Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2008, 12:32   #121
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Fourniret dacht waarschijnlijk ook dat god (of weet ik wie) iets op zijn hart legde. En ik vrees dat er zo duizende gekken rondlopen. Gevaarlijke houding.
Kun je veel mee goedpraten, stemmen in je hoofd en een goddelijke interventie die je beveelt om te moorden.
Oud 13 juli 2008, 14:28   #122
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc154 Bekijk bericht
Al deze theorieën waarin jij geloofd haal je uit uzelf. Je gebruikt jezelf als bron van waarheid.
Welke theorieën? De theorie dat de mens een levend wezen, en dus sterfelijk, is? De theorie dat leven en dood onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc
Je houd blijkbaar nog altijd krampachtig vast aan uw geloof dat er geen ultieme rechtvaardigheid of waarheid bestaat.
Over een ultieme rechtvaardigheid of waarheid ben ik van mening dat deze niet bestaat. Rechtvaardigheid bestaat en waarheid ook, maar een ultieme rechtvaardigheid of waarheid niet. Dat is geen geforceerde houding, dat is wat ik ervaar en zie. We kunnen ons bijvoorbeeld indenken wat goed is voor een individu en wat goed is voor alle individuen. Maar wat is het ultieme goede voor alle individuen? Het ultieme goede is dat wat voor álle individuen persoonlijk goed is. Als je gelooft in een universele onmenselijk zware bestraffing voor elk individu, dan is het ultieme goede datgene wat dat lot afwendt. Maar los van die gedachte van een universele onmenselijk zware lijdensweg, kan ik geen ultiem goeds bedenken. Jij wel?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc
Het is die geforceerde houding die je uiteindelijk zonder hoop zal laten naarmate de dood tot jou nadert.
Voor de dood ben ik best bang; ik ben niet iemand die erg van veranderingen en onbekende situaties houdt, en de dood is een grote verandering voor een mens. Maar dat ik zonder hoop zou zijn als ik de gedachte heb dat mijn dood nadert, betwijfel ik.
Oud 13 juli 2008, 18:12   #123
luc154
Parlementslid

luc154's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Luc, U moet eens dringend beginnen inzien dat uw angsten niet universeel zijn; niet bij iedereen is het handelen en denken gericht op het onder controle krijgen van angst.
Dat U door uw levenswandel bent geconfronteerd met "extreem zondig gedrag" en van de weerslag re-born-fundi bent geworden, is geen rechtvaardiging om ervan uit te moeten gaan dat iedereen die weerslag zal/moet meemaken.

Het is net uw karakter waardoor je controle verloor in het zondig gedrag.
En het is net datzelfde karakter (dat U beperkt in uw redelijkheid in handelen en denken) dat U nu doet doorslaan naar de andere kant van de weegschaal.

In zekere zin kunnen we dus stellen dat uw extreem zondig en uw extreem christelijk gedrag dezelfde voedingsbodem kennen: een onvermogen om te relativeren en nuanceren.
Ik zou juist zeggen integendeel. Het heeft me doen leren zien wat werkelijk van tel is.
luc154 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 06:28   #124
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc154 Bekijk bericht
Op de dag dat ik besef dat het Gods wil niet meer is om hier verder te posten zal ik Hem daarin ook gehoorzamen.
Of anders op de dag dat je ook hier geband wordt omwille van je eindeloze gespam, zoals dat ook al op het Zita-forum gebeurde...
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be