Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2008, 13:27   #121
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De beste dag om actie te voeren tegen het koningshuis, is de dag dat het koningshuis wordt gevierd.
Voer je de actie op nationale feestdag, dan lijkt het alsof je tegen België actie voert. Nogal logisch.
ik zie niet in wat er logisch aan is. Jij maakt dat ervan. Da's uw zaak.
Citaat:
fout ingelicht?
"Misschien massaal de vlaamse leeuw uithangen?"
http://forum.politics.be/showthread....79#post3424079
"voor de Vlaamse kar te spannen."
http://forum.politics.be/showthread....92#post3424092
"hun flamingante ideeën....belgofascisten... "
http://forum.politics.be/showthread....10#post3425910
"broederlijk daarnaast komt de Vlaamse leeuw te wapperen."
http://forum.politics.be/showthread....21#post3426321
"Van over heel Vlaanderen moeten bussen en treinen Vlamingen.....
...Voor 21 juli stel ik voor ons in het zwart-geel te kleden"
http://forum.politics.be/showthread....74#post3426474
"met uw vlaamse vlag staan zwaaien aan de defilé in brussel"
http://forum.politics.be/showthread....60#post3426660
"mijn 'agressieve' leeuwenvlag op 21 juli"
http://forum.politics.be/showthread....78#post3431178
tja, het is dan wel je eigen schuld als de republikeinse stem alleen maar uit separatisten bestaat.
Mij niet gelaten hoor, als de republikeinse belgicisten niet willen meedoen, dan hebben wij vrij spel om Belgique gelijk te stellen aan de monarchie.

Citaat:
Dat zegt over mezelf dat ik meedoe als het duidelijk tegen de monarchie is en ik niet meedoe als het gerecupereerd wordt door de flaminganten.
Als alle belgicisten zo gaan redeneren ziet het er goed uit. De enige echte oppositiestem tegen de inhalige corrupte monarchie zal dan volledig uit flaminganten bestaan, en dat zal iedereen dan ook zien. Je maakt hiermee alleen jezelf belachelijk hoor.

Citaat:
Ik zie niet in dat dit voor mij een probleem zou zijn.
het is voor jou wél een probleem, voor mij niet. Door de afwezigheid van republikeinse belgicisten wordt de publieke opinie eens te meer gevormd naar het idee dat de enigen die de corrupte kliek van Laken in vraag stellen de flaminganten zijn. Zo wordt de associatie monarchie = belgique extra kracht bijgezet.
Je bent de objectieve bondgenoot van de flaminganten, met dank.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 14:39   #122
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
ik zie niet in wat er logisch aan is. Jij maakt dat ervan. Da's uw zaak.
Het is niet omdat jij er de logica niet van inziet, dat het niet logisch zou zijn.

Citaat:
tja, het is dan wel je eigen schuld als de republikeinse stem alleen maar uit separatisten bestaat.
Mij niet gelaten hoor, als de republikeinse belgicisten niet willen meedoen, dan hebben wij vrij spel om Belgique gelijk te stellen aan de monarchie.
Je geeft dus toe dat ik wel goed ingelicht ben.
Je moet de zaken niet omdraaien, Djimi roept op tot actie tegen het koningshuis naar aanleiding van de verhoging van de dotatie. Als de flaminganten daar een actie tegen België van maken, is het de schuld van die flaminganten dat ze de niet-flamingante republiekeinen wegjagen.

Citaat:
Als alle belgicisten zo gaan redeneren ziet het er goed uit. De enige echte oppositiestem tegen de inhalige corrupte monarchie zal dan volledig uit flaminganten bestaan, en dat zal iedereen dan ook zien. Je maakt hiermee alleen jezelf belachelijk hoor.
Wat is daar nu goed aan? En hoe maak ik me belachelijk?

Citaat:
het is voor jou wél een probleem, voor mij niet. Door de afwezigheid van republikeinse belgicisten wordt de publieke opinie eens te meer gevormd naar het idee dat de enigen die de corrupte kliek van Laken in vraag stellen de flaminganten zijn. Zo wordt de associatie monarchie = belgique extra kracht bijgezet.
Je bent de objectieve bondgenoot van de flaminganten, met dank.
Als je alleen tegen de monarchie als symbool van België bent, verarm je "strijd". Dan heb je geen argumenten. Dan zal de publieke opinie nooit overtuigen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 14:47   #123
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat jij er de logica niet van inziet, dat het niet logisch zou zijn.
Toon dan eens aan waar de logica zit?

