![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar ik heb dat nooit meegemaakt zoals jij het zegt, mijn ouders ook nooit, wie dan wel in feite???
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die ouders maken zich beter klaar voor een lang en lelijk proces. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het "nadeel" is natuurlijk dat de sociale controle ontzettend hoog moet zijn: elke ouder die thuis is moet zich daarvoor dus engageren: de straat was van de kinderen, de huizen voor elk kind toegankelijk! ongelooflijk als ik het zo neerschrijf! net een commune, maar dat was het geenszins, ieder had zijn eigen privé leven. BEHALVE voor de kinderen ![]() let op: er waren toen ook ouders die weigerden hun kinderen mee in dat sociale stramien mee te laten fungeren. Deze kinderen hadden dan spijtig genoeg veel minder contact met de andere leeftijdsgenoten natuurlijk.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 15 september 2008 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mijn medeleven is bij de slachtoffers : maw de dierbaren van de geschonden graven én de ouders van die kinders én bij die kinders. maw iedereen slachtoffer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Partijlid
|
![]() Ik vraag mij eerlijk gezegd wel af of een 9-jarige de draagwijdte van grafschennis wel kan inschatten. Volgens mij is er voor iemand van die leeftijd geen verschil tussen zerken beschadigen of met een loodjesgeweer op verkeersborden schieten.
120 kg klier ![]() Laatst gewijzigd door The_fat_bloke : 15 september 2008 om 12:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Minister
|
![]() Blijkbaar wel want in vroegere tijden, toen de bevolking nog vroom en zin voor sociale burgerzin had, deed zich zoiets niet voor. Uw links-liberaal laissez-faire beleid is duidelijk een enorme flop van begin tot eind. Het werkt gewoon niet.
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() Er lopen gewoon meer mongolen rond op de planeet, dat heeft niks te maken met geloof.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus jij komt beweren dat dit vroeger niet gebeurde????
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
tenzij men die kinderen totaal westers-normenloos heeft grootgebracht: d.i. geen respect voor overleden personen, geen respect voor hun laatste rustplaats (misschien wèl respect voor de rustplaats in de heilige grond in marokko of zo?). mijn kinderen zouden er niet aan gedacht hebben de graven van de overledenen te gaan vandalizeren omdat "ze zich verveelden". Nochtans zijn ze niet "katteliek" opgevoed, maar wèl met respect voor hun voorouders én ze wisten al van kleinsaf aan dat op het kerkhof de mensen begraven werden. vanaf een jaar of vier kan men dat beginnen duidelijk maken dacht ik.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
of denk jij gewoon dat zoiets niet voorkwam ? geschiedkundige voorbeelden van onzalige tijden onder katholiek schrikbewind zijn er anders in overvloed ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Partijlid
|
![]() Het eerste kind van 9 dat burgerzin heeft, moet nog geboren worden.
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
komkom circe nu overdrijf je. volgens mij zijn de meeste kinders van zeven nog nooit op een kerkhof geweest. laat staan dat hun ouders hen al een lezing gegeven hebben over hoe omgaan met overledenen en respect voor voorouders ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat het sowieso noppes ging worden, omdat het vandalisme was, en geen accidentje (zoals je per ongeluk een bal in een raam sjot)
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
Had je daar wel een vergunning voor? ![]()
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
een paar bloempotte, wat beeldjes en wat plaatjes, zou dat zo'n fortuin kosten? (ik heb het hier over de materiele waarde ee, niet de emotionele)
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
meer valt er dan niet meer over te zeggen natuurlijk. Als je van kinderen van 7 en 8 al niet meer mag verwachten dat hun ouders hen enig begrip over "het kerkhof" hebben meegegeven, dan weet ik het niet meer. Ik vermoed dat ze dagelijks "Dag Allemaal" moetne lezen dan zekers? om maar niet te vergeten dat ze 's morgens voor het schoolgaan eerst nog het VTM reclameblok moeten bezien? ik haak hier dus af Anna List!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |