Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wie krijgt je stem?
CD&V 2 1,61%
N-VA 32 25,81%
Vlaams Belang 42 33,87%
O-VLD 5 4,03%
SP.a/Vl.pro 10 8,06%
Groen! 1 0,81%
PVDA 3 2,42%
LDD 10 8,06%
LSP 2 1,61%
V-SB 4 3,23%
Niet/Blanco 13 10,48%
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2008, 14:13   #121
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
JIJ moet natuurlijks niks.
�* la bonheur

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Iemand die zich "een beetje vlaming" voelt ZOU dit moeten doen.
Ik zou niet weten waarom. Iemand kan zich perfect Vlaming voelen zonder daarom voor een Vlaams-nationalistische partij te stemmen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 14:17   #122
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik moet helemaal niks. Trouwens, een Vlaming is niet noodzakelijk een Vlaamsnationalist. Het wordt tijd dat dit onderscheid "hier" eens gerespecteerd word.
Dat komt omdat jij zelfs geen beetje Vlaming bent Piet.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 14:17   #123
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
�* la bonheur

Ik zou niet weten waarom. Iemand kan zich perfect Vlaming voelen zonder daarom voor een Vlaams-nationalistische partij te stemmen.
Ja, juist. Ik ken ook een hele boel straat arme luizen die zich zeer rijk voelen, tot dat smorgens de invloed van de drank verdwenen is.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 14:22   #124
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Hmmm 38% maar, normaal ligt het rond de 50% maar ik verwacht dat het gaat stijgen.
Maar met N-VA apart is nu meer concurrentie en de frustro's van Lijst Dedecker happen ook wat percentages in. We blijven geloven in de Vlaamse kracht en de kracht van een mooie overtuiging zoals het onze want we weten dat het gelijk aan onze kant staat..

Door het Belgisch gepalaver kunnen er geen sociaal economische maatregelen genomen worden en de koopkracht vreet aan ons. Deze regering is een schande vertoning, wie gelooft deze mensen nog ? Zij verdienen nooit onze stem, tijd om een signaal te tonen dat het zo niet verder kan.
Waarom dacht je dat heel dat theaterstuk opgevoerd wordt. Een goede zot die daar weeral in trapt.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 14:38   #125
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
De enige die voet bij stuk heeft gehouden was Joel Milquet. Had die niet steeds voet bij stuk gehouden was BW samen mt zijn compaan al lang geleden door de knieën gegaan.
Dit is een pertinente leugen. Je ongebreidelde haat tegenover de N-VA speelt je duidelijk parten.

Laten we de zaken eens objectief bekijken. Voor de eerste maal in de belgische geschiedenis zijn de Vlamingen niet door de knieën gegaan voor het imperialistisch eisenpakket van de franstaligen. Dit is in de eerste plaats te danken aan BDW, niet aan Milquet.

Daarom ook dat BDW als de gevaarlijkste man in Vlaanderen bestempeld werd en wordt. Daarom ook de talrijke haatmails, de bedreigingen aan zijn kinderen, de symbolische dood met de kogel. Iemand die als een paljas van het belgische establishment beschouwd wordt, valt die twijfelachtige eer niet te beurt.

Maar bij jou speelt deze argumentatie niet mee. De N-VA zou bij de volgende verkiezingen wel eens een deftige score kunnen behalen. Dit moet absoluut verhinderd worden, hé? Want alleen het VB is dit gegund. Alleen in het VB zitten de echte nationalisten en separatisten, nietwaar? De N-VA moet dus van de kaart geveegd worden.

Wel, ik heb daar zo mijn twijfels over. Ook de N-VA heeft haar bestaansreden, nu meer dan ooit. Denk je nu werkelijk dat met op de N-VA te schieten de Vlaamse onafhankelijkheid één dag vervroegt? Integendeel, de belgicisten lezen deze taal graag, met andere woorden ben je in deze de bondgenoot van Maingain & co, al hoop ik dat je nog genoeg zelfrespect hebt d�*t niet te zijn.

indien we dit rotland willen opblazen is een minimum aan Vlaamse éénheid voorwaarde nr 1. Als het niet mensen zoals jij gaat, dan maar zonder jou.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 14:42   #126
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat komt omdat jij zelfs geen beetje Vlaming bent Piet.
Ik bepaal dat zelf wel, ik hoef jouw beoordeling daarvoor niet, tenzij jij hier de norm zou claimen om te bepalen wie zich al dan niet een Vlaming mag noemen.
Oud 25 september 2008, 14:49   #127
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Dit is een pertinente leugen. Je ongebreidelde haat tegenover de N-VA speelt je duidelijk parten.

