Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2008, 11:26   #121
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Bij ons bouwden de kinderen "op": ze maakten een eigen "sportterrein" inclusief de "sportkantine" waar de meisjes (ja ze waren sexistisch) blijkbaar cola schonken in kleine kopjes nadat de "jongens" moe van het sporten waren en daar kwamen drinken �* vijf frank per kopje (zodat ze nieuwe blikjes konden gaan kopen).

na een week of twee had één van de ouders gezegd dat ze hun kantine wel best terug konden afbreken want het werd terug school.
blijkbaar hadden ze dat ook weer héél ernstig en netjes georganizeerd.
Alleen was de "leider" (ja die van de twintig frank boete) vergeten me te verwittigen dat hij alle spullen in een doos voor mijn deur had gezet (skateboard, kopjes, NIEUW brandkastje, net van sintekrlaas gekregen, pingpongnet + palettekes, kortom alles wat hun sporthal annex kantine nodig had).
En 's morgens kwam het groot vuil......
moet een zalige tijd geweest zijn...

maar ik heb dat nooit meegemaakt zoals jij het zegt, mijn ouders ook nooit, wie dan wel in feite???
Oud 15 september 2008, 11:27   #122
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
die schade wt alleen niet gedekt als die ouders veroordeeld zouden worden voor nalatigheid.
En jij denkt dat de verzekeringsmaatschappij niet zal proberen onder het betalen van de schade uit te komen ?

Die ouders maken zich beter klaar voor een lang en lelijk proces.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 11:35   #123
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
moet een zalige tijd geweest zijn...

maar ik heb dat nooit meegemaakt zoals jij het zegt, mijn ouders ook nooit, wie dan wel in feite???
juist. de kinderen beseffen (en de ouders ook) dat we hier een unicum gecreëerd hadden. Mensen die hier later zijn komen wonen (we zouden nu toch weer een stuk of 8 "straat"kinderen hebben, tegenover een dertigtal indertijd) hebben er zich nooit op toegelegd en houden hun kinderen zeer rigoureus binnen in het eigen tuintje, mogen zelfs niet met fietsje in de autoluwe (wegens doodlopend) straat... het ligt dus werkelijk aan de mentaliteit van de ouders zelf hoor.

Het "nadeel" is natuurlijk dat de sociale controle ontzettend hoog moet zijn: elke ouder die thuis is moet zich daarvoor dus engageren: de straat was van de kinderen, de huizen voor elk kind toegankelijk!
ongelooflijk als ik het zo neerschrijf! net een commune, maar dat was het geenszins, ieder had zijn eigen privé leven. BEHALVE voor de kinderen

let op: er waren toen ook ouders die weigerden hun kinderen mee in dat sociale stramien mee te laten fungeren. Deze kinderen hadden dan spijtig genoeg veel minder contact met de andere leeftijdsgenoten natuurlijk.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 september 2008 om 11:36.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 11:57   #124
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
En jij denkt dat de verzekeringsmaatschappij niet zal proberen onder het betalen van de schade uit te komen ?

voor voor de rechtsbijstandsverzekering.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 12:01   #125
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
zwakjes?
je vraagt me iets persoonlijks, ik geef antwoord en jij vervolgt dat mijn persoonlijke ervaringen er niet toe doen. Wat was dan de reden van je vraag?

ik zou mijn 7-8 jarige kinderen NOOIT zonder opvoeding, opleiding, begeleiding noem maar op zomaar in de gemeente laten ronddolen.
Ze konden hier allemaal rustig op onze speelpleintjes in de straat spelen net OMDAT ze allen zo goed opgevoed waren dat ze op die leeftijd er niet aan d�*chten om buiten de straat te gaan (nochtans heel eenvoudig: open straat, open doorgang waar niemand het zag).
Als ze van een leeftijd waren waarop ze uiteraard wèl al zonder begeleiding op straat mochten, wisten de ouders waar ze naartoe gingen.

Ik vermoed dat het een "collectief" gedrag was: elk kind wist waar het aan toe was en ze hadden blijkbaar een gemeenschappelijke regel. Zo konden ze ook bij gelijk welke ouder gaan aankloppen als er een probleem was. Ondertussen nu wel al 20 jaar geleden, maar "onze straatkinderen" spreken er dus nog over!
maar het vandalisme is wel gebeurd hé

mijn medeleven is bij de slachtoffers : maw de dierbaren van de geschonden graven én de ouders van die kinders én bij die kinders.

maw iedereen slachtoffer
Oud 15 september 2008, 12:17   #126
The_fat_bloke
Partijlid

Standaard

Ik vraag mij eerlijk gezegd wel af of een 9-jarige de draagwijdte van grafschennis wel kan inschatten. Volgens mij is er voor iemand van die leeftijd geen verschil tussen zerken beschadigen of met een loodjesgeweer op verkeersborden schieten.

Laatst gewijzigd door The_fat_bloke : 15 september 2008 om 12:29.
The_fat_bloke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 12:26   #127
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Vind je dan de irrationaliteit van de geloofsnormen beter?
Blijkbaar wel want in vroegere tijden, toen de bevolking nog vroom en zin voor sociale burgerzin had, deed zich zoiets niet voor. Uw links-liberaal laissez-faire beleid is duidelijk een enorme flop van begin tot eind. Het werkt gewoon niet.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 12:27   #128
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Blijkbaar wel want in vroegere tijden, toen de bevolking nog vroom en zin voor sociale burgerzin had, deed zich zoiets niet voor. Uw links-liberaal laissez-faire beleid is duidelijk een enorme flop van begin tot eind. Het werkt gewoon niet.
Er lopen gewoon meer mongolen rond op de planeet, dat heeft niks te maken met geloof.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 12:28   #129
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus jij komt beweren dat dit vroeger niet gebeurde????
Oud 15 september 2008, 12:29   #130
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_fat_bloke Bekijk bericht
Ik vraag mij eerlijk gezegd wel af of een 9-jarige de draagwijdte van grafschennis wel kan inschatten. Volgens mij is er voor iemand van die leeftijd geen vershil tussen zerken beschadigen of met een loodjesgeweer op verkeersborden schieten.
zeker niet.

tenzij men die kinderen totaal westers-normenloos heeft grootgebracht: d.i. geen respect voor overleden personen, geen respect voor hun laatste rustplaats (misschien wèl respect voor de rustplaats in de heilige grond in marokko of zo?).

mijn kinderen zouden er niet aan gedacht hebben de graven van de overledenen te gaan vandalizeren omdat "ze zich verveelden". Nochtans zijn ze niet "katteliek" opgevoed, maar wèl met respect voor hun voorouders én ze wisten al van kleinsaf aan dat op het kerkhof de mensen begraven werden. vanaf een jaar of vier kan men dat beginnen duidelijk maken dacht ik.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 15 september 2008, 12:29   #131
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
waar haal je indicatie uit dat zoiets vroeger niet voorkwam ?

of denk jij gewoon dat zoiets niet voorkwam ?

geschiedkundige voorbeelden van onzalige tijden onder katholiek schrikbewind zijn er anders in overvloed
Oud 15 september 2008, 12:30   #132
The_fat_bloke
Partijlid

Standaard

Citaat:
Het eerste kind van 9 dat burgerzin heeft, moet nog geboren worden.
Oud 15 september 2008, 12:31   #133
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
De boel afbreken = fun.

