Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2008, 23:28   #121
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Wauw,.... hij kan nederlands? Formidabel formidabel . Ja in dat geval dan mag hij mee strijden met de presidentsverkiezingen van mij part. Maar ’t Zal moeilijk worden voor hem denk ik want er zijn minstens een paar honderd postbodes in Brussel en omliggende die misschien ook zullen willen mee doen aan de verkiezingen en die al bij al nog stukken beter Frans en Nederlands zullen spreken dan flup. Bovendien zijn die misschien minder wereldvreemd wat hun kandidatuur ongetwijfeld ten goede zal komen.
Hoe dat gij, Z.K.H.De Hertog van Brabant durft te vergelijken met enkele postboden, simpele.
Oud 29 augustus 2008, 23:33   #122
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

MaGNiFiCaT ik vind jouw adoratie schattig. : )
Oud 29 augustus 2008, 23:33   #123
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
t'is "sans UN problème"... Beter is nog "sans aucun problème"...
U opent de doos van Pandora, dus:
Citaat:
Tzou maar erg zijn moest dat niet het geval zijn
Het is: 't Zou
Citaat:
En dan nog zal je ze zien kermen de extremisten als ze gaan zien dat hij nog meer zal verdienen.
Dat moet zijn: 'En dan nog zal je ze zien kermen, de extremisten, als ze gaan zien dat hij nog meer zal verdienen.
Citaat:
foert ik ga niet ze mogen eerst geld dokken voor ik ga. Zoiets je moet altijd vechten met dezelfde wapens...
Foert, ik ga niet, ze mogen...
Citaat:
Nuja de koning mag zich verrijken op zijn post dus als ik hem was zou ik massas geld vragen voor zijn vrouw later een goed pensioen te geven indien hij er niet meer is
Nu ja,
massa's
en OM (met het doel te)

Misschien kunt u zich in de toekomst beter beperken tot commentaar op de inhoud en de taalfouten laten voor wat ze zijn? U bent immers zelf geen toonvoorbeeld op dat vlak
kizzy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 23:37   #124
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Kizzy, heb je t nog nie door man, sommigen waaronder largo_w maar ook MaGNiFiCaT zien er het nut niet van in om de moeite te nemen om HIER foutloos te typen. We-zien-er-gewoon-het-nut-niet-van-in.
Oud 29 augustus 2008, 23:40   #125
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Hoe dat gij, Z.K.H.De Hertog van Brabant durft te vergelijken met enkele postboden, simpele.
Begint ge weer met uw plebspraatjes?
Oud 29 augustus 2008, 23:41   #126
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor mijn part was dit onmogelijk, want dit gaat gewoon niemand aan.
Fout, zowel Boudewijn als Fabiola vonden en vinden dat dit juist wel iedereen aangaat, daar het om geld gaat dat door de bevolking moet opgehoest worden in de vorm van belastingen.
Beide vonden dus, integenstellig met de13de troonopvolger, dat iedere belastingbetaler het recht heeft te weten wat zij doen met hun dotatie.
De gelden uit de privé eigendommen van Fabiola zijn wel geheim.
Het gaat hier dan om haar erfenissen, waarvan ze dus niets openbaar maakt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 23:43   #127
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja dat vraag ik mij ook af, als ik daar postbode zou zijn zou ik mij door deze vergelijking uiterst verontwaardigd voelen...
Stel je voor ....de hertog van brabant gezegend met nét zoveel intellect zoals ik,dat zou dan een beledeging aan mijn adres wezen te zijn....
Stel je voor die gozer en intellect...woehahaha...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 23:44   #128
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vindt dat ook, het is gewoon een belediging.

Garry verdiend de eenzame opsluiting tot de dood er opvolgt.

Postbodes zo beledigen. En nummer 13 gelijkstellen aan hen.

Laatst gewijzigd door Jantje : 29 augustus 2008 om 23:44.
Oud 29 augustus 2008, 23:58   #129
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
natuurlijk maakt dat uit (het ene bestaat niet )... Want allen gaan ze prat dat ze twee talen spreken (al dan niet met het woordje "vloeiend" erbij) ik haat het... Vooral juist in deze draad waar de meest gehoorde kritiek op het koningshuis is dat ze het nederlands niet meester zijn. Heb jij prins filip al nederlands horen praten? "je hebt het toch verstaan" moet hij er zelf niet aan toevoegen hoor...
De forummers hier pretenderen niet -bij erfrecht- 'heersers' te zijn van een overwegend Nederlandstalige bevolking en ze vragen geen schandalig hoog onderhoudsgeld van diezelfde overwegend Nederlandstalige bevolking.
Dat lijken me voldoende redenen om te eisen dat ze ook de taal van die bevolking correct machtig zouden zijn, ze vlot en consequent hanteren én ze doorgeven aan hun 'opvolgers'.
Citaat:
Si j'ai compris n'est pas la question la question est si tu es bien maitre du français...
Ja inderdaad maar de schande ligt niet bij hen de schande ligt hem in de verkrampte houding van vele vlamingen die het nog vertikken onze tweede landstaal deftig te leren.
Zou u, vooraleer kritiek te uiten op Franstalige fouten op een Nederlandstalig forum, niet eerst zèlf zorgen dat u foutloos Nederlands schrijft?

