Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2008, 14:07   #121
terzijde
Burger

terzijde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Van wiki :
Citaat:
There are three mechanisms of ash formation: gas release under decompression causing magmatic eruptions; thermal contraction from chilling on contact with water causing phreatomagmatic eruptions and ejection entrained particles during steam eruptions causing phreatic eruptions (Heiken & Wohletz 1985).
Prima. Keer nu eens terug naar de vraag waarom je ook alweer bij de vulkanen was beland. En schuif gerust één van de drie mechanismen die je noemt als wtc-onderzoekshypothese naar voren, I'm in!
Oud 26 juli 2008, 10:43   #122
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door terzijde Bekijk bericht
Prima. Keer nu eens terug naar de vraag waarom je ook alweer bij de vulkanen was beland. En schuif gerust één van de drie mechanismen die je noemt als wtc-onderzoekshypothese naar voren, I'm in!

Zucht.
Dat was enkel ter illustratie dat ELKE reële baan van een vallend object samengesteld is uit horizontale en vertikale componenten.

Maar blijkbaar is die notie te hoog gegrepen voor sommigen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 11:06   #123
terzijde
Burger

Standaard

Citaat:
Zucht.
Dat was enkel ter illustratie dat ELKE reële baan van een vallend object samengesteld is uit horizontale en vertikale componenten.Maar blijkbaar is die notie te hoog gegrepen voor sommigen.
Ts ts ts. Je kwam bij vulkaantjes uit omdat je nergens anders een voorbeeld vond. En maar foefelen.
Oud 26 juli 2008, 11:17   #124
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Ts ts ts. Je kwam bij vulkaantjes uit omdat je nergens anders een voorbeeld vond. En maar foefelen.
Nee, die vulkanen was de meest eenvoudige voorstelling die ik direct kon bedenken, blijkbaar was het nog boven uw niveau.

Enfin, de wereld en veel wat erin gebeurd is een compleet mysterie voor u vermoed ik.
Oud 26 juli 2008, 11:19   #125
terzijde
Burger

Standaard

Citaat:
Nee, die vulkanen was de meest eenvoudige voorstelling die ik direct kon bedenken, blijkbaar was het nog boven uw niveau. Enfin, de wereld en veel wat erin gebeurd is een compleet mysterie voor u vermoed ik.
Geef eens een ander dan? Uit de bouwkunde. Geen explosieven toegelaten, ook geen magma, ook geen vulkaangassen. Enkel zwaartekracht.

Niet te geloven he, die symmetrie in de plofwolkjes. En balkjes.

Laatst gewijzigd door terzijde : 26 juli 2008 om 11:34.
terzijde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 12:10   #126
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Geef eens een ander dan? Uit de bouwkunde. Geen explosieven toegelaten, ook geen magma, ook geen vulkaangassen. Enkel zwaartekracht.
Ok, Stel dat je een stalen structuur hebt zoals op bijgevoegd prentje : opgebouwd uit afzonderlijke frames met X-vormige versterking die aan elkaar verbonden zijn.

Nu, vernielt een gebeurtenis de verbindingen rondom punt A.
Een vliegtuigcrash bijvoorbeeld.

Onderstel dat de structuur niet onmiddelijk instort,dan kan nu eens even kijken naar wat er juist gebeurd in punt B en dan vooral met het buigmoment in de structuur rond dat punt B.

Duidelijk genoeg denk ik?
Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door parcifal : 26 juli 2008 om 12:12.
Oud 26 juli 2008, 12:25   #127
roskam
Banneling

Standaard

Deze topic hoort thuis in K & K (Koetjes en Kalfjes), tussen de dozijnen andere sprookjes, legendes, ufo- en andere wild-west verhalen.
roskam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 13:11   #128
terzijde
Burger

Standaard

Citaat:
Ok, Stel dat je een stalen structuur hebt zoals op bijgevoegd prentje : opgebouwd uit afzonderlijke frames met X-vormige versterking die aan elkaar verbonden zijn.Nu, vernielt een gebeurtenis de verbindingen rondom punt A.Een vliegtuigcrash bijvoorbeeld.Onderstel dat de structuur niet onmiddelijk instort,dan kan nu eens even kijken naar wat er juist gebeurd in punt B en dan vooral met het buigmoment in de structuur rond dat punt B.Duidelijk genoeg denk ik?
Ik mis centrale kolommen. Opnieuw. Zonder foefelen.