Bobbyland = boring.
Zo lang het uw boel niet is, zeker?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 12:31   #134
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
zeker niet.

tenzij men die kinderen totaal westers-normenloos heeft grootgebracht: d.i. geen respect voor overleden personen, geen respect voor hun laatste rustplaats (misschien wèl respect voor de rustplaats in de heilige grond in marokko of zo?).

mijn kinderen zouden er niet aan gedacht hebben de graven van de overledenen te gaan vandalizeren omdat "ze zich verveelden". Nochtans zijn ze niet "katteliek" opgevoed, maar wèl met respect voor hun voorouders én ze wisten al van kleinsaf aan dat op het kerkhof de mensen begraven werden. vanaf een jaar of vier kan men dat beginnen duidelijk maken dacht ik.

komkom circe nu overdrijf je.

volgens mij zijn de meeste kinders van zeven nog nooit op een kerkhof geweest. laat staan dat hun ouders hen al een lezing gegeven hebben over hoe omgaan met overledenen en respect voor voorouders ...
Oud 15 september 2008, 12:33   #135
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die schade wt alleen niet gedekt als die ouders veroordeeld zouden worden voor nalatigheid.
is dat zo?
Ik dacht dat het sowieso noppes ging worden, omdat het vandalisme was, en geen accidentje (zoals je per ongeluk een bal in een raam sjot)
Oud 15 september 2008, 12:36   #136
Duvelke

Standaard

Citaat:
Bij ons bouwden de kinderen "op": ze maakten een eigen "sportterrein" inclusief de "sportkantine" waar de meisjes (ja ze waren sexistisch) blijkbaar cola schonken in kleine kopjes nadat de "jongens" moe van het sporten waren en daar kwamen drinken �* vijf frank per kopje (zodat ze nieuwe blikjes konden gaan kopen).

na een week of twee had één van de ouders gezegd dat ze hun kantine wel best terug konden afbreken want het werd terug school.
blijkbaar hadden ze dat ook weer héél ernstig en netjes georganizeerd.
Alleen was de "leider" (ja die van de twintig frank boete) vergeten me te verwittigen dat hij alle spullen in een doos voor mijn deur had gezet (skateboard, kopjes, NIEUW brandkastje, net van sintekrlaas gekregen, pingpongnet + palettekes, kortom alles wat hun sporthal annex kantine nodig had).
En 's morgens kwam het groot vuil......
ahzo, drank verkopen?
Had je daar wel een vergunning voor?
Oud 15 september 2008, 12:37   #137
Duvelke

Standaard

Citaat:
Was vergeten de [SARCASME] modus te activeren [/SARCASME]

tis goe voor ene keer
Oud 15 september 2008, 12:37   #138
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
is dat zo?
Ik dacht dat het sowieso noppes ging worden, omdat het vandalisme was, en geen accidentje (zoals je per ongeluk een bal in een raam sjot)
je vergist je.
Oud 15 september 2008, 12:38   #139
Duvelke

Standaard

Citaat:

Ik vraag me af of de MATERIELE schade wel zo groot is?
een paar bloempotte, wat beeldjes en wat plaatjes, zou dat zo'n fortuin kosten?

(ik heb het hier over de materiele waarde ee, niet de emotionele)
Oud 15 september 2008, 12:38   #140
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
komkom circe nu overdrijf je.

volgens mij zijn de meeste kinders van zeven nog nooit op een kerkhof geweest. laat staan dat hun ouders hen al een lezing gegeven hebben over hoe omgaan met overledenen en respect voor voorouders ...
dan begin ik nu toch wel naast mijn schoenen te lopen van het hoge gehalte aan algemene ontwikkeling die ik mijn kinderen vanaf zeer jonge leeftijd heb meegegeven hoor.

meer valt er dan niet meer over te zeggen natuurlijk.

Als je van kinderen van 7 en 8 al niet meer mag verwachten dat hun ouders hen enig begrip over "het kerkhof" hebben meegegeven, dan weet ik het niet meer.

Ik vermoed dat ze dagelijks "Dag Allemaal" moetne lezen dan zekers? om maar niet te vergeten dat ze 's morgens voor het schoolgaan eerst nog het VTM reclameblok moeten bezien?

ik haak hier dus af Anna List!

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be