![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() dubbel
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en? wil je er nog iets bijzeggen ook filo? 8) of wou je enkel mijn commentaar herhalen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Circe, Ze spelen alle twee sinds lang een bitsig en onvoorzichtig partijtje buskestamp en ik spreek me niet uit over wie begon, wie wat brak maar we weten allemaal welk boek het oudste is...en dat ze in feite alle twee eens een avond zonder eten naar bed zouden moeten vliegen, een paar weekends thuis binnenblijven en dat het geen zonde zou zijn als hun bal of buske verdween!! Ik trap geen ruiten in, alleen open deuren |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik twijfel er sterk aan dat -Mohammed de koran zelf schreef -hij de koran van één of andere god of zijn boodschapper ontving -de koran die we nu kennen volledig is |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Slavernij verdwijnt gelukkig uit de wereld, en ook in de meeste moslimlanden wordt die door de wereldse wetten verboden, zeker in de landen waar België mee te maken heeft via de hier wonende allochtonen, en daar draait het uiteindelijk toch om, niet? Ik haalde het voorbeeld van de slavernij vooral aan omdat dit deel van de discussie was begonnen over het al dan niet door de bijbel verantwoord zijn van het koloniseren van de derde wereld, gepaard met bekering: Je hebt misschien over gekeken, maar er was ook een redelijk lang citaat over het lot van de ongelovigen bij ook. Niet zo ongeloofwaardig dus, maar ik had dat er duidelijker bij moeten vermelden, idd slordigheid.... mijn excuus:dringend opgeroepen wegens familiale verplichtingen: er zijn mensen die niet willen geloven dat politics.be belangrijker is dan de familie ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
kijk eens hier daarvoor:http://home.earthlink.net/~pgwhacker...anHistory.html en hier:http://www.nbufront.org/html/Masters...MythPart1.html Ik geloof dus -dat Mohammed de koran niet zélf schreef -hij die niet van een god ontving -dat het helemaal niet zeker is dat de koran die thans circuleert (nog) volledig en ongewijzigd is. IMHO heeft hij dus teksten elders gehaald en laten vertalen, uit het Aramees of het Grieks, naar ik las Citaat:
Wil je meer voorbeelden? De Kruistochten, met roof, moord en verkrachting? Andere voorbeelden ken je ongetwijfeld, zowel ginds onderling als in het westen onderling... Ook in Israel hebben zowel Israeli als Palestijnen boter op het hoofd: ik kan niet zeggen wie het meeste doden op zijn geweten heeft. JIJ wél? Het fundamentalisme, en het idee van de Jihad die numeriek ongeveer verdwenen waren na de mislukte opstand van de Mahdi van 1881 tot 1898 is pas militair weer tot leven gekomen toen het door de US gebruikt werd tegen de SU in Afghanistan ..., via de sponsoring van de Taliban, Bin Laden en Al Qaeida, met miljoenen$$ en gesofistikeerde wapens, om terreur te zaaien in Kaboel en tegen de SU-bondgenoten van Kaboel in Afghanistan. Nieuw is terreur dus niet, noch aan islamietische zijde, noch aan westerse zijde (of wil je teruggaan tot de Kruistochten? Wat nieuw is, is de technologie, maar wat dacht je?Ik weet al jaren dat een GSM ideaal is als afstandsbediening voor een bom, dat een pas opgestegen Boeiing met volle tanks een vliegende bom is.Als ik dat weet, waarom zou een ander dat niet weten?? (zeker iemand die door de CIA werd opgeleid) Een wetenswaardigheidje, te verifiëren: Kitab is a non-denominational Christian resource centre providing literature, cassettes and videos for and about Muslims. It provides a service to churches, missions, Bible Training Colleges and individuals. It serves the needs of the Asian and Middle Eastern Christian communities in Britain and also has many overseas customers who are unable to find suitable material in their own countries. We have called the ministry 'Kitab' because this, the Arabic word for 'book', is widely used in many languages in the Middle East, Asia and Africa. It is also the word used in Islam to denote the four books they regard as divinely inspired. Apart from the Qur'an, Muslims believe in the Torah (Genesis to Deuteronomy), Zabur (Psalms), and Injil (Gospel/New Testament). http://www.kitab.org.uk/about_us.html het adres waar men je naar toestuurt als je de cd "Answering islam" met de inhoud van de door jou vermelde evangelische site wil kopen vanuit Europa... Het verifiëren waard, want daar komt wéér een nauwe band tussen islam en christendom boven: betere relaties dan je zou denken dus: het vermoeden van islam als afsplitsing vh christendom wordt sterker.... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Filosoof antwoorde