Laatst gewijzigd door terzijde : 26 juli 2008 om 13:37.
Oud 26 juli 2008, 13:12   #129
terzijde
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
Deze topic hoort thuis in K & K (Koetjes en Kalfjes), tussen de dozijnen andere sprookjes, legendes, ufo- en andere wild-west verhalen.
Tegen zo'n argumenten kan ik niet op, Roskam.
Amerikaans parlement 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 (gisteren)
Japanse senaat
Arizona senaat
Canadees parlement

Laatst gewijzigd door terzijde : 26 juli 2008 om 13:35.
Oud 27 juli 2008, 14:52   #130
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik mis centrale kolommen. Opnieuw. Zonder foefelen.
Idioot.
Oud 27 juli 2008, 15:26   #131
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Idioot.
Gij moet echt spreken, ge vergelijkt een instorting van een gebouw met een vulkaanuitbarsting als argument dat zwaartekracht zorgt voor een horizontale beweging.

En dan maar pruttelen dat wij niet slim genoeg zijn om het te snappen

Citaat:
Nu, vernielt een gebeurtenis de verbindingen rondom punt A.
Een vliegtuigcrash bijvoorbeeld.

Onderstel dat de structuur niet onmiddelijk instort,dan kan nu eens even kijken naar wat er juist gebeurd in punt B en dan vooral met het buigmoment in de structuur rond dat punt B.

Duidelijk genoeg denk ik?
En dat moet verklaren hoe stalen constructies weggekatapulteerd worden? Door een "scharnierbeweging"?

Laatst gewijzigd door Akufen : 27 juli 2008 om 15:28.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2008, 16:02   #132
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Gij moet echt spreken, ge vergelijkt een instorting van een gebouw met een vulkaanuitbarsting als argument dat zwaartekracht zorgt voor een horizontale beweging.
Fout, dat ging over eenparig versnelde bewegingen in de natuur oiv zwaartekracht.
Ik kan er niet aan doen dat u de overeenkomsten niet ziet.

Citaat:
En dat moet verklaren hoe stalen constructies weggekatapulteerd worden? Door een "scharnierbeweging"?
Ja, BIJVOORBEELD maar niet exclusief.
Of veronderstel jij dat elke 'vallende' 'verdieping volkomen perfect horizontaal bleef tijdens de instorting?
En dat er zelfs geen afwijking mogelijk was van een paar milimeter, waardoor een onderliggende vloer op 1 punt een fractie van een seconde vroeger werd geraakt dan op een punt aan de andere kant van die vloer?

Want DAT is een nodige voorwaarde om de stelling hard te maken dat er geen horizontale krachten konden optreden, en dan heb ik het nog niet eens over buig of torsiemomenten.

Maar terzijde is niet geinteresseerd in een discussie blijkbaar, tant pis.
Oud 27 juli 2008, 17:43   #133
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Of veronderstel jij dat elke 'vallende' 'verdieping volkomen perfect horizontaal bleef tijdens de instorting?
Er is een wereld van verschil tussen mooi verticaal vallen, afwijken en weggekatapulteerd worden zodat het in een ander gebouw blijft steken.
Oud 27 juli 2008, 18:07   #134
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is een wereld van verschil tussen mooi verticaal vallen, afwijken en weggekatapulteerd worden zodat het in een ander gebouw blijft steken.
Uiteraard, net zoals er een wereld van verschil is tussen het opspannen van een elastiek van een katapult en het wegschieten van een kogel met die katapult.