Citaat:
Je geeft dus toe dat ik wel goed ingelicht ben.
neen, je bent niet goed ingelicht.

Citaat:
Je moet de zaken niet omdraaien, Djimi roept op tot actie tegen het koningshuis naar aanleiding van de verhoging van de dotatie. Als de flaminganten daar een actie tegen België van maken, is het de schuld van die flaminganten dat ze de niet-flamingante republiekeinen wegjagen.
Neen, het is de schuld van de niet-flaminganten dat ze te lui zijn om een tegenantwoord te formuleren.

Citaat:
Wat is daar nu goed aan? En hoe maak ik me belachelijk?
als jij dat niet inziet, tja, daar maak ik me nou echt geen zorgen om hoor. De flaminganten ageren tegen deze corruptie, als belgicisten dan weigeren tegen de monarchie te ageren omdat er ook flamingante republikeinen zijn, tja, dan is dat jouw probleem als niet-flamingant, het werkt namelijk alleen maar in het voordeel van de flaminganten die nu opnieuw kunnen zeggen dat belgicisme en monarchisme gelijk zijn.

Citaat:
Als je alleen tegen de monarchie als symbool van België bent, verarm je "strijd". Dan heb je geen argumenten. Dan zal de publieke opinie nooit overtuigen.
we zijn anders al goed bezig hoor.
Oud 20 mei 2008, 15:08   #124
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Toon dan eens aan waar de logica zit?
De beste dag om actie te voeren tegen het koningshuis, is de dag dat het koningshuis wordt gevierd.
Voer je de actie op nationale feestdag, dan lijkt het alsof je tegen België actie voert.

Citaat:
neen, je bent niet goed ingelicht.
Je zegt dat ik fout ingelicht bent als ik stel dat "Ik heb de indruk dat de seperatisten op dit forum deze actie willen recupereren om tegen België actie te voeren."
Ik gaf je de voorbeelden, waaruit blijkt dat de seperatisten de actie willen recupereren als een actie tegen België.
"Misschien massaal de vlaamse leeuw uithangen?"
http://forum.politics.be/showthread....79#post3424079
"voor de Vlaamse kar te spannen."
http://forum.politics.be/showthread....92#post3424092
"hun flamingante ideeën....belgofascisten... "
http://forum.politics.be/showthread....10#post3425910
"broederlijk daarnaast komt de Vlaamse leeuw te wapperen."
http://forum.politics.be/showthread....21#post3426321
"Van over heel Vlaanderen moeten bussen en treinen Vlamingen.....
...Voor 21 juli stel ik voor ons in het zwart-geel te kleden"
http://forum.politics.be/showthread....74#post3426474
"met uw vlaamse vlag staan zwaaien aan de defilé in brussel"
http://forum.politics.be/showthread....60#post3426660
"mijn 'agressieve' leeuwenvlag op 21 juli"
http://forum.politics.be/showthread....78#post3431178
Vertel nu eens eenduidig, zijn er hier die van de actie tegen het koningshuis een actie tegen België willen maken? Of ben ik fout ingelicht?

Citaat:
Neen, het is de schuld van de niet-flaminganten dat ze te lui zijn om een tegenantwoord te formuleren.
Weer keer je de zaken om. Djimi riep op tot een actie tegen het koningshuis, en omdat de flaminganten te lui zijn om zelf een tegenantwoord te formuleren willen ze deze actie recupereren.

Citaat:
als jij dat niet inziet, tja, daar maak ik me nou echt geen zorgen om hoor. De flaminganten ageren tegen deze corruptie, als belgicisten dan weigeren tegen de monarchie te ageren omdat er ook flamingante republikeinen zijn, tja, dan is dat jouw probleem als niet-flamingant, het werkt namelijk alleen maar in het voordeel van de flaminganten die nu opnieuw kunnen zeggen dat belgicisme en monarchisme gelijk zijn.
Ik heb er niets op tegendat er ook flamingante republikeinen zijn. Ik heb er iets op tegen dat ze er een actie tegen België van willen maken. Begrijp jij het verschil niet?