Het ene moment vindt u het nodig iemand op zijn taalfouten te pakken, het andere zouden taalfouten plots -wanneer ù erop betrapt wordt- niet meer tellen??? Bent u niet dezelfde die ik al in andere threads heb gewezen op uw 2 maten, 2 gewichtenpolitiek? Is dat niet wat ook hier nu weer gebeurd? U zult wellicht weer beweren van niet, maar ik ben er vrij zeker van dat velen hier zich bij mijn standpunt zullen aansluiten.

Op de fouten en klinkklare nonsens van CaTJe reageer ik niet meer. 't Sop is de kolen niet waard...

Laatst gewijzigd door kizzy : 29 augustus 2008 om 23:58.
Oud 30 augustus 2008, 00:05   #130
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ze zullen het al erg tof vinden dat ze in hun "koninklijke goedheid" daklozen een stulpje laten bouwen in het bosje naast hun tuintje... Nu ja , van armoe heeft die zich opgehangen , dus staat het kotje er nu leeg ...
Blijkbaar even doods en leeg, als het sociale inlevingsvermogen van de koninklijke buren...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 00:06   #131
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Volkomen met u eens, Diego Raga.

Eén en ander zou echter een zekere mate van eergevoel vergen, en die is bij die familie niet te vinden.

Evenmin overigens bij degenen die, zoals de starter van deze thread, in opperste verdwazing de bedoelde toelagen blijven toejuichen.
Dat Magni ea intellecten in een wollig sfeertje van opperste verdwazing vertoeven weten we, al is die royale neurose op zich vrij onschuldig en ongevaarlijk.
Je kan er hoogstens een familiebezoekje mee vergallen.

Citaat:
Of bij de leden van het parlement, die er niets beter op vinden dan de royals zelfs een ongeziene opslag te geven, wijl de koopkracht van het gewone volk zienderogen daalt.
In de Belgische politiek zit dan ook een meerderheid van gecorrumpeerde hypocrieten en zakkenvullende volksverraders. Die zijn pas gevaarlijk.
Oud 30 augustus 2008, 00:06   #132
Diego Raga

Standaard

Citaat:
t'is "sans UN problème"... Beter is nog "sans aucun problème"...
Miereneukerij, quoi ? Et alors ?
Doet dat iets af aan de rest van wat ik schreef ?

Ondertussen bent u zelf al op 2 even onozele sgrijfvaute betrapt.
Uw reactie klinkt dan ook als de raad van een impotente sexuoloog, die zelf levenslang aan ejaculatio praecox leed....

Citaat:
en het antwoord op uw vraag is "normaal"
Vraag is of u vandaag de dag die toestand ook nog "normaal" vind, al is uw flitsige literaire coïtus met de Hymenoptera, mi een duidelijk antwoord erop.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 30 augustus 2008 om 00:07.
Oud 30 augustus 2008, 00:26   #133
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ondertussen bent u zelf al op 2 even onozele sgrijfvaute betrapt.
Uw reactie klinkt dan ook als de raad van een impotente sexuoloog, die zelf levenslang aan ejaculatio praecox leed....
2... en de rest. Ik vond het niet eens de moeite er verder op door te gaan. Dit is een politiek forum, geen taalforum. Stoor u vooral niet aan types als CaTJe en Largo_w. CaTJe is ontoerekeningsvatbaar: die laten ze gewoon therapeutisch even los op dit forum om stoom af te laten. En Largo_w leeft volgens 2 principes:
ik heb gelijk
en
de anderen hebben ongelijk
Oud 30 augustus 2008, 00:40   #134
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Stoor u vooral niet aan types als CaTJe en Largo_w.
Tnx voor de raad Kizzy, maar daar steken er elke morgen een paar van tussen m'n bokes,als licht verteerbaar beleg.
Na verteer afscheiden in 't kleinste kamertje en... euh, over wie had je 't ook alweer ?
Oud 30 augustus 2008, 04:45   #135
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het nederlands van Filip is perfect en overstijgt de kennis van het frans door de meeste vlamingen. Ook het gebruik van de taal schuwt hem niet hij spreekt de taal als het moet (vb. telefoontje aan kim gevaert om deze te feliciteren met haar prestatie op de o.s.). Zo zie je maar weeral lombas weeral...
Het Nederlands van Filip perfect? Hoe kun jij dat weten? In die drie zinnen van jou tel ik een handjevol taalfouten, niet zomaar wat typefouten.

