![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Indien de noodzakelijke voorzieningen zouden worden afgesloten dan pas zouden ze massaal gezamenlijk in actie treden. En op zo een moment is alle logica verdwenen en escaleerde de boel tot ongekende proporties. Plots zouden de Vlamingen in de wereld wel als de slachtoffers erkend worden ( VN, Europa). De Vlamingen betalen, geld gaat voor. De boel afsluiten durven ze dus nooit.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Gouverneur
|
![]() Het zogenaamde “Vlaanderen” bestaat enkel in het hoofd van enkele extremisten waaronder veel politici en journalisten. Het is dan ook een separatistische constructie van nationalistische politici, die er echter wél in geslaagd zijn de andere politici te overtuigen dat splitsingen van bevoegdheden en middelen het eigenbelang van die politici dienen. Het doel was dus niet om het leven van de Belg te verbeteren. Diezelfde nationalistische politici zijn er ook in geslaagd om, in samenspraak met de andere politici, de politieke markt gesloten te houden om pro-Belgische indringers (zoals de B.U.B.) op afstand te houden. Dit gebeurt in de eerste plaats door zichzelf riante partijdotaties toe te kennen, die nu de som van 50 miljoen euro per jaar ruim overstijgen. Een verpletterende particratie is ervan het gevolg die elk unitaristisch alternatief in de kiem smoort. Die particratie wordt natuurlijk ook in stand gehouden door de media. Deze dragen het nationalistische discours.
In het zuiden van het land, het zogenaamde « Wallonië”, is het nog erger gesteld. De Waalse Beweging, ooit heel sterk, is er gewoon van de politieke kaart geveegd. In de plaats is er een francofoon nationalisme ontstaan, eveneens bij een kleine, maar nogal luidruchtige minderheid, net als in het noorden van België. Een handjevol taalnationalisten, kunstmatig in stand gehouden door het taalfederalisme, de parti- en mediacratie, slagen er dus in een heel land in een wurggreep te houden. Dat is des te schandaliger als men weet dat 90% van de Belgen geen separatisme wil en er veel meer unitaristen dan separatisten zijn. 30 jaar taalfederalisme, zes regeringen, zes parlementen, kunstmatige politiek-communautaire ruzies… Waarom? Het dient nergens toe tenzij men deze onbeduidende minderheid belangrijk vindt. De Belgen worden bijgevolg gegijzeld door een communautair spook. De Belgische Unie gelooft echter niet in spoken. U wel?
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ja, die zal de Belgische frites wel de beste ter wereld vinden... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In spoken geloof ik niet; maar dat sprookje dat nu stilaan aan het uitkomen is, daar geloof ik graag in.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Belgie is een kunstmatige constructie van verschillende volken, door Frankrijk gemaakt ,als compensatie voor het verlies van Napoleon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Idd, een revanche voor de nederlaag in Waterlo.
![]() |
#134 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
commercieel directeur bij Hesse-Noord Natie , en daarna zelfstandig zaakvoerder ............................. echt een profiel van een werknemertje ...............
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
Pas uw dromen maar wat aan aan de realiteit. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
'Cremlin'... komende van een comminist zal dat wel positief bedoeld zijn!?
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helaas voor U maakt Brussel geen deel uit van het Vlaamse gewest. Jammer, maar helaas. Brussel heeft haar eigen wil, de meerderheid beslist, en de Vlamingen vormen een minderheid van zo'n 10%. Zelfs al komt er geen "corridor" (wat onwaarschijnlijk is gezien het overwegend franstalige karakter van de rand) kan Brussel nog altijd deel van België of Frankrijk worden, ook zonder Vlaanderen. We leven in de 21ste eeuw in de EU met vrij verkeer van goederen en personen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och kom, ben pas terug van het buitenland en het eerste wat ik lees in kranten is allerlei gescheld op de franstaligen, en ook een bericht in het Laatste Nieuws dat een "Waal" uit Jodoigne een Vlaams kind vermoord heeft. (let op de term "WAAL", doet me denken aan radio milles collines). Wat ook enorm opvalt is de extreme navelstaarderij in België. Als ik hier mijn broodwinning, sociale zekerheid, vrienden en familie niet had was ik hier al lang weg. Zeker niet alle Belgen zijn zo, gelukkig, maar een grote meerderheid helaas wel, en het wordt sterk aangemoedigd door een door en door rotte media. Dat nog liever censuur en controle zoals in Rusland of China.
Laatst gewijzigd door tomm : 3 augustus 2008 om 18:08. |
![]() |
![]() |