Laten we de zaken eens objectief bekijken. Voor de eerste maal in de belgische geschiedenis zijn de Vlamingen niet door de knieën gegaan voor het imperialistisch eisenpakket van de franstaligen. Dit is in de eerste plaats te danken aan BDW, niet aan Milquet.

Daarom ook dat BDW als de gevaarlijkste man in Vlaanderen bestempeld werd en wordt. Daarom ook de talrijke haatmails, de bedreigingen aan zijn kinderen, de symbolische dood met de kogel. Iemand die als een paljas van het belgische establishment beschouwd wordt, valt die twijfelachtige eer niet te beurt.

Maar bij jou speelt deze argumentatie niet mee. De N-VA zou bij de volgende verkiezingen wel eens een deftige score kunnen behalen. Dit moet absoluut verhinderd worden, hé? Want alleen het VB is dit gegund. Alleen in het VB zitten de echte nationalisten en separatisten, nietwaar? De N-VA moet dus van de kaart geveegd worden.

Wel, ik heb daar zo mijn twijfels over. Ook de N-VA heeft haar bestaansreden, nu meer dan ooit. Denk je nu werkelijk dat met op de N-VA te schieten de Vlaamse onafhankelijkheid één dag vervroegt? Integendeel, de belgicisten lezen deze taal graag, met andere woorden ben je in deze de bondgenoot van Maingain & co, al hoop ik dat je nog genoeg zelfrespect hebt d�*t niet te zijn.

indien we dit rotland willen opblazen is een minimum aan Vlaamse éénheid voorwaarde nr 1. Als het niet mensen zoals jij gaat, dan maar zonder jou.
Dit verdient een kadertje.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 14:49   #128
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bepaal dat zelf wel, ik hoef jouw beoordeling daarvoor niet, tenzij jij hier de norm zou claimen om te bepalen wie zich al dan niet een Vlaming mag noemen.
Nu nog mooier.

Een politiek vakbondsman die Vlaming zou zijn, laat me niet lachen Piet.

Verschaeve
Oud 25 september 2008, 14:51   #129
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is een goede, eenheid maar zonder hem.

Verschaeve
Oud 25 september 2008, 15:02   #130
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

tja, en toch ... ik had heel de tijd toch ook de indruk dat het vooral het Waalse non was dat het makkelijk maakte voor de Vlamingen om voet bij stuk te houden.

en die dubbelzinnigheid die heeft een oorzaak. die oorzaak ligt m in het steeds door de N-VA gepropageerde stap-voor-stap of zelfs van verraad-naar-verraad ...

wie de belgische geschiedenis kent, en het karakter van het Vlaamse beestje weet dat die taktiek resulteert in een reeks toegevingen voor Vlaamse verworvenheden waarvan het achteraf nog afwachten is of er in de praktijk iets van in huis komt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 15:05   #131
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu nog mooier.

Een politiek vakbondsman die Vlaming zou zijn, laat me niet lachen Piet.
Ik kan het ook niet verhelpen dat jij blijkbaar niet verder kan nadenken dan via een bekrompen Vlaams-nationalistische visie.
Oud 25 september 2008, 15:08   #132
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan het ook niet verhelpen dat jij blijkbaar niet verder kan nadenken dan via een bekrompen Vlaams-nationalistische visie.
Zeker Piet, zeker.

U, diegene die in een anti-Vlaamse Belgische politieke vakbond aktief bent als vakbondsman, jij bent de Vlaming en ik ben bekrompen.

Ok Piet.

Verschaeve
Oud 25 september 2008, 15:09   #133
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
We bouwen, we bouwen... Rome is ook niet op een dag gebouwd, om het met het oude spreekwoord te zeggen. Maar we werken aan de verdere uitbouw (of heropbouw, noem het hoe je wil) van de links-flamingantische beweging. Dat we langs de zijlijn zitten te roepen zonder iets te doen, is dan ook klinkklare onzin.

