Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2008, 21:40   #121
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Spijtig genoeg is het nu omgekeerd. De islammieten moeten niks ze mogen alles van de pocos. Uiteraard dat de doorsnee poco dit veel toffer vind.
Ik vrees dat er wat mis loopt met je informatiekanalen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 08:00   #122
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik vrees dat er wat mis loopt met je informatiekanalen.
Neen hoor alles loopt perfect - ik heb dan ook geen selectieve poco chip.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 08:51   #123
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij wil er dus een soort "onderburgers" van maken, met enkel plichten ("inburgering, inburgering, inburgering, Vlaams spreken") maar geen rechten, zonder sociale zekerheid, volgens een derdewereldsysteem? (Hulpbehoevend? Dan val je maar terug op je kinderen)

Dan is 't wel beter dat je niet in de sociale sector begint te werken: nu migranten, morgen joden, overmorgen homos, dan werklozen, dan linksen? Who 's next? Gescheiden mensen? Ongehuwde moeders? Ketters?
Ik stel voor dat we binnen een paar decennia al die chinese ouderlingen met één kind naar hier importeren. Uiteraard mèt recht op sociale zekerheid, en natuurlijk moeten die geen Nederlands leren spreken.

Filo geeft een tournee generale zegt 'm. Volgende keer importeert hij de oudjes uit ZuidAmerika!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 10:49   #124
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik wil van niemand onder burgers maken. Maar als ik beslis om als ik gepensioneerd ben bij mijn kinderen in het buitenland te gaan wonen Filo, vind je dan dat dit land waar ik vrijwillig naartoe trek me een pensioen moet betalen als ik daar nooit heb gewerkt?

Waarom moet de Belgische staat die dan wel?
Wanneer ik dit doe moet ik zelf ergens een verzekering vinden voor mijn gezondsheidszorg, waarom mag dezelfde verwachting dan niet tegenover Marokkaanse ouderen die hier komen?
Het probleem zit niet bij een tekort aan aanbod voor ouderen die zich hier vestigen wel bij een tekort wat ze meenemen; hun land van herkomst geeft niets aan die mensen maar daar horen we u nooit over.Filo???

Laatst gewijzigd door alice : 30 augustus 2008 om 10:54.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 12:29   #125
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik wil van niemand onder burgers maken. Maar als ik beslis om als ik gepensioneerd ben bij mijn kinderen in het buitenland te gaan wonen Filo, vind je dan dat dit land waar ik vrijwillig naartoe trek me een pensioen moet betalen als ik daar nooit heb gewerkt?

Waarom moet de Belgische staat die dan wel?
Wanneer ik dit doe moet ik zelf ergens een verzekering vinden voor mijn gezondsheidszorg, waarom mag dezelfde verwachting dan niet tegenover Marokkaanse ouderen die hier komen?
Het probleem zit niet bij een tekort aan aanbod voor ouderen die zich hier vestigen wel bij een tekort wat ze meenemen; hun land van herkomst geeft niets aan die mensen maar daar horen we u nooit over.Filo???
Bravo alice ! Hopelijk wil filo antwoorden.
Oud 30 augustus 2008, 12:52   #126
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij wil er dus een soort "onderburgers" van maken, met enkel plichten ("inburgering, inburgering, inburgering, Vlaams spreken") maar geen rechten, zonder sociale zekerheid, volgens een derdewereldsysteem? (Hulpbehoevend? Dan val je maar terug op je kinderen)
Nee hoor Filsoof, je hebt het weer niet goed gelezen. We willen gewoon niet dat gelukszoekers die hier hun leven opbouwen, vervolgens hun oudjes ophalen en hier aan de OCMW-poorten afkappen en/of hier de autochtone belastingbetaler laten betalen voor hun ziekte en invaliditeitskosten, gezien ze die na 2 jaar al kunnen afwimpelen op de maatschappij die voor velen van hen reeds een uitkering, sociale woningen en royale kindergelden uitbetaalt.
Wij hebben de pretentie en arrogantie niet om Sinterklaas te spelen met andermans' geld, in tegenstelling tot de spilzieke sossen die niet graag in eigen beugel tasten.