Citaat:
we zijn anders al goed bezig hoor.
Maar bijlange niet goed genoeg.
Oud 20 mei 2008, 15:21   #125
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voer je de actie op nationale feestdag, dan lijkt het alsof je tegen België actie voert.
Dat maak jij ervan. Op 21 juli komen de Coburg-inteelters nog eens buiten, dus dat is de goede gelegenheid om actie te voeren.
Citaat:
Je zegt dat ik fout ingelicht bent als ik stel dat "Ik heb de indruk dat de seperatisten op dit forum deze actie willen recupereren om tegen België actie te voeren."
Ik gaf je de voorbeelden, waaruit blijkt dat de seperatisten de actie willen recupereren als een actie tegen België.
Er is helemaal geen sprake van recuperatie. Zij voeren actie als flamingante republikeinen. Niemand zegt dat jij met een leeuwenvlag moet staan zwaaien.

Citaat:
Weer keer je de zaken om. Djimi riep op tot een actie tegen het koningshuis, en omdat de flaminganten te lui zijn om zelf een tegenantwoord te formuleren willen ze deze actie recupereren.
neen, de flaminganten voeren al anderhalve eeuw lang zo'n acties. Het zijn de belgicistische republikeinen die tot nu toe te lui zijn geweest om hun kop te laten zien, dus deze zichzelfvervullende voorspelling is louter uw eigen creatie. En uw eigen probleem.

Citaat:
Ik heb er niets op tegendat er ook flamingante republikeinen zijn. Ik heb er iets op tegen dat ze er een actie tegen België van willen maken. Begrijp jij het verschil niet?
ik begrijp het verschil ja, maar ik zie het probleem niet. Ze doen dit al decennia lang. Het probleem zit 'm bij belgicistische republikeinen. En nogmaals, het kan mij eigenlijk geen zak schelen. Wil je mee ageren tegen de monarchie, dan ben je welkom. Wil je wegblijven omdat je als belgicist niet wil geassocieerd worden met flaminganten dan is dat jouw probleem, niet het onze. Hoe minder belgicisten op die actie, hoe gemakkelijker het voor ons zal zijn om belgicisme en monarchie gelijk te stellen en daar ben je dan zelf verantwoordelijk voor.

Citaat:
Maar bijlange niet goed genoeg
oh wees maar zeker, we zijn begonnen.
Oud 20 mei 2008, 15:34   #126
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dag van de dynastie? Ik was al weer vergeten wanneer dat is, en ik veronderstel dat dit voor velen zo is. Actie voeren op die dag zal dan ook niet erg veel effect hebben denk ik. Bovendien is het geen vrije dag, waardoor je potentiele publiek al serieus verkleint.

Voor de opiniemakers zal het sowieso lijken alsof je tegen België actie voert, ongeacht welke dag.

Het beste plan vind ik: zo massaal mogelijk vieren op 11 juli, en zo massaal mogelijk niet 21 juli vieren (ga op die dag naar Scheveningen of zo )
Oud 20 mei 2008, 15:41   #127
armando
Schepen

Standaard

Laten we de volgende keer massaal tegen Belgie stemmen en voor een partij de voor Vlaamse Onafhankelijkheid pleit, zo simpel is dat.
armando is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 16:18   #128
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat maak jij ervan. Op 21 juli komen de Coburg-inteelters nog eens buiten, dus dat is de goede gelegenheid om actie te voeren.

Er is helemaal geen sprake van recuperatie. Zij voeren actie als flamingante republikeinen. Niemand zegt dat jij met een leeuwenvlag moet staan zwaaien.

neen, de flaminganten voeren al anderhalve eeuw lang zo'n acties. Het zijn de belgicistische republikeinen die tot nu toe te lui zijn geweest om hun kop te laten zien, dus deze zichzelfvervullende voorspelling is louter uw eigen creatie. En uw eigen probleem.

