatsbeeld. ALs ik mijn huis zou willen verbouwen tot een spaanse hacienda zou ik het niet mogen. Ik mag zelfs geen veranda bouwen zonder toelating.
EN bovenal, de straffeloosheid van allochtone criminelen die bepaalde delen van Brussel tot hun territorium hebben verklaard en waar de politie niet kan/mag optreden.

Nee mijn beste, het imago van de kansloze, gediscrimineerde, uitgesloten slachtoffer gaat niet meer op. Immiganten van alle tijden hebben altijd een hoog percentage van psycho- en sociopaten gekend. Nu is dat niet minder.
Oud 2 oktober 2009, 23:19   #137
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, maar omdat ze enkeling zijn zullen ze in de meeste gevallen hun agressie tegen henzelf keren en zelfmoord plegen. Mensen zijn sociale dieren, uitsluiting van de groep is meestal ondraaglijk.
Tenzij je een alfa male bent en je door confrontatie een plaats veroverd.
(werkt heel goed maar je moet er wel ballen voor hebben)
Of dacht jij aan iets anders?
Je sleept er zelfmoord bij en een biologische uitleg. Volgens mij is zelfmoord helemaal niet natuurlijk, maar bepaald door wat je denkt, je omgeving en je ouders.

Citaat:
Jij selt het voor als die kleine groepen zich uitgesloten vinden. Dat zijn ze niet. Ze maken deel uit van een religieuze secte van 1.3 miljard en willen hier hun religie en cultuur opleggen omdat zij dat hun plicht achten.
Een zeer laag percentage wil ons 'overtuigen', de rest is perfect normaal.

Citaat:
Ik maak me sterk dat zij een veel beter somenhoringsgevoel hebben dan wij. Anders zouden ze allang buitengegooid zijn. Of zelfs uitgemoord.
Veel mensen zijn helaas afgunstig omdat zij een groot samenhorigheidsgevoel hebben en wij, blanke autochtonen, hebben dat niet. Integendeel. Onverschilligheid is de regel.

Citaat:
Halal maatijden in scholen, hoofddoeken, apart zwemmen,.. wij sluiten ze niet uit, zij sluiten ONS uit. EN dat kan op den duur gevaarlijk worden.
Ben je bang of afgunstig omdat het lijkt dat zij meer mogen? Ze mogen niet meer, ze geven dezelfde rechten een andere vorm.

Citaat:
Moskees die niet passen in het straatsbeeld. ALs ik mijn huis zou willen verbouwen tot een spaanse hacienda zou ik het niet mogen. Ik mag zelfs geen veranda bouwen zonder toelating.
Komt daar die afgunst weer kijken? Zij mogen toch hun eigen kerk bouwen. Heb je liever dat alles achter de schermen verdwijnt? Een huis van God is een huis van God. Als wij toch een splitsing kerk en overheid hebben en geloof bij deze volledig losgekoppeld is, mogen ze toch eigen gebedshuizen bouwen, om tov hun persoonlijke levensbeschouwing het nodige respect te tonen?

Citaat:
EN bovenal, de straffeloosheid van allochtone criminelen die bepaalde delen van Brussel tot hun territorium hebben verklaard en waar de politie niet kan/mag optreden.
Ze weten de wet te omzeilen door hun "petit frère" te laten opdraaien voor de strafbare feiten. De wet moet dus aangepast worden. Criminelen die de wetten buigen vind je overal, in elke kleur en in elk geloof.

Citaat:
Nee mijn beste, het imago van de kansloze, gediscrimineerde, uitgesloten slachtoffer gaat niet meer op. Immiganten van alle tijden hebben altijd een hoog percentage van psycho- en sociopaten gekend.
Immigranten worden ook altijd hetzelfde behandeld. Ongeacht wie of waar ze zijn. Een vicieuze cirkel kan je niet makkelijk stopzetten. Er komen steeds meer feiten en daden bij die olie op het vuur gooien. Ik geloof meer in het feit dat wij de moslim mannen een kostuumpje willen aandoen, de vrouwen een topje van de C&A en de kinderen een truitje van K3. Ze moeten aanpassen in de vorm dat ze zo veel mogelijk op het Westers ideaal moeten lijken.

Ooit al stil gestaan dat vele moslims naar het Westen trekken omdat ze de maatschappij hier leefbaarder vinden, dat wil nog niet zeggen dat ze hier alles moeten slikken en doen wat we zeggen. Zij weten ook dat er wetten zijn en houden zich eraan. Er zijn waarschijnlijk meer verschillen tussen blanke autochtone Belgen onderling dan er zijn tussen een grote groep blanke autochtone Belgen en een grote groep gematigde moslims. We willen veel dezelfde dingen, we willen allemaal ons eigen leven kunnen leiden en een aantal persoonlijke vrijheden uitbuiten. Daarmee wil dat nog niet zeggen dat je gewelddadig je geloof wil opleggen aan de plaatselijke bevolking. Het is niet omdat wij jaren geleden naar ginder zijn getrokken om ons geloof te prediken, dat zij nu persé hetzelfde gaan of willen doen.