Citaat:
Citaat:
Filosoof twijfel er sterk aan dat : Citaat:
Citaat:
Daarentegenover, als het een boek is zoals de bijbel, ontstaan in de loop der geschiedenis met 503 aanpassingen[size=1](ik ben niet verantwoordelijk voor de mistelling van 503- dit is een arbitrair getal om aan te geven dat het ,in dit geval niks of weinig te maken heeft met het orgineel)[/size], dan is deze overcompleet en weerom in het voordeel van geestelijke leiders herwerkt.Anders is dit boek weerom niet compleet en zijn de belangrijke passages uit hun context gerukt en zodanig vermassacreerd dat de gebruikers ervan altijd gelijk hebben. Verder bekeken. Citaat:
Bijvoorbeeld TV.Islamitisch gelovige mogen geen afbeeldingen maken van levende wezens[size=2]- kijk maar naar de Moorse kunst in Spanje, geometrische motiven en gestyleerde plantaardige motiven, al dan niet in elkaar verweven-.[/size], daar zulke afbeeldingen naar gods ideen zijn, en aangezien Allah's denkbeelden perfect zijn, en levende mensen niet, mogen ze dus zulke dingen niet proberen. Indien wel, dan moet er een ingebouwde onvolkomenheid inzitten, en dan nog word het afgekeurd. Toch bedienen zowat alle fundamentalistische hypocrieten zich van de moderne beelddragers, zoals TV en Video, samen met de nog nieuwere technologie van de nieuwe media. Waar ze niet zelden zichzelf laten zien. Ook zouden de heimweeschotels moeten bestempeld zijn als godslasterlijk.Of zelfs de meest primitive vormen van fotografie of fonografie. En dit is dan alleen maar de vriendelijke uitleg.
![]() |
![]() |
#128 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Beste jongen, droom gerust, maar hou het wat kalm en zadel anderen niet op met jouw dromen over "een wulpse dame met wat zwepen en kettingen" om je SM driften te bekoelen, its not my cup of thea ![]() Ik schreef reeds meer dan eens, niet fier te zijn op het feit dat ik hier geboren werd en niet elders, en dat de westerse "cultuur" zich idd. héél wat te verwijten heeft.... Dat er vanuit andere culturen nijd, afgunst en vooral wrokgevoelens ontstaan zijn tgv daarvan is zo evient als het zonlicht: wat had je anders verwacht? Eeuwen kolonialisme vergeet men niet licht als men achterblijft met de schade ervan. Om d�*t te begrijpen heb je Aristoteles niet nodig, hoop ik. Ik hoop dat je ook begrijpt dat niet iedereen in het westen daar fierheid uit haalt, zoals jij schijnt te doen.Ken je de uitdrukking "plaatsvervangende schaamte" dan niet? Het zou tijd worden... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja naar trappas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik bazeer me vooral op de mogelijke litteraire capaciteiten van Mohammed, die ik laag inschat. Zo Mohammed de koran niet zèlf schreef en die hem niet overhandigd werd door een god of diens DHL, wat blijft erover? Dat Mohammed met een geloof en een tekst (of teksten) terugkeerde van zijn omzwervingen en deze halfbekeerde christene alle twee [geloof en tekste(en)] met veel of weinig?hulp aanpaste aan zijn locale omstandigheden (wat niet direct geappreciëerd werd, zodat hij van tijd tot tijd de wijk moest nemen, naar Medina en naar Soedan bvb) Blijft dan de vraag wie hem bekeerde: De ariaanse suggestie lijkt me niet onredelijk, maar zal nooit bewezen kunnen worden, vrees ik. Citaat:
De meeste aanpassingen aan de bijbel gebeurden idd omdat de RK een gestructureerd hiërarchisch orgaan is dat wel eens de teksten durfde aanpassen (of de meest gunstige copie uitkiezen, denk aan het lot van de apocriefe evangelies) in functie van haar doctrine en politiek vh moment. Dergelijke hiërarchie ontbreekt compleet in de islam. (ik las ooit een historie dat in de begindagen de karavaan welke de koran bij had overvallen werd en dat de koran als losse blaadjes over de woestijn werd verspreid en "zo goed mogelijk" opnieuw werd wedersamengesteld. Gezien de graad van geletterdheid van de mensen die daar waren.... ![]() ![]() Als Al Qaida, en soortgelijken de koran perfect volgen , dan zouden ze nieuwe technologie moeten ontkennen.Kwestie, de Koran is perfect, en kan/mag niet anders geinterpreteerd worden. Nu staan zowat 99% van de 20ste eeuwse verwezelijkingen er nog niet eens in. Bijvoorbeeld TV.Islamitisch gelovige mogen geen afbeeldingen maken van levende wezens[size=2]- kijk maar naar de Moorse kunst in Spanje, geometrische motiven en gestyleerde plantaardige motiven, al dan niet in elkaar verweven-.