ik begrijp het verschil ja, maar ik zie het probleem niet. Ze doen dit al decennia lang. Het probleem zit 'm bij belgicistische republikeinen. En nogmaals, het kan mij eigenlijk geen zak schelen. Wil je mee ageren tegen de monarchie, dan ben je welkom. Wil je wegblijven omdat je als belgicist niet wil geassocieerd worden met flaminganten dan is dat jouw probleem, niet het onze. Hoe minder belgicisten op die actie, hoe gemakkelijker het voor ons zal zijn om belgicisme en monarchie gelijk te stellen en daar ben je dan zelf verantwoordelijk voor.

oh wees maar zeker, we zijn begonnen.
Sedert wanneer zijn de flaminganten republikein?
Zeker niet in de tijd van de koningskwestie.
Oud 20 mei 2008, 16:26   #129
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Dag van de dynastie? Ik was al weer vergeten wanneer dat is, en ik veronderstel dat dit voor velen zo is. Actie voeren op die dag zal dan ook niet erg veel effect hebben denk ik. Bovendien is het geen vrije dag, waardoor je potentiele publiek al serieus verkleint.

Voor de opiniemakers zal het sowieso lijken alsof je tegen België actie voert, ongeacht welke dag.

Het beste plan vind ik: zo massaal mogelijk vieren op 11 juli, en zo massaal mogelijk niet 21 juli vieren (ga op die dag naar Scheveningen of zo )
11 juli vieren? Ik wens geen veldslag te vieren.
Oud 20 mei 2008, 16:37   #130
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
Laten we de volgende keer massaal tegen Belgie stemmen en voor een partij de voor Vlaamse Onafhankelijkheid pleit, zo simpel is dat.
V-SB V-SB
Oud 20 mei 2008, 16:38   #131
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sedert wanneer zijn de flaminganten republikein?
Zeker niet in de tijd van de koningskwestie.
de hoofdmoot der flaminganten is altijd republikeins geweest ook tijdens de koningskwestie.
De hoofdmoot der linksen trouwens ook, totdat de asociaaldemocratie besloot met de heersende klasse te collaboreren.
Oud 20 mei 2008, 16:49   #132
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Je kunt ook deelnemen aan de discussies bij Le Monde. Zie de rubriek:
'Je suis Belge et je me soigne'
Dat is ook een mogelijkheid, inderdaad. Ook op Le Figaro nam ik al eens deel aan discussies, hoewel dat toen niet over 'België/Belgique/Belgien/Belgium' ging. Maar nu heb ik, helaas, andere prioriteiten (veel werk voor de boeg & weinig slaap de laatste dagen).

Ik denk dat ik echt gedwongen zal zijn het forum een paar weken te laten voor wat het is. Ik zal het missen.

Dat hoeft echter niemand te beletten eigen initiatieven op poten te zetten.

Ik zou het wel ten zeerste waarderen dat die initiatieven vreedzaam blijven.

Elke vorm van geweld keur ik af, ook gescheld en zo.
Dat doet geen enkele zaak veel goed.

Beleefd en vriendelijk blijven, hoe moeilijk dat soms ook moge worden, is van het allergrootste belang.

Wij zijn beschaafde mensen, géén hooligans.

Dat betekent uiteraard niet dat je je in een hoekje moet laten drummen.

Edit: nog een laatste opmerking :

- wie op 11 juli wil protesteren, mag dat. Hang dan Vlaamse Leeuwen uit, als je daar de behoefte aan voelt.

- wie op 21 juli wil protesteren, mag dat ook. Hang dan bij voorkeur zwarte vlaggen uit, dat is ook een duidelijk teken, en laat veel meer ruimte voor deelname van niet-nationalisten/niet-separatisten (zoals ik zelf).
Wie daar per sé nog een Vlaamse Leeuw wil bijhangen, gaat zijn gang.

'Exclusivisme' is niet mijn ding.

Maar hou er in dat geval dan tenminste rekening mee dat het inderdaad mogelijk is dat mensen die de actie 'nationale rouwdag' genegen, alsnog afhaken. Wat trouwens hun goed recht is, en waarvoor zij niet hoeven te worden veroordeeld, OK? Laten we dat veroordelen maar richten op de monarchie, niet op de 'onderdanen'.

- wie op nog een andere dag wil protesteren, mag dat eveneens. De keuze van de vlag staat dan volkomen vrij.

Kan iedereen zich hiermee akkoord verklaren?

Fijn!

"En gaat nu allen heen in vrede."

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 20 mei 2008 om 17:08.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be