![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#122 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() O.k; opgeklaard.
![]() |
#125 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet als ze genoeg geld hebben.
![]() |
#128 |
Minister-President
|
![]() Als een organisatie geld genoeg heeft, is ze gebaad om die organisatie te laten erkennen als een religie. Zo betaald ze geen of nauwelijks belasting.
![]() |
#129 |
Minister-President
|
![]() Ik geloof dat ook.
![]() |
#130 |
Vreemdeling
|
![]() De islam is ook gevaarlijk ze willen alleen maar macht krijgen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Burgemeester
|
![]() De Islam is niet bedreigend. Mensen zijn bedreigend. Een boek gelooft in niets. Een boek is gewoon een boek. Maar als ik meega in je stelling zou ik beweren dat dit leidt naar isolatie, wat net ten allen tijden vermeden zou moeten worden. Isolatie leidt alleen maar naar agressie.
“You cannot teach a man anything; you can only help him discover it in himself.” Galileo Galilei "Fear is the path of the dark side" Yoda Laatst gewijzigd door farak : 1 oktober 2009 om 20:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#133 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Nee, ik blijf bij agressie. Iemand die geïsoleerd wordt voelt misschien de onmacht, wat leidt naar agressie mits de dialoog, door de isolatie, niet mogelijk wordt gemaakt.
![]() |
![]() |
#134 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een geisoleerd mens is gefrustreerd maar machteloos. DIe frustratie kan wel uitgroeien tot eenmansterrorisme (Kim DeVelder?, Hans Van Temsche?) maar is onbelangrijk. Macht komt door sociale organisatie en dat wordt in onze Westerse wereld ontmoedigd en zelfs gestraft, because niet politiek correct. Mensen, als individu, zijn over het algemeen lafaards, slechts de kuddegeest kan leiden tot agressie omdat ieder (laf) individu zich gesteund voelt door de groep. Om tot een dialoog te komen moeten beide antagonisten het willen. En dat zie ik niet gebeuren met fundamentalisten. Zij weten wat ze willen, wij willen er alleen over praten, en elke toegeving geeft hen meer macht, en meer zelfvertrouwen om nog meer macht te verkrijgen.
![]() |
![]() |
#135 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waar zouden we dan zoveel op toegeven? Gratis maaltijden in Guantanamo?
![]() |
![]() |
#136 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tenzij je een alfa male bent en je door confrontatie een plaats veroverd. (werkt heel goed maar je moet er wel ballen voor hebben) Of dacht jij aan iets anders? Citaat:
Ik maak me sterk dat zij een veel beter somenhoringsgevoel hebben dan wij. ANders zouden ze allang buitengegooid zijn. Of zelfs uitgemoord. Citaat:
Moskees die niet passen in het straatsbeeld. ALs ik mijn huis zou willen verbouwen tot een spaanse hacienda zou ik het niet mogen. Ik mag zelfs geen veranda bouwen zonder toelating. EN bovenal, de straffeloosheid van allochtone criminelen die bepaalde delen van Brussel tot hun territorium hebben verklaard en waar de politie niet kan/mag optreden. Nee mijn beste, het imago van de kansloze, gediscrimineerde, uitgesloten slachtoffer gaat niet meer op. Immiganten van alle tijden hebben altijd een hoog percentage van psycho- en sociopaten gekend. Nu is dat niet minder.
![]() |
![]() |
#137 | |||||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ooit al stil gestaan dat vele moslims naar het Westen trekken omdat ze de maatschappij hier leefbaarder vinden, dat wil nog niet zeggen dat ze hier alles moeten slikken en doen wat we zeggen. Zij weten ook dat er wetten zijn en houden zich eraan. Er zijn waarschijnlijk meer verschillen tussen blanke autochtone Belgen onderling dan er zijn tussen een grote groep blanke autochtone Belgen en een grote groep gematigde moslims. We willen veel dezelfde dingen, we willen allemaal ons eigen leven kunnen leiden en een aantal persoonlijke vrijheden uitbuiten. Daarmee wil dat nog niet zeggen dat je gewelddadig je geloof wil opleggen aan de plaatselijke bevolking. Het is niet omdat wij jaren geleden naar ginder zijn getrokken om ons geloof te prediken, dat zij nu persé hetzelfde gaan of willen doen. Verklaar ook eens waarom velen een lage scholingsgraad hebben, sombere jobs aangeboden krijgen en bijna overal scheef bekeken worden als ze genoeg aan het cliché voldoen. Of moet ik nu besluiten dat alle moslims dom zijn? edit: er is trouwens een groot verschil tussen een verbod niet opvolgen en een wet opvolgen en achteraf een verbod opleggen. Het komt toch alleszins anders over.
“You cannot teach a man anything; you can only help him discover it in himself.” Galileo Galilei "Fear is the path of the dark side" Yoda Laatst gewijzigd door farak : 2 oktober 2009 om 23:41. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#139 |
Burgemeester
|
![]() Dan zijn we het oneens, eh rikbe! Sommigen onder hen hebben een duwtje in de goede richting nodig. Sommigen onder ons ook.
![]()
“You cannot teach a man anything; you can only help him discover it in himself.” Galileo Galilei "Fear is the path of the dark side" Yoda Laatst gewijzigd door farak : 3 oktober 2009 om 13:46. |
![]() |
![]() |