Oh by the way, herenigaars zijn niet onderhevig aan verplichte inburgering. Anders hadden we het al een generatie of twee gemerkt in het straabeeld en aan de schoolresultaten van hun kweek.

Citaat:
Dan is 't wel beter dat je niet in de sociale sector begint te werken: nu migranten, morgen joden, overmorgen homos, dan werklozen, dan linksen? Who 's next? Gescheiden mensen? Ongehuwde moeders? Ketters?:roll
Wel als jij als jood zo enthousiast zijt over Mieke Vogels haar plannen, waarom voer je geen campagne in Israel voor de bouw van rusthuizen van bejaarde Palestijnen, Arabieren, Amerikanen, etc.
Israel zit vol met gelukszoekers vanuit alle windstreken : als Tel Aviv nu al eens rusthuizen begon neer te zetten voor de bejaarde ouders van joodse Belgen die hun geluk gingen beproeven in het Beloofde Land, dan kan jij binnenkort misschien gratis op de kap van de Israelische belastingbetaler gaan teren. Ze zullen u graag zien komen met uw pro-islamistische visie.
Laat ons weten hoe uw promotiecampagne loopt.
Pick Nick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 14:18   #127
artisjok
Banneling

Standaard

Waarom blijft men hier hardnekkig beweren dat Marokkanen het recht hebben om hun ouders naar hier te brengen, en dat die ouders dan nog allemaal zomaar recht zouden hebben op een pensioen.

Lees eerst wie het recht heeft om zijn ouders naar België te laten overkomen.
http://forum.politics.be/showthread....86#post3659486
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 02:08   #128
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sorry maar ik heb persoonlijk die aanvragen gedaan!Het is juist dat voor marokkom moet worden aangetoond dat niemand anders de zorg kan opnemen; voor Turkije geldt die beperking dus niet voor alle duidelijkheid. Het gaat trouwens niet over pensioen maar inkomensgarantie. Dat zijn andere bepalingen. Waarom probeert u met die argumenten de discussie te ontkrachten? Het blijft een gegeven dat ouderen uit landen buiten E.U recht hebben op een vorm van uitkering zonder ooit zelf enige bijdrage geleverd te hebben.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 10:40   #129
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Sorry maar ik heb persoonlijk die aanvragen gedaan!Het is juist dat voor marokkom moet worden aangetoond dat niemand anders de zorg kan opnemen; voor Turkije geldt die beperking dus niet voor alle duidelijkheid. Het gaat trouwens niet over pensioen maar inkomensgarantie. Dat zijn andere bepalingen. Waarom probeert u met die argumenten de discussie te ontkrachten? Het blijft een gegeven dat ouderen uit landen buiten E.U recht hebben op een vorm van uitkering zonder ooit zelf enige bijdrage geleverd te hebben.
Inderdaad eens kijken of de doorsne poco nog met hun waarheden afkomen.
Oud 31 augustus 2008, 11:04   #130
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat trouwens niet over pensioen maar inkomensgarantie.
Ik wist niet dat een inwonend persoon OOK een inkomensgarantie kreeg.

Dat ze gewoon het recht hebben om voor hun eigen ouders te zorgen op hun eigen kosten, lijkt me niet meer dan normaal. Dat ze die ouders als "personen ten laste" mogen beschouwen: ok.
Maar waarom moeten die ouders dan een door ONS betaald inkomen krijgen????

't zijn zotten die w�*�*reke zong ooit eens een antwerpenaar.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 31 augustus 2008, 13:25   #131
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
't zijn zotten die w�*�*reke zong ooit eens een antwerpenaar.
Stafke Fabri (Gustaaf Voorbraeck)
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 31 augustus 2008 om 13:28.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 12:55   #132
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarom blijft men hier hardnekkig beweren dat Marokkanen het recht hebben om hun ouders naar hier te brengen, en dat die ouders dan nog allemaal zomaar recht zouden hebben op een pensioen.

