![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Nou ja. In een land waar links het monopoly van de intelligentie claimt, kan men moeilijk iets anders verwachten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#123 |
Europees Commissaris
|
![]() Mag ik de heer Van Nespen er even attent op maken dat hij de persoon is die is komen aandraven met het idee dat deze genocide een argument is voor seperatisme en niet een of andere Vlaamsnationalist!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Enfin, denken sommige onder jullie nu echt dat 200 jaar na de feiten en nadat de Engelsen bijna al hun kolonies kwijt zijn nu wat (nodeloos) de 'Belgen' gaan schofferen?
Get real. 't trouwens het zijn niet enkel de Engelsen die deze genocide aanklagen. En de reactie van dikke loulou zegt genoeg zeker... .
![]() |
#125 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
't is niet veel, maar 't is iets.
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De 'missionarishouding' in het copuleren is naar deze zendelingen genoemd. De Witte Paters en de Scheutisten zijn pas later gekomen. Get real! In een periode waar de nieuwszenders druipen van de genocides, willen de Engelsen geen gedonder, ook niet over 200 jaar geleden. Het perfide Albion! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() De Britten hebben de Belgen niet de les te spellen met hun documentaire. Zijn zijn de uitvinders van de concentratiekampen tijdens de Boerenoorlog in Zuid-Afrika in 1900. Bovendien hebben ze Duitsland platgebombardeerd in 1944 toen het niet meer nodig was met duizenden onnodige slachtoffers tot gevolg.
Voor de rest vraag ik me af of de flaminganten erop staan dat we weer een boekje opendoen over de collaboratie. Nee toch? Dit is geschiedenis, mensen, en niemand die vandaag leeft is daarvoor verantwoordelijk, of het moet een oude Britse luchtmachtcommandant zijn. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
PS: het is meneer Alpina. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is niet zozeer wat er geinsinueerd werd wat me de teneur van de discussie deed bespeuren dan wel wie de discussie-argumenten aanbrachten. De scherpste en niet altijd accurate argumenten kwamen vooral uit Vlaams-nationalistische hoek (NVA en Vlaams Blok). Als ik daarna verder inging op de reden waarom deze genocide plots naar boven kwam, dan bevestigde dat alleen maar mijn reeds eerder geuitte vermoedens... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Europees Commissaris
|
![]() Deze discussie kwam naar boven omdat de reportage deze week wordt uitgezonden op de VRT en de RTBF, wilt u mij nu doen geloven dat het bij de VRT en de RTBF vol zit met seperatisten die door het tonen van deze reportage Belgie wil doen barsten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het zijn niet de journalisten die België willen doen barsten (mag ik hopen) maar eerder zij die in deze topic snel hun afkeer tegen Belgie nog eens kracht wilden bijzetten op basis van deze genocide. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb de moeite genomen om het boek in te scannen waar ik de geschiedenis van Leopold II en de rubber voor het eerst heb gelezen en gehoord. Datum van aankoop: 17 mei 1985, bijna 20 jaar geleden dus. Er wordt maw helemaal niks onder de mat geveegd want het is in feite al oud nieuws. Maar toch, voor diegenen die die geschiedenis nog niet kennen moeten beslist kijken morgenavond! Zelfs de meeste fanatieke monarchist, wordt ongemakkelijk bij deze documentaire. ![]()
![]() |
![]() |
#140 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
LeopoldII liet zijn erfgenamen net zoveel na als hij van zijn vader had geërfd. De operatie Congo was dus deficitair geweest, rekening gehouden met de normale muntontwaarding. Hij had wel minimum een miljoen Congolezen gered uit de klauwen van door Engeland gesponserde slavendrijvers. Het wordt verdomd tijd dat die linkse pseudo-intellectuelen, leren lezen. |
||
![]() |
![]() |