![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Vreemdeling
|
![]() @ Dronkoers: Jack Daniels is nog steeds een whiskey, nu kan je het muggenziften noemen maar de reden waarom hij nog altijd als whiskey wordt beschouwd is omdat hij nog steeds gefilterd wordt door houtskool
![]() Het is inderdaad geen fijnproevers materiaal, ik drink het voor de tv opt gemakske, niet te veel zever. Een echte malt moet je toch even bij kunnen stilstaan en niet rap binnenspelen als je naar nen actiefilm aan het kijken bent ![]() Delhaize heeft 4 whisky's die ze zelf hebben gebottled, ik weet niet juist hoe het zit maar je hebt whisky van Islay, Speyside, Highland en Island (de laatste ben ik niet zeker van). De eerste drie 12Y en de laatste 10Y. Voor 22 euro kun je niet echt iets mis doen denk ik ![]() Met dat blindproeven heb ik me misschien wat verkeerd uitgedrukt. Natuurlijk ga je eerst wat info opzoeken over je whisky, als je op fora leest dat een bepaalde whisky zo zuur als een citroen is, moet je al een idioot zijn om hem te nemen. Ik doelde op het feit dat je best op voorhand niet weet welke je drinkt, als je leest dat een whisky zoet smaakt, een lange nadronk, etc. dan verwacht je je daaraan bij het proeven. Als je niet weet welke je proeft weet je ook niet welke smaken je kan verwachten en is het ontdekken naar mijn mening veel leuker. Monkey Shoulder is een single malt van de groep William Grant & Sons Buffalo Trace en Wild Turkey zijn Amerikaanse. Smokey Joe is een Islay Malt |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik zal zelfs nog straffer zijn: ik beschouw Bourbon als een soort whisky, net zoals ge grainwhisky en cornwhisky hebt ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
In dat geval hoop ik dat ze overdrijven en dat het eigenlijk nog meevalt ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Maar Smokey Joe? Lijkt me wel interessant, hoewel ik nogal durf fronsen als ze hun whisky al persé Smokey noemen... da's zoals Smokehead ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#125 |
Vreemdeling
|
![]() @ Dronkoers: Tuurlijk, iedereen zijn eigen manier van proeven, ik zou het zelf ook zeker niet accepteren moest er zogezegd maar 1 juiste manier zijn om een whisky te proeven.
![]() Ik hecht gewoon op een andere manier waarde aan het proeven ![]() Nu bij bourbon, ik ben zeker een liefhebber, ik vind ze vaak scherper dan een single malt en ben er zeker voor te vinden. Het leuke bij bourbon vind ik is dat je een gewone bourbon hebt voor bvb 25 eur, en voor een 5 �* 10 eur meer kan je van hetzelfde merk een specialere kopen. Tegenover single malt kan je voor 1 van 10 jaar 15 betalen maar voor een 15 jarige van hetzeflde merk 40 eur. Uiteraard kun je op gebied van prijs een bourbon niet vergelijken met een single malt, het zijn 2 verschillende soorten en men vergelijkt ook geen appels met peren. En tenslotte terug even bij het proeven :-p ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Natuurlijk ga je eerst eens kijken op fora of ergens anders of de smaken je aanstaan vóór je hem koopt. Wat ik wil zeggen is, bvb je hebt 3 whisky's die je wel aanstaan nadat je er wat info hebt over opgezocht. Je koopt die alledrie. Nu kom je thuis en zeg je, ik ga toch iets proeven. Automatisch ga je bij het uitschenken denken aan de info die je hebt opgezocht, dus je verwacht je aan bepaalde zaken. Hier doel ik dus op blind proeven. Je hebt 3 whisky's gekocht, je hebt vroeger nog nooit geproefd van deze 3, en hier zou je iemand anders 1 van de 3 whisky's laten kiezen. Zo weet je niet direct wat er komt van smaak en geur. Ik hoop dat het wat duidelijker is, want ik snap waar je op doelt, ik koop niet blind ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net weer aan't genieten van een mooie bel Talisker 57° North.
Blijft genieten. Zeker met alle aangename discusies hier op't forum.
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() voila, we zijn terug: vijf flessen meegedaan.
glenfiddich 14 yr rich oak jura 10yr auchentoshan classic cardhu 12yr old pulteney 12yr |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Proeven doe ik het liefst op Schotse Dagen en/of Highland(games) qua uitstappen, of in whisk(e)ybars. Daar heb je ook de optie van 'blind proeven', maar toch: ik kies liever zelf wat ik neem. Smaakte die me niet: welja, da's dan pech van die 4-5-6 ofzo euro (beter dan 70 euro 'kwijt'), en smaakte me die wel: dan pas kijk ik uit om er een fles van te kopen, en kan ik ook al beetje inschatten hoeveel ik er aan wil geven. ( Voor een BenRiach Solstice kan ik bijvoorbeeld méér aan geven dan een Glenfarclas 15, gewoon omdat de BenRiach me beter smaakt)
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat allemaal met cola of met appelsiensap???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar heb je Jack, Johnny en William Lawson voor
![]()
Undefeated Army Bietan Jarrai Laatst gewijzigd door Dronkoers : 30 december 2011 om 15:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Kijk, ieder zijn smaak, maar die Jura en den Old Pulteney zijn er al 2 die ik niet zal kopen ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welkom tot de club.
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De bierkaarten in hun café's trouwens ook ![]()
![]() |
![]() |