(ter info, ik zeg hier dus NIET dat de wtc-torens elastieken zijn, noch een bepaalde elasticiteit hebben, noch dat de torens opgespannen werden, noch dat de stalen balken kogels zijn.)

Laatst gewijzigd door parcifal : 27 juli 2008 om 18:08.
Oud 27 juli 2008, 18:22   #135
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Dus wat jij zegt is dat de delen van de WTC torens die zich in andere gebouwen boordden door simpelweg schuin te "vallen"?
Oud 27 juli 2008, 18:34   #136
terzijde
Burger

Standaard

Citaat:
Idioot.
Als je wil scoren in het leven, dan moet je de idioten op je hand hebben he Farcipal. Niet trouwens dat ik niet nog even met je wil blijven discussiëren hoor. Maar je zal toch echt met iets beters op de proppen moeten komen met dan wat stel-stel-stel-graduaatsfysica en een grote bek om me ervan te overtuigen dat je een punt hebt. Kan ik het toch niet helpen dat jij karakteristieken van de wtc-"instorting" wil vergelijken met die van vulkaanuitbarstingen - nota bene om aan te tonen dat alles oké is. Mocht het nu nog ter argumentatie van het tegendeel zijn, ja...

Laatst gewijzigd door terzijde : 27 juli 2008 om 18:35.
Oud 27 juli 2008, 18:43   #137
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus wat jij zegt is dat de delen van de WTC torens die zich in andere gebouwen boordden door simpelweg schuin te "vallen"?
Juist met die bijkomende opmerking dat de horizontale snelheid groter kan geweest zijn dan de verticale op het moment van impact.
Oud 27 juli 2008, 18:58   #138
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je wil scoren in het leven, dan moet je de idioten op je hand hebben he Farcipal. Niet trouwens dat ik niet nog even met je wil blijven discussiëren hoor. Maar je zal toch echt met iets beters op de proppen moeten komen met dan wat stel-stel-stel-graduaatsfysica en een grote bek om me ervan te overtuigen dat je een punt hebt. Kan ik het toch niet helpen dat jij karakteristieken van de wtc-"instorting" wil vergelijken met die van vulkaanuitbarstingen - nota bene om aan te tonen dat alles oké is. Mocht het nu nog ter argumentatie van het tegendeel zijn, ja...

Koop u een doos K'nex of Lego Technics en probeer het eens hé.

Als ge het met uw eigen ogen ziet ga je het misschien beginnen geloven, hoewel het, bij nader inzien, even waarschijnlijk is dat je dan gaat besluiten dat K'nex of Lego ook in het grote complot zitten en dat hun speelgoed vervalst is.

Ja, op dat niveau zitten we blijkbaar.
Oud 27 juli 2008, 19:02   #139
terzijde
Burger

Standaard

Citaat:
Koop u een doos K'nex of Lego Technics en probeer het eens hé. Als ge het met uw eigen ogen ziet ga je het misschien beginnen geloven, hoewel het, bij nader inzien, even waarschijnlijk is dat je dan gaat besluiten dat K'nex of Lego ook in het grote complot zitten en dat hun speelgoed vervalst is. Ja, op dat niveau zitten we blijkbaar.
Kakel er maar op los Parcifal. Doe je hier al vijf jaar. Doe je hier over vijf jaar nog. La passion de l'ignorance...

Laatst gewijzigd door terzijde : 27 juli 2008 om 19:03.
Oud 27 juli 2008, 19:09   #140
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Kakel er maar op los Parcifal. Doe je hier al vijf jaar. Doe je hier over vijf jaar nog. La passion de l'ignorance...
Ik heb al veel bijgeleerd hier.
Maar ja, dat zal wel klinken als Science Fiction in uw oren, nietwaar?

Wat den boer niet kent, dat vreet hij niet.....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be