Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2008, 13:17   #121
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Iedereen begrijpt dat, mijn beste. Wat jij niet schijnt te begrijpen, is dat kinderen die de taal niet machtig zijn niets te zoeken hebben in ons onderwijs.
De ouders doen geen enkele moeite om hun kinderen de taal van het gastland te leren. Hun ziel hun hart ligt immers in het thuisland. de meeste spugen gewoon op ons.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2008, 13:17   #122
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
De ouders doen geen enkele moeite om hun kinderen de taal van het gastland te leren. Hun ziel hun hart ligt immers in het thuisland. de meeste spugen gewoon op ons.
Best terug naar het thuisland dan zeker?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2008, 19:02   #123
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Best terug naar het thuisland dan zeker?
tenzij ze hun mentaliteit wijzigen dit kan worden bekomen door hun te behandelen als ieder ander...de islam wordt dan opzij geschoven.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2008, 21:00   #124
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iedereen begrijpt dat, mijn beste. Wat jij niet schijnt te begrijpen, is dat kinderen die de taal niet machtig zijn niets te zoeken hebben in ons onderwijs.
Inderdaad Patsy, maar dit is niet de schuld van die kinderen,maar wél die van de ouders.....

En wie zijn de grootste slachtoffers hiervan...inderdaad,de kinderen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2008, 21:13   #125
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Inderdaad Patsy, maar dit is niet de schuld van die kinderen,maar wél die van de ouders.....

Zeker en vast! Die mensen en hun kinderen mogen voor mijn part ook geholpen worden. Maar die hulp hoeft niet persé hier te gebeuren, waar mijn kinderen slachtoffer worden van de teloorgang van ons onderwijs. Als we ervoor zorgen dat die mensen in hun eigen land hulp krijgen, hoeven ze niet naar hier te komen. Iedereen gelukkig!
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2008, 21:20   #126
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:

Aaargh.

Ofwel blijven de kinderen bij de ouders, en dan zijn de ouders verantwoordelijk, en NIEMAND ANDERS. NIEMAND, begrijpt ge dat woord.

Ofwel ontzeggen we de ouders het recht om hun kinders verder op te voeden, en halen we de kinderen weg, en dan is de STAAT verantwoordelijk om die kinderen te plaatsen, of zelf op te voeden in een tehuis voor kinders van slechte ouders.

Maar kom niet af van: ja die ouders doen het niet goed DUS moeten WIJ daar extra geld tegen aan smijten.

Ge zult eens zien hoe rap dat verbetert als ge dreigt met die kinderen (en het daarbijhorende kindergeld!) af te pakken.

Laatst gewijzigd door Depth of Field : 14 september 2008 om 21:20.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2008, 21:22   #127
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeker en vast! Die mensen en hun kinderen mogen voor mijn part ook geholpen worden. Maar die hulp hoeft niet persé hier te gebeuren, waar mijn kinderen slachtoffer worden van de teloorgang van ons onderwijs. Als we ervoor zorgen dat die mensen in hun eigen land hulp krijgen, hoeven ze niet naar hier te komen. Iedereen gelukkig!
Ik kan U grotendeels volgen in Uw betoog,maar wat helpt het die kinderen vooruit om hun onderwijs in hun land optimaal aan te passen als er ginds géén toekomst voor hun is weggelegd...
Ze studeren dan zonder dat ze er later de vruchten van kunnen plukken ....

Tja, we mogen het keren en draaien zoals we willen,maar stel nu dat jij en je kinderen zich in hun plaats bevinden....
Zou jij je kinderen in een vreemd land niet proberen een toekomst te geven waarvan je wéét dat die in je eigen land niet haalbaar is....

Tja, het is wikken en wegen....
Oud 14 september 2008, 21:25   #128
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Aaargh.

Ofwel blijven de kinderen bij de ouders, en dan zijn de ouders verantwoordelijk, en NIEMAND ANDERS. NIEMAND, begrijpt ge dat woord.

Ofwel ontzeggen we de ouders het recht om hun kinders verder op te voeden, en halen we de kinderen weg, en dan is de STAAT verantwoordelijk om die kinderen te plaatsen, of zelf op te voeden in een tehuis voor kinders van slechte ouders.

Maar kom niet af van: ja die ouders doen het niet goed DUS moeten WIJ daar extra geld tegen aan smijten.

Ge zult eens zien hoe rap dat verbetert als ge dreigt met die kinderen (en het daarbijhorende kindergeld!) af te pakken.
Mijnheer ,die problemen zijn mij niet onbekend,mijn echtgenote werkt in zo'n school waar de meerderheid van allochtone komaf is,zeg maar momenteel goed voor 90% van de leerlingen...

Wat gaan we dan doen volgens U ,ze op een vliegtuig zetten en droppen boven open zee,zegt U het maar....
Oud 14 september 2008, 21:27   #129
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik kan U grotendeels volgen in Uw betoog,maar wat helpt het die kinderen vooruit om hun onderwijs in hun land optimaal aan te passen als er ginds géén toekomst voor hun is weggelegd...
Ze studeren dan zonder dat ze er later de vruchten van kunnen plukken ....
Dat hangt er maar vanaf wat ze precies leren. Ze moeten ginder natuurlijk iets leren wat ze in de praktijk kunnen gebruiken om de situatie te verbeteren. Op een 'master in de wijsbegeerte' zitten ze daar natuurlijk niet te wachten. Landbouwingenieurs kunnen er misschien wel iets nuttigs doen. Ik zeg maar wat...

Citaat:
Tja, we mogen het keren en draaien zoals we willen,maar stel nu dat jij en je kinderen zich in hun plaats bevinden....
Zou jij je kinderen in een vreemd land niet proberen een toekomst te geven waarvan je wéét dat die in je eigen land niet haalbaar is....

Tja, het is wikken en wegen....
Als ik zou besluiten met mijn kinderen naar een vreemd land te gaan, zou ik er in de eerste plaats voor zorgen dat ik zèlf de taal van dat land onder de knie had en zou ik mijn kinderen in de taal van het land onderwijs laten volgen en niet eisen dat voor mijn kinderen speciale klassen worden ingericht waar ze in het Nederlands kunnen onderwezen worden. Dat is namelijk op lange termijn niet in hun belang.
Oud 14 september 2008, 21:31   #130
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat gaan we dan doen volgens U ,ze op een vliegtuig zetten en droppen boven open zee,zegt U het maar....
Gij leest niet goed hé maat.

OFWEL, als die ouders niet te betrouwen zijn met de opvoeding van hun kinders, dan MOETEN we die weghalen bij hun ouders.

OMGEKEERD, zolang die kinders niet zijn weggehaald, dan zijn enkel DE OUDERS VERANTWOORDELIJK.

Simpel, nie waar.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2008, 21:32   #131
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Denk je dat er niemand in dit land een vreemde taal kent? Wat leert men tijdens de tolkopleiding? Wat leert men in de Chinese filologie?
Deels onderwijs in de moedertaal impliceert niet afzonderlijke klassen.
Deze studie van de VUB heeft tot doel de inburgering te vergroten. Beleidsplannen dienen aangepast te worden aan de werkelijke noden.
Welja Artisjok. Deels onderwijs dan. Nogmaals, waar haal je dat onderwijzend personeel vandaan ? Over geld wil 'k het nog niet hebben. Ook niet over het aantal uren enzo. Wel over het personeel, zonder nattevingerwerk gevormd om als leerkracht in een niet-Belgische landstaal kwaliteitsonderwijs te geven.

Artisjok, zouden we niet eerst beginnen met bepaalde mensen te verplichten hun kinderen naar de kleuterklas te sturen ? Zou dat geen betere oplossing zijn in plaats van de ogen te sluiten voor wie het belang ervan niet wilt inzien ?

Laatst gewijzigd door Rudy : 14 september 2008 om 21:35.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2008, 21:48   #132
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar die hulp hoeft niet persé hier te gebeuren, waar mijn kinderen slachtoffer worden van de teloorgang van ons onderwijs. Als we ervoor zorgen dat die mensen in hun eigen land hulp krijgen, hoeven ze niet naar hier te komen. Iedereen gelukkig!
Ah, da's geen oplossing. Daar leren evenmin Nederlands.
Oud 14 september 2008, 21:48   #133
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Elk bedrijf mag met deze kwestie omgaan hoe het wil. Het mag niet discrimineren, maar daarbuiten staat het een bedrijf zo wat vrij om eender wat te organiseren.

Mocht ik ooit baas zijn van een bedrijf, dan zou ik een extreem seculier en egalitair model handhaven, waarin ik alleen vrouwen positief zou discrimineren, want vrouwen zijn nu eenmaal creatiever, beter georganiseerd, beter in overleg en betere managers.

Mocht uit studies blijken dat er onweerlegbaar positieve efficiëntie-effecten optreden door moslims een eigen gebedsplaats op het werk te geven, dan bouwt elke kapitalist natuurlijk onmiddellijk zo'n plaats.

De religie van het kapitalisme overstijgt immers alle andere religies, en kan ze heel makkelijk accomoderen, zolang de belangen van dat systeem maar gediend worden.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2008, 21:49   #134
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

OFWEL, als die ouders niet te betrouwen zijn met de opvoeding van hun kinders, dan MOETEN we die weghalen bij hun ouders.

OMGEKEERD, zolang die kinders niet zijn weggehaald, dan zijn enkel DE OUDERS VERANTWOORDELIJK.

Simpel, nie waar.
Ten eerste lees ik wel goed..

En ten tweede zijn in Uw betoog de kinderen altijd het grote slachtoffer...

Ook simpel ,niet waar......
Oud 14 september 2008, 21:50   #135
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Grapjas.
Oud 14 september 2008, 21:57   #136
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Simpel, nie waar.
Eerder simplistisch zou ik zeggen.

Als ik je goed kan volgen zouden de kinderen die geen Nederlands kennen wegens bewuste of onbewuste nalatigheid bij de ouders beschermd moeten worden door de jeugdzorg. Welke partij heeft momenteel zin in politieke zelfmoord ?

Nie zwanzen hé
Oud 14 september 2008, 22:01   #137
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijnheer ,die problemen zijn mij niet onbekend,mijn echtgenote werkt in zo'n school waar de meerderheid van allochtone komaf is,zeg maar momenteel goed voor 90% van de leerlingen...

Misschien kunnen we al beginnen met de grenzen toch iets te sluiten voor identieke toekomstige probleemgevallen. Momenteel is het gewoon dweilen met de kraan open.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2008, 22:02   #138
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat hangt er maar vanaf wat ze precies leren. Ze moeten ginder natuurlijk iets leren wat ze in de praktijk kunnen gebruiken om de situatie te verbeteren. Op een 'master in de wijsbegeerte' zitten ze daar natuurlijk niet te wachten. Landbouwingenieurs kunnen er misschien wel iets nuttigs doen. Ik zeg maar wat...
Tja ,dat is erg gemakkelijk gesteld allemaal ,en het beperkt dan dus de keuze van de kinderen,hoe intelligent ze ook blijken te zijn,ze krijgen dus een héél beperkte keuze en mogen later zich waarmaken in een land dat economisch gezien een grote knoeiboel blijkt te zijn....

Citaat:
Als ik zou besluiten met mijn kinderen naar een vreemd land te gaan, zou ik er in de eerste plaats voor zorgen dat ik zèlf de taal van dat land onder de knie had en zou ik mijn kinderen in de taal van het land onderwijs laten volgen en niet eisen dat voor mijn kinderen speciale klassen worden ingericht waar ze in het Nederlands kunnen onderwezen worden. Dat is namelijk op lange termijn niet in hun belang.
Het hangt ervan af welk land en welke taal...
Natuurlijk zijn wij belgen al bevoordeeld door onze taalkennis en passen wij wat taal betreft ons makkelijk aan...
Maar de eerste jaren zal je het zwaarder hebben om die vreemde taal tot in zijn kleinste nuances eigen te maken....
Ga jij je kinderen dan zolang van school houden tot ze de taal volledig meester zijn....

En Patsy,er zijn genoeg allochtone kinderen die uiteindelijk op universitair niveau afstuderen..
Zal U waarschijnlijk gaan verklaren dat het er te weinig zijn,maar zeg eens hoeveel van onze eigen kinderen die beginnen met studeren later ook het universitair niveau met vrucht afronden...
Oud 14 september 2008, 22:04   #139
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Misschien kunnen we al beginnen met de grenzen toch iets te sluiten voor identieke toekomstige probleemgevallen. Momenteel is het gewoon dweilen met de kraan open.
Maar dat ontken ik niet, het gaat er gewoon om dat het taalconflict alvast niet de schuld van die kinderen is....Zij zijn er het grootste slachtoffer van in de beginjaren...En net die zijn bepalend om géén leerachterstand op te lopen...
Oud 14 september 2008, 22:06   #140
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het zou alleszins het voordeel hebben dat niet enkelingen een "win for life" bemachtingen, maar dat de hulp, op een veel socialere manier, over een veel grotere hoeveelheid, kan gespreid worden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be