Verklaar ook eens waarom velen een lage scholingsgraad hebben, sombere jobs aangeboden krijgen en bijna overal scheef bekeken worden als ze genoeg aan het cliché voldoen. Of moet ik nu besluiten dat alle moslims dom zijn?

edit: er is trouwens een groot verschil tussen een verbod niet opvolgen en een wet opvolgen en achteraf een verbod opleggen. Het komt toch alleszins anders over.

Laatst gewijzigd door farak : 2 oktober 2009 om 23:41.
Oud 3 oktober 2009, 00:55   #138
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je sleept er zelfmoord bij en een biologische uitleg. Volgens mij is zelfmoord helemaal niet natuurlijk, maar bepaald door wat je denkt, je omgeving en je ouders.
Geen biologische uitleg, een psychologische.

Citaat:
Een zeer laag percentage wil ons 'overtuigen', de rest is perfect normaal.
Akkoord, maar dat klein percentage wordt wel gesteund door de rest.
Citaat:
Veel mensen zijn helaas afgunstig omdat zij een groot samenhorigheidsgevoel hebben en wij, blanke autochtonen, hebben dat niet. Integendeel. Onverschilligheid is de regel.
Ik denk dat je je daar heel sterk in vergist. Samenhoringsgevoel, of zoals ik het noem: sociaal instinct is wat de mensheid heeft gebracht tot wat het nu is. Wij, in Europa met sociale zekerheid, gewaarborgd (mini) pensioen hebben dat sociaal instinct niet meer nodig. EN het is dus aan het verdwijnen. Maar het is een instinct en als het er werkelijk op aankomt, als de "stam" bedreigt wordt zou de reactie wel eens heel bloederig kunnen zijn.
Citaat:
Ben je bang of afgunstig omdat het lijkt dat zij meer mogen? Ze mogen niet meer, ze geven dezelfde rechten een andere vorm.

Komt daar die afgunst weer kijken? Zij mogen toch hun eigen kerk bouwen. Heb je liever dat alles achter de schermen verdwijnt? Een huis van God is een huis van God. Als wij toch een splitsing kerk en overheid hebben en geloof bij deze volledig losgekoppeld is, mogen ze toch eigen gebedshuizen bouwen, om tov hun persoonlijke levensbeschouwing het nodige respect te tonen?
Je hebt wel iets met afgunst, hé. Voor mij zijn gelovigen sukkelaars die zolang ze geen kwaad doen, alleen compassie verdienen.

Citaat:
Ze weten de wet te omzeilen door hun "petit frère" te laten opdraaien voor de strafbare feiten. De wet moet dus aangepast worden. Criminelen die de wetten buigen vind je overal, in elke kleur en in elk geloof.
Maar wel meer bij Noordafrikaanse migranten.
Citaat:
Immigranten worden ook altijd hetzelfde behandeld. Ongeacht wie of waar ze zijn. Een vicieuze cirkel kan je niet makkelijk stopzetten. Er komen steeds meer feiten en daden bij die olie op het vuur gooien. Ik geloof meer in het feit dat wij de moslim mannen een kostuumpje willen aandoen, de vrouwen een topje van de C&A en de kinderen een truitje van K3. Ze moeten aanpassen in de vorm dat ze zo veel mogelijk op het Westers ideaal moeten lijken.
Onzin.
Citaat:
Ooit al stil gestaan dat vele moslims naar het Westen trekken omdat ze de maatschappij hier leefbaarder vinden, dat wil nog niet zeggen dat ze hier alles moeten slikken en doen wat we zeggen. Zij weten ook dat er wetten zijn en houden zich eraan. Er zijn waarschijnlijk meer verschillen tussen blanke autochtone Belgen onderling dan er zijn tussen een grote groep blanke autochtone Belgen en een grote groep gematigde moslims. We willen veel dezelfde dingen, we willen allemaal ons eigen leven kunnen leiden en een aantal persoonlijke vrijheden uitbuiten. Daarmee wil dat nog niet zeggen dat je gewelddadig je geloof wil opleggen aan de plaatselijke bevolking. Het is niet omdat wij jaren geleden naar ginder zijn getrokken om ons geloof te prediken, dat zij nu persé hetzelfde gaan of willen doen.
Ik heb daar heel lang bij stilgestaan. Als die Moslims hetzelfde zouden uitspoken in hun land als wat ze hier doen zouden ze daar geen handen meer hebben en waarschijnlijk geen kop.
Citaat:
Verklaar ook eens waarom velen een lage scholingsgraad hebben, sombere jobs aangeboden krijgen en bijna overal scheef bekeken worden als ze genoeg aan het cliché voldoen. Of moet ik nu besluiten dat alle moslims dom zijn?

edit: er is trouwens een groot verschil tussen een verbod niet opvolgen en een wet opvolgen en achteraf een verbod opleggen. Het komt toch alleszins anders over.
Lage scholingsgraad komt omdat ze niet studeren.
Oud 3 oktober 2009, 13:45   #139
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Dan zijn we het oneens, eh rikbe! Sommigen onder hen hebben een duwtje in de goede richting nodig. Sommigen onder ons ook.

Laatst gewijzigd door farak : 3 oktober 2009 om 13:46.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be