Laatst gewijzigd door Duym : 30 augustus 2008 om 04:46.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 07:41   #136
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, die postbodes verdienen een stuk beter dan dat.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 07:49   #137
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Tnx voor de raad Kizzy, maar daar steken er elke morgen een paar van tussen m'n bokes,als licht verteerbaar beleg.
Na verteer afscheiden in 't kleinste kamertje en... euh, over wie had je 't ook alweer ?
Je gaat er wormpjes aan overhouden, hoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 07:56   #138
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja inderdaad maar de schande ligt niet bij hen de schande ligt hem in de verkrampte houding van vele vlamingen die het nog vertikken onze tweede landstaal deftig te leren.
Jezus man, en ik die dacht dat dergelijk Franskiljons gereutel anno 2008 ('de Vlaming moet zijn Frans kennen'), op de Rand na, in Vlaanderen inmiddels tot het verleden behoorde. Ik ga mijn negeerlijst ook nog maar eens uitbreiden, geloof ik...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 09:15   #139
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het zijn idd diensten dieeigenlijk niet zouden hoeven te bestaan, als onze ambtenaren hun werk deden.

Nee, dit zijn geen diensten van de zittende Koningin, Het was een geschenk van Boudewijn aan Fabiola om haar leven toch zin te geven, daar zij om medische reden geen kinderen kon voldragen.

Tegelijk was het ook een deel koninklijke macht dat Boudewijn heeft afgestaan aan deze diensten. Deze machten behoren toe aan deze diensten, maar kunnen door de bestuurster van deze diensten ook misbruikt worden.

Het lijktmij dus niet aangewezen om deze machtenin handen te leggen van iemand die kinderen heeft die steeds problemen veroorzaken en die niet rondkomen met 300.000€ per jaar als netto inkomsten.
oei! dat wordt dan een probleem.
Wie wordt dan de opvolgster van Fabiola om maandelijks die dertig miljoen te ontvangen? Matilde of Astrid? of een andere nazaat?

Als het zo'n noodzakelijke bedoening is, moet er toch opvolging voorzien worden zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 09:44   #140
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
oei! dat wordt dan een probleem.
Wie wordt dan de opvolgster van Fabiola om maandelijks die dertig miljoen te ontvangen? Matilde of Astrid? of een andere nazaat?

Als het zo'n noodzakelijke bedoening is, moet er toch opvolging voorzien worden zeker?
Spijtig genoeg is er op dit ogenblik niemand die deze diensten overneemt.
Er staatsinstellingen van maken kan niet, omdat deze diensten bepaalde koninklijke machten hebben en niet politiek gebonden mogen zijn.
Zij stampen vaak immers ook ministers en ministeries tegen hun schenen.

De persoon die door Fabiola voorzien was als haar opvolger, is onbetrouwbaar gebleken en dus van de lijst als opvolger geschrapt.
Na haar dood, zullen deze diensten dus vermoedelijk verdwijnen en zal de ellende in dit land idd een enorme groei kennen.
terugbetalingen van Belastingen die blijven liggen om politieke redenen, kindergelden die achterblijven om politieke redenen,
riziv uitkeringen die niet in orde geraken om politieke redenen,
leefloners die niet aan jobs geraken om politieke redenen,
mensen die niet aan een sociale woning geraken om politieke redenen,
enz...

Het werk en de aantal keren dat deze diensten politici en staatsambtenaren terugfluiten is enorm.
Zo worden sociale woningbedrijven vaak door deze diensten op de vingers getikt, omdat ze gezinnen naar achter schuiven op de wachtlijsten, of omdat ze grote woningen aan kleine gezinnen geven of zelfs aan alleenstaande bejaarden, terwijl gezinnen met 3 en 4 kinderen in woningen met slechts 2 of zelfs 1 slaapkamers leven.

Deze diensten vallen normaal onder de koninklijke diensten, maar ik zie de huidige koning en zijn opvolger deze diensten niet in leven houden en laten werken zoals het hoort.
Zij hebben immers reeds bewezen niet politiek neutraal te zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be