Electoraal hé. Ik weet ook wel dat ze bezig zijn op andere platformen. Noem het voor mij gewoon hoe je wil.
Overigens "kappen"... Wij zitten heus niet hele avonden daarover emotioneel te zagen; wij trachten het te analyseren. Maar dat betekent toch niet dat we die hegemonie moeten steunen?

Dat lijkt me een weinigzeggende zinsnede. Wat is nu géén resultaat van de geschiedenis?
Weinigzeggend? Goh, bekijk het zo: 't is door wat er tijdens de Eerste Wereldoorlog en de 10-15 jaar later dat de Vlaamse Beweging een overwegend rechts en katholiek profiel gekregen heeft en de linkervleugel, die tot 1914 de leiding had in de beweging, in de marge is gegaan. Vandaar: het is het resultaat van de geschiedenis.

Voor 't geval je er aan twijfelt: ik stoor me helemaal niet aan de linkse Vlaamse Beweging. Al zou de reactie misschien iets anders kunnen suggereren.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 15:12   #134
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeker Piet, zeker.

U, diegene die in een anti-Vlaamse Belgische politieke vakbond aktief bent als vakbondsman, jij bent de Vlaming en ik ben bekrompen.

Ok Piet.
Je moet dringend eens het verschil leren maken tussen Vlaams en Vlaams-nationalistisch.
Oud 25 september 2008, 15:19   #135
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
tja, en toch ... ik had heel de tijd toch ook de indruk dat het vooral het Waalse non was dat het makkelijk maakte voor de Vlamingen om voet bij stuk te houden.

en die dubbelzinnigheid die heeft een oorzaak. die oorzaak ligt m in het steeds door de N-VA gepropageerde stap-voor-stap of zelfs van verraad-naar-verraad ...

wie de belgische geschiedenis kent, en het karakter van het Vlaamse beestje weet dat die taktiek resulteert in een reeks toegevingen voor Vlaamse verworvenheden waarvan het achteraf nog afwachten is of er in de praktijk iets van in huis komt.
Dit lijkt me hier het juiste moment om nog maar eens te polsen of iedereen hier wel weet hoe het komt dat de PS ineens als een duiveltje uit een doosje TOCH in de regering is geraakt?

Me dunkt dat PS niet nodig was, dat er sowieso en nog steeds geen staatshervorming komt, dus wat was de reden dat CVP den Elio er toch heeft bijgepakt?

Ik heb dat ergens gemist tussen de NON's van ons Joëlleke.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 15:21   #136
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet dringend eens het verschil leren maken tussen Vlaams en Vlaams-nationalistisch.
Leg me dan het verschil eens goed uit Piet?

Verschaeve
Oud 25 september 2008, 15:31   #137
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leg me dan het verschil eens goed uit Piet?
Ermee spelen is leuk, ermee rammelen al iets minder.
Ik denk trouwens niet dat ik mijn kostbare tijd verder ga steken in iemand, wiens bekrompen gedachtengang zich beperkt tot het feit dat enkel en alleen een vlaams-nationalist een echte vlaming zou zijn. Met dat soort "ideologische ingesteldheid" kan je enkel tercht in oorden als "de beest". Daar zullen ze dat soort hersenspinsels bijtreden.
Oud 25 september 2008, 15:36   #138
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En de vakbond is duidelijk anti-Vlaams. Ook de naïeve belgicistische Vlamingen worden erdoor benadeeld.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 15:38   #139
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ermee spelen is leuk, ermee rammelen al iets minder.
Ik denk trouwens niet dat ik mijn kostbare tijd verder ga steken in iemand, wiens bekrompen gedachtengang zich beperkt tot het feit dat enkel en alleen een vlaams-nationalist een echte vlaming zou zijn. Met dat soort "ideologische ingesteldheid" kan je enkel tercht in oorden als "de beest". Daar zullen ze dat soort hersenspinsels bijtreden.
Piet, ik zeg niet dat je geen Vlaming bent, ik zeg je, dat je als vakbondsman van een anti-Vlaamse probelgische politieke vakbond eerder een anti-Vlaming bent.

En in de Beest ben ik wel eens een paar maal geweest ja, 28 jaar geleden.

Verschaeve
Oud 25 september 2008, 15:38   #140
FDM
Banneling

Standaard

herinner u de zwartgeld-affaire bij een antwerps abvv-kantoor

het personeel kon geld verdelen van niet-uitbetaalde premies
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be