![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus jij maakt gewoon zelf van die grondwet een interpretatie, niet ik. Laatst gewijzigd door Duupje : 29 augustus 2008 om 20:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() De zoveelste verdoezeling van je gebrekkige en zwakke standpunt? ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Sfax : 29 augustus 2008 om 20:07. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() duupje als de toegang gratis moet zijn dan wil dat zeggen dat alles wat nodig is om deel te kunnen nemen dan gratis moet zijn - zelfs het abonnement vd trein om er te geraken eventueel dus - niet enkel de inschrijving - de inschrijving alleen geeft geen toegang doch is slechts een administratieve formaliteit. ik zie niet in waarom men indien het zou zijn zoals jij zegt niet gewoon in de grondwet gezet heeft dat inschrijving kosteloos moet zijn.
wat de wetgeving betreft die scholen verplicht om materiaal zelf te voorzien dat is inderdaad een goede zaak en een stap in de goede richting maar hoe zit het met studiereizen ? ik ken verschillende ouders met kinderen en die krijgen inderdaad nog steeds allerlei facturen thuis - vooral ouders van kinderen die middelbare school lopen klagen steen en been( en dan heb ik het niet enkel over armen ) . veel hangt ook af van de gekozen richting maar hierover zegt de grondwet niets - alleen dat de toegang dus tot 18 gratis of kosteloos moet zijn.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 augustus 2008 om 20:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
3000€ voor niet onderwijsgerichte uitstappen, daar draait het om. Daardoor is de maximumfactuur voor scholen er gekomen. Plus het feit dat men paal en perk wil stellen aandie niet onderwijsgerichte uitstappen, want zij gaan wel ten koste van de leertijd voor de leerlingen. Sommige scholen zijn zelfs verplicht om les te geven tijdens hun uitstapjes, omdat ze anders gewoon het leerplan zelfs niet halen. Dit omdat ze meer bezig zijn met die uitstapjes dan met de leerstof. Ik heb trouwens zelf 3 jaar in de ouderraad gezetten. Mijn kids mochten dus gratis mee omdat ikzelf als begeleiding meeging. De kosten werden gewoon verrekend tussen de andere leerlingen. Uitleg van de directie waarom zoveel en zo'n dure niet onderwijsgerichte uitstappen, het is onze manier om de lage sociale klasse uit onze school te houden. Dat deze kinderen voor eenzelfde opleiding in een goedkopere school meer dan 35kilometer verder moesten gaan zoeken, was hun probleem niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mag ik je ook, wanneer je dat niet doet als "full of it" bestempelen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je moet de duurste scholen juist in Brussel en Gent gaan zoeken. Wil je de schoolrekeningen met boeken, verplicht schoolgerief en uitstapje van 2jaar geleden hebben van het klein seminarie in Hoogstraten? Of die van Stella-Matituna in Wuustwezel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die benefietactiviteiten zijn een goeie zaak. Maar mijn perceptie, toen ik nog voorzitter was van de schoolraad en lid van de ouderraad, was dat het steeds dezelfde zijn die deelnemen aan de activiteiten en juist de kansarmen ondervertegenwoordigd zijn. Hoe dan ook Freespirit. Het gaat om prioriteiten. Wees er maar zeker van dat indien de juiste prioriteiten worden gehanteerd, alle kinderen wel eens een gezellig uitstapje kunnen maken op kosten van de school. Maar dan mag de directeur het geld niet besteden aan projecten die wel nuttig kunnen zijn(suppermoderne maar zeer dure speeltuigen op de speelplaatsen bijvoorbeeld) maar uiteindelijk enkel mooi ogen en het imago oppoetsen. PS. Zou het mogelijk zijn niet binnen de quotes te schrijven aub ? Laatst gewijzigd door Rudy : 29 augustus 2008 om 23:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet hoevaak jij kinderen in dezelfde werkboeken laat werken, maar bij mijn weten zijn zij slechts 1maal te gebruiken, handboeken worden in de ene school doorverkocht, als je het geluk hebt dat ze het schooljaar daarna nog gebruikt worden, in de andere verhuurd door de school.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() Ik veronderstel dat dit een bevestiging is op de vraag die gesteld is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een geluk dat de alternatieven topzwaar door de staat gesubsidieerd worden, anders lagen ze continu op apegaten. Laatst gewijzigd door maf : 2 september 2008 om 10:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |