Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2008, 17:54   #121
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
U stelling was op heel subtiele manier daar wel opgericht
Dat is uw interpretatie natuurlijk. Ik stel gewoon weer eens vast dat bepaalde Vlaams-nationalistische groeperingen zich toch blijven bewegen in dat milieu. En u deed daar heel verwonderd over, wat mij dan weer verwonderde. Maar laten we dit onderwerp maar rusten. Ik heb gewoon duidelijk willen maken welke de bakermat was van die fameuze 'vriendenkring' omdat ik er bijna zeker van ben dat praktisch niemand de 'roots' van die vereniging kende. Zelfs u niet, als ik u mag geloven.

Laatst gewijzigd door system : 1 september 2008 om 18:00.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 18:51   #122
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
geef de toren terug aan de mensen van de IJzerwake
Waarom? Welk recht hebben zij op die toren? Is er een eigendomsakte waarop dat staat of zo?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 19:14   #123
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Waarom? Welk recht hebben zij op die toren? Is er een eigendomsakte waarop dat staat of zo?
En toch heeft Bert gelijk wat dat betreft, ik weet dat en u weet dat.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 19:15   #124
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
geef de toren terug aan de mensen van de IJzerwake
Die mensen hebben die toren nooit "gehad". Van "teruggeven" is dus geen sprake. Trouwens, sinds wanneer behoort de toren tot deze of gene strekking? Hoe laag moet je daarvoor zakken?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 19:20   #125
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Die mensen hebben die toren nooit "gehad". Van "teruggeven" is dus geen sprake. Trouwens, sinds wanneer behoort de toren tot deze of gene strekking? Hoe laag moet je daarvoor zakken?
Bert heeft gelijk.

Verschaeve
Oud 1 september 2008, 19:25   #126
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Bert heeft gelijk.
Hij heeft een punt, in die zin dat de IJzerbedevaart, de IJzervlakte en de toren willens nillens "verkocht" zijn. In die zin, dat er duidelijke pogingen zijn om de Vlaams-nationalisten nog meer te marginaliseren. Als hij dát bedoelt, dan zal ik hem gelijk geven. Maar zég dat dan ook zo, in plaats van met slogans te werken.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 1 september 2008, 19:26   #127
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij heeft een punt, in die zin dat de IJzerbedevaart, de IJzervlakte en de toren willens nillens "verkocht" zijn. In die zin, dat er duidelijke pogingen zijn om de Vlaams-nationalisten nog meer te marginaliseren. Als hij dát bedoelt, dan zal ik hem gelijk geven. Maar zég dat dan ook zo, in plaats van met slogans te werken.
Volgens mij is dat wat Bert bedoelde en is het zeker wat ik wil zeggen.

Daarom zei ik ook tegen Pelgrim, ik weet dat en u weet dat.

Verschaeve
Oud 1 september 2008, 19:30   #128
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Volgens mij is dat wat Bert bedoelde en is het zeker wat ik wil zeggen.

Daarom zei ik ook tegen Pelgrim, ik weet dat en u weet dat.
Ok, dan zijn we het eens. Jammer dat Bert dan schrijft om de toren terug te geven aan de mensen van de IJzerwake. Dat is niet hún toren. Maar goed, dat is wellicht kwestie van woordkeuze... Bert?
Oud 1 september 2008, 19:42   #129
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinds wij er niet meer welkom zijn en de salonflaminganten nog wel.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 19:45   #130
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Sinds wij er niet meer welkom zijn en de salonflaminganten nog wel.
Akkoord, maar dan moet men niet schrijven "geef die toren terug aan de mensen van de IJzerwake", en wel, "geef die toren terug aan het Vlaamse volk, want die is van iedereen". Zoiets.

Edit: ik ga al lang niet meer naar de IJzerbedevaart, uit onvrede met wat er allemaal gebeurd is.

Laatst gewijzigd door Txiki : 1 september 2008 om 19:46.
Oud 1 september 2008, 19:48   #131
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Akkoord, maar dan moet men niet schrijven "geef die toren terug aan de mensen van de IJzerwake", en wel, "geef die toren terug aan het Vlaamse volk, want die is van iedereen". Zoiets.

Edit: ik ga al lang niet meer naar de IJzerbedevaart, uit onvrede met wat er allemaal gebeurd is.
Inderdaad een betere verwoording... nuja
Oud 1 september 2008, 20:07   #132
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad een betere verwoording... nuja
In plaats van weg te blijven, zouden we beter gaan, niet af- en opgeven. Ik schrijf "we", wetende dat de groep wegblijvers bestaat uit mensen met verschillende ideologieën en opvattingen. De meeste mensen die naar de IJzerwake gaan, zullen niet naar de IJzerbedevaart gaan. Ik ga naar geen van beide. Met de strekking van de IJzerwake ben ik het ideologisch oneens, en het probleem dat ik heb met de IJzerbedevaart is net die uitverkoop. Toch "we" omdat ik nu eenmaal ook behoor tot de groep wegblijvers.
Oud 1 september 2008, 20:32   #133
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
In plaats van weg te blijven, zouden we beter gaan, niet af- en opgeven. Ik schrijf "we", wetende dat de groep wegblijvers bestaat uit mensen met verschillende ideologieën en opvattingen. De meeste mensen die naar de IJzerwake gaan, zullen niet naar de IJzerbedevaart gaan. Ik ga naar geen van beide. Met de strekking van de IJzerwake ben ik het ideologisch oneens, en het probleem dat ik heb met de IJzerbedevaart is net die uitverkoop. Toch "we" omdat ik nu eenmaal ook behoor tot de groep wegblijvers.
Ik vrees dat de Ijzerbedevaart niet meer te redden of te vervlaamsen valt. Dus ik ga nu naar de Ijzerwake. Waarom ben je het eigenlijk ideologisch oneens met hen?
Oud 1 september 2008, 20:37   #134
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat de Ijzerbedevaart niet meer te redden of te vervlaamsen valt. Dus ik ga nu naar de Ijzerwake. Waarom ben je het eigenlijk ideologisch oneens met hen?
De IJzerwake is een manifestatie op maat van het VB.
Oud 1 september 2008, 20:45   #135
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daarvoor moet je de schuld volgens mij eerder bij de niet-VB'ers die niet aanwezig zijn leggen dan bij de aanwezige VB'ers. Ik heb niet de indruk dat het VB de Ijzerwake wil monopoliseren hoewel het in de media wel zo uitgelegd wordt. Daar zie je enkel de VB'ers en niet Marc Demesmaeker bvb.
Oud 1 september 2008, 20:50   #136
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarvoor moet je de schuld volgens mij eerder bij de niet-VB'ers die niet aanwezig zijn leggen dan bij de aanwezige VB'ers. Ik heb niet de indruk dat het VB de Ijzerwake wil monopoliseren hoewel het in de media wel zo uitgelegd wordt. Daar zie je enkel de VB'ers en niet Marc Demesmaeker bvb.
Het is van in het begin zo. Enne, een Marc Demesmaeker is niet bepaald iemand die ik wens tegen te komen... Geef mij maar de gewone militanten...
Oud 1 september 2008, 20:55   #137
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is van in het begin zo. Enne, een Marc Demesmaeker is niet bepaald iemand die ik wens tegen te komen... Geef mij maar de gewone militanten...
Ik denk in ieder geval dat het zinvoller is om een poging te ondernemen om de Ijzerwake pluralistisch te maken dan om zich nog om de Ijzerbedevaart te bekommeren.
Oud 1 september 2008, 22:05   #138
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeker weten.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 22:21   #139
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
allez, gij... zo'n lieve man met groene vingers ?!
Altijd goedachs, volkse jongen, komt nog veel op TV !
dat lijkt sterk op een fobie !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 22:24   #140
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
samen op één weide...

mijmerende mensen zitten, herdenken en dromen, de gedachten dwarrelen op het wiegende gras in de malse regen.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be