Dat moet je dan tegen Mieke Vogels zeggen, heb het zelf op de radio gehoord. Meer details staan eerder in deze draad. Dat ze zelfs thuiszorg of verzorgingstehuizen in Marokko moeten kunnen krijgen met Belgisch geld. 'Want hun kinderen kunnen niet voor hen zorgen omdat we hen naar hier gehaald hebben als gastarbeiders.'
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 14:34   #133
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mens toch, ben je ook in staat eens een eigen mening te formuleren in plaats van telkens iemand achterna te hollen en statements aan te vullen met iets "poco-achtigs" ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 14:45   #134
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Daarbij is het aantal dat zich beroept op de oude akkoorden te verwaarlozen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DS 27/08/08
...Vraag is of het sop de kool waard is. Gezinshereniging is op dit moment het belangrijkste migratiekanaal, goed voor ongeveer de helft van de inwijking in ons land. Maar volgens cijfers van minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael (Open VLD) worden de oude verdragen daarbij nog weinig toegepast. Op een vraag van Open VLD-senator Filip Anthuenis antwoordde Dewael vorig jaar dat er in 2004 210 keer gebruik is van gemaakt, in 2005 204 keer en in 2006 amper 26 keer...
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 15:33   #135
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
BRON

Nu ben ik eens benieuwd hoe lang het nog gaat duren voordat dit geïmplementeerd zal worden.
het zal zeker niet voor morgen zijn.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 15:39   #136
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
Ach, de perceptie is toch zoveel belangrijker dan de werkelijkheid...als het gaat om stemmen winnen door mensen bang te maken, hé??

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 september 2008 om 15:39.
Oud 1 september 2008, 15:42   #137
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudy
in 2005 204 keer
Na 2005 heeft men de regels verduidelijkt (volgens mij zelfs niet verstrengd, maar gevraagd om ze toe te passen!). Lijkt geholpen te hebben.

Wat is uw punt? dat het "niet" gebeurt? of dat de "regels niet gevolgd worden"? of dat het in 2007 niet "zo erg" was?

Oud 1 september 2008, 15:44   #138
Mr. Thatcher
Vreemdeling

Mr. Thatcher's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
het zal zeker niet voor morgen zijn.
Ik geloof zelfs niet dat die maatregelen zullen helpen. Hoe hoog moet dat 'minimuminkomen' trouwens zijn? En dan nog, mensen met een werkloosheidsuitkering mogen ook huwen met een partner buiten de EU. Dat is nog altijd een grote groep onder de allochtonen. Het is nog altijd dweilen met de kraan open, maar met een extra dweil(tje).
Mr. Thatcher is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 15:50   #139
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Daarbij is het aantal dat zich beroept op de oude akkoorden te verwaarlozen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DS van 27/08/2008
...Vraag is of het sop de kool waard is. Gezinshereniging is op dit moment het belangrijkste migratiekanaal, goed voor ongeveer de helft van de inwijking in ons land. Maar volgens cijfers van minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael (Open VLD) worden de oude verdragen daarbij nog weinig toegepast. Op een vraag van Open VLD-senator Filip Anthuenis antwoordde Dewael vorig jaar dat er in 2004 210 keer gebruik is van gemaakt, in 2005 204 keer en in 2006 amper 26 keer...
Woow!
Citaat:
in 2004 210 keer
in 2005 204 keer
in 2006 26 keer
Indien we d�*t kunnen halveren kan Crembo met dat geld een F-16 méér naar Afghanistan sturen, of toch niet misschien?

(Indien we 't stoppen misschien wel twee F16s?

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 september 2008 om 15:52.
Oud 1 september 2008, 15:55   #140
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Woow!

Indien we d�*t kunnen halveren kan Crembo met dat geld een F-16 méér naar Afghanistan sturen, of toch niet misschien?

(Indien we 't stoppen misschien wel twee F16s?
o djeezes! gaan ze nu nog met hun opa's en oma's neuken ook al om binnen te geraken?

de cijfers van dat honderdtal gaat namelijk over bejaarden.
Verder huwt 75% met een importpartner (weze het de analfabete nicht of neef, weze het vrouw twee van hun vader): 75% van de huwelijk van migranten importeert zijn partner.
Dat lijkt me ietsiepietsie meer dan die 206 bejaarde vrouwen. (ouders, sorry! misschien moesten er nog wat kleindochter met hun opa huwen? ze zijn het toch gewoon)

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be