[/size], daar zulke afbeeldingen naar gods ideen zijn, en aangezien Allah's denkbeelden perfect zijn, en levende mensen niet, mogen ze dus zulke dingen niet proberen. Indien wel, dan moet er een ingebouwde onvolkomenheid inzitten, en dan nog word het afgekeurd. Toch bedienen zowat alle fundamentalistische hypocrieten zich van de moderne beelddragers, zoals TV en Video, samen met de nog nieuwere technologie van de nieuwe media. Waar ze niet zelden zichzelf laten zien. Ook zouden de heimweeschotels moeten bestempeld zijn als godslasterlijk.Of zelfs de meest primitive vormen van fotografie of fonografie. En dit is dan alleen maar de vriendelijke uitleg.[/quote] Ik ben ook in islamietische landen geweest een kwarteeuw geleden, en toen rustte er idd nog een zwaar taboe op alle mogelijke afbeeldingen, zoals de leer het voorschrijft. Fotografiëren werd absoluut niet geappreciëerd toen, nu is dat geen probleem meer. Dat is dan toch één punt waarin die "statische" islam geweldig veranderd is in 25 jaar (behalve in Afghanistan, schijnbaar) Zelfs de fundamentalisten passen zich aan, maar trager... ![]() |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben anders wel vergeten hoe de Romeinen, de Vikings, de Spanjaarden, de Habsburgers, de Duitsers hier tekeer zijn gegaan. Toch voldoende om daar de huidige generatie en mijn vrienden in Italie, Skandinavië, Spanje, Oostenrijk, Hongarije en Duitsland niet mee te gaan ambeteren. In de Andes ontdekte ik hoeveel oude inca-afstammelingen nog steeds boos zijn op de Spanjaarden, maar ik ontdekte eveneens hoe de mooie inca beschaving een aantal even mooie pre-incabeschavingen om zeep heeft geholpen.... zo zie je maar... Dat is nu eenmaal geschiedenis. En zoals ik elders al gezegd heb: Europa en het westen (de VS heeft zich zelf nooit aan het barbaarse plunderingskolonialisme schuldig gemaakt) heeft uit haar fouten en misdaden geleerd. We hebben binnen in Europa leren praten met elkaar en diplomatie, wederzijds respect en overleg als hoogste ideaal ingevoerd. Het heeft weinig zin om bij de oude wantoestanden te blijven staan vanuit een destructief schuldgevoel. We leven in het NU. We hebben ons gebeterd, we verbeteren ons elke dag nog en we moeten géén barbarisme meer tolereren omdat wij het vroeger ooit eens gedaan hebben. Schuldgevoelens en nijd zijn destructieve krachten en helpen de mensheid geen zier vooruit. Daarover kunnen we discussiëren in die andere thread. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat er in die tijden toch zeer hoge toppen werden bereikt op het vlak van cultuur (de gothische architectuur bvb. beschouw ik nog altijd als iets miraculeus) en wetenschap, mag terecht bewondering wekken. Ik schaam me zeker niet voor de fouten uit het verleden... men zou zich zelfs kunnen afvragen of het eigenlijk wel "fouten" waren wanneer men ze niet ex nunc gaat beoordelen (en veroordelen). Sommige zaken zaten grondig fout ja; dat was o.a. het geval voor de inquisitie en talloze zinloze genocides... En dat is in later tijden ook toegegeven en daar is ook lering uit getrokken. (enfin, dat hopen we hier toch) Ik kijk liever naar de verwezenlijkingen van onze West-Europese cultuur, en die zijn ronduit verbluffend geweest... eerder dan -vaak historisch misplaatst- te zitten neuzelen over wat er allemaal is misgelopen. En ja, dan ben ik inderdaad trots en dan vind ik dat we die verworvenheden niet zomaar te grabbel moeten gooien of laten verwateren in naam van één of andere politieke correctheid die ons wil wegrelativeren tot op het niveau van een arabische islamcultuur. I'm a European and i'm proud of it!
![]() |
![]() |
#134 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je weet toch maar waarover ik het heb. Is dit geen stadje voor jou ego filo? En waarom wel of niet? GA hier liever op in ego filo. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je hebt een punt als je stelt dat het europese verleden niet ex nunc beoordeeld moet worden, maar in illo tempore werden heel wat van de zaken die jij nu goedpraat door tijdgenoten ook veroordeeld.... Je bent er fier op, maar wat deed je ervoor? Je werd hier geboren, meer niet...je bent dus "fier" op wat anderen deden...gefeliciteerd! Probleem is wel dat Europa met zijn deelname aan en/of zijn goedkeuring van de amerikaanse militaire avonturen tegenover de wereld nooit voldoende het signaal gegeven heeft, met dat negatieve deel van zijn verleden te willen breken... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men is toch ook fier op mohammed als moslim, mag dit niet omdat men niet hetzelfde gedaan zou hebben als hem??? Wat een redenering.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
blijf maar rustig, Niets om je over op te winden ![]() |
|
![]() |
![]() |